Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säälittää, kun kukaan ei käy oikeissa kukkakaupoissa enää. Minä vuonna Sinä kävit viimeksi?

Vierailija
15.02.2023 |

Ne harvat jotka ostavat kukkia, ostavat kukkansa hypermarketeista minihinnalla.

Kommentit (716)

Vierailija
601/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, jos marketista saa 10 kukan nipun samalla hinnalla kuin alan erikoisliilkkeestä yksittäisen kukan ja se vielä kestää kaksi kertaa niin pitkään kuin kukkakaupan valmiiksi nahistuneet kimput niin onko se ihme, että kukat ostetaan mieluummin marketeista. Sillä rahalla, mitä kukkakaupassa maksaa pikkukimppu, jossa on 3-4 kukkaa ja läjä vihreää, saa marketista 4-5 punttia kukkia, joista voi itse sitoa kimppuja tai laittaa sinänsä maljakoihin. Miksi kukaan maksaisi erikoisliikkeen vuokria ym. kuluja, kun saman tuotteen saa muualta halvemmalla ja parempi laatuisena?

Hohhoijaa. Se " läjä vihreää" on melko kallista tukussakin ja usein kalliimpaa kuin kukat. Marketista voit toki ostaa ihan puntteina ja kun sidontakin onnistuu ilman koulutuksia ja niitä vihreitä ( kas kun ei ammattilaiselta) ni sinne vaan markettiin. Laatukin on hieno kun edes imupintoja ei ole leikattu. Mutta hei. Sieltä vaan hääkimppu ja arkkulaitteet sitomaan kun se onnistuu tuosta vain.

Vierailija
602/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja tienaa enemmän kuin floristi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mieti vähän....atzalea marketissa 7.90

Kukkakaupassa 15.00, mikä siinä kukkakaupan atzaleassa on erilaista?

Usein marketin kukkia ei ole säilytetty optimaalisissa olosuhteissa, myös kastelu on hoidettu vähän niin ja näin.

Olen huomannut, että vaikka kukkakaupan kukat ovat kalliimpia, on myös säilyvyys ihan toista luokkaa kuin markettien kukissa.

Jonkun siivouspäivän piristyskimpun voin marketista ostaa, muuten aina kukkakaupasta, koska haluan rahoille vastinetta. 

Vierailija
604/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin alaa keski- ikäisenä ja en ole katunut päivääkään. Olen siis floristi. Välillä teen aiemman alan töitä lisänä vain rahan takia. Ero aiempaan työhön on kuin yöllä ja päivällä.  Vaikka floristin työssä on paljon tylsää työtä kuten kukkien käsittelyä eikä pelkkää ruusuista unelmaa kimppuja parissa, niin nautin joka päivästä. Ei tarvitse kuulla valitusta ja huutoa mitä sote- alalla oli joka päivä. 

Vierailija
605/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen joulua ostimme kollegoiden kanssa työnantajalle kimppalahjana joulukukan. Kuten joka joulu. 

Vierailija
606/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viimeksi eilen. Enkä taaskaan ostanut mitään.

Olisin halunnut kaksikin eri viherkasvia, mutta olivat niin huonokuntoisia, kuivuneita ja kituvia, että tuskinpa niistä olisi edes elvyttämällä saanut mitään. Pistokkaiksi silppuamalla ehkä olisi saanut jotain itse kasvatettua, jos olisivat lähteneet kasvuun. Mutta kun hinta on "vähän isomman kasvin", niin en viitsi montaa kymppiä maksaa siitä, että saan siitä muutaman pistokkaan, joista voisin koittaa saada joskus elävän kasvin...

En tajua, miksi kukkakaupassa ei viitsitä hoitaa kasveja niin, että ne olisivat hyväkuntoisia ja hintansa arvoisia ja menisivät kaupaksi. Moni muukin tätä ihmetellyt ja välillä posta someen, että mikä järki tällaisessa oikein on.

Jossain marketissa ymmärtää, ettei kenelläkään riitä aika, mielenkiinto ja osaaminen hoitaa kasveja, mutta luulisi, että kukkakaupassa viitsittäisiin ja osattaisiin hoitaa kasveja, edes kastella kerran v

Missä tuollaisia kukkakauppoja on? Todella outoa.  Tuusulassa ja Järvenpäässä ainakin on erittäin hyvät laadukkaat kukkakaupat.

Vierailija
607/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi maksaa kukkakaupassa kukasta 30 tai 40 euroa, jos saan sen 15 eurolla marketista? Ei minulla ole varaa elättää kukkakauppiasta. Pois kansalaisten kukkarolta vaatimasta elatusta. Menkää oikeisiin töihin!

Vierailija
608/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät ovat ronkujia ja syöpäläisiä. Aina vaatimassa lisää rahaa.

Vierailija
609/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta marketin kukkia kuin aniharvoin liljoja. Syynä, että ne markettikukat on usein tosi huonoja, kun ne ottaa paketista. Kukkakauppa on itse asiassa lähempänä kotiani kuin marketti.

Sen takia niitä marketin kukkia ostetaan niin paljon, kun ne saa samalla vaivalla, kun muutenkin käy kaupassa.

Vierailija
610/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy mutta n.500e on kukkakauppaan ja lähetyksiin mennyt viimevuosina. Porukkaa on kuollut.

Vierailija
611/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kukkakaupassa muutaman kerran vuodessa. Joulun alla tulee ostettua kukka-asetelmia tuttaville ja itselleni ostan keväisin uusia viherkasveja.

Vierailija
612/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen käynyt. Jos vie kukkia lahjaksi, niihin ei saa marketista kunnon pakettia. Varsinkin tuntemani eläkeläiset suosivat kukkakauppoja. 

Vierailija
613/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, koska en osta kukkia.

Vierailija
614/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kukkia, arkulle laskettaviksi, kesällä 2023.

Vierailija
615/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaupoissa on eroja. Osalla yrittäjistä ei ole mitään " silmää" ja jämähdetty vuoteen 1982. Osalla ei ole koulutusta vaan putiikki pistetty pystyyn jonkun tutun neuvoilla. Koulutuskaan ei tosin takaa tyylitajua, vaikka ammattilainen toki teknisesti osaa tehdä sidontatöitä. Osa taas menestyy tosi hyvin ja saa somenäkyvyyttä esim.instassa ja tilaukset kesähäitä varten on jo tehtynä. Ko. Henkilöt myös tienaavat hyvin. Nämä menestyneet yritykset sijaitsevat muutamassa Suomen isoimmista kaupungeista. Niissä myös ostajakunta on valveutuneempaa. Saatetaan näyttää instakuvaa ja toivotaan tietynlaista kimppua. Jossain periferiassa taas tullaan ostamaan naapurin Marjatan 8- kymppisille se kolme punaista ruusua kultanauhalla ja ihan turha edes tarjota jotain erikoisempaa.

Vierailija
616/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi maksaa kukkakaupassa kukasta 30 tai 40 euroa, jos saan sen 15 eurolla marketista? Ei minulla ole varaa elättää kukkakauppiasta. Pois kansalaisten kukkarolta vaatimasta elatusta. Menkää oikeisiin töihin!

Ja mitäköhän ne oikeat työt sitten on? Jos ihmiset ei ostele asioita suomalaisilta yrittäjiltä kyllä talous sakkaa pahasti, mutta ihan miten vain. 

Vierailija
617/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Jätät vain ostamatta. 

Vierailija
618/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Då och då när man vill komma ihåg sin äkta hälft, promenerar man ner till blomaffären och köper en bukett. I år blev den första buketten violetta tulpaner.

Vierailija
619/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kerran kuukaudessa käyn kunnon kukkakaupassa tai taimistolla. Laadussa on iso ero, markettien kukat eivät säily kovin kauaa.

Vierailija
620/716 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn harvoin,  mutta valitettavasti hinnat  kukkakaupoissa ovat sitä luokkaa, että todella harvoin  ja vain johonkin spesiaalitilaisuuksiin on varaa niissä käydä. Viimeksi tilasin kimpun ja sanoin mitä kukkia toivoin ja asetin hinnaksi maksimi 40-50 euroa. Kun menin hakemaan kimppua ja kysyin hintaa, oli se pilkulleen 50. Eli veloitti juuri niin paljon kuin luvallani kehtasi.  Olisi edes sanonut 49,90. Arkikimput ostan viikottain Lidlistä tai S-marketista ja täytyy sanoa, että kestävät useimmiten jopa pitempään kuin kukkakaupasta ostetut. Niiden laatuun olen useimmiten erittäin tyytyväinen, joten siksikään ei ole syytä kukkakauppoihin mennä.