Kaupan alalle 165 e palkankorotus
Plus 400 e kertaerä. Mitenkähän nämä liitot jotka sopineet jotain mitätöntä alle 2% korotusta tähän vuoteen meinaavat toimia nyt? (kun pitäisi huomioida yleinen taso)
Kommentit (295)
Mä olen firmasa jossa on tehty paikallinen työehtosopimus ammattiliiton kanssa, voimassa 2024 asti. Yleiskorotus 0.9%.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen firmasa jossa on tehty paikallinen työehtosopimus ammattiliiton kanssa, voimassa 2024 asti. Yleiskorotus 0.9%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävipäs se helposti, kaksi päivää? Miksi hoitajilla oli niin pitkä taistelu?
Huomattavasti asiallisempi porukka ja liittopomot neuvottelemassa. Asioita ei manageroida huutamalla, Tehy ja sisaret.
Tämä. Lähtökohdat neuvotteluihin oli kohtuulliset. Lisäksi on ymmärretty, että neuvotellessa yleensä pitää vähän joustaa siitä omasta tavoitteesta. Siksi se on neuvottelu eikä sanelu. Tämä tuntuu joillain aloilla olevan hieman vaikea konsepti.
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen neuvottelu kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävipäs se helposti, kaksi päivää? Miksi hoitajilla oli niin pitkä taistelu?
Huomattavasti asiallisempi porukka ja liittopomot neuvottelemassa. Asioita ei manageroida huutamalla, Tehy ja sisaret.
Tämä. Lähtökohdat neuvotteluihin oli kohtuulliset. Lisäksi on ymmärretty, että neuvotellessa yleensä pitää vähän joustaa siitä omasta tavoitteesta. Siksi se on neuvottelu eikä sanelu. Tämä tuntuu joillain aloilla olevan hieman vaikea konsepti.
Saavatko hoitajatkin lisäpalkakorotuksen ja 400 euroa kertalisää? Näin me lähihoitajat olemme ymmärtäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas hoitajat nillittämässä! Ei montaa kommenttia kirjoitettu niin johan hoitaja ilmestyi.
Hoitajat, nuo työelämän persut.
Persut, nuo tosielämän työntekijät.
Vierailija kirjoitti:
Saavatko hoitajatkin lisäpalkakorotuksen ja 400 euroa kertalisää? Näin me lähihoitajat olemme ymmärtäneet.
Kyllä varmaan tulee. Eikö näin sovittu, että jos jotkut saa jotakin, niin se tulee hoitajillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan tulee. Eikö näin sovittu, että jos jotkut saa jotakin, niin se tulee hoitajillekin.
Kyllä. Mutta tuleeko tämä siis sekä teknologiateollisuuden, valtion, kaupan ja akt:n korotukset myös hoitajille? Siis kaikki?
Ja sitten vielä keväällä se mitä muu kunta-ala saa ja lisäksi vielä mitä hoitajat itse neuvottelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mutta tuleeko tämä siis sekä teknologiateollisuuden, valtion, kaupan ja akt:n korotukset myös hoitajille? Siis kaikki?
Ja sitten vielä keväällä se mitä muu kunta-ala saa ja lisäksi vielä mitä hoitajat itse neuvottelee?
No kaikki tarkoittaa kaikkia. Eli kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisi, jos kerran hyllyntäyttäjät ja piippailijatkin saa. Nämä on aivan turhia. Ei koulutusta ja työn pystyy tekemään aivan alkeellinen kone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisi, jos kerran hyllyntäyttäjät ja piippailijatkin saa. Nämä on aivan turhia. Ei koulutusta ja työn pystyy tekemään aivan alkeellinen kone.
Tällaiset kommentit vain syventää mainekuoppaanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset kommentit vain syventää mainekuoppaanne.
Tämä. Turha miettiä miksi ihmiset suhtautuu alaan penseästi. Kaupan työntekijöiden työ on raskasta henkisesti ja fyysisesti. Palkkakin on surkea. Kun itse tein kaupassa täysiä tunteja, käteen jäi 1400e. Olin kaupassa töissä 5v sitten.
Ihan oikeaan paikkaan menee tämä korotus ja olisi voinut mennä enemmänkin, ottaen huomioon miten vaikeiksi asiakkaat ovat viime vuosina menneet.
Aika hyvä lopputulos. (Yliopistotason) akateemisella naisvaltaisella matalapalkka-alalla on nyt kaupankassojakin heikommat palkat. Kirjasto-, museo- ja kulttuuriala poljetaan suohon. Kukapa sivistystä kaipaakaan.
Meille tuli 444 euron kertakorvaus ja 3.5 % tälle vuodelle. Viime vuonna tuli 2.8%, lisäksi firma antoi kaikille 1.2%.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä lopputulos. (Yliopistotason) akateemisella naisvaltaisella matalapalkka-alalla on nyt kaupankassojakin heikommat palkat. Kirjasto-, museo- ja kulttuuriala poljetaan suohon. Kukapa sivistystä kaipaakaan.
Suon kassoille tämän. Heidän palkankorotuksensa jättää jakovaraa julkiselle eikä ole meiltä pois. Mutta tosiaan itsekin KAM-sektorilla työskentelevänä olisi kiva saada edes vähän arvostusta. Mutta ei.
Kirjasto, arkisto ja museo saavat aina vain sen mitä muilta jää. Mikä on outoa, koska kauhea itku alkaa heti jos nämä menee kiinni. Lisäksi arkistot ovat kriittisiä pisteitä, jotka jäivät esim koronan aikaan ihan normaalisti toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suon kassoille tämän. Heidän palkankorotuksensa jättää jakovaraa julkiselle eikä ole meiltä pois. Mutta tosiaan itsekin KAM-sektorilla työskentelevänä olisi kiva saada edes vähän arvostusta. Mutta ei.
Kirjasto, arkisto ja museo saavat aina vain sen mitä muilta jää. Mikä on outoa, koska kauhea itku alkaa heti jos nämä menee kiinni. Lisäksi arkistot ovat kriittisiä pisteitä, jotka jäivät esim koronan aikaan ihan normaalisti toimimaan.
No mitäpä jos tekisitte asialle jotain? Tosiasiassa noihin hommiin ei tarvita amista kummempaa koulutusta, joten palkka on ihan kohdillaan
Vierailija kirjoitti:
No hei, sitten taistelemaan palkankorotuksia! Tai vaihtoehtoisesti kauppaan töihin. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei, sitten taistelemaan palkankorotuksia! Tai vaihtoehtoisesti kauppaan töihin. 🙂
Kulttuurialalla on se kurjaa, että edes liittoja ei kiinnosta. Koska liitot on hyvin pieniä. Hoitajat, opettajat ym vetelee ohi oikealta ja vasemmalta.