Mikä vaivaa ihmistä, joka on ihan erilainen eri päivinä?
Mielipiteet samasta asiasta vaihtelevat: välillä kertoo olevansa liberaali, välillä konservatiivi. Liberaalina ollessaan naureskelee konservatiivisille asioille, konservatiivina pitää liberaaleina pidettyjä juttuina noloina ja typerinä.
Jonain päivänä on sitä mieltä että hiihto on hyvää liikuntaa, toisena taas ei kuulemma koskaan ole pitänyt hiihdosta. Pukeutumistyyli vaihtuu omituisesti, mutta on kuitenkin aina sillä kerralla yhtenäinen. Myös puhe- ja kirjoitustyyli vaihtelee samoin.
Kyseessä n. 45v asiantuntijatehtävissä työskentelevä mies.
Kommentit (84)
Minulle tuli mieleen, että jos on vaan huono itsetunto ja haluaa miellyttää kaikkia. Tämä varsinkin tuli mieleen kun kerroit, että sanoi jollekin pitävänsä puutarhan hoidosta, kun tämä tyyppi siitä piti. Eli halusi ns miellyttää häntä. Sitten ehkä se totuus tuli ilmi myöhemmin ja "uskalsi" sanoa eri seurassa, ettei tuo kiinnosta häntä. Itse sorrun välillä samaan. Yritän esittää kiinnostunutta, vaikka en olisikaan. Taustalla huono itsetunto sekä kiusaaminen ja jo lapsuudesta tullut vaatimus miellyttää vanhempia ja muutenkin kiltti luonne. Tuli myös mieleen, että jos on esim masentunut ja aina, kun voi paremmin niin jaksaa tehdä kaikkea. Sitten huonompana aikana kiinnostus lopahtaa nopeasti. Itselle tämä on tuttua ja sen vuoksi voi nopeasti mielenkiinto mennä johonkin asiaan jos en jaksakaan panostaa siihen kunnolla. Sama juttu myös esim vaatteiden kanssa. Välillä olen tarkka ja sitten taas en. Tämä voi näkyä myös ihmisten kanssa olossa. Välillä jaksaa olla sosiaalinen ja välillä vetäytyy yksinäisyyteen. Masennus aiheuttaa myös ns muistamattomuutta ja henkilö pyörii omissa ajatuksissaan. Ei jaksa kiinnostua asioista. Minusta jokainen voi välillä olla tuollainen monista syistä. Tuli toisaalta mieleen myös esim Adhd. Sekin voi vaikuttaa. Tai sitten henkilö esim asperger taustainen ja yrittää peittää sitä. Välillä ne piirteet nousevat esiin. Itsellä myös ns sosiaalinen jännittäminen ja harjoituksen puute näkyy sellaisena "kömpelönä" käytöksenä eri tilanteissa. En osaa monestikaan puhua järkevästi tai toimia luontevasti. Silloin tulee myötäiltyä muita sekä puhuttua hassusti yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ihmisen some-käyttäytyminen vaihtelee käsi kädessä puhetavan muutoksen ja oletettavasti myös pukeutumisen kanssa: konservatiivi-moodissa hän on analyyttisempi. Huumori on erilaista; arroganttia, tavallaan pisteliästä, vahingoniloista. Ikäänkuin kalastelisi isänsä hyväksyntää. Kieli erittäin harkittua, ulkoasu sliipattu.
Sitten taas toisaalta viljelee alatyylistä kakkahuumoria, ihailee tatuointeja, lävistyksiä, lippis väärinpäin. Taiteilijaelämä vetää puoleensa. Rap-musiikki, ym alakulttuurit.
Välillä hän on kuin lapsi: änkyttää, ei katso silmiin, tärisee kun häntä halataan, sanoo että hänen olisi pitänyt onnistua paremmin.
ApIski pieni tuskahiki kun tunnistan itsessäni noita piirteitä...
Haen omaa identiteettiä jatkuvasti, haaveilen muiden hyväksynnästä tai lähinnä se on joku pakkomielle, oon hukassa. Kadottanut itseni.
En ehkä ihan noin pahasti kuitenkaan
Ohis.
Minä myös. Varmasti moni kokee samoin. Itsellä huono itsetunto ja olin jo nuoruuteni yksinäinen sekä kiusattiin. Näin en ole tavallaan saanut koskaan kunnolla hyväksyntää. En oikein tiedä mikä minua kiinnostaa ja missä olisin hyvä tms. Olen jäänyt ihmissuhteista ulkopuolelle. Moni sanoo, että ihminen tarvitsee toisia tavallaan tullakseen kokonaiseksi. Sitten jos sinulla ei ole ketään niin on vähän irrallinen olo. Tarkoitan siis persoonaani yms kannalta. Toki eipä huonot kokemuksetkaan auta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ihmisen some-käyttäytyminen vaihtelee käsi kädessä puhetavan muutoksen ja oletettavasti myös pukeutumisen kanssa: konservatiivi-moodissa hän on analyyttisempi. Huumori on erilaista; arroganttia, tavallaan pisteliästä, vahingoniloista. Ikäänkuin kalastelisi isänsä hyväksyntää. Kieli erittäin harkittua, ulkoasu sliipattu.
Sitten taas toisaalta viljelee alatyylistä kakkahuumoria, ihailee tatuointeja, lävistyksiä, lippis väärinpäin. Taiteilijaelämä vetää puoleensa. Rap-musiikki, ym alakulttuurit.
Välillä hän on kuin lapsi: änkyttää, ei katso silmiin, tärisee kun häntä halataan, sanoo että hänen olisi pitänyt onnistua paremmin.
ApIski pieni tuskahiki kun tunnistan itsessäni noita piirteitä...
Haen omaa identiteettiä jatkuvasti, haaveilen muiden hyväksynnästä tai lähinnä se on joku pakkomielle, oon hukassa. Kadottanut itseni.
En ehkä ihan noin pahasti kuitenkaan
Ohis.Minä myös. Varmasti moni kokee samoin. Itsellä huono itsetunto ja olin jo nuoruuteni yksinäinen sekä kiusattiin. Näin en ole tavallaan saanut koskaan kunnolla hyväksyntää. En oikein tiedä mikä minua kiinnostaa ja missä olisin hyvä tms. Olen jäänyt ihmissuhteista ulkopuolelle. Moni sanoo, että ihminen tarvitsee toisia tavallaan tullakseen kokonaiseksi. Sitten jos sinulla ei ole ketään niin on vähän irrallinen olo. Tarkoitan siis persoonaani yms kannalta. Toki eipä huonot kokemuksetkaan auta asiaa.
En tiedä, mutta pidän todennäköisenä että tälläkin henkilöllä on koulukiusaamistaustaa.
Ap
Entäpä sitten tämä: henkilö on lähdössä matkalle , jota suunniteltu pitkään. Aamupäivällä huokailee että pitäisi alkaa pakata. Lento lähtee samana päivänä klo 15.
Ollut siis innostuneena suunnittelemassa matkaa. Lähtöpäivänä ei yhtään huvitakaan lähteä eikä pakata.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Entäpä sitten tämä: henkilö on lähdössä matkalle , jota suunniteltu pitkään. Aamupäivällä huokailee että pitäisi alkaa pakata. Lento lähtee samana päivänä klo 15.
Ollut siis innostuneena suunnittelemassa matkaa. Lähtöpäivänä ei yhtään huvitakaan lähteä eikä pakata.
Ap
Näytä tämä ketju sille henkilöllesi ja puhukaa asiasta suoraan. Onko susta ystävän merkki revitellä täällä sun käsityksiäsi toisen elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNäytä tämä ketju sille henkilöllesi ja puhukaa asiasta suoraan. Onko susta ystävän merkki revitellä täällä sun käsityksiäsi toisen elämästä?
Tämä.
Patologinen valehtelija sekä narsisti jolla viitteitä epävakaasta persoonallisuushäiriöstä.
Vierailija kirjoitti:
Epävakaa persoonallisuushäiriö? Minulla on tällainen kollega.
Mulla on tämä ja ap kuvastaa minua kirjoituksellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNäytä tämä ketju sille henkilöllesi ja puhukaa asiasta suoraan. Onko susta ystävän merkki revitellä täällä sun käsityksiäsi toisen elämästä?
Kiitos vinkistä! Voin tehdä tämänkin.
Lisää kommentteja?
Ap
Näitä on yllättävän paljon. Aiheuttaa hämmennystä ja pettymyksiä, vaikka ei oikeasti olisi tarkoituksellista tuo käytös.
Varmaan henkilöllä ei syystä tai toisesta ole päässyt lainkaan kehittymään omaa persoonaa. Diagnooseja kuuluisi olla oletettavasti useita, oireet ei selity pelkästään yhdellä-kahdella.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän onkin nainen?
Ketjussa mainitaan, että hän on sukupuoleltaan mies, mutta että hänestä löytyy myös hyvin feminiininen puoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän onkin nainen?
Ketjussa mainitaan, että hän on sukupuoleltaan mies, mutta että hänestä löytyy myös hyvin feminiininen puoli.
Niin, aloittaja OLETTAA hänet mieheksi. Ehkä hän kokee itse itsensä naiseksi, jolloin käytös on ihan normaalia.
Tällainen henkilö on usein nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän onkin nainen?
Niin, aloittaja OLETTAA hänet mieheksi. Ehkä hän kokee itse itsensä naiseksi, jolloin käytös on ihan normaalia.
Aloittaja on nähnyt hänellä miehisen sukuelimen.
Ap
Hyvä juttu.