Säälittää, kun kukaan ei käy oikeissa kukkakaupoissa enää. Minä vuonna Sinä kävit viimeksi?
Ne harvat jotka ostavat kukkia, ostavat kukkansa hypermarketeista minihinnalla.
Kommentit (716)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mieti vähän....atzalea marketissa 7.90
Kukkakaupassa 15.00, mikä siinä kukkakaupan atzaleassa on erilaista?Hinta
Kukkakauppa ei pärjää hintakilpailussa. Laatu ei ole yhtään parempi. Menköön konkkaan.
Kyllä minun läheisen kukkakioskin kukat kestää maljakossa kaksi kertaa pidempään kuin markettien.
Naistenpäivän kävin viimeksi ostamassa 5 ruusua. Ostan kukat kukka kaupasta koska siellä niiden säilytys on asianmukaista . On kasvilamput ym. Usein kestävät paljon pidempään kuin kaupan kukat jotka kastellaan milloin keritään ja olosuhteet on huonot elävälle kasville
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Lukekaa protestilistaa. Tuo iloa päivään. Heikot yritykset joutavat kaatua, kuten moni kukkakauppa.
Kävin viimeksi eilen. Enkä taaskaan ostanut mitään.
Olisin halunnut kaksikin eri viherkasvia, mutta olivat niin huonokuntoisia, kuivuneita ja kituvia, että tuskinpa niistä olisi edes elvyttämällä saanut mitään. Pistokkaiksi silppuamalla ehkä olisi saanut jotain itse kasvatettua, jos olisivat lähteneet kasvuun. Mutta kun hinta on "vähän isomman kasvin", niin en viitsi montaa kymppiä maksaa siitä, että saan siitä muutaman pistokkaan, joista voisin koittaa saada joskus elävän kasvin...
En tajua, miksi kukkakaupassa ei viitsitä hoitaa kasveja niin, että ne olisivat hyväkuntoisia ja hintansa arvoisia ja menisivät kaupaksi. Moni muukin tätä ihmetellyt ja välillä posta someen, että mikä järki tällaisessa oikein on.
Jossain marketissa ymmärtää, ettei kenelläkään riitä aika, mielenkiinto ja osaaminen hoitaa kasveja, mutta luulisi, että kukkakaupassa viitsittäisiin ja osattaisiin hoitaa kasveja, edes kastella kerran viikossa...
Ei niissä kukkakaupoissa tosiaan tule paljoa käytyä, ja harvassa niitä nykyään onkin. Tässä muutaman viime kuukauden aikana olen kaksi kertaa käynyt kukkakaupassa, kun tilasin kukkalaitteen hautajaisiin. Niitä ei saa muualta, mutta muuten jos kukkia ostan, niin marketista tulee ostettua.
Pari viikkoa sitten. Käyn kukkakaupassa vähintään kerran kuussa
Keskiviikkona hain € 50 lahjakortin syntymäpäivälahjaksi.
Miksi kävisin kukkakaupassa, jos liiketoiminta ei kannata menkööt konkkaan.
20.10.2022
eiku 1.4.2023
Mutta sitä ennen keväällä 2020 hakemassa hautajaiskukkia.
On kokemusta et myyvät vanhaa. Niille se ja sama kestääkö pitkään vai lyhyeen, tärkeintä et saavat kalliilla myytyä asiakkaalle. Takuu päättyy saman tien.
Joskus on tuoreita kukkia saanu.
Kukkien ostaminen nyt on yksi typerimmistä asioista. Tuodaan lentokoneella kukkia toiselta puolelta maapalloa kitumaan ruukuissa pari päivää ja heitetään biojätteeseen. Ei niin mitään järkeä.
Kerta, kaks vuoteen.
On niin ryöstöhinnat että ei pysty käyttämään.
Ehkä kesällä 2022. Ostin liian kalliita gerberoja.
Meinasin äitienpäivänä mutta olivat niin kalliita että marketti voitti
4 v sitten ostin kummitytölle rippikukat
Lapsen ylioppilasruusuista Pirkkaversio kesti yli viikon. Muut nuupahtivat parissa päivässä. Siitä on jo vuosia. Puutarhalta ostin patiolle kukkia ja sen teen joka kevät. Kukkakaupassa viimeksi 2016 kun ostin seppeleen isäni hautajaisiin.
Mä ostin aikoinaan viikoittain kun olin varoissani ja sattui olemaan kiva kukkakauppa lähellä.
Sitten muutin ja kuinka ollakaan, ilahtuneena panin merkille, että oli siinäkin nurkalla kukkakauppa. Kävin kerran ja kukkaupan myyjä oli niin epämiellyttävä, että se jäi ainoaksi kerraksi.
Harvoin käyn, mutta viimeksi huhtikuun alussa. Ei mulla ole varaa edes niihin markettikukkiin saatikka kukkakauppaan säännöllisesti. Odotan kesää ja poimin kukat omasta puutarhasta.
Meidän kylän kukkakaupat ovat jämähtäneet jonnekin ysärille. Jos haluaisivat, että nuoremmatkin sukupolvet innostuu, niin pitäisi vähän seurata aikaansa.
Paikkakunnallani EI ole Kukka - ja Hautaustoimistoa , ei ole kannattanut pitää.
On ollut yhteistyössä lähi kaupungin Hautaustoimiston yritys, joka on tuonut joitakin arkkuja myyntiin, ja paikallinen oli kukkien myyjä osasi sitoa tehdä kukkasepoeleitä myös hautasrppeleitä,
Oli lahjatavaraa, jopa kahvit sai ostaa.
Ei kannattanut piti viedä Hautaustoimiston yrittäjä arkut pois.
Lopettaa paikallinen kukkakaupan pidon, sitten ennen Covid19 avasi naapuri kunnan Kukkakauppias ,
Sivuliikkeen ei kannatanu, eikä myöskään toisen lähi kunnan huoltoasemalla kukkakauppa menestynyt.
On 30 km päässä sitten isompi että , vain semmoinen työmaa parakista köhätty kukkakauppa..
Siinä isommas on Hautauspalvelu( arkkuja ja Ruumisauto)
Täällä on kukat sitten, K- Marketis ja Salessa.
Ne ovat kausiluontosia.
Ja nyt ollaan kuultu , että se lähin puutarhakin on lopettanut,
Eli käy nyt kesälläläkään kai torilla kukaan myymässä kukkia tomaatteja.
Kurkkuja ei voi käydä ostamassa mitään .
Ei penarroja , yksi eikä monivuotisia kukkia pensaita puita.
Kun ei ole tämmöstä puutarhaa lähi main josta sais käydä ostaa omalle , yhtiön pihalle
.
.
Kukkakauppa ei pärjää hintakilpailussa. Laatu ei ole yhtään parempi. Menköön konkkaan.