Kaupan alalle 165 e palkankorotus
Plus 400 e kertaerä. Mitenkähän nämä liitot jotka sopineet jotain mitätöntä alle 2% korotusta tähän vuoteen meinaavat toimia nyt? (kun pitäisi huomioida yleinen taso)
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saavatko hoitajatkin lisäpalkakorotuksen ja 400 euroa kertalisää? Näin me lähihoitajat olemme ymmärtäneet.
Kyllä varmaan tulee. Eikö näin sovittu, että jos jotkut saa jotakin, niin se tulee hoitajillekin.
Kyllä. Mutta tuleeko tämä siis sekä teknologiateollisuuden, valtion, kaupan ja akt:n korotukset myös hoitajille? Siis kaikki?
Ja sitten vielä keväällä se mitä muu kunta-ala saa ja lisäksi vielä mitä hoitajat itse neuvottelee?Juu juu, tottakai! Eli saatte omat korotukset plus 3.5 % 10. Sen lisäksi saatte joka alan kertakorvaukset eli semmoset 400 euroa 10. (tai jopa enemmän, riippuu sopimusten määrästä)
#korkeastikoulutettuhoitsuvauhdissa #fiksulähärimuidentaskuilla
Kertomerkit jäi välistä pois. Joka tapauksessa, korvaamattomille lähäreille puskee nyt rahaa ovista ja ikkunoista!
Opettajilla ei ole edes mikään hyvä palkka. Täältä näkee palkat: https://www.oaj.fi/contentassets/8e19822fc55b479c992bab141c4c638a/ovtes…
Yläluokkien 7-9 lehtorilla vajaa 2500€/kk. Eli vähemmän kuin sairaanhoitajilla.
Toki kaupan alalle korotukset ovat oikeutettuja. Tässä urputin vain tämän opetusalan ammattiliittojen umpisurkeita korotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Opettajilla ei ole edes mikään hyvä palkka. Täältä näkee palkat: https://www.oaj.fi/contentassets/8e19822fc55b479c992bab141c4c638a/ovtes…
Yläluokkien 7-9 lehtorilla vajaa 2500€/kk. Eli vähemmän kuin sairaanhoitajilla.
Toki kaupan alalle korotukset ovat oikeutettuja. Tässä urputin vain tämän opetusalan ammattiliittojen umpisurkeita korotuksia.
Toki mitä ylemmällä koulutustasolla opettaa, sitä korkeampi palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saavatko hoitajatkin lisäpalkakorotuksen ja 400 euroa kertalisää? Näin me lähihoitajat olemme ymmärtäneet.
Kyllä varmaan tulee. Eikö näin sovittu, että jos jotkut saa jotakin, niin se tulee hoitajillekin.
Kyllä. Mutta tuleeko tämä siis sekä teknologiateollisuuden, valtion, kaupan ja akt:n korotukset myös hoitajille? Siis kaikki?
Ja sitten vielä keväällä se mitä muu kunta-ala saa ja lisäksi vielä mitä hoitajat itse neuvottelee?Juu juu, tottakai! Eli saatte omat korotukset plus 3.5 % 10. Sen lisäksi saatte joka alan kertakorvaukset eli semmoset 400 euroa 10. (tai jopa enemmän, riippuu sopimusten määrästä)
#korkeastikoulutettuhoitsuvauhdissa #fiksulähärimuidentaskuillaKertomerkit jäi välistä pois. Joka tapauksessa, korvaamattomille lähäreille puskee nyt rahaa ovista ja ikkunoista!
Oletpa sinä jtkn katkeran oloinen lähäreille?
Itse soisin kaupanalan työntekijöille kunnon palkan. Hyvä, että saivat nyt edes jotakin. Mutta tulevaisuudessa tuollakin alalla olisi paljon korjattavaa niin työajoissa kuin palkoissakin.
Itse olen nyt suht tyytyväinen palkkakehitykseeni ja jouduin nostamaan verokorttiini vuosityörajaa ihan kohtuu paljon. Ja niinhän sen pitäisikin mennä, että tuloraja nousee vuosi vuodelta.
t.sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#korkeastikoulutettuhoitsuvauhdissa #fiksulähärimuidentaskuillaKertomerkit jäi välistä pois. Joka tapauksessa, korvaamattomille lähäreille puskee nyt rahaa ovista ja ikkunoista!
Itse soisin kaupanalan työntekijöille kunnon palkan. Hyvä, että saivat nyt edes jotakin. Mutta tulevaisuudessa tuollakin alalla olisi paljon korjattavaa niin työajoissa kuin palkoissakin.
Itse olen nyt suht tyytyväinen palkkakehitykseeni ja jouduin nostamaan verokorttiini vuosityörajaa ihan kohtuu paljon. Ja niinhän sen pitäisikin mennä, että tuloraja nousee vuosi vuodelta.
t.sh
Koskahan olen itse sitä joutunut nostamaan. Siitä on varmaan ainakin 5v aikaa. Tosin ei mua muiden korotukset haittaa. Joskus olisi toki kiva saada itsekin jotain.
Monessa paikassa auttaisi, että palkattaisiin riittävästi työvoimaa ja kunnon tunneilla.
Kelpaa korottaa, kun hinnat nousseet 30%.
Itsepalvelukassoilta se 30% pitäisi ottaa hinnoista pois, koska siellä asiakas palvelee itse itseään.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaa korottaa, kun hinnat nousseet 30%.
Itsepalvelukassoilta se 30% pitäisi ottaa hinnoista pois, koska siellä asiakas palvelee itse itseään.
Mutta joku on tilannut tuotteet kauppaan, hyllyttänyt, käynyt läpi päiväystuotteet, perannut heviosastolta nahistuneet pois, paistanut paistopisteen tuotteet, ylläpitänyt hintalaput ja tarjousjulisteet hyllynreunassa jne, että sulla on mitä piipata siellä itsepalvelukassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.sh
Umpityhmään kommenttiin vastasin samalla tavalla. Lähäri ei muuten ole korkeasti koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas hoitajat nillittämässä! Ei montaa kommenttia kirjoitettu niin johan hoitaja ilmestyi.
Missä kommnentissa joku sanoi olevansa hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Onko kaupan alalla uhkaava pidempi lakko siis nyt peruuntunut?
Tietysti, kun on päästy sopuun asioissa.
Vierailija kirjoitti:
kesä-, heinä- ja elokuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut alat ovat saaneet hyvät korotukset, paitsi me opettajat. Olisi minullekin kelvannut 150€ enemmän palkkaa kuukaudessa.
Opettajilla on jo valmiiksi todelliseen työaikaan nähden ylisuuret palkat.
Olen kyllä eri mieltä. Et ole varmaan opetustyötä koskaan tehnyt. Opettaminen on vaativampaa korkeakouluissa ja lukioissa, kuin peruskoulun ala-asteella. Työtäkin on paljon enemmän ja työaika on keskimäärin 50h/vko
Varmaan on vaativaa, mutta eikö korkeakouluissa nimenomaan ole helpompaa opettaa, kun siellä opiskelijat on aikuisia ihmisiä jotka opiskelevat vapaaehtoisesti? Heillä siis lienee aika tavalla parempi motivaatio kuin alakoulun oppilailla? Lisäksi saa opettaa vain ja ainoastaan sitä yhtä tiettyä ainetta, jonka asiantuntija jo on. Ei siis luulisi siinä mielessä olevan kovinkaan vaativaa. Itse ainakin kokisin helpommaksi opettaa sellaista asiaa, jonka jo itse osaan läpikotaisin, ja sellaiselle porukalle, joka aidosti haluaa sen asian oppia. Niin, eikä unohdeta, että kyllä se palkkakin siellä korkeakoulussa opettajilla on vähän eriluokkaa kuin peruskoulun opettajilla. Muutenkin vähän kyseenalaistan tuon vaativuuden vertailemisen korkeakoulu opettajien hyväksi. Heidän ei tarvitse paimentaa lapsilaumaa ja ratkoa riitoja samalla kuin yrittää opettaa näille jotain. Lisäksi joutuu jatkuvasti asioimaan lasten vanhempien kanssa, ja helposti voi kuvitella minkälaista sakkia siihenkin porukkaan mahtuu. Itse en siis ole opettaja, joten ihan näin mutulla päättelen, mutta särähtää kyllä mun korvaan peruskoulun opettajien vähättely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kesä-, heinä- ja elokuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut alat ovat saaneet hyvät korotukset, paitsi me opettajat. Olisi minullekin kelvannut 150€ enemmän palkkaa kuukaudessa.
Opettajilla on jo valmiiksi todelliseen työaikaan nähden ylisuuret palkat.
Olen kyllä eri mieltä. Et ole varmaan opetustyötä koskaan tehnyt. Opettaminen on vaativampaa korkeakouluissa ja lukioissa, kuin peruskoulun ala-asteella. Työtäkin on paljon enemmän ja työaika on keskimäärin 50h/vko
Varmaan on vaativaa, mutta eikö korkeakouluissa nimenomaan ole helpompaa opettaa, kun siellä opiskelijat on aikuisia ihmisiä jotka opiskelevat vapaaehtoisesti? Heillä siis lienee aika tavalla parempi motivaatio kuin alakoulun oppilailla? Lisäksi saa opettaa vain ja ainoastaan sitä yhtä tiettyä ainetta, jonka asiantuntija jo on. Ei siis luulisi siinä mielessä olevan kovinkaan vaativaa. Itse ainakin kokisin helpommaksi opettaa sellaista asiaa, jonka jo itse osaan läpikotaisin, ja sellaiselle porukalle, joka aidosti haluaa sen asian oppia. Niin, eikä unohdeta, että kyllä se palkkakin siellä korkeakoulussa opettajilla on vähän eriluokkaa kuin peruskoulun opettajilla. Muutenkin vähän kyseenalaistan tuon vaativuuden vertailemisen korkeakoulu opettajien hyväksi. Heidän ei tarvitse paimentaa lapsilaumaa ja ratkoa riitoja samalla kuin yrittää opettaa näille jotain. Lisäksi joutuu jatkuvasti asioimaan lasten vanhempien kanssa, ja helposti voi kuvitella minkälaista sakkia siihenkin porukkaan mahtuu. Itse en siis ole opettaja, joten ihan näin mutulla päättelen, mutta särähtää kyllä mun korvaan peruskoulun opettajien vähättely.
Mulla on aineenopettajan pätevyys. En kyllä ole päivääkään työkseni opettanut. Opettaisin paljon mieluummin lukiolaisia kuin vaikka yläkoulussa. Juuri siksi, että lukiossa suurimmalle osalle kursseista porukka tulee sentään vapaaehtoisesti.
Ja siis hankin tuon aineenopettajan pätevyyden muiden opintojen ohella varavaihtoehdoksi. Olen ennemmin töissä pienemmällä palkalla nykyisissä tehtävissä kuin opettajana.
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan puhutaan vain kokoaikaisten saavan tuon kertaerän 400 euroa.
Kaupan alalla ei juuri ole kokoaikaisia, joten työnantajalle hyvä diili.
Meillä on ainakin noin puolet kokoaikaisia.
Tauno kirjoitti:
Ollappa nyt osuuskaupan kassa:)
Rahan tuloa ei voisi estää.
Muistakaahan mummat ja faarit ja deekut ja hoitajat sitten huolella vittuilla ruokakauppojen kassatyöntekijöille. He saavat siitä nyt entistä paremman liksan.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä lopputulos. (Yliopistotason) akateemisella naisvaltaisella matalapalkka-alalla on nyt kaupankassojakin heikommat palkat. Kirjasto-, museo- ja kulttuuriala poljetaan suohon. Kukapa sivistystä kaipaakaan.
No mutta teillehän ropisee rahaa, kun joku paroni von töttersdorff kuolee ja testamenttaa ja säätiöi teille omaisuutensa. Näitähän riittää eli olkaa huoleti. Kulttuurin ja sivistyksen rahoitus on turvattu pitkälle tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Tauno kirjoitti:
Ollappa nyt osuuskaupan kassa:)
Rahan tuloa ei voisi estää.
Muistakaahan mummat ja faarit ja deekut ja hoitajat sitten huolella vittuilla ruokakauppojen kassatyöntekijöille. He saavat siitä nyt entistä paremman liksan.
Eiköhän siellä anneta tulla koko rahan edestä. Nämä korotukset on luonnollisesti pois Kelan tuista, eläkkeistä ja julkisen palkoista. Ainakin jos em ryhmiltä kysyy. Ja jokainen olisi tarvinnut tätä rahaa enemmän kuin se 1309e kuussa käteen saava kassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä lopputulos. (Yliopistotason) akateemisella naisvaltaisella matalapalkka-alalla on nyt kaupankassojakin heikommat palkat. Kirjasto-, museo- ja kulttuuriala poljetaan suohon. Kukapa sivistystä kaipaakaan.
No mutta teillehän ropisee rahaa, kun joku paroni von töttersdorff kuolee ja testamenttaa ja säätiöi teille omaisuutensa. Näitähän riittää eli olkaa huoleti. Kulttuurin ja sivistyksen rahoitus on turvattu pitkälle tulevaisuuteen.
Aijuu. Niitä paronien testamentteja tulee harvasen päivä ja ne on aina pyydetty käyttämään palkkoihin, eikä johonkin hankkeeseen.
Juu juu, tottakai! Eli saatte omat korotukset plus 3.5 % 10. Sen lisäksi saatte joka alan kertakorvaukset eli semmoset 400 euroa 10. (tai jopa enemmän, riippuu sopimusten määrästä)
#korkeastikoulutettuhoitsuvauhdissa #fiksulähärimuidentaskuilla