Äitini ei nähnyt 5 viikon kesälomallaan lapsenlapsia kertaakaan
Ei halunnut. Niin paljon oli muka "kaikkea muuta". Ihmettelen, kun ei edes matkustele tai tapaa ystäviään juurikaan. Välimatkaakin 20 km eli ei juuri mitään.
Ei sopinut, kun ehdotin kerran, että tulisimme kylään. Jätin pallon hänelle, mutta loma loppuikin jo. On hyväkuntoinen työssäkäyvä ihminen. Hyvin itsekäs tosin. Lapset ovat 2- ja 4-vuotiaita. Mitään lastenhoitoa en ole edes ehdottanut.
Olkaa onnellisia te, joiden lapsilla on hyviä isovanhempia. Onneksi mieheni puolelta on.
Kommentit (68)
Entä sitten? Eikös se ole äitisi loma ja äitisi valinta? Anna hyvä ihminen sen äitisi tehdä kuten haluaa, ei sillä ole mitään velvollisuuksia ottaa ketään kotiinsa passattavaksi. Sinähän se itsekäs olet jos kiukustut kun sinua ei haluta kylään lapsinesi.
Niin no lomalla lomaillaan eikä kestitä muita. Mitään kestikievaria sun äitis tuskin on velvollinen pitämään.
Mutsis on saanut teistä tarpeekseen. Siksi
En minäkään nähnyt lomalla lapsiani enkä lapsenlapsiani. Olen niin itsekäs että vietin lomani haluamallani tavalla, eli reissailemalla ja vastapainoksi itsekseni omassa rauhassni mökillä. En ole kokenut velvollisuutta viihdyttää lomallani yhtään ketään, enkä kaivannut vieraita.
Itsekkin haluan viettää lomani ihan just niinkuin itse haluan. Eli itsekseni rentoutuen. Itsekästä tai ei niin omapa on lomani.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Eikös se ole äitisi loma ja äitisi valinta? Anna hyvä ihminen sen äitisi tehdä kuten haluaa, ei sillä ole mitään velvollisuuksia ottaa ketään kotiinsa passattavaksi. Sinähän se itsekäs olet jos kiukustut kun sinua ei haluta kylään lapsinesi.
Niin no. Yleensä kyllä normaalit ja välittävät vanhemmat/isovanhemmat haluavat tavata lomillaan jälkikasvuaan. Näin siis jos välit kunnossa.
Mitäs sitten kun nämä itsekkäät isovanhemmat vanhenevat ja sitten kyllä seura ja apu kelpaisi, pitääkö sitten lasten ja lastenlasten rientää luoksenne vai saavatko viettää vapaa-aikansa ja lomansa kuten haluavat? Tuskinpa vaan ja sitten ulistaan kuinka kukaan ei käy eikä auta..
Oisit ite pyytänyt sen kylään. Se on lapsensa eli hommansa jo hoitanut. Saa tehdä nii kuin itse haluaa :)
Muiden takiakkos sitä lomaillaan? Itse olen ymmärtänyt että olisi jokaisen omaa aikaa, jonka jokainen saa viettää juuri niinku haluaa.
Kurjaa!
Minä sain nauttia juuri lastenlapsista 11pv.
Toki olen eläkkeellä joten tämä on mahdollista, töissäollessa hoidin vain päivän viikossa lomaa lukuunottamatta
Vierailija kirjoitti:
En minäkään nähnyt lomalla lapsiani enkä lapsenlapsiani. Olen niin itsekäs että vietin lomani haluamallani tavalla, eli reissailemalla ja vastapainoksi itsekseni omassa rauhassni mökillä. En ole kokenut velvollisuutta viihdyttää lomallani yhtään ketään, enkä kaivannut vieraita.
On hyvät välit lapsiisi?
Jaa, mun äiti ei ole omasta tahdostaan nähnyt mun lapsiani kohta 17 vuoteen. Että en nyt viidestä viikosta vielä katkaisi välejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Yleensä kyllä normaalit ja välittävät vanhemmat/isovanhemmat haluavat tavata lomillaan jälkikasvuaan. Näin siis jos välit kunnossa.
Yrität siis leimata tämän perheen "epänormaaliksi" ja väität, että he ovat tunnekylmiä (välinpitämättömiä) ja itsekkäitä kun eivät kesälomalla tapaa toisiaan. Ja varmasti on välitkin huonot (sinun väitteesi mukaan) koska he eivät toimi niin kuin sinä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun nämä itsekkäät isovanhemmat vanhenevat ja sitten kyllä seura ja apu kelpaisi, pitääkö sitten lasten ja lastenlasten rientää luoksenne vai saavatko viettää vapaa-aikansa ja lomansa kuten haluavat? Tuskinpa vaan ja sitten ulistaan kuinka kukaan ei käy eikä auta..
Eihän nykyisin kukaan vanhempiaan auta. Joten huoli pois. Palveluja voi hommata ammattilaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität siis leimata tämän perheen "epänormaaliksi" ja väität, että he ovat tunnekylmiä (välinpitämättömiä) ja itsekkäitä kun eivät kesälomalla tapaa toisiaan. Ja varmasti on välitkin huonot (sinun väitteesi mukaan) koska he eivät toimi niin kuin sinä haluat.
Kyllä se vähän epänormaalilta kuulostaa. Eikös lomilla nimenomaan ole aikaa tavata perhettä? Miten siinä arjen keskellä ehtii ja jaksaa?
Isovanhempien haukkuminen ja uhkailu ("En auta sinua kun olet vanha, haavoittuva ja yksin!") onkin paras keino varmistaa se, että äiti kasvattaa lapsistaan narsisteja jotka vihaavat isoäitiä.
Eli teidän ei tarvinnut tavata. Olisin tuosta kiitollinen.