Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lupa luovuttaa ja ns. hylätä lapsi tässä tilanteessa?

Vierailija
09.02.2023 |

Mieheni kanssa tavattiin aika pian kun miehelle ja exälleen tuli ero. Heillä vauva oli vielä ihan pieni. Menimme naimisiin ja perustimme perheen. Olemme alusta asti koittaneet ottaa lasta meille, sopia asioista äidin kanssa, olla ystävällisiä jne.

Tämä ei kuitenkaan ole auttanut, vaan äiti on niin vihainen ja katkera kaikesta että on tehnyt elämästämme suoranaista hel..ttiä. Hänelle ei sovi ehdottamamme tapaamispäivät, mutta ei hänenkään aina meille. Hän haukkuu ja on suoraan sanoen törkeä. Minä pelkään tuota ihmistä. Mies on yrittänyt nyt kolme vuotta saada asioita eteenpäin tuloksetta. Oman perheemme hyvinvoinnin takia olemme puhuneet että jos luovuttaisimme. Emme ala taistelemaan koska se ei auta mitään. Äiti vain on mikä on. Kysyn siis, onko tässä vaiheessa lupa luovuttaa? Lapsi voi kuitenkin ottaa isompana yhteyttä kun ei tarvitse enää asioida äitinsä kanssa.

Kommentit (351)

Vierailija
261/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mä olisin kuinka katkera exälle, en voisi ikinä lapselta kieltää toista vanhempaa. Todella itsekästä käytöstä. Lapsella pitäisi aina olla mahdollisuus luoda suhde molempiin vanhempiinsa, eikä se ole lapselta pois jos exällä olisi jo uusi parisuhde, exän nykyinen voi ollakin hyvä tyyppi ja yksi turvallinen ihminen lisää lapsen elämään. Mitään bestiksiä ei tarvitse olla kuitenkaan, mutta toimeen on järkevä tulla lapsen vuoksi! Riitaisissa eroissa monesti lapsi syyttää itseään vanhempien erosta, senkin takia olisi parempi pysyä edes jonkinlaisissa väleissä.

Oman turhautumisen ei tulisi mitenkään rajoittaa lasta, lapsen oikeutta vanhempaansa. Kun ikää tulee, lapsi voi itse siinä vaiheessa tehdä päätöksen haluaako olla väleissä vai ei. 

Mä en voisi koskaan satuttaa omaa lastani noin ja oon todella pahoillani, että ootte tossa tilanteessa. Toivottavasti lapsen äidille joskus tulee sen verran järkeä päähän, että ymmärtää mikä on parasta lapselle. 

Vierailija
262/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mä olisin kuinka katkera exälle, en voisi ikinä lapselta kieltää toista vanhempaa. Todella itsekästä käytöstä. Lapsella pitäisi aina olla mahdollisuus luoda suhde molempiin vanhempiinsa, eikä se ole lapselta pois jos exällä olisi jo uusi parisuhde, exän nykyinen voi ollakin hyvä tyyppi ja yksi turvallinen ihminen lisää lapsen elämään. Mitään bestiksiä ei tarvitse olla kuitenkaan, mutta toimeen on järkevä tulla lapsen vuoksi! Riitaisissa eroissa monesti lapsi syyttää itseään vanhempien erosta, senkin takia olisi parempi pysyä edes jonkinlaisissa väleissä.

Oman turhautumisen ei tulisi mitenkään rajoittaa lasta, lapsen oikeutta vanhempaansa. Kun ikää tulee, lapsi voi itse siinä vaiheessa tehdä päätöksen haluaako olla väleissä vai ei. 

Mä en voisi koskaan satuttaa omaa lastani noin ja oon todella pahoillani, että ootte tossa tilanteessa. Toivottavasti lapsen äidille joskus tulee sen verran järkeä päähän, että ymmärtää mikä on parasta lapselle. 

Siis ap:ltahan tässä järki puuttuu päästä ihan täysin. Ja ap suunnittelee lapsen toisen vanhemman puolesta tuon lapsen hylkäämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vautsi, täällä taitaa olla useampi sekomutsi vastailemassa. Sen verran tarina elää näillä naisilla omaa elämää, ap:ta h*oritellaan ja miestä syytetään pettämisestä ja keksitään mitä villeimpiä tarinoita. Tällaista settiä se ap:n miehen eksäkin varmaan suoltaa, herranen aika miten ihmiset voivat olla sekaisin.

Onko teille mitään väliä miten omat lapsenne oikein voivat? Millainen tulevaisuus heillä tulee olemaan? Vai onko katkeruus ja sekopäisyys se elämän ainoa suola ja tarkoitus?

Suurin osa vastauksista on sitä mieltä, että pahinta tässä jutussa on ajoitus, vaimon jättäminen pienen vauvan kanssa. Suurin osa on sitä mieltä, että miehen ja uuden naisystävän olisi kannattanut pitää matalaa profiilia vuosi, pari, niin mies olisi voinut rakentaa paremmin suhdetta lapseensa.

Sitten on pieni osa niitä, joiden mielikuvitus on lähtenyt laukkaamaan eikä välitetä faktoista. Kaikkeahan emme tiedä, mutta raskauttavat faktat on lähteä vaimon luota, joka on juuri synnyttänyt yhteisen lapsen. Pahin mahdollinen ajoitus.

Varmaan on pahin mahdollinen ajoitus, ymmärrän joidenkin naisten tuohtumuksen.

Mutta nyt tulee se iso mutta. On pidettävä erillään eron, erosta johtuvat tunteet. Ne pitää hoitaa jollain muulla tapaa. On ehdotettu terapiaa ja keskusteluapua ulkopuolisen tahon kanssa.

Nyt puhutaan lapseen oikeudesta tavata isäänsä ja lapsen tapaamisoikeudesta.

Näitä ei saa niputtaa yhteen, vaikka se herkullinen paikka monelle äidille onkin kostaa miehelle. Tietenkin myös isän äidille, jos tapaamisia estävä taho on ex-mies.

Lapsen ja vanhemman tapaamisen vaikeuttaminen ei ole oikein.

Ei, ei ja ei. Oli ero tapahtunut kuinka ja oli exä perustanut uuden perheen koska. Oli mies sitten miten mulkku joidenkin mielestä, kun erosi.

Ainoastaan silloin jos tapaavalla vanhemmalla on suuria vaikeuksia elämänhallinnan kanssa, vä kivaltaa tms.

Silloinkin esimerkiksi valvotut tapaamiset ovat vaihtoehto.

Nyt tässä aloittajan tapauksessa tämäntyyppisestä tilanteesta ei ole kyse.

Täällä on nyt vastailemassa paljon äitejä ja ehkä eronneita joilla ero on ollut vaikea. Tai uusi kumppani on exälle löytynyt nopeasti. Joillekin uuden kumppanin olemassaolo on ylipääsemätön asia ja on uusi kumppan ihan millainen hyvänsä hän ei voi olla missään tapauksessa sellainen jonka voi hyväksyä.

Monet eivät päästä lasta uuteen kotiin, missä on uusi kumppani. Jne.

Tämä on vallankäyttöä, joka ei koske useinkaan lapsen hyvinvoimtia vaan palvelee ja lääkitsee sen exän omaa pahoinvointia.

Sanon uudelleen, ymmärrän ja moni muukin ymmärtää jätetyn tunteet. Mutta aikuisen pitää hoitaa ne jotenkin muuta kautta kuin lapsen kautta halliten exää. Ei voi myöskään sillä varjolla hallita lapsensa elämää, että estää tapaamasta toista vanhempaansa.

Vierailija
264/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ap:ltahan tässä järki puuttuu päästä ihan täysin. Ja ap suunnittelee lapsen toisen vanhemman puolesta tuon lapsen hylkäämistä.

Jos vanhemmat pystyisivät hoitamaan tapaamiset asiallisesti, niin hylkäämistä ei tarvitsisi edes suunnitella.

Molemmat vanhemmat ovat tässä mukana, ei äidinkään osuutta voi pyyhkiä pois.

Vaikka moni täällä niin mielellään tekisi ja uusi nainen ja ex-mies olisivat yksin syyllisiä.

Täällähän on monta muutakin äitiä, jotka ovat ilmoittaneet, etteivät antaisi tämän miehen tavata lastaan. Puolustavat exän toimintaa.

Jos tapaamisten suunnittelu, järjestely ja toteuttaminen on noin hankalaa siinä on kaikkien tehtävä oma osuutensa, että ne saadaan toimiviksi ja lapsi voi tavata vanhempaansa.

Vierailija
265/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat pystyisivät hoitamaan tapaamiset asiallisesti, niin hylkäämistä ei tarvitsisi edes suunnitella.

Vaikka moni täällä niin mielellään tekisi ja uusi nainen ja ex-mies olisivat yksin syyllisiä.

Täällähän on monta muutakin äitiä, jotka ovat ilmoittaneet, etteivät antaisi tämän miehen tavata lastaan. Puolustavat exän toimintaa.

Jos tapaamisten suunnittelu, järjestely ja toteuttaminen on noin hankalaa siinä on kaikkien tehtävä oma osuutensa, että ne saadaan toimiviksi ja lapsi voi tavata vanhempaansa.

"Täällähän on monta muutakin äitiä, jotka ovat ilmoittaneet, etteivät antaisi tämän miehen tavata lastaan. Puolustavat exän toimintaa."

Itse leikkailet pois asiayhteyksistä näitä. Voihan noissa tapauksissa hyvin todennäköisestikin olla, että isä on ollut väkivaltainen tai muuten vaarallisen epäluotettava niin eihän sellaisten isien anneta tavata lapsiaan. Nuo isit usein kyllä kelpaavat niille naisille, jotka eivät itse kelpaa kellekään muulle, mutta ei niitä tapaamisia rajoiteta vain "uuden parin" kiusaksi. Toki kun vain uusi pari ja "äitipuoli" pääsee yksin ääneen niin kateudesta häntä kohtaanhan niitä lapsia vain suojellaan.

Vierailija
266/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Täällähän on monta muutakin äitiä, jotka ovat ilmoittaneet, etteivät antaisi tämän miehen tavata lastaan. Puolustavat exän toimintaa."

Itse leikkailet pois asiayhteyksistä näitä. Voihan noissa tapauksissa hyvin todennäköisestikin olla, että isä on ollut väkivaltainen tai muuten vaarallisen epäluotettava niin eihän sellaisten isien anneta tavata lapsiaan. Nuo isit usein kyllä kelpaavat niille naisille, jotka eivät itse kelpaa kellekään muulle, mutta ei niitä tapaamisia rajoiteta vain "uuden parin" kiusaksi. Toki kun vain uusi pari ja "äitipuoli" pääsee yksin ääneen niin kateudesta häntä kohtaanhan niitä lapsia vain suojellaan.

Nimenomaan kirjoitin täsmennykseksi, että on eri asia jos tapaajavanhemmalla on suuria elämänhallinnan ongelmia, vä kivaltaa tms.

Silloin esimerkiksi valvotut tapaamiset tms.

Luulisi, että nämä, joilla on em. ongelmia exänsä suhteen niin tarkentaisivat sen kommentissaan. Että syynä tapaamattomuuteen on tapaajavanhemman väk ivaltaisuus. Koska aloittajan tapauksessa näistä ongelmista ei ole kyse.

Asiayhteydestähän nämäkin ko. äitien kommentit silloin poikkeavat jos kerran minunkin.

Vierailija
267/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs takia olet ottanut miehen, jolla on exä ja lapsia ja vielä heti eron jälkeen edes selvittämättä taustoja. Miksi et ottanut miestä, jolla ei ole exän exää saati lapsia?

Mikäs niissä muille naisille lapsia siittäneissä niin kiehtoo?

Vierailija
268/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äijä jättää pienen vauvansa ja tämän äidin pärjäämään yksin, kun itse huoripukkeilee ympäri kyliä. Ja löytyy vielä nainen, jolle tilanne on ok. En antaisi minäkään ikinä anteeksi.

Vika on siinä lapsen äidissä koska on ottanut miehen, jolla on varaa huoripukkeilla.

Vierailija
269/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan kirjoitin täsmennykseksi, että on eri asia jos tapaajavanhemmalla on suuria elämänhallinnan ongelmia, vä kivaltaa tms.

Silloin esimerkiksi valvotut tapaamiset tms.

Luulisi, että nämä, joilla on em. ongelmia exänsä suhteen niin tarkentaisivat sen kommentissaan. Että syynä tapaamattomuuteen on tapaajavanhemman väk ivaltaisuus. Koska aloittajan tapauksessa näistä ongelmista ei ole kyse.

Asiayhteydestähän nämäkin ko. äitien kommentit silloin poikkeavat jos kerran minunkin.

No sitähän ei välttämättä ap:n kullannuppu vaimonsa ja lapsensa hänen vuokseen jättänyt rakkauspommittaja-isimies ole kertonut, kaikkia vaimonhakkaamisia ja mitä muuta taustalla voi olla. Nyyhkii vain kuinka se kauhea ex ei taaskaan antanut lasta tavata ja niin se ap:takin haukkui, kamalata... On vain yksi näkökulma naiselta, joka ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä tiedä kaikkea. Hän kuvittelee elävänsä sadussa. Eräänä päivänä hän vain rakastui kaunopuheiseen elämänsä mieheen, joka pakkasi reppunsa, jätti vastasynnyttäneen vaimonsa ja lapsensa ja siirtyi loisimaan hänen asuntoonsa. Rakkaustarinaa varjostaa vain myrkky-ex-vaimo. Perus wt-settiä.

Vierailija
270/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään

Vierailija
271/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt kannata pohtia tämän uuden kumppanin valintoja tai satumaailmaa vaan saada lapsen tapaamiset kuntoon.

On törkeää vihjailla miehen taustoja vaim onhakkaajana tai muista ongelmista. Kun ei ole todisteita.

Eihä kukaan koskaan tiedä mennessään parisuhteeseen jos ei niistä tiedä mitä ongelmia jollakin ihmisellä on. Ihan missä parisuhteessa tahansa. Siinä ydinperheessäkin voi olla luurankoja ja vaikka mitä kaapissa. Vaikka ei erottaisi ikinä elinaikana.

Monet lapset voivat huonosti ja k8hdellaan huonosti kotona vaikka isi ja äiti elävät yhdessä.

Aina voi jossitella ja keksiä, kenestä hyvänsä.

Mutta toivottavasti nyt pysytään asiassa eikä aleta lisäillä omiaan.

Vierailija
272/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tämän uuden kumppanin miesvalinta ja wt-taso sitten mitä tahansa niin ei näiden muidenkaan äitien älykkyystaso ja muu taso kovin loistavaa ole.

Joidenkin kirjoitusten tasosta ja kielenkäytöstä päätellen.

Pata kattilaa soimaa.

Vierailija
273/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää Lasu että voivat antaa teille tapaamisajat. 

Vierailija
274/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei nyt kannata pohtia tämän uuden kumppanin valintoja tai satumaailmaa vaan saada lapsen tapaamiset kuntoon.

On törkeää vihjailla miehen taustoja vaim onhakkaajana tai muista ongelmista. Kun ei ole todisteita.

Eihä kukaan koskaan tiedä mennessään parisuhteeseen jos ei niistä tiedä mitä ongelmia jollakin ihmisellä on. Ihan missä parisuhteessa tahansa. Siinä ydinperheessäkin voi olla luurankoja ja vaikka mitä kaapissa. Vaikka ei erottaisi ikinä elinaikana.

Monet lapset voivat huonosti ja k8hdellaan huonosti kotona vaikka isi ja äiti elävät yhdessä.

No tässä on isi ihan itse aiheuttanut tilanteen. Hän ei ole ollut läsnä ja isä lapselle alusta asti.

Tilanne olisi kaikille selkeä mikäli mies olisi jättänyt vaimonsa raskausaikana, nainen olisi ollut yksinodottaja ja yhteydenpito lapseen olisi ollut näin surkeaa. Kyllähän se lapsen äiti ja todellinen ainoa huoltaja siitä silloin päättää.

Jos lapset ovat yhteisiä ja tulee sitten jossain vaiheessa ero, tilanne on erilainen. Molemmat vanhemmat yleensä huoltajia ja lasten tapaamiseen on isälläkin oikeus jos ei ole vaaraksi lapsille.

Tämä ap:n mies on kyllä niin hilkulla että kyllä häntä voi selkeästi enemmän verrata tuohon ensimmäiseen tilanteeseen kun lähtee lähtimään lapsen elämästä naisen tullessa raskaaksi. Ei edes yrittänyt olla muodostamassa sitä suhdetta lapsen syntyessä (joo voivoi, joskus tulee ero, en tarkoita sitä) vaan jätti muodostamatta kun oli kiireempi muodostaa suhdetta uuteen naiseen. Niin hän jätti isäksi alkamatta ja nyt se lapsen asioista vastaa täysin eksvaimo. Niin se vain menee. Itse iso mies päätti mitä tekee.

Vierailija
275/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on jo tapaamisajat. Peruvat niitä itse jos joku kutsuu heidät kylään tai päättävät tehdä remonttia juuri silloin.

Eivät edes lääkäriin suostu viemään sairasta lasta. Äidin pitää viedä julkisilla.

Vierailija
276/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä on isi ihan itse aiheuttanut tilanteen. Hän ei ole ollut läsnä ja isä lapselle alusta asti.

Tilanne olisi kaikille selkeä mikäli mies olisi jättänyt vaimonsa raskausaikana, nainen olisi ollut yksinodottaja ja yhteydenpito lapseen olisi ollut näin surkeaa. Kyllähän se lapsen äiti ja todellinen ainoa huoltaja siitä silloin päättää.

Jos lapset ovat yhteisiä ja tulee sitten jossain vaiheessa ero, tilanne on erilainen. Molemmat vanhemmat yleensä huoltajia ja lasten tapaamiseen on isälläkin oikeus jos ei ole vaaraksi lapsille.

Tämä ap:n mies on kyllä niin hilkulla että kyllä häntä voi selkeästi enemmän verrata tuohon ensimmäiseen tilanteeseen kun lähtee lähtimään lapsen elämästä naisen tullessa raskaaksi. Ei edes yrittänyt olla muodostamassa sitä suhdetta lapsen syntyessä (joo voivoi, joskus tulee ero, en tarkoita sitä) vaan jätti muodostamatta kun oli kiireempi muodostaa suhdetta uuteen naiseen. Niin hän jätti isäksi alkamatta ja nyt se lapsen asioista vastaa täysin eksvaimo. Niin se vain menee. Itse iso mies päätti mitä tekee.

Niin luuletteko, että pienen vauvansa hylkäävällä äidilläkään olisi jokin automaattinen oikeus palata lapsen elämään milloin huvittaa siksi aikaa kuin viitsii ja alkaa päättää lapsen elämästä mielensä mukaan. Tuskinpa olisi vaan vastuu ja velvollisuus lapsesta olisi siirtynyt toiselle vanhemmalle. Jos sellaista ei ole niin sitten saisi pallotella sossujen kanssa.

Vierailija
277/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on jo tapaamisajat. Peruvat niitä itse jos joku kutsuu heidät kylään tai päättävät tehdä remonttia juuri silloin.

Eivät edes lääkäriin suostu viemään sairasta lasta. Äidin pitää viedä julkisilla.

Niin, mutta Mitkähän ovat sen äidin syyt vaihdella ja perua tapaamisia.

Meillä oli aikoinaan kunn lapsi oli pienempi, että aina kun äiti tiesi, että meillä ennaltasovittu jokjuttu, niin silloin lasta oltiin tarjoamassa.. Mutta kun olimme järjestäneet niin, että ei oll6t mitään niin äidille - yllätys yllätys- ei silloin sopimatkaan.

Myös lapselle tuli kuljetuksen tarve juuri silloin kun emme pystyneet kuljettamaan, olimme esimerkiksi poissa kotoa.

Tietenkin myös sillä uudella perheellä on oikeus tavata ystäviä ja tehdä remonttia. Ei voi elämäänsä pysäyttää vain lapsen tapaamisia tai kuljetusapua odotellen.

Mutta kun lapsen äidillä on kova hätä juuri silloin ne järjestää.

Lopetimme sitten kertomasta omista aikatauluistamme. Mutta kun luulimme sillä tavoin saavamme selvyyttä kaikkien osapuolten elämään. Mutta kävikin juuri päinvastoin. Annoimme exälle mahdollisuuden torpedoida omaa elämäämme.

Jospa tuo lapsen lääkäriin kuljetus tapahtui sellaiseen hetkeen, ettei isä päässyt kuljettamaan. Ei voi olla aina valmiina kukaan.

Jos lääkärissia käynti oli sellainen, että bussilla pystyi sitten menemään.

Sehän saattoi olla joku jälkitarkastus tms.

Emme saata tietää.

Vierailija
278/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta Mitkähän ovat sen äidin syyt vaihdella ja perua tapaamisia.

Meillä oli aikoinaan kunn lapsi oli pienempi, että aina kun äiti tiesi, että meillä ennaltasovittu jokjuttu, niin silloin lasta oltiin tarjoamassa.. Mutta kun olimme järjestäneet niin, että ei oll6t mitään niin äidille - yllätys yllätys- ei silloin sopimatkaan.

Myös lapselle tuli kuljetuksen tarve juuri silloin kun emme pystyneet kuljettamaan, olimme esimerkiksi poissa kotoa.

Tietenkin myös sillä uudella perheellä on oikeus tavata ystäviä ja tehdä remonttia. Ei voi elämäänsä pysäyttää vain lapsen tapaamisia tai kuljetusapua odotellen.

Mutta kun lapsen äidillä on kova hätä juuri silloin ne järjestää.

Lopetimme sitten kertomasta omista aikatauluistamme. Mutta kun luulimme sillä tavoin saavamme selvyyttä kaikkien osapuolten elämään. Mutta kävikin juuri päinvastoin. Annoimme exälle mahdollisuuden torpedoida omaa elämäämme.

Jospa tuo lapsen lääkäriin kuljetus tapahtui sellaiseen hetkeen, ettei isä päässyt kuljettamaan. Ei voi olla aina valmiina kukaan.

Jos lääkärissia käynti oli sellainen, että bussilla pystyi sitten menemään.

Sehän saattoi olla joku jälkitarkastus tms.

Emme saata tietää.

Miksi lapsiperheet nyt ylipäätään ei pysty aina pitämään sovittuja aikoja.

Mietipä sitä.

Vierailija
279/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä lainkaan miestä, joka tuoreen eron ja pienen vauvan kanssa alkaa ihan vaan perustella uutta perhettä hoitamatta ensin sen viattoman vauvan asioita kuntoon, eroaan rehellisesti ja asiallisesti loppuun ja niin, että sen vauvan hyvinvoinnin takia tukee myös sitä lapsensa äitiä.

En ymmärrä myöskään naista, joka tuohon rakoon tunkee itsensä ja änkeää naimisiin ja laittaa heti uuden lapsen tulille, kun isä ei ole huolehtinut edellisestäkään.

Jep. Kuulostaa kyllä juurikin tapaukselta missä sekä mies että Ap saavat juurikin sitä, mitä ovat tilanneet.

Sen todistaa myös esim heidän tehtailemat, aiheettomiksi todetut lasuilmoitukset.

Vierailija
280/351 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittakaa kirje lapselle, ja ottakaa siitä kuva todisteeksi jonka voitte näyttää lapselle sitten myöhemmin. Kirjatkaa siihen syyt miksi lasta ei voida tavata (eli äiti), ja eritelkää kirjeessä tarkasti mitkä asiat tähän johtivat teidän kannaltanne. Sitten annatte kirjeen äidille, ja sanotte että kirjeestä on kopio kyllä joka lapselle annetaan myöhemmin myös. 

On täysin turhaa alkaa taisetlemaan äidin kostonhimon ja katkeruuden takia, sitähän se nainen haluaa. HÄn ajattelee olevansa tilanteeessa jossa HÄN ei voi hävitä, lapsesta viis, lapsihan häviää äidin vuoksi joka tapauksessa. Jos ette taistele oikeudessa on äiti onnellinen marttyyri, kun HÄN joutuu IHAN YKSIN hoitamaan moisen miehen lasta, ja jos menette oikeuteen, äiti saa hyvän mielen siitä kun pääsee kiusaamaan teitä (ja lastaan samalla).

Moni äiti on valmis aiheuttamaan vaikka miten isoa vahinkoa lapselleen kunhan vain saa oman tahtonsa läpi. Teidän kannattaa luovuttaa, näin suojelette myös lasta, kun kerran lasuilmot eivät ole tuottanet tulosta.

Sepä olisikin hauska kirje.

-Ei voitu tavata kun Juusolla oli bileet eikä sinne voinut ottaa lapsia.

-Ei voitu tavata kun haluttiin mennä mökille

-3 viikkoon ei voitu tavata kun oltiin kavereiden kanssa matkoilla.

-Ei voitu tavata kun tehtiin remonttia.

-Ei voitu tavata koska haluttiin omaa aikaa.

Ymmärräthän rakas lapseni, että tapaamiset peruuntuivat koska äitisi on hirviö joka estää tapaamisia.