Säälittää, kun kukaan ei käy oikeissa kukkakaupoissa enää. Minä vuonna Sinä kävit viimeksi?
Ne harvat jotka ostavat kukkia, ostavat kukkansa hypermarketeista minihinnalla.
Kommentit (716)
Minulla on tuoksu yliherkkyys, joten en voi käydä kukkakaupoissa.
Eilen hain hautajaisvihkon. Harvemmin tulee käytyä, mutta juurikin tällaisiin specialtapauksiin, hautajaiset, syntymäpäivät jne.
Helsingin alue missä asun.Lähiömme ostoskeskus ei kukka kaupaa ole ollut vuosia.Joten ostan vaasi neilikat KKK-kaupasta. Asuntoni on tähän aikaan vuodesta jo tosi lämmin.Ainoat kukat jotka kestävät sisällä ovat vaasi neilikat.
En ole ikinä tajunnut, kuka noissa käy. Siis itse kävin viimeksi 2019 kun isä kuoli. Muuten ei mitään asiaa kukkakauppaan. Onhan se surullista, mutta. . .
2018 hain hautajaiskukat. Sitä ennen 1900-luvulla.
Viimeksi kun kävin kukkakaupassa, valitsin muutaman kukan pieneen kimppuun. Kimppu kesti kolme päivää, ennen kuin osa kukista oli jo täysin nuupahtanut. Ei ole tehnyt sen jälkeen mieli mennä, vaan ostan suosiolla arkikukat marketista puolet halvemmalla. Jos haluan jotain erikoisempaa tai esim. onnittelukukkia, menen mieluummin kukkakauppaan, mutta tuolta lähimmästä ei kyllä tee mieli enää hakea. Myyjäkin oli jotenkin töykeä. Minusta kukkakaupassa on tärkeää, että myyjät ovat avuliaita ja suhtautuvat hyvin, jos asiakas ei tiedä mitä haluaa tai tunne kukkien nimiä.
Käyn pari kertaa vuodessa, ostan sieltä äitienpäiväkukat ja synttärikukkakimput.
Viikko sitten, tilannut jo kuusi kimppua tänä vuonna, ja ostanut kotiini viherkasveja.
Äitienpäiväkukat tänä vuonna pariin talouteen on viimeisin ostos lähikukkakaupasta.
Joulun jälkeen kävin ja ostan kerran pari vuodessa ihan kannatuksen vuoksi.
Keski-ikäkö lienee syynä siihen, että olen alkanut asioida kukkakaupoissa. Useita kertoja vuodessa käyn. Ongelmana on kuitenkin epäekologisuus, kun kukat raahataan Afrikasta, Hollannista tms ja ties mitä aineita käytetään. Toivottavasti kukka-alalla pohditaan aktiivisesti, miten kukkakauppaa voitaisiin tehdä kestävämmällä tavalla.
Kylläpä melkein joka kuukausi tulee käytyä. Eli noin 12krtaa /vuosi.
Viime vuonna.
Aion kyllä tänä vuonnakin mennä kunhan lämpenee. Sitten ostan parvekkeelle vähän kukkia.
lopetin käymisen sen jälkeen, kun hypermarket alkoivat myydä kukkasia normaaliin hintaan. mieluummin toki olisin tukenut yksityisyrittävää kukkakkauppiasta, mutta niin paljon kuin kukkia meille ostetaan, niin olisi kalliiksi tullut
Todellakaan oo rahaa käydä! Kerran olen netistä tilannut Äidille ja kummitädille, kerran ostin naapurille kun sen Isä kuoli ja kerran muistin Äitiäni merkkipäivän kunniaksi. Näistäkin aikaa kun ei vaan ole sitä rahaa.
Tampereella kukkakaupan ruusuissa oli aina kirvoja. Vaikka oli yksi kukka. Samoin aikoinaan kukkamulta yhdessä liikkeessä kun kasvit osti, sen jälkeen olikin tuholaistorjunta kotona, jotain vilisi. Kannattaa katsoa tarkasti mitä ostaa ja mistä, vai jättääkö kauppaan vaan. Suomessa osaaminen ja kukkien tilaaminen pitäisi olla paremmalla tolalla. En tiedä miten kaupan kimput ja pionit.
Joskus jysärillä, ei paljo rehut kiinnosta. Ei saada, ei antaa muille! Zorge!
Kävin toissapäivänä tilaamassa ylioppilaalleni ruusun. Huomenna haen sen joten kaksi kertaa olen sitten käynyt tällä viikolla
Vierailija wrote:
Kävin toissapäivänä tilaamassa ylioppilaalleni ruusun. Huomenna haen sen joten kaksi kertaa olen sitten käynyt tällä viikolla
Mutta kerran vaan ostanut. No, on sekin jotain.
Äitienpäivänä kävin kukkakaupassa. Ei tule tosiaan usein käytyä.