Aikuinen nainen identifioitui alakouluikäiseksi ja kävi iltapäiväkerhossa
Ikäkin on vain oma päätös?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/12de37e7-55f1-4fd6-aeb3-5fe8a44722c9
Kommentit (1515)
No niin. Minähän sanoin, että lapsenne ovat vaarassa. Saalistajia vaanii joka nurkalla ja tottakai ne tulevat yrittämään jotain myös uuden translain puitteissa. Kun sehän ei koske transeja vaan kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
En oikein käsitä miten tuo on mahdollista. Luulisi ohjaajien huomanneen todellisen iän. Kuulostaa todella erikoiselta ja miksi kukaan ei aiemmin puuttunut?
Minua luultiin koulun oppilaaksi kun olin töissä alakoulussa. Se oli aika turhauttavaa.
Pukeuduin tarkoituksella tätimäisesti, jotta olisin näyttänyt edes vähän vanhemmalta, mutta ei auttanut.
Vielä nelikymppisenäkin minua on luultu lapseksi jos olen letittänyt hiukseni ja pukeutunut farkkuihin ja t-paitaan.
Kun on lyhyt ja pyöreäpäinen, niin sitä helposti näyttää ikäistään nuoremmalta.
Sokeita kerhon pitäjät, kun lasta eivät erota 40 vuotiaasta ämmästä. Uskomatonta touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että rikosta ei epäillä, koska kyseessä on kehitysvammainen nainen...
Mistä sä sen kehitysvammaisen pieraisit?
Ei sitä ole missään poissuljettukaan.
Se todellinen rikollinen on tuossa se iltapäiväkerhon johtaja joka päästää sinne aikuisia lasten sekaan!
Mutta outoa ettei Suomen nykyisen lainsäädännön mukaan tuo nainen tehnyt mitään rikosta. Esitti olevansa lapsi, jopa siis ihan "iltapäiväkerhohakemuspapereihin" kirjoitti ikänsä väärin. Eikös ne "hakemuspaperit" ole ihan allekirjoitettuja dokumentteja? Onko niissä allekirjoitus? Ja eikös nyt kuitenkin ole jonkinlainen rikos jos allekirjoittaa dokumentin jossa tietää olevan valheellista informaatiota? Kuka ne hakemuspaperit allekirjoitti - se nainen itse vai sen miesystävä? Mun mielestä: se allekirjoittaja teki rikoksen!
Tuon rikoksen nimi taitaa olla PETOS. Toki jos nainen olisi esittänyt olevansa joku muu, eli olisi kirjoittanut hakemuspapereihin jonkun muun ihmisen henkilötiedot, niin ehkä silloin saatettaisiin epäillä myös rikoksesta nimeltä identiteettivarkaus. Mutta nyt mitään sellasta ei tapahtunut. Nainen ei esittänyt olevansa joku muu. Hän oli ihan vain oma itsenstä, mutta PETOLLISTA ikää käyttäen.
Varmaan joku lakioppinut osaisi kertoa että onko kaikki "allekirjoitetut dokumentit" jollain lailla "lailla suojeltuja". Eli voiko olla olemassa allekirjoitettuja dokumentteja joilla ei ole mitään laillista arvoa? Eli voiko olla että ihan täysin laillisesti saa joihinkin allekirjoitettuihin dokumentteihin kuten esim iltapäiväkerhohakemuksiin kirjoittaa ihan mitä vain? Minun veikkaukseni: allekirjoituksella on aina jokin "laillinen arvo", allekirjoitetuilla dokumenteilla on aina jonkinlainen "lain suojelu". Mutta minä en ole lakioppinut joten mistään en mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sentään oli nainen eikä itsensä tyttölapseksi identifiova 40-vuotias pedomies.
Mikä onni se on? Pedo on pedo sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta rikosta ei tässä vaiheessa epäillä, niin mietin että olisiko mahdollista että nainen on kehitysvammainen? Tällöin hänen motiivinsa voi oikeasti olla viaton, ja hieman poikkeava ulkonäkö taas voisi piilottaa iän. Tuossahan kerrottiin että hän näyttää yli 13-vuotiaalta, mikä on sekin hyvin erikoista nelikymppiselle.
Ei ole mitenkään erikoista. Päin vastoin on hyvin tavallista, että nelikymppinen näyttää yli 13-vuotiaalta. Erikoista olisi, jos näyttäisi alle 13-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Sokeita kerhon pitäjät, kun lasta eivät erota 40 vuotiaasta ämmästä. Uskomatonta touhua.
Nykyään ei voi puuttua mihinkään, ettei leimaannu.
Seurakunnan nuoriso- ja lapsitoiminnan periaatteet ja työkulttuuri kyllä ihmetyttää. Ihmetellään ja ei olla huomaavinaankaan ja "kaikki käy" - on vähän liian matala kynnys hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistaahan sen jo äänestä onko 10 vai 40 v. 10 v:n ääni on, onko ne nyt hertsejä vai mitä, mutta jotain puolet korkeampi kuin aikuisen naisen. Eroa on sen verran että ei voisi edes puhelimessa esittää lasta paljastumatta.
Heh.
Pääsen puhelinmyyjistä aina helposti eroon, sillä luulevat minua äänen perusteella lapseksi 😂
Nuorempana häpesin ääntäni, mutta nyt keski-ikäisenä olen ok sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Loukkaantumiskulttuurin vuoksi eivät ole uskaltaneet puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Se todellinen rikollinen on tuossa se iltapäiväkerhon johtaja joka päästää sinne aikuisia lasten sekaan!
Mutta outoa ettei Suomen nykyisen lainsäädännön mukaan tuo nainen tehnyt mitään rikosta. Esitti olevansa lapsi, jopa siis ihan "iltapäiväkerhohakemuspapereihin" kirjoitti ikänsä väärin. Eikös ne "hakemuspaperit" ole ihan allekirjoitettuja dokumentteja? Onko niissä allekirjoitus? Ja eikös nyt kuitenkin ole jonkinlainen rikos jos allekirjoittaa dokumentin jossa tietää olevan valheellista informaatiota? Kuka ne hakemuspaperit allekirjoitti - se nainen itse vai sen miesystävä? Mun mielestä: se allekirjoittaja teki rikoksen!
Tuon rikoksen nimi taitaa olla PETOS. Toki jos nainen olisi esittänyt olevansa joku muu, eli olisi kirjoittanut hakemuspapereihin jonkun muun ihmisen henkilötiedot, niin ehkä silloin saatettaisiin epäillä myös rikoksesta nimeltä identiteettivarkaus. Mutta nyt mitään sellasta ei tapahtunut. Nainen ei esittänyt olevansa joku muu. Hän oli ihan vain oma itsenstä, mutta PETOLLISTA ikää käyttäen.
Varmaan joku lakioppinut osaisi kertoa että onko kaikki "allekirjoitetut dokumentit" jollain lailla "lailla suojeltuja". Eli voiko olla olemassa allekirjoitettuja dokumentteja joilla ei ole mitään laillista arvoa? Eli voiko olla että ihan täysin laillisesti saa joihinkin allekirjoitettuihin dokumentteihin kuten esim iltapäiväkerhohakemuksiin kirjoittaa ihan mitä vain? Minun veikkaukseni: allekirjoituksella on aina jokin "laillinen arvo", allekirjoitetuilla dokumenteilla on aina jonkinlainen "lain suojelu". Mutta minä en ole lakioppinut joten mistään en mitään tiedä.
Eikö Oulussa roudattu jokunen vuosi sitten aikuisia miehiä päiväkoteihin lapsille ystäviksi? Eli ei mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun sitä saa olla mitä luulee olevansa ja muiden pitäis vain leikkiä mukana
Minä alan PM,ksi ja pistän suomen asiat kuntoon. Musta tuntuu siltä.
Turvamiesten täytyy leikkiä mukana ja poistaa Sanna kesärannasta kun kerran minä oon nyt hän? Tietty se saapi itkupotkuraivarin, soittaa Macronille jne, mutta minkäs voit, kun mä koen niin.
Kerhoissa on ihan selkeät ikärajat. Jos antaa väärän syntymäajan ja väärän huoltajan, niin kovin on outoa toimintaa. Toivottavasti poliisi tutkii tarkoin ko. henkilöt.
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnan nuoriso- ja lapsitoiminnan periaatteet ja työkulttuuri kyllä ihmetyttää. Ihmetellään ja ei olla huomaavinaankaan ja "kaikki käy" - on vähän liian matala kynnys hommissa.
Seurakunnat aina löysäilee noiden kanssa. Tälläkin palstalla tuttu asperger-Henna kävi yläkoululaisten pizza illoissa ahmimassa pizzat ja kuorsaamassa sohvalla eikä kukaan uskaltanut sanoa ettei kuulu sinne.
Tulee leffa "Orphan" mieleen vaikka se nainen kyllä näytti lapselta. Ja näyttelijä oli lapsi.
Eikö oikeasti voida tehdä mitään jos epäillään ettei lapsi olekaan lapsi? Tuleeko partalasten seuraksi nyt tissilapset? Ei, huono vertaus kun jo 10vuotiaalla voi kasvaa rinnat.. Sanotaan vaihdevuosilapset.
No joku greta thunbergin näköinen voisi ehkä vielä näyttää isolta lapselta kolmekymppisenä jos on aivan täysin totaalisen muodoton tai sitten niin lihava että rakennetta ei pysty "määrittämään".
Huono juttu. Hop Lopissa joutuisi sitten maksamaan sisäänpääsystä.
Mistä sä sen kehitysvammaisen pieraisit?