Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tarjoa kotona käyvälle työmiehelle lounasta tai edes kahvia? Työmies avautuu Maaseudun tulevaisuudessa.

Vierailija
11.02.2023 |

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/ebcc7b42-d567-4904-9cbd-226…

Pelottaako sinua vieras ihminen vai oletko pihi? Vuonna 2015 työmies huomasi, että kahvia ja lounasta saa yhä harvemmin.

Kommentit (449)

Vierailija
361/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun työni takia tekemään jonkin verran kotikäyntejä enkä yhtään välittäisi näistä puolipakollisista kahvitarjoiluista. Niissä kuluu aikaa eli työaikaani enkä ole muutenkaan mikään suuri kahvin ystävä. Kahviakin kauheampaa on ruokatarjoilu, etenkin jos ja kun on itse juuri käynyt syömässä.

Eli olen sitä mieltä, että satunnaisia työmiehiä yms. ei tarvitse talon puolesta ruokkia.

Tämän ymmärrän, jos ja kun on juurikin nopea kotikäynti tms. Jos pidempikestoinen työpaikka sen sijaan on jossain kauempana maalla niin voi olla vähän nihkeää lähteä syömään kun matkaa ABC:lle tms on 20 km suuntaan.

Pidempikestoisista projekteista tuskin on kysymys, perso itse kun kertoo että Muistan, että parhaimpana päivänä viidessä tai kuudessa paikassa oli kahvipöytä notkumassa. Kun menin paikalle, ensimmäisenä kutsuttiin kahville.

Uskomaton äijä.

-- eri

Vierailija
362/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarjoan pikkusuolaista, jos on hyvännäköinen työmies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joka vuosi teetetään jotain, saadaan kotitalousvähennys.

Aina on kahvia termarissa ja lounas klo 12.

Vierailija
364/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat remonttifirmat laskuttavat asiakkaalta myös lounastauon ajan, jos remontti on kokopäiväinen. Että ilmainen ruoka vielä siihen laskutuksen päälle? Aina saa toivoa.

Ei voi laskuttaa muuta kun työ- ja matka-aikaa. Ruokatunti on työntekijän omaa aikaa eikä sille edes makseta siitä palkkaa.

Työaikaan sis. 20 min. ruokatauko, jos pitempi, niin se on työntekijän omaa aikaa, mutta silloin mahdollisuus poistua työpaikalta.

Jos asiakas tarjoaa juttuseuraa, aterioita, kahvia, niin kyllä ne ovat periaatteessa laskutettavia työtunteja, siinä kuin tilattu työ tai muut työtehtävät mitä asiakas on pyytänyt tehdä.

Ja silloin etukäteen sovittu aika ja hinta ei enää pidä paikkaansa, kun varattu aika on työntekijällä mennyt seuranpitoon ja vieraanvaraisuudesta nauttimiseen.

Jokaisella putkimiehelle yms. niitä laskutettavia työtunteja pitää olla 8h/pv, muuten firman pito ei kannata. Ja sen mukaan maksetaan myös palkka.

Asiakkaan ei tarvitse maksaa kuin tehdystä työstä.

Eihän asiakas ole monesti edes kotona, kun asuntoa rempataan. Pitäisikö työmiehelle jättää muutama kymppi, että pääsee syömään sen satasen tuntitaksan lisäksi?

Vierailija
365/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori putkahti voi vuoden jälkeen vaihtaa työpaikkaa ja pyytää lisää liksaa 25 e per h jos on fiksu

Vierailija
366/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

360/ 360 luki huonosti mummon opetukset.Ei ollut kyse lounaista tai kahvista, joita en tarjo.6

Vierailija
367/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se työmies ei ole tullut meille syömään tai juomaan vaan tekemään työnsä jonka jälkeen suksikoon kuuseen.

En ala kestitseen, hitto vie.

Tämä!

Ja kun se työmies luultavasti laskuttaa joka tapauksessa liikaa, ei tee työtään kunnolla ja on asenteeltaan (minua, naista kohtaan) ylimielinen shaissepää, niin en todellakaan ala tarjoamaan mitään.

Raksa-alan tuntihinnoilla on varaa lounastaa ihan ravintolassa.

. . .eikä tarvitse mennä edes lähimpään karvakäsikebulaan vaan voi mennä alacartepaikkaankin. . .

Vierailija
368/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli putkimies. Jos oli viettänyt koko päivän hommissa jossain huushollissa missä oma väki söi ruokaa eikä hänelle tarjottu, sanoi aina että ei se mitään, laskussa näkyy.

