Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mene yksityiselle lääkärille, ei se ole niin kallista!" He""tti miten raivostuttaa kun joku tarjoaa tuota vastausta valittaessani, miten tk:hpn ei pääse tai sitten pääsee muttei saa tutkimuksia

Vierailija
15.02.2023 |

Seuraavan kerran kysyn että "Maksatko sinä? Maksatko 76 euroa sydänfilmistäni? Tai 441 euroa pään magneettitutkimuksesta?"
Kyllä, yleislääkäri on vain 40 euroa mutta siinä jos määrätään labroja tai vaikka sydänfilmi niin summa nousee kohisten!

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen julkinen terveydenhuolto tulisi lakkauttaa. Turhaan maksaa toisten epäterveistä elintavoista.

Vierailija
2/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yksityinen voi antaa lähetteen julkiselle noita kuvantamisia jne varten. Eli käyt vaikka Turussa yksityisellä, joka kirjoittaa lähetteen Tyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen on nykyään ihan sairaan hintainen nyt kun käynnistä ei saa enää kelakorvausta. Veikkaan että ajautuvat ongelmiin asiakasmäärien romahtaessa ja julkinen ruuhkautuu entisestään. 

Vierailija
4/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta yksityinen voi antaa lähetteen julkiselle noita kuvantamisia jne varten. Eli käyt vaikka Turussa yksityisellä, joka kirjoittaa lähetteen Tyksiin.

Lähetettä ei hyväksytä automaattisesti, sen voi myös hylätä. Voi olla hukkareissu yksityiselle. 

Vierailija
5/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miten kuplassa voi ihminen, joka yksityisiä ehdottaa, elää. Se kertoo täydellisestä tiedon ja ymmärryksen puutteesta. Ihan kuin kaikilla olisi varaa johonkin yksityisiin. Jos ei ärsyttäisi niin paljon nuo, heräisi häpeä heidän puolestaan.

Vierailija
6/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten on vakuutus. Ja se pitää ottaa jo ennen syntymää, jottei mitään suljeta siitä pois.

Vierailija
7/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kysyn että "Maksatko sinä? Maksatko 76 euroa sydänfilmistäni? Tai 441 euroa pään magneettitutkimuksesta?".

En maksa.

Itsekin maksan omistani sen 229 euroa pääni magneettikuvista.

https://www.synlab.fi/hinnasto/

Hiukan kannattaa katsoa missä kuvauttaa.

T.  vakio MRG asiakas

Vierailija
8/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kysyn että "Maksatko sinä? Maksatko 76 euroa sydänfilmistäni? Tai 441 euroa pään magneettitutkimuksesta?".

En maksa.

T.  vakio MRG asiakas

Mitä vikaa sulla on päässä kun pitää oikein vakioasiakas olla?

Vierailija
9/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tuollaiseen pitäisi  neuvoa? Eikö kannattaisi sieltä Sotesta hakea vastausta. Muuta sellaiselle paikkakunnalle, jossa on helpompi päästä hoitoon. Eli jonnekin pikkupaikkakunnalle.

Ei täällä ole mitään lääkäriaikoja tarjolla. Poppaukon puheille tietysti voisi mennä.

Tämä on vain keskustelupalsta.

Vierailija
10/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle, mutta kerro olevasi köyhä ja pyydä lähetettä julkiselle tutkimuksiin. Saat lähetteen ja jatkotutkimukset siirtyvät julkiselle puolella.  Sain äitini erikoissairaanhoitoon, kun maksoin yksityisellä 90 euroa.

Vierailija
11/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten on vakuutus. Ja se pitää ottaa jo ennen syntymää, jottei mitään suljeta siitä pois.

Pitääpäs matkustaa aikakoneella kertomaan tämä vanhemmilleni vuonna -81. Tosin tällaista vakuutustuotetta ei ollut olemassa edes tuolloin saati sitten yksityisiä lääkäriasemia. 

Vierailija
12/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse köyhänä ja moniongelmaisena työttömänä en enää edes yritä päästä lääkäriin tai saada diagnoosia. Oireita on selkeästi, mutta kyllä tässä jotenkin selviytyy kun tosiaan töissä ei tarvitse yrittää näiden kanssa käydä kun työtä ei ole. Lisäksi kun kärsin vielä neulapelosta ja traumaattisen huonoista kokemuksista terveydenhoitohenkilökunnasta niin kynnys edes yrittää mennä lääkäriin on todella korkea. Jos jotenkin ihmeessä pääsisin ylipäätään lääkäriin olisi kokemus varmaankin lamaannuttava ja hoitoa tai apua tuskin edes saisi.

