Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä haluaa tarkasti määräillä mitä hälle pitää ostaa lahjaksi

Vierailija
14.02.2023 |

Lähetti kuvan ja hinnan ja paikan mistä se kallis design pitää ostaa.
Sen oston jälkeen en enää halua ostaa hälle mitään, annan vain 50 e lahjakortin Prismaan. Ostakoon itse mitä huvittaa.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan olet aikaisemmin antanut hänelle lahjaksi hutiostoksiasi, kuten minun anoppini.

"Se on isoa M kokoa oleva pusero, oli liian iso minulle". Ennen pesua hihat olivat muutaman sentin liian lyhyetä, ensimmäisen pesun jälkeen 10 cm liian lyhyet. Olen anoppia päätä pidempi. Pesun jälkeen vaatikin sen itselleen takaisi. Eli se siitä lahjasta.

Vastaavia lahjoja oli useampiakin eli jäin ilman lahjoja.

En ole aiemmin antanut mitään lahjaa hälle, vasta äskettäin muuttivat yhteen asumaan ja sinne tuli tupaantulijais-lahjatoive tai paremminkin määräys. En kysynyt lahjatoivetta koska en ajatellut koko asiaa etukäteen. Myöhemmin menivät kihloihin ja annettiin ymmärtää että myös kihlajaislahja minulta olis jo valmiina toivomuslistalla..

En osta, ei muillekaan kukaan kihlajaislahjoja ostellut

AP

No eihän se ollut edes miniälle se lahja jos on tupaantuliaiset. Se on sinun pojan ja miniän yhteiseen kotiin.

Vierailija
42/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kaikilla sitten aina mielessä lahjatoivelista? Itse en ainakaan osaa edes esittää mitään lahjatoiveita. En toivo mitään järkevää. Kun ei nyt oikein mitään ulkomaan matkaakaan kehtaa toivoa 😄

Ei ole, mutta olen oppinut pitämään. Jos sanon rehellisesti etten halua mitään tai haluaisin vain suklaalevyn, niin saan jotain, jota en edes käytä. Kauheita tunnontuskia saan kun olen monet vaatteet ym lahjat laittanut suoraan eteenpäin, sillä en niitä tarvitse enkä halua sellaisia käyttää. Ja sitten kysellään, että onko se ja se vaate ollut hyvä päällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitää uhriutua. Lahjan antaminen on vapaaehtoista. Enkä ymmärrä miksi lahjaksi pitää ostella random tavaraa, moni asuu ahtaasti ja turhista kipoista ja kupeista ja koriste-esineistä on vaan haittaa kun ei niille ole tilaa.

Vierailija
44/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen ottanut sen kannan, että sanelen nykyään tarkemmin mitä toivon lahjaksi. En halua enää krääsää nurkkiini. Annan toki pari vaihtoehtoa.

Mä olen ottanut sen kannan, etten osta noin toimiville lahjoja. Mukavat ihmiset, jotka eivät halua krääsää nurkkiinsa, ilmoittavat vain, etteivät tahdo lahjoja.

Vierailija
45/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini osteli lapsenlapsilleen ostamisen ilosta kaikenlaisia pieniä hassuja juttuja. Kerran vinkkasin, että hän voisi sen sijaan ostaa jonkun yhtenäisen lelun (joka vaikka kävisi legoihin tai junanrataan). Hän käänsi asian niin päin, että "häneltä ruinataan tavaroita" tms. omituista. Ikään kuin minä olisin ollut vaatimassa, että hänen pitää syytää meidän perheellemme rahaa. Juu, juu. Monia oli näitä erikoisuuksia.

Vierailija
46/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun miniä neuloi mulle pyytämättä

villasukat. Rumat ja liian isot.

En laita jalkaan vaan vien kierrätyskeskukseen.

En tarvitse sillä mulla on ennestään riittävästi

kauniimpia ja sopivia. Pitää varmaankin huutaa hälle kurkku suorana että lopettaa antamasta typeriä rumia lahjojaan.

Toi myös pahaa suklaata jota en halua syöfä sillä en pidä suklaasta..

Sä et näemmä ymmärtänyt ton yhen kertojan tilannetta kun halusit päästä vaan aukomaan päätä. Kyseessä oli rajaton ihminen joka ei usko kaunista puhetta.

Vierailija
47/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan myös sukkia.

Laitoin monet ukrainalaisten keräykseen.

Ananas kelpaisi tännekin

Vierailija
48/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ikävältä ja itsekkäältä ihmiseltä. Mieluiten minäkin annan lahjoja jotka kertoo jotain myös lahjan antajasta.

Niin, tässä tapauksessa otat riskin, että annat jotain mikä ei kiinnosta pätkääkään lahjan saajaa. Mutta tärkeintä onkin ilmeisesti antajan oma mielenliikutus annetusta lahjasta kuin lahjan saajan tunteet?

Itse sain parin sadan euron lahjakortin hierojalle lahjaksi. En ole koskaan käynyt hierojalla, kun ei ole tähän mitään tarvetta. Noh, kiitos ja kumarrus mutta tuo lahjakortti sitten vanheni käyttämättömänä. Varmasti kaikilla meillä oli lahjasta hyvä mieli mutta itseäni hieman harmitti kun tuolla rahalla olisi voinut tehdä miljoonaa muutakin asiaa jotka olisivat aidosti kiinnostaneet minua. Nyt tuosta tuli täysi hutikuti mutta omaa mielikuvitusta oltiin käytetty. Aina se ei vain osu yksiin toisen kanssa.

Voihan hierojalle hierojalle mennä ihan vaan kokemuksen vuoksi. Sain mäkin kosmetologilla lahjakortin, vaikka olen eränainen, joka ei paljon kauneudenhoidosta piittaa. Ihan lysti kokemus se oli, kuulla jotain rauhoittavaa musiikkia ja ottaa vastaan kasvohierontaa ja kokeilla naamiota ja mitä lie höyrytyksiä. Ei oo jatkossakaan mun juttu mutta tulipa kerran elämässä kokeiltua.

Vierailija
49/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkin hyvä lahja se prisman lahjakortti

Persoonaton lahja se minusta on. Työpaikalta on tullut joinakin vuosina joululahjaksi Prisman lahjakortti, ja siihen se on hyvä, kun sopii kaikille.

Ensinnäkään sellaista kuin Priaman lahjakortti ei ole olemassakaan. Se on S-ryhmän lahjakortti ja käy todella monissa paikoissa.

Toisekseen, sillä voi ostaa sitten sen persoonallisen lahjan.

Vierailija
50/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annan lahjoja niin haluan antaa persoonallisia lahjoja jotka ovat yllätyksiä ja mieleenpainuvia.

En halua ostaa koskaan mitään " toivelistalta" ja minusta ont tympäisevää jos mulle jotain lahjatoivetta edes esitetään.

Voin antaa lahjakortin ruokakauppaan jos lahjoja haluavat.

Se on ehkä hiukan tyly teko, mutta hyvä niin.

Vierailija
51/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos annan lahjoja niin haluan antaa persoonallisia lahjoja jotka ovat yllätyksiä ja mieleenpainuvia.

En halua ostaa koskaan mitään " toivelistalta" ja minusta ont tympäisevää jos mulle jotain lahjatoivetta edes esitetään.

Voin antaa lahjakortin ruokakauppaan jos lahjoja haluavat.

Se on ehkä hiukan tyly teko, mutta hyvä niin.

Mä oo maksanut monet jätemaksut ja kuljetukset sellaista lahjoista joista olen sanonut etten tahdo yhtään mitään. Välit meni kun en yhtenä vuonna kutsunut häntä kahville syntymäiväni tienoilla. Silloin kysyttäessä sanoin ihan suoraan mikä hiertää.

Vierailija
52/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persoonaton lahja se minusta on. Työpaikalta on tullut joinakin vuosina joululahjaksi Prisman lahjakortti, ja siihen se on hyvä, kun sopii kaikille.

Ensinnäkään sellaista kuin Priaman lahjakortti ei ole olemassakaan. Se on S-ryhmän lahjakortti ja käy todella monissa paikoissa.

En kutsuisi sitä ostettua tavaraa enää edes lahjaksi, jos lahjan antaja ei ole kerran saanut itse valita mitä lahjaksi antaa.

Onpas ikävää jos miniät määräilevät myös sen mitä omalle lapsenlapselle saa lahjaksi antaa. Miniät luulee omistavansa lapset? Lapset on vain lainassa, hetken, .

Antakaa isovanhempien toki olla vuorovaikutuksessa ihan omina outoina itsenään, sehän on lapselle suuri rikkaus

Vierailija
53/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ikävältä ja itsekkäältä ihmiseltä. Mieluiten minäkin annan lahjoja jotka kertoo jotain myös lahjan antajasta.

Niin, tässä tapauksessa otat riskin, että annat jotain mikä ei kiinnosta pätkääkään lahjan saajaa. Mutta tärkeintä onkin ilmeisesti antajan oma mielenliikutus annetusta lahjasta kuin lahjan saajan tunteet?

Itse sain parin sadan euron lahjakortin hierojalle lahjaksi. En ole koskaan käynyt hierojalla, kun ei ole tähän mitään tarvetta. Noh, kiitos ja kumarrus mutta tuo lahjakortti sitten vanheni käyttämättömänä. Varmasti kaikilla meillä oli lahjasta hyvä mieli mutta itseäni hieman harmitti kun tuolla rahalla olisi voinut tehdä miljoonaa muutakin asiaa jotka olisivat aidosti kiinnostaneet minua. Nyt tuosta tuli täysi hutikuti mutta omaa mielikuvitusta oltiin käytetty. Aina se ei vain osu yksiin toisen kanssa.

Lahjojen antamisessa suurin osa antaa sitä, mistä itse tykkää, tai lahjaa värittää jotenkin lahjan antajan oma mieltymys.

Minulla on ystävä, joka näkee hirvittävän paljon vaivaa löytääkseen jokaiselle lahjansaajalle juuri oikeanlaisen lahjan, mutta samalla ne lahjat ovat kuitenkin sellaisia, että hän itsekin pitäisi niistä. Tyyliin minulle, joka rakastan sukkia, pitkävartiset sukat. Minä en käytä pitkävartisia sukkia, mutta ystävä käyttää. Tai jouluinen flamingo kuuseen, koska minä rakastan joulua. Minä en käytä hassuja kuusenkoristeita, vaikka muuten sisustukseni onkin omalaatuinen, mutta ystäväni mielestä se on minulle ihan sopiva lahja, koska se on hänestä hauska :D Tai muki, joka on ihan minun näköinen, mutta siinä ei ole korvaa, koska hän käyttää korvattomia mukeja ja minä en, kun sormet palaa :D

Vierailija
54/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kutsuisi sitä ostettua tavaraa enää edes lahjaksi, jos lahjan antaja ei ole kerran saanut itse valita mitä lahjaksi antaa.

Onpas ikävää jos miniät määräilevät myös sen mitä omalle lapsenlapselle saa lahjaksi antaa. Miniät luulee omistavansa lapset? Lapset on vain lainassa, hetken, .

Antakaa isovanhempien toki olla vuorovaikutuksessa ihan omina outoina itsenään, sehän on lapselle suuri rikkaus

Tässäkin varmaan riippuu se, että mitä se isovanhempi on antamassa lahjaksi. Jotain, mitä lapsi aidosti tarvitsee ja haluaa - ja tästähän on hyvä neuvotella sen lapsen vanhempien kanssa - vai jotain, mistä mummolle tai papalle itselleen tulee hyvä mieli. Vaikka sitten Ryhmä Hau yökerrasto, kun lapsi haluaisi mieluiten Super Mario-kerraston, mutta kun lahjan antajalle tulee parempi mieli siitä itsevalitusta Ryhmä Hausta.

T: lapseton

Vierailija
55/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin varmaan riippuu se, että mitä se isovanhempi on antamassa lahjaksi. Jotain, mitä lapsi aidosti tarvitsee ja haluaa - ja tästähän on hyvä neuvotella sen lapsen vanhempien kanssa - vai jotain, mistä mummolle tai papalle itselleen tulee hyvä mieli. Vaikka sitten Ryhmä Hau yökerrasto, kun lapsi haluaisi mieluiten Super Mario-kerraston, mutta kun lahjan antajalle tulee parempi mieli siitä itsevalitusta Ryhmä Hausta.

Mä taas muistan, että lapsena sai just mummoilta kivoja lahjoja. Karkkia, blingbling-laukkuja, leluja ym. Vanhemmilta jos ois kysytty, niin joku tylsä pyjama ois tullut. Lapselle on kivempaa, että elämässä on aikuisia, jotka ei kysele vanhemmilta.

Vierailija
56/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että miniä omistaa lapsen? Totta kai, onhan hän lapsen äiti. Mummolleko se lapsi kuuluu? Mummolla on ollut omat lapset jo ja hän on voinut (halutessaan) lahjoa omaa lastaan tämän ollessa lapsi ihan miten vaan haluaa.

On hyvien tapojen mukaista, että lapsenlapsille ei kanneta ihan mitä sattuu nyt mieleen juolahtamaan sen merkiksi, että olen nyt rakastettava mummo/pappa, vaan jotain, mitä lapsi tarvitsee/haluaa ja joka sopii myös vanhemmille esim. tilantarpeen mukaan. Voisihan minäkin roudata joku päivä vaikka ponin lapsenlapsille, kun sellaista haluavat ja minulle tulee siitä hyvä mieli. Kiittämätön  miniä sitten pilaa päiväni, kun kertoo, että ponia ei voi sinne kerrostaloon ottaa eikä sille osteta erikseen tallipaikkaa. Tai pleikkarin, kun lapsilla on jo Nintendo ja vanhemmat eivät halua ostaa lapsille enempää konsoleita, että tekevät muutakin kuin pelaavat.

Vierailija
57/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan hierojalle hierojalle mennä ihan vaan kokemuksen vuoksi. Sain mäkin kosmetologilla lahjakortin, vaikka olen eränainen, joka ei paljon kauneudenhoidosta piittaa. Ihan lysti kokemus se oli, kuulla jotain rauhoittavaa musiikkia ja ottaa vastaan kasvohierontaa ja kokeilla naamiota ja mitä lie höyrytyksiä. Ei oo jatkossakaan mun juttu mutta tulipa kerran elämässä kokeiltua.

Piti sanoa tätä samaa: jos ei ajatus suorastaan vastenmielinen ole, niin voihan sitä kokeilla kun ei tarvitse itse maksaa. Jos taas ei todellakaan halua mennä hierojalle/kosmetologille jne, niin eikö tuttavapiirissä ole ketään kenelle antaa lahjakortti eteenpäin?

Anoppi täytti pyöreitä ja piti isot juhlat. Koska on kovasti tavaran perään, ei tietenkään laittanut kutsuun mitään älkää tuoko lahjoja -juttua. Kauhea miettiminen, mitä hankkii ihmiselle, jolla on jo todellakin kaikkea. No, hän sai luonnollisesti myös lahjakortteja eri paikkoihin ja mitä seurasi: valitusta siitä, ettei hän minnekään kosmetologille jne mene. En ymmärtänyt miksei, koska on meikkaava ja muutenkin laittautuva ihminen. Sanoin, että jos et halua mennä, niin minä voin. Juttu loppui siihen ja olen aivan varma, että ei käyttänyt niitä lahjakortteja koskaan.

Mies antoi äidilleen myös kerran anopin harrastukseen liittyvän lahjakortin, mistä ei koskaan myöhemmin puhuttu. Tuikkukuppi olisi ollut parempi.

Vierailija
58/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas muistan, että lapsena sai just mummoilta kivoja lahjoja. Karkkia, blingbling-laukkuja, leluja ym. Vanhemmilta jos ois kysytty, niin joku tylsä pyjama ois tullut. Lapselle on kivempaa, että elämässä on aikuisia, jotka ei kysele vanhemmilta.

Ja kaikilla ei ole niitä kivoja mummoja ja pappoja, jotka antavat kivoja lahjoja, jos saavat itse päättää.

Jos on järkevä lahjan antaja, kuten mummosi oli, ei mitään ongelmaa. Kaikki eivät ole ja yleensä siihen joutuu se miniä puuttumaan ja saa sitten leiman, että yhyy minua sorretaan ikävän miniän toimesta.

Ihan sama kuin se, että jotkut osaavat pyytää ja toivoa järkeviä lahjoja ja osa ei, vaikka ikä alkaisi vitosella.

Vierailija
59/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti sanoa tätä samaa: jos ei ajatus suorastaan vastenmielinen ole, niin voihan sitä kokeilla kun ei tarvitse itse maksaa. Jos taas ei todellakaan halua mennä hierojalle/kosmetologille jne, niin eikö tuttavapiirissä ole ketään kenelle antaa lahjakortti eteenpäin?

Anoppi täytti pyöreitä ja piti isot juhlat. Koska on kovasti tavaran perään, ei tietenkään laittanut kutsuun mitään älkää tuoko lahjoja -juttua. Kauhea miettiminen, mitä hankkii ihmiselle, jolla on jo todellakin kaikkea. No, hän sai luonnollisesti myös lahjakortteja eri paikkoihin ja mitä seurasi: valitusta siitä, ettei hän minnekään kosmetologille jne mene. En ymmärtänyt miksei, koska on meikkaava ja muutenkin laittautuva ihminen. Sanoin, että jos et halua mennä, niin minä voin. Juttu loppui siihen ja olen aivan varma, että ei käyttänyt niitä lahjakortteja koskaan.

Mies antoi äidilleen myös kerran anopin harrastukseen liittyvän lahjakortin, mistä ei koskaan myöhemmin puhuttu. Tuikkukuppi olisi ollut parempi.

Minun 60v. äiti on ihan samanlainen. Tavaran perään, mutta nirso, ja on ihan lottoarvontaa, että mistähän sattuu tykkäämään. Vaikka siis ostaisi jotain, mitä hän pyytää lahjaksi, se jää silti käyttämättä, ja joku tyyliin kirpputorin roskiksesta löytynyt verkkatakki onkin sitten se paras lahja ikinä, jonka kuluttaa puhki. Osta siinä sitten lahjoja.

Vierailija
60/92 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miniä, kohta entinen, jäin jokin aika sitten kiinni ratista, töihin oli paskakasa menossa. Poika laittoi eron vireille samana päivän ja miniä muuttaa nyt vanhemmilleen, onneksi on avioehto eikä ehtinyt tulla lapsia.

Että vähällä sinä pääset, lakkaat vain ostamasta lahjoja, tuosta pääsee sillä. Osta pojallesi koko rahalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi