Miksi et tarjoa kotona käyvälle työmiehelle lounasta tai edes kahvia? Työmies avautuu Maaseudun tulevaisuudessa.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/ebcc7b42-d567-4904-9cbd-226…
Pelottaako sinua vieras ihminen vai oletko pihi? Vuonna 2015 työmies huomasi, että kahvia ja lounasta saa yhä harvemmin.
Kommentit (449)
kyllä noille itseriittoisille kaikki tietäville riittää kun saa katsoa itseään eteisen peilistä täysin avuttomatkin alkavat asukasta neuvomaan. eivät rassukat ymmärrä että olen rakins vaikka olenkin nainen.
Kuluuko kahvi- tai lounasaika myös työmiehen työtunteihin, eli maksetaanko työtunteja työmiehelle samalla kuin hänelle lisäksi tarjotaan kahvia tai lounasta?
Vierailija kirjoitti:
Kuluuko kahvi- tai lounasaika myös työmiehen työtunteihin, eli maksetaanko työtunteja työmiehelle samalla kuin hänelle lisäksi tarjotaan kahvia tai lounasta?
No just tämä. Itse muutin jokin aika sitten ja olen käyttänyt työmiehiä erilaisiin kodin loppuunsaattamishommiin. Olen aika puhelias, ja nämä jutustelut ovat tietysti myös maksettua työaikaa. Jos tähän vielä lisäisi palkallisen lounastauon itselaittamallani ruoalla, niin kalliiksi tulisi.
Kahvia tarjoan, ruokapuolen hoitakoot työmiehet itse.
Tarjoan kahvit putkareillle nuohoojille ja sen semmoisille.
Oletan että tekevät sen jälkeen paremmin työnsä.
Eikä kyllä työn jäljessä ole ollut moitittavaa, tosin maalla asutaan ja kaikki putkarit
ja muutkin ammattilaiset on ihan tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoan kahvit putkareillle nuohoojille ja sen semmoisille.
Oletan että tekevät sen jälkeen paremmin työnsä.
Eikä kyllä työn jäljessä ole ollut moitittavaa, tosin maalla asutaan ja kaikki putkarit
ja muutkin ammattilaiset on ihan tuttuja.
Mekin asutaan maalla, putkarit, nuohoojat sun muut ovat tutuiksi käyneet, mutta eivät ole kavereita. Käyvät tekemässä meillä työnsä ja siitä maksetaan. Työnjälki on ollut aina erinomaista ilman kahvejakin. Nuohoojakin on aina minuuttiaikataululla liikkeellä, ettei myöhästy seuraavasta sovitusta ajasta, joten ei todellakaan ehdi kahvitella. Kyllä ottaisi päähän viivästyttää omia töitä sen takia että nuohooja kahvittelee vielä edellisessä paikassa, eikä ole sovittuun aikaan paikalla, kun ollaan avaamassa ovea.
Vierailija kirjoitti:
Kahvit kyllä tarjoan. Yleensä vain olen itse aina etätöissä kun remppamiehiä on talossa. Tällä viikolla esim. oli neljää päivä asentaja tekemässä töitä talon toisessa päässä. Eka päivänä olisin tarjonnut kahvit, mutta remppamies oli juuri lounaalla kun itse ehdin pitää tauon. Toisena päivänä en ehtinyt keittää edes itselleni, vaan ainoa tauko meni koirien ulkoiluttamiseen. Samoin kolmas päivä. Neljäntenä oli löysempi ohjelma, joten remppamieskin sai kahvin.
Ei se etätyöntekijä ehdi oleman mikään seuralainen tai kahvilatyöntekijä, vaan hän on ihan oikeasti töissä.
kerrotko olisitko voinut pitää sinulle kuuluvat taukosi jos olisit ollut oikeesti siellä missä hommia teet
Ilmankos räystäskourunputsaajat eivät haluneet tulla toista kertaa 😂 Tulivat siis puolen tunnin varoajalla ja oma kalenteri oli täynnä back-to-back kuukausipalavereita joita itse vedin eli ei mahdollisuutta minkäänlaiseen taukoon vaikka oli ns. "ruoka-aika". Muille kyllä olen antanut takeaway kahveja tai limsatölkkejä, joskus toki sisällekin kahvipöytään jos oikeesti aikaa.
En tarjoa kahveja sen vuoksi, että työmies voi laskuttaa kallista tuntiveloitusta myös kahvitteluajasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan teistä hässinyt spontaanisti tällaisen työmiehen kanssa? Välillä kun kuulee aiheesta tarinoita.
Kerran olin kaivinkonehommissa Espoon uusimäessä tekemässä uusien talojen pohjia.
Viereisen valmiin talon ovella yksi about 35-40v mimmi vinkkasi että hänellä on asiaa.
Menin ovelle ja kysyin että mitä sais olla, hän otti kädestä ja sanoi että tuolla yläkerrassa olis yks juttu.
Herrasmiehenä en kerro mitä sitten tapahtui mutta ihmettelen vieläkin miten naisen tavara voi maistua mansikalle, varmaan jotain liukkaria laittanut valmiiksi...
Onko tämä Työmies siis Puiskaaja Ratkonen?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä Työmies siis Puiskaaja Ratkonen?
Ei, vaan taloyhtiön oma B rapun talkkari Pikkarainen.
Työmiehet haisevat yleensä rasvalle, hielke, noelle, lialle ja pskalle. Ei siinä a) halua kutsua ruokapöytään tai b) halua naida, jos eivät suihkussa ensin käy. Ihan komeita ovat monet, mutta puhtaus on kaiken a ja o. Pesisivät edes välillä käsiään...
Vierailija kirjoitti:
Työmiehet haisevat yleensä rasvalle, hielke, noelle, lialle ja pskalle. Ei siinä a) halua kutsua ruokapöytään tai b) halua naida, jos eivät suihkussa ensin käy. Ihan komeita ovat monet, mutta puhtaus on kaiken a ja o. Pesisivät edes välillä käsiään...
Pitäisit kämppäsi siistinä, jotta ei remppaajat sotke itseään ja vaatteitaan!
Yksi puunostaja sanoi, että joutuu juomaan 30 kuppia kahvia päivässä. Ei voi kieltäytyä kun voi kaupat jäädä syntymättä.
Jos joku tulee tekemään remppaa tms., niin minusta peruskohteliaisuutta on vähintään tarjota jotakin juotavaa (kahvi/tee/vesi), ja tietysti voi tarjota myös kakkua/keksejä tms. Jos itse on kiireinen eikä ehdi muuta, niin vähintään juotavaa on kohteliasta varata.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan suurin osa firmoista perii siitäkin ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä se on jos ei mitään tekijälle tarjoa ja saa huonompaa laatua ja huonosti tehtyä. Sellaiset tappelevat jälkikäteen reklamaatioiden kanssa.
Eli remppamiesten moraali on painunut näin alas. No sitten reklamoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tarjoan lounaan ja komealle miehelle myös lettua jälkiruoaksi
T Irmeli 65v
Mikä on ollut reaktio, kun olet kurttuinesi ja vanhuksen hajuinesi tunkenut iholle 🤮?
Itse teen kotisiivouksia yrittäjänä ja jos asiakas tarjoaa kahvit, koen kyllä ettei se kuulu enää työaikaan. Se on ylimääräinen etu, joka tarjotaan. Eikä ole mikään pakollinen tai välttämätön. Välillä on pakko kieltäytyä, jos aikataulu ei sitä salli. Maaseudulla varsinkin välimatkat ovat pitkiä, eikä mitään lounaspaikkoja ole matkan varrella. Siksi varaan eväät mukaan, niinkuin moni palkansaajakin tekee. Osassa kohteista ei edes olla paikalla käydessäni tai tehdään etätöitä, tällöi voin kuunnella musiikkia tai äänikirjoja töitä tehdessä. Ja toisessa paikassa taas jutellaan työn lomassa ja juodaan lopuksi kahvit. Molemmat ihan yhtä mukavia vaihtoehtoja. Mutta ihmiset ja kodit ovat erilaisia tapoineen, ei niitä tule sen enempää ihmeteltyä.
Itse ärsyynnyn tuollaisesta pakkopassaamisen vastaanottamisesta.
En tarvitse enkä halua mitään mummojen pakkokahveja. Päätän itse mitä syön ja juon. Kauheeta tyrkyttämistä vaikka hyväähän mummot tarkoittavat tällä.