Vierailija
13/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene yksityiselle, mutta kerro olevasi köyhä ja pyydä lähetettä julkiselle tutkimuksiin. Saat lähetteen ja jatkotutkimukset siirtyvät julkiselle puolella.  Sain äitini erikoissairaanhoitoon, kun maksoin yksityisellä 90 euroa.

Joka kerran jatkohoito on ollut keskussairaalassa mitä olen yksityiseltä lähetteitä saanut. Kaipa sitten näkevät päältä päin että olen köyhä keppi kerjäläinen.

Sama hinta tulee ja pääsee nopeammin hoitoon kun yhdellä käynnillä saa jo sen lähetteen vrt TK jossa ekana puoskarin luona josta erikoislääkärille joka vasta hoitomääräyksen.

Vierailija
14/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittihän li viisaudessaan, että koska meillä on niin hyvin toimiva erikoissairaanhoito, niin sieltä siirrettäisiin lääkärit ja rahaa terveyskeskuksiin. Eli sitten pääsisi kyllä vastaanotolle, mutta jos jotain hoidettavaa löytyisi, niin eipä sitten olisikaan lääkäreitä keskussairaaloissa.

Meidän perheessä kyllä kannatti käydä yksityisellä, löytyi selvä  eturauhassyöpä yhdellä käynnillä. Ja koronan takia ihmiset peruivat aikojaan, niin pääsi äkkiä hoitoon, eikä tarvinnut leikkausta tehdä.

Vierailija
15/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kun mulla oli kauhea flunssa, olin työtön ja ex lupasi maksaa mulle käynnin Terveystalon yleislääkärille etten joutuisi sairaalan päivystykseen istumaan tunneksi, no lääkäri päätti sitten otattaa mulla kokeita ja ex repi kalsarinsa kun näki laskun. Luuli että se olisi max 60 euroa, oli 150 euroa..

Vierailija
16/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerran jatkohoito on ollut keskussairaalassa mitä olen yksityiseltä lähetteitä saanut. Kaipa sitten näkevät päältä päin että olen köyhä keppi kerjäläinen.

Sama hinta tulee ja pääsee nopeammin hoitoon kun yhdellä käynnillä saa jo sen lähetteen vrt TK jossa ekana puoskarin luona josta erikoislääkärille joka vasta hoitomääräyksen.

No harvoisssa paikoissa keskusairaalatasoista hoitoa on  yksityisellä edes tarjolla.

Ja loppujen lopuksi julkisella on byrokratian takia kalliimpaa hoitoa kuin yksityisellä. Maksaja  vain on veronmaksaja, eikä hoidon saaja.

Tämä hallitus on erityisesti vihannut (luonnollisesti sosialistit niin tekevät, kaikille yhtä huono pääsy hoitoon on tasa-arvoista) yksityistä hoitoa, vaikka esim. silmä-, hammas- ja gynekologiset sairaudet ilman niitä jäisivät hoitamatta useimmilta.

Vierailija
17/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen kun mulla oli kauhea flunssa, olin työtön ja ex lupasi maksaa mulle käynnin Terveystalon yleislääkärille etten joutuisi sairaalan päivystykseen istumaan tunneksi, no lääkäri päätti sitten otattaa mulla kokeita ja ex repi kalsarinsa kun näki laskun. Luuli että se olisi max 60 euroa, oli 150 euroa..

No saitko apua flunssaan?

Vierailija
18/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa.

T.  vakio MRG asiakas

Mitä vikaa sulla on päässä kun pitää oikein vakioasiakas olla?

Aivokasvain.

Vierailija
19/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun maksaa tuloistaan yli 50% veroja niin ei ole kohtuutonta odottaa että niistä kustannettu julkinen terveydenhuolto toimisi edes huonosti mutta kun ei toimi senkään vertaa.

Vierailija
20/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen on nykyään ihan sairaan hintainen nyt kun käynnistä ei saa enää kelakorvausta. Veikkaan että ajautuvat ongelmiin asiakasmäärien romahtaessa ja julkinen ruuhkautuu entisestään. 

Miksi asiakasmäärä romahtaisi? Isolla osalla meistä on vakuutukset tai sellainen työterveyshuolto, joka hoitaa asian. Kunnallisella puolella taitaa työterveyskin olla minimi, yksityissektorilla tarjotaan paremmat edut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän