Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tarjoa kotona käyvälle työmiehelle lounasta tai edes kahvia? Työmies avautuu Maaseudun tulevaisuudessa.

Vierailija
11.02.2023 |

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/ebcc7b42-d567-4904-9cbd-226…

Pelottaako sinua vieras ihminen vai oletko pihi? Vuonna 2015 työmies huomasi, että kahvia ja lounasta saa yhä harvemmin.

Kommentit (449)

Vierailija
441/449 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tarjottiin sähkärille kahvit kun olinpitkä homma.

Se kiireettömästi joi kupposen ja laskutti koko ajasta. Opetus: älä tarjoa ellei toinen tee urakkana.

Vierailija
442/449 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa esitellä ruuanlaitto taitamattomuutta mutta kahvit keitän ja ostopullaa tai muuta laitan esille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/449 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoa, koska olen itse ollut työssä jossa mennään ihmisten koteihin ja olen aina tavallaan inhonnut sitä kun tarjotaan kahvia. Ovat jotenkin tosi vaivaannuttavia tilanteita.

Vierailija
444/449 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin maksaa itsensä kipeäksi työmiehille ja sitten pitäisi vielä lounaat ja kahvit tarjota. Tuntityöntekijän osalta veloitetaan kahvitteluun ja lounaisiin käytetystä ajasta. On härskit vaatimukset työmiehillä. Tuntiveloitus saattaa muutenkin olla koko päivän palkka, varsinkin kilometrikorvauksineen.

Ei kukaan mitään vaadi. Jutussa kerrottiin vai asiakkaissa tapahtuneesta muutoksesta.

Ihan itse vedit johtopäätöksen että työntekijä vaatii jotain.

Miksi haastateltava sitten ilkkui nuorempia ihmisiä.

Vierailija
445/449 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ole mikään itsestään selvyys, että laittamasi lounas sopii työmiehen ruokavalioon. Se on yksinkertaisesti liian vaikeaa. Kahvit keitän.

Olen joskus toiminut itsekin alalla, ja mikä minua taas eniten häiritsi, oli se, ettei tarjota vessaa käyttöön. Siis jos työmiehet tulevat kotiisi koko päiväksi töihin. Etenkin, jos sitä asutaan jossain ihan hevonkuusessa, tietty jos jokin huoltoasema lähellä niin siellä on helppo käydä tauoilla, mutta useinkaan näin ei ole. Evästä kyllä saa matkaan mutta vessaa on vaikeampi kuljettaa.

Vierailija
446/449 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ole mikään itsestään selvyys, että laittamasi lounas sopii työmiehen ruokavalioon. Se on yksinkertaisesti liian vaikeaa. Kahvit keitän.

Olen joskus toiminut itsekin alalla, ja mikä minua taas eniten häiritsi, oli se, ettei tarjota vessaa käyttöön. Siis jos työmiehet tulevat kotiisi koko päiväksi töihin. Etenkin, jos sitä asutaan jossain ihan hevonkuusessa, tietty jos jokin huoltoasema lähellä niin siellä on helppo käydä tauoilla, mutta useinkaan näin ei ole. Evästä kyllä saa matkaan mutta vessaa on vaikeampi kuljettaa.

Miksette kuse puskiin? Kakkoshätä taas hoidetaan kotona aamulla ennen töihin lähtöä.

Vierailija
447/449 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette kuse puskiin? Kakkoshätä taas hoidetaan kotona aamulla ennen töihin lähtöä.

En kyllä antaisi jonkun satunnaisen työmiehen käydä rappaamassa pyttyäni siihen kuntoon, että sitä saisi piikata puhtaaksi jälkeenpäin. Työmiehet ovat aika kovia syömä- ja juomamiehiäkin ja tavaraa tulee ulos sen mukaisesti. Nimimerkillä kokemusta on.

Vierailija
448/449 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoretkin mahtaa "luikkia pakoon" kun on turha mennä pyörimään jalkoihin ja hössöttämään kun rööriroope ilmaa vuokrayksiön patterit tai vaihtaa suodattimen. Kyllä ammattimies kysyy jos tarvitsee apua.

Vanhuksilla on eri kun sosiaalisia kontakteja ei ole välttämättä ollut moneen viikkoon. Siksi täyttyy ottaa kaikki irti kun sellainen kerrankin on.

Vierailija
449/449 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan remppa/raksahommissa odottanut mitään tarjoilua. Varsinkaan jos isäntäväki istuu samassa pöydässä. Joskus on ollut kahvi napin alla ja sen on voinut juoda rauhassa yksin. Vessa olisi hyvä olla käytössä ettei sen takia tarvitse lähteä muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan