Säälittää, kun kukaan ei käy oikeissa kukkakaupoissa enää. Minä vuonna Sinä kävit viimeksi?
Ne harvat jotka ostavat kukkia, ostavat kukkansa hypermarketeista minihinnalla.
Kommentit (716)
Lokakuussa ostin kaksi surukimppua. Ja marraskuussa hautajaiskukat.
Kerran vuodessa tilaan äidille kukat Interfloran kautta, vuoden sisään olen itsekin saanut kukkia näin. Kukkakaupassa käynnistä on varmaan viitisen vuotta.
Vuoden aikana jo kolme kertaa. Viikko sitten ostin kimpun tulppaaneja 15€. Sain hyvää palvelua ja kukat kesti kauan.
Viime viikolla kävin.
Ruokakauppojen ruusut ovat aina pettymys. Varsi päässyt aina jossain kohtaa kuivahtamaan, joten eivät aukea vaan kuivuvat pystyyn.
Kukkakaupan ruusut kestävät tuplasti pidempääm, vaikka hintaakin on tuplasti. Toisaalta ovat kauniimpiakin.
Onhan se nyt tyhmää maksaa kauhea summa rahaa asiasta mitä voit vain pari päivää katsella eikä siittä ole mitää hyötyä mihinkään
Itse kävin viimeksi keväällä 2023 ostamassa kukkatervehdyksen tätini hautajaisiin. En ole kuitenkaan koskaan itselleni ostanut kukkia.
Äitini sen sijaan on kukkafani ja hän ostaa mieluiten kukkakaupasta. Hän haluaa palvelua ja omanlaisiaan kimppuja ja sanoo, että haluaa kannattaa yksityisiä kukkakauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä myönnän itsekin ajatelleeni ennen alan opintoja esim sitä mikä kukissa maksaa. Ensinnäkin Suomen tukkuhinnat on jo paljon korkeammat kuin muualla. Kukat tuodaan Euroopasta ja kuljetus maksaa. Kaikki tukusta ostettavat kukat käsitellään kukkakaupan takahuoneessa. Joka piikki poistetaan ruusuista. Lehdet poistetaan, jokainen varsi leikataan yksitellen. Ne eivät ilmesry itsekseen niihin kukkakaupan maljakoihin. Jokainen kimppu sidotaan käsityönä. Sitä ei osaa tehdä ilman koulutusta. Erilaisia kimpputyyppejä on paljon ja niiden tekemisen opetteluun tarvitaan valtavasti toistoja, jotta lopputulos alkaa näyttää kauniilta eikä siltä kuin päiväkotilapsi olisi ne kerännyt ulkoa. Hautalaitteet yms tehdään käsityönä. Siihen menee aikaa että se käy suhteellisen nopeasti ja laatu on tasainen eikä tarvitse käyttää aikaa siihen mihin mikäkin kukka piti asetella jne. Joku lauantai saattaa olla kuusikin surusidontatyötä tehtävänä. Usein ne t
Sanoit itsekin ongelman mikä kukkien ostamisessa on, maksaa hirveästi vain sen takia että näyttää kauniilta paripäivää niin ei ole mitään järkeä maksaa semmoisia summia mitä kukkakauppiaat pyytää
Tammikuun lopulla kävin viimeksi kukkakaupassa. Ostimme muistikuvan hautajaisiin. Perinteisesti olemme ostaneet sekä hautajais- että joulukukat oikeasta kukkakaupasta tai kukkakioskeista, yleensä kotipaikkakunnalla siitä samasta.
Vierailija kirjoitti:
Tammikuun lopulla kävin viimeksi kukkakaupassa. Ostimme muistikuvan hautajaisiin. Perinteisesti olemme ostaneet sekä hautajais- että joulukukat oikeasta kukkakaupasta tai kukkakioskeista, yleensä kotipaikkakunnalla siitä samasta.
. . .siis muistokukan. . .
Käytin säännöllisesti paikkakunnan hyvää kukkakauppaa, mutta se joutui lopettamaan kannattattomattomana. Tosi ikävää, koska sieltä sai upeita kimppuja, jollaisia mistään ruokakaupasta ei koskaan saa. Olisin valmis maksamaan huomattavan paljon kunnon kimpuista. Noita viiden euron tulppaani- ym kimppuja ostan viikoittain kotiin, kun parempaa ei ole tarjolla. Lahjaksi niitä ei kehtaa viedä.
Varmaan 10v sitten syntymäpäivälahjaksi ja 15v sitten omiin häihin.
Ei ole varaa laittaa sellaisia summia kukkiin. Itselleni ostan marketista ehkä alennuksesta tulppaanit mutta muuta ei raski. Raha menee pakollisiin juttuihin.
Oikeassa kukkakaupassa käyn aina, kun ostan kukkia lahjaksi, viimeksi taisi olla loppiaisena jolloin oli kutsuttu kylään. Joulukukkia hain myös kukkakaupasta.
Kotiin saattaa ostaa kukkia joskus harvoin ihan marketistakin samalla kun käy ruokaostoksilla,
Kyllä minä käyn. Kaupassa kukkia ei saa edes pakattua ja kuolevat ennen kotia. Lisäksi laatu heittelee.
Kotiin voin ostaa tulppaanit lähikaupasta, mutta lahjakukat haen aina kukkakaupasta. Viimeksi kaksi viikkoa sitten vein äidille synttärikukkaset.
Ihmiset, jotka eivät muutenkaan kulutustavaroiden kohdalla tyydy markettien valikoimiin ostavat pääsääntöisesti myös kukkansa kukkakaupoista. Olen muutaman kerran ostanut leikkokukkanipun marketista ja pettynyt kukkien huonoon kestävyyteen. Maksan enemmin euron tai kaksi kukista enemmän jos laatu ja kestävyys on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mieti vähän....atzalea marketissa 7.90
Kukkakaupassa 15.00, mikä siinä kukkakaupan atzaleassa on erilaista?
Sisäänostohinta on luultavasti yksityiselle kukkakauppiaalle tuo 7,90€. Ei voi ilmaiseksi jakaa asiakkaille. Kyse on ostomääriin sidotusta hinnasta. Markettiketju ostaa tuhansia jopa kymmeniä tuhansia kappaleita samaa tuotetta ja yksityinen pieni yritys korkeintaan 10 kpl. Ostohinta on täysin eri.
Niin no, miksi kenenkään sitten pitäisi tai kannattaisi ostaa kukkakaupasta kalliimmalla hinnalla?
Eilen kävin ostamassa pienen kukkavihon hautajaisiin.
Muuten tilaan kukkia 2-3 kertaa kuukaudessa, ja minusta se on hirvittävän kallista. Olen vakavasti harkinnut palvelun lopettamista.
Christiiina kirjoitti:
Lokakuussa ostin kaksi surukimppua. Ja marraskuussa hautajaiskukat.
Minulla sama juttu. Upeat kimput oli, mutta melkoista tuhlausta kun ajattelee, että kukat vaan kävi siinä arkun vierellä ja sitten ne meni roskiin, koska oli polttohautaus.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden aikana jo kolme kertaa. Viikko sitten ostin kimpun tulppaaneja 15€. Sain hyvää palvelua ja kukat kesti kauan.
En alapeukuta. Kysyn vaan, että millaista on hyvä palvelu, jonka vuoksi maksaa tuotteesta enemmän?
Olen onneton kukkien hoitaja ja tulppaanit on suosikkejani jo niiden helppouden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä käyn. Kaupassa kukkia ei saa edes pakattua ja kuolevat ennen kotia. Lisäksi laatu heittelee.
Kotiin voin ostaa tulppaanit lähikaupasta, mutta lahjakukat haen aina kukkakaupasta. Viimeksi kaksi viikkoa sitten vein äidille synttärikukkaset.
Meillä marketin käytävällä on paketointipöytä. Löytyy erilaisia papereita, teippiä ja narua. Ihan perusvarustelu mielestäni kauppakeskuksissa.
Kun ostan lahjaksi käyn kyllä kukkakaupassa, saa kauniin paketin