Miksi et tarjoa kotona käyvälle työmiehelle lounasta tai edes kahvia? Työmies avautuu Maaseudun tulevaisuudessa.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/ebcc7b42-d567-4904-9cbd-226…
Pelottaako sinua vieras ihminen vai oletko pihi? Vuonna 2015 työmies huomasi, että kahvia ja lounasta saa yhä harvemmin.
Kommentit (449)
Lähde oli Maaseudun Tulevaisuus. Maalaiset on saitoja pelkureita.
Itsehän asun yhdessä maan suurimmista kaupungeista ja röiukko tuli luokseni hommiin ennen uuttavuotta. Tarjosin kahvia, ruokaa, seksiä ym ja tuossa se edelleen vieressä tyytyväisenä köllöttää :D
No johan on odotukset. Eipä olisi tullut mieleenkään alkaa jotain lounaita kokkaamaan työmiehelle, jonka työstä maksan jo pitkän pennin! Ei mullekaan töistä lounaita tarjoilla. Kahvia saattaisin tarjota, jos olisin sitä itselleni jo keittämässä.
Jos ei osaa itseään ruokkia niin mikä mahtaa olla työn jälki 🤔 juu en lukenut juttua, mutta en ruoki remppahenkilöitä.
Munä tarjosin kerran huoltomiehelle kahvia kun itse samaan aikaan join. Hän katsoi sen näköisenä kuin olisin tarjonnut ns. päiväkahveja ja kieltäytyi.
Ennen vanhaan kaikille remppaäijille tarjottiin ruoat ja kahvit ja tekivät sit työnsä hyvin. Nykyään luokitellaan seksihulluksi jos kysyy, että haluaisitko kahvia. En tajua nykyajasta mitään.
Koska niiden hinnat on jo muutenkin niin päättömät ja pelkään, että niillä laskutus juoksee kahvitauoillakin.
On meillä kahvit kyllä tarjottu monellekin ja yhdelle jopa ruuat, koska hän laskuttaa asiallisesti ja jopa hyvittää ruuat laskuissa. Mutta sitten on näitä, jotka höpöttää enemmän kuin tekee töitä ja silti laskuttaa koko ajalta. Ei niille kannata tarjota kahveja eikä höpötystaukoja.
Viimeksi laitoin mukaan keksi-ja kahvipaketin kun en ehtinyt ajatellakaan kahvia keittäväni.
Olen yksin asuva nainen. Ei täällä pääkaupunkiseudulla olisi oikein sopivaa, että alkaisin satunnaisille huoltomiehille kahvia keittelemään. Jos olisi sellaisia remonttimiehiä, mitkä tekisivät töitä asunnossani pitempään, tarjoaisin varmaan kahvia ja pullaa tms. Jos joutuisin poistumaan itse muualle, voisin keittää termokseen tai neuvoa miten voivat itse keittää. Äitini 92 v tarjosi aina siivoojilleen kahvit, mistä ajasta siivousfirma tietysti myös laskutti, se tuntui vähän hassulta, mutta niinhän se nykyisin menee.
Koska asun yksin, en väärinkäsityksen välttämiseksi tarjoa kahvia enkä mitään muutakaan. Luulen, että moni mies pelästyisi ja epäilisi, että on taka-ajatuksia. Pariskunnilla asia on eri.
Luulen ettei osa ihmisistä tiedä, että pitäisi tarjota jotain. Ajatellaan että heillä on oma firma joka huolehtii lounaista, kakuista ja kahvista. Olisi hyvä tietää etukäteen jos joku haluaa jotain ja mitä. Mikäli siis on varaa sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin asuva nainen. Ei täällä pääkaupunkiseudulla olisi oikein sopivaa, että alkaisin satunnaisille huoltomiehille kahvia keittelemään. Jos olisi sellaisia remonttimiehiä, mitkä tekisivät töitä asunnossani pitempään, tarjoaisin varmaan kahvia ja pullaa tms. Jos joutuisin poistumaan itse muualle, voisin keittää termokseen tai neuvoa miten voivat itse keittää. Äitini 92 v tarjosi aina siivoojilleen kahvit, mistä ajasta siivousfirma tietysti myös laskutti, se tuntui vähän hassulta, mutta niinhän se nykyisin menee.
Itkettää ajatus että hyväsydäminen iäkäs ihminen tarjoaa kahvit ym. ja siivooja vaan laskuttaa lisää firmoineen röyhkeästi, ehkä siivooja vielä raportoi "ylirehellisenä" ylimääräisestä ajasta firmalle. Ihan kauheaa. Entä jos iäkäs ei tiedä ylimääräisestä summasta, kunnes tulee yllätyslasku. Mitä laki sanoo, ei ilmeisesti mitään.
Työmies laskuttaa siitäkin ajasta, kun juo kahvin, eli kovin on kallis kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tarjota?
Työmies on yrittäjänä töissä ja kyllä noiden taksat on korkeat. Jos kyseessä olisi talkoohomma, niin kyllä,muuten ei.
Vanhoina aikoina työmiehet tekivät töitä ruokapalkalla. Siihen ehkä haluavat palata takaisin.
Jos hernekeitto riittää palkaksi, niin sopii minulle.
Kyllä mulla on tapana kahvit ja voikkarit tarjota.
Remontin viimeisenä päivänä tein ruoat työmiehille uudessa keittiössä. Muuten ei voinut kahvitella kun se keittiö ja koko keittiökerros oli remontissa, itsekin juotiin kahvit viikonloppuisin huoltoasemalla remontin ajan ja arkiaamuisin töissä.
Vanhoina aikoina oli vielä talkoohenkeä ja silloin työt korvattiin ruualla ja sahdilla mutta kyllä normi duunista on rahapalkka maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Luulen ettei osa ihmisistä tiedä, että pitäisi tarjota jotain. Ajatellaan että heillä on oma firma joka huolehtii lounaista, kakuista ja kahvista. Olisi hyvä tietää etukäteen jos joku haluaa jotain ja mitä. Mikäli siis on varaa sellaiseen.
Venäjällä pitää tarjota viinat tai pullat virkamiehillekin. Lääkärissä kun saa paremman hoidon kun vie vähän lahjuksia.
Sitä sanotaan korruptioksi.
Banaaneja joissa tekstiä: Olet vahva ja voimaantunut! Kyllä sinä selviät... jne.Tai : Ei se hylkää vaikka se koettelee.
Jos työmiehellä on työpäivä niin on mullakin. Joten teen silloin etätöitä. Ei ole aikaa laitella ruokia, joten joko syön itse eineksiä tai lämmittelen jämiä. Niistä kummastakaan ei riitä ylimääräisille. Nuorena naisena tuntuisi muutenkin liian oudolta syödä lounasta kahdestaan jonkun tuntemattoman työmiehen kanssa.
Traktorin ja metsäkoneen huoltomies saa aina ruuan ja kahvit jos vaan kelpaa. Samaten kirvesmiehelle ja putkimiehelle tarjotaan. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Ja ei noita joka viikko ravaa. Muutaman kerran vuodessa.
Tulee kalliiksi tarjotut kahvit ja lounaat, kun firma/yrittäjä laskuttaa siitä ajasta tuntivelotusta