Näkyisi muutenkin ainakin syömiseen käytetyn ajan verran. Uuno Turhapuro-elokuvien Härski-Hartikaista lainatakseni: Työmaalla en tee mitään, jos siitä ei makseta.

Vierailija
369/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä kotisiivouspaikassa muinoin eräs mummeli tarjosi aina kahvia ja pullaa. Keitti valmiiksi kun oli sovittu aika. Kahvitarjoilu oli pakko ottaa aina vastaan, muuten mummo suuttui. Kahvit juotiin aina ensimmäiseksi yhdessä mummelin kanssa ja sen jälkeen alkoi työ.

Vierailija
370/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minun päiväpalkka ei riitä putkimiehen tuntipalkkaan, joten putkimies voisi tarjota ruuat minulle

Sulla on aika pieni päiväpalkka.

Mun tuntipalkka on 15€/h brutto

firma laskuttaa 90€/h

T nuori putkari

Asiakas maksaa kuitenkin sen 90€/h ja tiesit varmasti, mitä kirjoittaja tarkoitti.

Älä viitsi vääristellä. Nuori putkari tienaa juurikin tuon 15€/h, ja päälle tulevat maksut ovat eläke- tt- ja muita veroja. Toki se firmankin ottaa omansa, mutta ei se putkarin syy ole, että maassa on hyvät tuet ja kaikesta verotetaan. T: erään putkarin sukulainen

Ei se muuta asiaa miksikään, että putkimiehen tuntiveloitus voi olla asiakkaan päiväpalkan verran, saa siitä putkimies sen 15€ tai ei.

Vierailija
371/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummoni opetti, että aina pitää jotenkin " palkita " avusta ja työstä.Vaikka palkka tuleekin.

En ole kahvia tai ruokaa tarjonnut, kun iso talo ja monta huushollia käyvät jotain määrättyä hommaa tekemässä.

Kun lähtevät, annan suklaata ja miten mielissään ovat .Hyvä mieli tulee itsellekin..Terveisin vuokra- mamma!

Työstä maksetaan palkka. Avusta kiitetään.

Tarjoatko sinä kahvit tai lounaan kaupan kassalle/ omistajalletms niiden työstä?

Meillä on työpaikalla ilmainen kahvi ja työnantajan tarjoama ateria etu.

Vierailija
372/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne omat vaimot tarjoa jo ihan tarpeeksi. Monilla turvakengöt ja kaikki romppeet päällä. Ei sellasta viitsi kahvipöytään istuttaa.

Vierailija
373/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä se on jos ei mitään tekijälle tarjoa ja saa huonompaa laatua ja huonosti tehtyä. Sellaiset tappelevat jälkikäteen reklamaatioiden kanssa.

Vierailija
374/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummoni opetti, että aina pitää jotenkin " palkita " avusta ja työstä.Vaikka palkka tuleekin.

En ole kahvia tai ruokaa tarjonnut, kun iso talo ja monta huushollia käyvät jotain määrättyä hommaa tekemässä.

Kun lähtevät, annan suklaata ja miten mielissään ovat .Hyvä mieli tulee itsellekin..Terveisin vuokra- mamma!

Työstä maksetaan palkka. Avusta kiitetään.

Tarjoatko sinä kahvit tai lounaan kaupan kassalle/ omistajalletms niiden työstä?

Meillä on työpaikalla ilmainen kahvi ja työnantajan tarjoama ateria etu.

Yleensä työpaikan kahvit on kamalaa kuraa. En mä ottais, vaikka ilmaiseksi saa.

Vierailija
375/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli putkimies. Jos oli viettänyt koko päivän hommissa jossain huushollissa missä oma väki söi ruokaa eikä hänelle tarjottu, sanoi aina että ei se mitään, laskussa näkyy.

Kyllähän se ruokalaskussa näkyy, kun ei ylimääräisiä joudu ruokkimaan tai vastavuoroisesti joutuu itse ruokansa ostamaan.

Vierailija
376/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tarjotulle ruualle kova hinta koska työmies laskuttaa koko ajalta jonka on kohteessa.

Vierailija
377/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tarjota mitään!!!

Vierailija
378/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina tarjoan edes vettä, mutta kysyn haluaako kahvia tai muuta? Ihan peruskauraa käytöstavoissa. Joillekin olen antanut putelin kiitokseksi erityishuomiotyöstä. (eikä seksihommia tod sitten!)

Vierailija
379/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tarjoan lounaan ja komealle miehelle myös lettua jälkiruoaksi

T Irmeli 65v

Vierailija
380/449 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ruoki remonttimiehiä. Mulla on ihan omatkin työt tehtävänä samaan aikaan.

Maksan hänelle palkan tekemästään remonttityöstä. Muu ei kuulu minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi