Säälittää, kun kukaan ei käy oikeissa kukkakaupoissa enää. Minä vuonna Sinä kävit viimeksi?
Ne harvat jotka ostavat kukkia, ostavat kukkansa hypermarketeista minihinnalla.
Kommentit (716)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, jos marketista saa 10 kukan nipun samalla hinnalla kuin alan erikoisliilkkeestä yksittäisen kukan ja se vielä kestää kaksi kertaa niin pitkään kuin kukkakaupan valmiiksi nahistuneet kimput niin onko se ihme, että kukat ostetaan mieluummin marketeista. Sillä rahalla, mitä kukkakaupassa maksaa pikkukimppu, jossa on 3-4 kukkaa ja läjä vihreää, saa marketista 4-5 punttia kukkia, joista voi itse sitoa kimppuja tai laittaa sinänsä maljakoihin. Miksi kukaan maksaisi erikoisliikkeen vuokria ym. kuluja, kun saman tuotteen saa muualta halvemmalla ja parempi laatuisena?
Hohhoijaa. Se " läjä vihreää" on melko kallista tukussakin ja usein kalliimpaa kuin kukat. Marketista voit toki ostaa ihan puntteina ja kun sidontakin onnistuu ilman koulutuksia ja niitä vihreitä ( kas kun ei ammattilaiselta) ni sinne vaan markettiin. Laatukin on hieno kun edes imupintoja ei ole leikattu. Mutta hei. Sielt
Aloittaja ei varmaan tarkoittanut hääkimppuja tai hautakukkalaitteita. Nekin maksavat todella paljon, mutta onneksi ei usein tarvitse ostaa. Kotiin tai vierailulle taas on järkevää ostaa marketin kimppuja, jos ei ole erityisen varakas. Et voi odottaa, että vähävarainen pitää yllä sinun putiikkiasi, kun tarvitsee rahansa ruokaan ja lääkkeisiin.
moi
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi maksaa kukkakaupassa kukasta 30 tai 40 euroa, jos saan sen 15 eurolla marketista? Ei minulla ole varaa elättää kukkakauppiasta. Pois kansalaisten kukkarolta vaatimasta elatusta. Menkää oikeisiin töihin!
Jestas mikä sekopää. Kuka siellä sinun kukkarollasi nyt on? Kaikki kaupat, joissa et käy?
En osta enää kukkakaupoista ruukkukukkia. Joka kerta on tullut sitkeä harsosääski-invaasio. Viime keväänä esim äitienpäiväksi saamastani kukasta levisi harsosääsket herkuttelemaan koko kevättalven kasvattamieni vihannesten taimilla. Tomaatit jäi henkiin, mutta kyssäkaalit, yrtit ja samettikukat meni kaikki.
Joululahjaksi sain amarylliksen ja joulutähden, jompikumpi kumpi oli saastunut sääskillä ja nyt niitä lentelee taas kaikkialla.
Vuosi sitten sain synttärilahjaksi rahapuun ja viirivehkan. Viirivehkan juurilla kävi oikein kuhina kun se oli vajaan vuorokauden ollut pois paketistaan. Toimitin sen karanteeniin varaston ikkunalle ja sinne se pikkuhiljaa kuoli vaikka mitä sille teki.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi maksaa kukkakaupassa kukasta 30 tai 40 euroa, jos saan sen 15 eurolla marketista? Ei minulla ole varaa elättää kukkakauppiasta. Pois kansalaisten kukkarolta vaatimasta elatusta. Menkää oikeisiin töihin!
Kukkakauppiasta sinä elätät sillä marketin kukkakimpullakin. 😏
Ja myös sitä ruokakauppiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas mikä sekopää. Kuka siellä sinun kukkarollasi nyt on? Kaikki kaupat, joissa et käy?
Sitähän se yrittäjä tekee. Muut ihmiset MAKSAVAT yrittäjän elannon. Se on konkurssi, mikäli muut kansalaiset eivät kanna rahojaan yrittäjälle. Sitä ei moni yrittäjä ymmärrä ja juuri siksi heidän yrityksensä menevät konkkaan: Töykeän asenteen takia. Suomalaiset yrittäjät eivät arvosta tulonlähdettään, eli asiakastaan, vaan kohtelevat heitä töykeästi ja nyhtävät tyhjästä. Aina pitäisi olla lisää ja lisää voittoa ja kaiken päälle nyrpeillään asiakkaalle.
En kyllä yhtäkkiä muista, että milloin olisin viimeksi asioinut paikan päällä kukkakaupassa. Mutta tilaan kyllä toisinaan kukkalähetyksiä tutuille kukkakaupoista, viimeksi tässä kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välissä on vähemmän ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mieti ja vielä marketin työntekijät ja siivoojat. Luulisi yhden kukkakauppayrittäjän selviävän pienemmillä voitoilla.
Kyllä myönnän itsekin ajatelleeni ennen alan opintoja esim sitä mikä kukissa maksaa. Ensinnäkin Suomen tukkuhinnat on jo paljon korkeammat kuin muualla. Kukat tuodaan Euroopasta ja kuljetus maksaa. Kaikki tukusta ostettavat kukat käsitellään kukkakaupan takahuoneessa. Joka piikki poistetaan ruusuista. Lehdet poistetaan, jokainen varsi leikataan yksitellen. Ne eivät ilmesry itsekseen niihin kukkakaupan maljakoihin. Jokainen kimppu sidotaan käsityönä. Sitä ei osaa tehdä ilman koulutusta. Erilaisia kimpputyyppejä on paljon ja niiden tekemisen opetteluun tarvitaan valtavasti toistoja, jotta lopputulos alkaa näyttää kauniilta eikä siltä kuin päiväkotilapsi olisi ne kerännyt ulkoa. Hautalaitteet yms tehdään käsityönä. Siihen menee aikaa että se käy suhteellisen nopeasti ja laatu on tasainen eikä tarvitse käyttää aikaa siihen mihin mikäkin kukka piti asetella jne. Joku lauantai saattaa olla kuusikin surusidontatyötä tehtävänä. Usein ne tehdään edellisenä iltana kylmiöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi maksaa kukkakaupassa kukasta 30 tai 40 euroa, jos saan sen 15 eurolla marketista? Ei minulla ole varaa elättää kukkakauppiasta.
Ne marketin kukat on hankittu kukkakauppiaalta sinne markettiin myytäväksi. Ihan niin kuin ne muutkin marketin tuotteet tulevat joltain tuottajalta sinne markettiin myyntiin. Kauppias maksaa niistä ensin hinnan tuottajalle ja sitten sinä maksat kalliimman hinnan, kun ostat niitä kukkia tai muita tuotteita sieltä marketista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi maksaa kukkakaupassa kukasta 30 tai 40 euroa, jos saan sen 15 eurolla marketista? Ei minulla ole varaa elättää kukkakauppiasta.
Ne marketin kukat on hankittu kukkakauppiaalta sinne markettiin myytäväksi. Ihan niin kuin ne muutkin marketin tuotteet tulevat joltain tuottajalta sinne markettiin myyntiin. Kauppias maksaa niistä ensin hinnan tuottajalle ja sitten sinä maksat kalliimman hinnan, kun ostat niit
Minähän saan sen saman kukan halvemmalla marketista, kuin kukkakaupasta.
Många ser ut att klaga på blomsteraffärernas priser. I blomsteraffären vet de vad de säljer och i dem kan de knyta en bukett enligt kundens önskemål. Det får man inte i köpcentrens mataffärer.
Hos oss har blomsteraffären ett utvidgat sortiment, så utöver blommorna kan man hämta med lite choklad och kanske en brandy. Är det fest kan man köpa champagne, cava, eller enklare mousserande viner.
Suomalainen vie marketista ostetun ruusunipun silleensä syntymäpäiväkukiksi. Usein siinä muovikääressä mikä kaupassakin on. Sitten lehtineen ja ilman imupintoja maljakkoon lillumaan ilman sidontaa. Saa halvemmalla ja sit ihmetellään miksi kukkakaupassa kimppu maksaa. On kimppuja ja " kimppuja".
Vähän sama asia kun ihmisten mielestä voi itse leikata hiukset yms. Sakset käteen ja väri päähän. Ei tarvitse kampaajaa. Osan mielestä kuka vaan osaa opettaa lapsia päiväkodissa jne. Voihan sitä, mutta kyllä siinä joku juju ja ero on jos amnattilainen tekee.
Kukkakauppa on hävinnyt täältä, kuten moni muukin asia. Kyllä ennen vielä 2000luvun alussa tuli käytyä aina juuri erikoisliikkeissä. Siellä joutui jopa jonottamaan. Kiirettä piti sitojalla varsinkin äitienpäivän alla.
Nyt, kun ryhdyin tuota ajattelemaan niin toden totta marketeista, Tokmannilta, Bauhauksen yhteydessä olevasta Plantagenista on tullut hankittua. Noissa ei tosiaan ole sitä henkilökuntaa sillä tavoin huoltamassa kasveja. Ruukkukukkien mukana saattaa saada epämiellyttäviä tuliaisia, joita saa sitten häätää kaikista muistakin kasveista.
Kukkakauppa Ruusupuu Jyväskylässä on ihana <3
Laitoin viisi vuotta sitten kukkalähetyksen Interfloran kautta sukulaiseni hautajaisiin. Koska paikallinen kukkakauppa oli lopettanut, kukkalähetys tuotiin leskelle vasta hautajaisten jälkeisenä maanantaina 60 kilometrin päästä. Hän ilahtui siitäkin.
Ostan joulukukat kukkakaupasta, jossa ne paketoidaan niin etteivät ne palellu matkalla. Itse en osaa paketoida hyvin. Kesäkukat ostan myös puutarhalta/kukkakaupasta.
Viime joulun alla viimeksi.