Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tarjoa kotona käyvälle työmiehelle lounasta tai edes kahvia? Työmies avautuu Maaseudun tulevaisuudessa.

Vierailija
11.02.2023 |

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/ebcc7b42-d567-4904-9cbd-226…

Pelottaako sinua vieras ihminen vai oletko pihi? Vuonna 2015 työmies huomasi, että kahvia ja lounasta saa yhä harvemmin.

Kommentit (449)

1/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne pidä taukonsa omissa tiloissaan.

Vierailija
2/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia tarjoan työmiehille. Ilmaista lounasta ei saa kukaan muukaan, joten en sitä heillekään tarjoa. Lisäksi hinnat on sellaiset jo muutenkin etten ala päälle ruokia maksamaan. En nimittäin leiki kodinhengetärtä heidän korjaillessaan asioita vaan teen omaa työtäni etänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään oleta saavani ilmaista lounasta, kun käyn töissä.

Vierailija
4/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarjotaan molempia. 

Vierailija
5/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa se ruoka ja kahvit sille remontin ottajalle. Että ihan kahvipöydät pitäisi notkua tälle putkimiehelle?! Ottakoon omat eväät mukaan ja kahvi termariin, vai onko valittaja mies jotenkin uusavuton. 

Vierailija
6/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi muutaman euron ylittävä lounasetu (=ilmainen lounas) on verotettavaa tuloa meille muille, miksi se olisi hänelle ilmainen?

Vierailija
7/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvit kyllä tarjoan. Yleensä vain olen itse aina etätöissä kun remppamiehiä on talossa. Tällä viikolla esim. oli neljää päivä asentaja tekemässä töitä talon toisessa päässä. Eka päivänä olisin tarjonnut kahvit, mutta remppamies oli juuri lounaalla kun itse ehdin pitää tauon. Toisena päivänä en ehtinyt keittää edes itselleni, vaan ainoa tauko meni koirien ulkoiluttamiseen. Samoin kolmas päivä. Neljäntenä oli löysempi ohjelma, joten remppamieskin sai kahvin.

Ei se etätyöntekijä ehdi oleman mikään seuralainen tai kahvilatyöntekijä, vaan hän on ihan oikeasti töissä.

Vierailija
8/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia tai teetä tarjoan sekä keksejä/pullaa jos sattuu olemaan. Ruokaa en tarjoa.

Vierailija
9/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin maksaa itsensä kipeäksi työmiehille ja sitten pitäisi vielä lounaat ja kahvit tarjota. Tuntityöntekijän osalta veloitetaan kahvitteluun ja lounaisiin käytetystä ajasta. On härskit vaatimukset työmiehillä. Tuntiveloitus saattaa muutenkin olla koko päivän palkka, varsinkin kilometrikorvauksineen.

Vierailija
10/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan vuokra-asunnossa eikä teetetä remontteja.

Vierailija
11/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne eläkeläiset kestitde putkimiestä ihan siitä syystä, että heillä on siihen aikaa eikä tarvitse tehdä työtä siinä samalla.

Vierailija
12/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan aina jotakin juotavaa. Etenkin kesähelteillä, sillä se on jo  ihmisen velvollisuus tarkistaa pyörtyykö toinen nestehukkaan. Joskus  korjausapu on unohtanut vesipullonsa autoon ja ei vaan kehtaa pyytää  minulta vettä.  Ei toisen huomioiminen ole minulle mitenkään rasittavaa. Olen myös huomannut, että kohdellesani korjausapua hyvin he muistavat minut. Seuraava apu tulee nopeasti ja saa ehkä vähän ylimääräistäkin työtä heiltä. Laskua voidaan pyöristää alaspäin yms.

Vierailija
13/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takakireitä vastauksia.

Olisitteko itse ilahtuneita vastaavassa tilanteessa ja miten se mahdollisesti näkyisi työn laadussa?

Vierailija
14/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille on tarjottu, riippuu kuinka pitkään jokin homma kestää. Jos on koko päivän, niin saa ruokaa siinä kun itsekin syödään, mikä li ole mitään ongelmia ruokien suhteen, kahvit saa lyhyemmälläkin työrupeamalla.

Vierailija
15/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että moni pelkää vierasta ihmistä. Paljon on kaikenlaisia psyykelääkkeiden popsijoita.

AP

Vierailija
16/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takakireitä vastauksia.

Olisitteko itse ilahtuneita vastaavassa tilanteessa ja miten se mahdollisesti näkyisi työn laadussa?

Ammatilainen tekee työnsä laadukkaasti ihan riippumatta siitä tarjotaanko lounaat vai ei. 

Vierailija
17/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 2 nuorta remppamiestä uusimassa talon ulkoverhousta. Työ kesti muutaman päivän. Tarjosin heille viimeisenä päivänä lounaan, pitkään haudutettua mureaa lihapataa, jossa oli myös vihanneksia. Toinen heistä jätti kaikki vihannekset lautasen reunalle.

Vierailija
18/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan vuokra-asunnossa eikä teetetä remontteja.

Pitkään vuokralla asuneena muistin aina huoltofirman tyyppejä tarjoamalla edes jotakin juotavaa mehua, vettä tai kahvia. Jouluisin annoin  heilleaina jotakin suklaata tai kahvia kiitoskortin kera. Yleensä minua palveltiin sen vuoksi todella hyvin ja nopeasti. Hyvä asiakas kannattaa aina olla, eikä vuokralainen voi kiertää vastuutaan ihmisten huomaavaisesta kohtelusta

Vierailija
19/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takakireitä vastauksia.

No huhhuh jos työn laatu riippuu siitä tarjotaanko lounasta vai ei.

Vierailija
20/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin maksaa itsensä kipeäksi työmiehille ja sitten pitäisi vielä lounaat ja kahvit tarjota. Tuntityöntekijän osalta veloitetaan kahvitteluun ja lounaisiin käytetystä ajasta. On härskit vaatimukset työmiehillä. Tuntiveloitus saattaa muutenkin olla koko päivän palkka, varsinkin kilometrikorvauksineen.

Ei kukaan mitään vaadi. Jutussa kerrottiin vai asiakkaissa tapahtuneesta muutoksesta.

Ihan itse vedit johtopäätöksen että työntekijä vaatii jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi