Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Tammituhinat**

20.11.2006 |

Aloitin uudella otsikolla meille, vanha oli venähtänyt jo pitkäksi.Älkää moittiko!!

Aika moni meistä kärsii suppareista ja muksuja 2, meillä menee lähinnä samaa rataa noiden paikkojen avautumisen kanssa. Pe kävin taas kontrollissa ja tilanne oli pysynyt suht samana kun viikko sitten,eli kanava pehmeä ja reilulle sormelle auki, mittaa oli 2cm jäljellä.Mulle kerrottiin että rv 34 kun on saavutettu, niin lääkärit huokasevat ensimmäisen kerran.Pari viikkoa kun menis nopeesti ja hyvin, se on nyt tähtäin meillä.

Kaikkea sellaista mikä aiheuttaa painetta alapäähän pitää välttää,istuminen,kyykkyminen,nostaminen ym. lepoa paljon.

Beibit voi muuten hyvin ja oli kasvanut hienosti, olivat melkein pari kiloisia molemmat.Huomaa että alkaa ahdasta olemaan sen verran kovasti ne myllää ja maha on välillä vaikka minkä muotoinen.Vessassa saa ravata monta kertaa yössä,eikä tuu kun pieni liru, silti tuntuu että rakko olis ihan täynnä.A:n pää on laskenut jo ihan alas, että se sielä painaa,B oli myös kääntynyt viime viikolla rt:aan.

Viime yönä heräsin kun A alkoi hikkaamaan,se tuntui niin hyvin käteen,kun koitin.Aluksi pelästyin mitä ihmettä tää on,mutta kyllä sillä hikka oli.Yksös odotuksissa ei koskaan hikkaaminen ole tuntunut noin voimakkaalta.Onhan se tietty selvä, kun tilaa on puolet enemmän käytössä.

Nyt on tullut taas isuttua koneen ääressä sen verran että menen taas sohvalle makoilemaan.Ihanaa masun kasvatusta kaikille.

vm.71 rv.32+4

Kommentit (190)

Vierailija
121/190 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tammituhinasta tulikin sitten yllättäen kahden pienen tonttupojan äiti.

Minä vietin viimeiset viikot ennen sectiota Naistenklinikalla raskausmyrkytyksen takia ja viimeisinä päivinä ennen lasten syntymää tuo myrkytys paheni siinä määrin, ettei verenpaineet laskeneet enää lääkkeilläkään, joten tiistaina 19.12 päädyttiin aika pikaiseenkin sectioon. Lääkärit tekivät leikkauspäätöksen iltapäivällä ja illalla hieman ennen kello yhdeksää syntyivät meidän pojat.

A-poika 2100g ja 47,5cm

B-poika 1600g ja 42cm

Minä itse kotiuduin aatonaattona samaan aikaan, kun pojat siirrettiin meidän oman alueen sairaalaan.

Toistaiseksi meidän pikkuherrat ovat vielä niin pikkuisia, että tarvitsevat vielä jokusen viikon sairaalahoitoa eli minun ja miehen päivät kuluvat nyt siihen, että ajetaan kodin ja sairaalan väliä ja käydään hoitelemassa poikia.

Pienempi pojista on ollut varsinainen sissi ja syö jo varsin hyvin suun kautta ja on muutenkin päässyt eroon kaiken maailman seurantaletkuista, ainoastaan nenämahaletku on vielä paikallaan, koska ihan kaikkea ei pieni mies jaksa vielä itse syödä.

A-pojan vointi taas on ollut hieman vaihtelevampaa ja syöminen on tuottanut hieman enemmän hankaluuksia, tänään tippakin jouduttiin laittamaan takaisin, jotta pienen paino ei pääsisi liikaa laskemaan, mutta hiljaa hyvä tulee, eikä tilanne ole mitenkään hälyttävä.... ylihuolehtiva äiti tietysti on huolesta suunniltaan, mutta hoitohenkilökunnan mukaan siis tilanne on aika tyypillinen noin pienellä.

Täällä siis tälläisiä iloisia uutisia.

Vierailija
122/190 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystä jo malttamattomana odotellen:

Moonchild rv 39+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/190 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että pojat pääsevät nopeasti reippaan kasvun alkuun ja saat mussukkasi kotiin! Onnea koko perheelle!

t. muksuja2 rv36+0

Vierailija
124/190 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kahden pienen palleron johdosta teille!

Omia odotetaan jo malttamattomana...

vm.71 rv 37+6

Vierailija
125/190 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monnaxille iso hali pienistä tonttupojista!!!!!!

Ja tietysti sylintäydeltä Onnea myös isille!

Pienet on hyvässä hoidossa ja toivotaan, että saatte vauvelit kotiin nopeasti ja hyvinvoivina.

Hoida nyt itseäsikin ja lepää, jotta jaksat sitten kun pienet kotiutuu!

Voi kun uhania uutisia!

Onnea vielä Kerran!

angut ja nöpö 35+6

Vierailija
126/190 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset Onnittelut pienten " poikasten" isälle ja äidille!

Toivottavasti saatte pienet nyytit mahdollisimman pian kotiin.

Halein,

@mour 35+1

Vierailija
127/190 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun " tulokset" :

Paino +200g/vk

Turvotusta vähän

Paineet 110/64

Pisu puhtoinen

hemppaa ei otettu, oli viimeks 121

Sf mitta pienentynyt puol senttiä, eli nyt 28.5.

Vauveliini laskeutut alas, pää ei liiku enää. Täti arvioi, että oliskos nyt n. 2.5kg, ehkä päästään kolmeen...

Öisin ravaan pisulla tunnin välein! Kivaa. Parina yönä ollut aivan kamalaa vihlomista ihan sivuissa. Hormonit kuulemma pehmentää nivelsiteitä ja luita synnytystä varten!!!! Sattuu muuten tosi paljon, silloin alussa kun näitä vihlomisia oli, ne meni ohi kun vaihtoi asentoa. Nyt ei auta mikään, tuntuu että kipu vaan kestää ja kestää.

Sitten nuo alapään luut on kipeät. Pienikin liike tai tärähdys saa kyyneleet silmiin. Tiedän, että nämä kaikki on avuksi sitten, kun synnytän, mutta silti täytyy vähän purnata.

Ensiviikolla mulla lekuri taas, silloin viikkoja 37!!!!

Vointeja kaikille!

angut ja nöpö 36

Vierailija
128/190 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olo olla jo melkoisen vaivainen joten jokainen kestetty minuutti on plussaa. Huh huh...

Eilen kävin polilla käyrissä (ok) ja näyttämässä vanhaa sektiohaavaa, joka on alkanut kipuilla. Ultrattiin haava ja se on kuulemma hiuksenohut, mutta tasainen. Jos ei mitään pullistumia näy, niin sitten ei tarvi vielä leikata. En siis päässyt/joutunut tänään sektioon. Uusi kontrolliaika on 1.1.. Supistusten estolääkeet lopetetaan ja vauvat saavat tulla jos ovat tullakseen. Tämä sijaislääkäri (mies) on vähän eri linjoilla kuin omani (nainen), joka enemmänkin kuuntelee äitiä ja sen toivomuksia. Vähän alkaa jännittää koska lapsivesi hulahtaa, kun supistuksia on melko paljon ja voimakkaitakin. Sitten tuleekin kiire sairaalaan, että ehditään leikata. Vaivoista huolimatta sektioaika 8.1. on edelleen voimassa, mutta gynet eivät usko mun kestävän sinne asti. Saapi nähdä, eivät tunne nämä keski-eurooppalaiset tätä suomalaista sisua ;-).

Toivottavasti kaikki voivat hyvin, meidän " kuukauteen" on enää 3 pvää ja sitten saavatkin vauvat alkaa syntyä :-).

Tsemiä kaikille viime metreille!

t. muksuja2 rv36+2

Vierailija
129/190 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEKSI OLKOON!!!!

Ai kun hienoa oli kuulla, me vähän täällä arveltiinkin, että lähtösi olisi tullut. Tulehan kertomaan meille välillä uutisia, jooko?

Muksuja2: eikun jalat tiukasti ristiin pariksi päiväksi.

Mulla huomenna kontrolli, palaan sitten asiaan.

Tilanteeni on ainakin nyt stabiili.

kurnau rv 36+3, sektioon 14 pv....

Vierailija
130/190 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut pienistä pojista ja pojille voimia kasvaa, että pääsette pian kotiin hoitelemaan pienokaisia.

Omassa olossa ei muutoksia. Tuntuu vielä pitkältä ajalta odotella tuonne tammikuun loppuun, muilla kun rupeaa olemaan jo niin lähellä synnytykseen lähtö. Vauva oli kyllä viime neuvolassa jo pää ihan alhaalla, että eihän sitä koskaan tiedä, jos lähtö tulisikin vähän aikaisemmin...

Gaia 35+0

Vierailija
131/190 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimat Onnittelut pienten tonttupoikien vanhemmille! Mukavaa kuulla, että kaikki on hyvin. Tule Monnax kertomaan kuulumisiasi, kun jaksat ja ehdit.

Meillä paisutaan vain tasaiseen tahtiin. Joulun ajan turneekin sujui kohtuu-hyvin 1350 km tuli istuttua autossa. Kyllähän se hieman jo tuntui tässä vaiheessa. Pissallakin piti pysähtyä jatkuvasti... Mutta selvittiin ja masussa kaikki hyvin.

Synnytyshommat tässä kovasti on mielenpäällä. Tuntuu jotenkin, ettei voisi oikeasti keskittyä juuri mihinkään tekemiseen. Kaikki unohtuu tai jää kesken.

Onko kukaan harkinnut laatia tulevalle isälle isyyspakkausta? Minä haluaisin sellaisen koota, mutta haluaisin vinkkejä muilta asiaa ajatelleilta. Kertokaahan ideoita tai kokemuksianne.

Tämä mun viestinikin on yhtä poukkoileva kuin mieleni tällä hetkellä... Huh huh..! Toivottavasti aivot palautuvat normaaliin olotilaan lapsen synnyttyä...

Miiruskainen 38+1 (juuri vaihtui päivä...)

Vierailija
132/190 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti tulee yöt nukuttua nykyään. Pisuttaa koko ajan, vaikka yleensä pieni liraus vaan tulee...asentoa ei löysy millään ja supistaa ja ja...

Vauveli on alkanut hikkaamaan öisin!! Pieni pallero nytkyy ja mun massu hyppii ylös-alas :)

Eilen illalla jouduin jo soittamaan NKL. Puol 7 aikoihin alkoin supparit, 5-10 min välein tulivat, tosin kivuttomat mutta napakat. Kymmenen jälkeen rauhoittu tilanne, kaurapussilla ja parilla panadolilla. Yöllä taas neljän aikaan supisteli. Pientä vihlomista ihan tuonne alas.

Nyt on kaikki ihan ok. Joten harjoittelua kaikki vielä, onneks. Mun vauva on niin pienikokoinen, että saisi kasvaa loppuun asti masussa.

Aamulla vielä pikkareihin lorahti jotain. Kirkasta ja hajutonta. Luulen että valkovuoto on noin " löysää" nykyään. Ei kai se lapsivettä ollut?

Tuli ihan vähän vaan.

Nyt sitten seuraillaan tilannetta, kunhan nyt menis sinne tammikuulle! Olen nähnyt unta, että vauva syntyy 7.1. mies taas 14.1.

Ajattelin kaikesta huolimatta lähteä Jumboilee tänään. Vähän osteleen vauvan vaatteita ja meikkejä, niinkus tiedätte kaikkea toosi tarpeellista :)

Jaksuja!

angut ja nöpö 36+2

Vierailija
133/190 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan vielä tähän ketjuun kun ei ole vuosikaan vielä vaihtunut :)

Minulla siis laskettu aika 2.1. mutta saapa nähdä päättääkö hän sitten saapua vuoden viimeisenä päivänä... ;)

Tässä on reilut 3 tuntia supistuksia kuunneltu, ovat tulleet melko säännöllisesti 5 min välein. Välissä jokunen 7-8 min ja jokunen 2-3 min. Eivät ole kovin kipeitä vielä ja synnäriltäkin kehotettiin odottelemaan vielä pitenevätkö tai kipeytyvätkö vai loppuvatko kokonaan.... ei kuulemma ole kiirettä vielä. Matkaa sairaaalaan vaan on 130 km että ihan viime tippaan ei huvittaisi jättää!

Väsyttää aivan älyttömästi, nukuin ehkä pari tuntia viime yönä. Mieskin oli yövuorossa ja tuli kotiin samalla hetkellä kun rupesin kellosta tarkistelemaan supistusten väliä. Laitoin rassukan petiin että edes toinen meistä on hieman levännyt jos tästä nyt lähtö vaikka tulee.

Toivottavasti supistukset jatkuu ja päästään tästä tositoimiin!!!!

Jännityksestä ja väsymyksestä täristen;

Moonchild rv 39+5

Vierailija
134/190 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

la 2.1.

Moonchild

la 12.1.

Miiruskainen

vm.71: tuplat tulossa (SEKS)

Sirputi

la 14.1.

aurinko76 (TAYS)

la 17.1.

Katariina77

Minniska (MKS)

Mary_1 (SEKS)

Ibiza79: tuplat tulossa (TAYS)

la 20.1.

AliinaK (OYS)

la 23.1.

kurnau (SAS)

muksuja2: tuplat tulossa (Sveitsi)

la 24.1.

Ainukka

aksu123 (Kätilöopiston sairaala)

la 25.1.

angut (Naistenklinikka)

la 30.1.

ihmeidenaika78

Siili74

@mour (Kätilöopiston sairaala)

Helmikuun alku:

Gaia (EKKS)

SYNTYNEET:

3.12.06: toivo76: rv 3x tyttö (2265 g, 42 cm)

19.12.06: Monnax rv 34 pojat (A 2100g , 47.5 cm. B 1600 g, 42 cm)

Vierailija
135/190 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa meillä kaikilla olemaan jo viimeiset päivät käsillä :)

Lueskelin aikani kuluksi listaa ja ajattelin huhuilla seuraavia pinoon:

- Miiruskainen: joko pääsit tositoimiin?

- Vm 71: sullahan oli 29.12 kontrolli ja puhuit jossain vaiheessa käynnistämisestä: NO, MITEN KÄvI??

-muksuja2: pääsittekö tämän vuoden puolelle?

- Minniska: limatulppasi irtosi: onkos sulla meille jotain uutisia ;)

( . ) Mahaa löytyy, nyt 112 cm ympärysmitta.

*Perjantaina paino +1,57 kg/vk (eli vähän hidastunut) ja vaaka näyttää uskomattomat 87,5 kg.

*Turvotusta on edelleen ++, jaloissa nyt vähemmän, kun hoidan niitä tukisukilla, hiruroid fortella ja olen laittanut mieheni niitä hieromaan. Oikeastaan pahinta on nyt käsien turvotus: en saa aamuisin käsiä nyrkkiin ja ovat muutenkin tosi kipeät. Aamu tai ilta: turvotuksissa ei ole pahemmin eroa.

*Verenpaineet koholla, mutta ei onneksi aiheuta vielä toimenpiteitä. *Virtsa oli nyt puhdas (yes), joten kyllä se lepo näköjään jonkin verran auttaa.

*Sf-mitta menee presiis keskikäyrällä, eikä vauvan alaskiinnittyminen aiheuttanut mulle käyrällä mitään notkahduksia. Ilmeisesti pojasta tulee myös pitkä, kuten isästäkin.

*Neuvolatäti arvioi, että minussa voisi olla 9 kg nestettä eli aika nopea painonmuutos olisi tiedossa synnytyksen jälkeen parin viikon sisään. Maltan tuskin odottaa...

*Supistuksia on tullut, sellaisia menkkamaisia kipuja, mutta ovat hyvin epäsäännöllisisä. Vaikea arvioida kuinka kipeitä ne ovat, kun mulla on toi kipukynnys niin älyttömän korkea.

Tsekatkaas tytöt viestin kirjoittamisaikaa: jep, ei nukuta ei, vaikka pitäisi. Olen vähän touhunut eilen kun meillä on vieraita ja se varmaan nyt kostautuu huomenna, siis tänään. Joku mua lohdutti, että sitten vasta se valvominen alkaa, kun tulee noi yösyötöt, johon minä totesin, että saanpa nukkua sitten edes ne syöttövälit!!!! Veikkaan, että tulee minun uniini huomattava parannus nykytilanteeseen verrattuna.

Mutta nyt: jakautukaamme ja tulkaa ehdottomasti kertomaan tämä ilouutinen myös meille.

t. vähän jo positiivisempi kurnau rv 36+9, sektioon 11 päivää enää...

Vierailija
136/190 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti Monnax, onneksi olkoon sylintäydeltä:)))

Kurnaulle vielä lasketunajan tietoa eli mulla se on oikeasti 16.1, mutta antaa olla tuolla listassa noin.

Limatulppa irtosi tosiaan aatonaattona eli reilu viikko on mennyt ja vauva on vielä massussa. Tulpan irtoamiesta alkaen mulla on ollut alaselässä tykytystä ja välillä menee suppareita, jotka alkavat alhaalta ja päätyvät korvien tienoille. Mutta näistä viikon tuntemuksista huolimatta tositoimiin en ole vielä päässyt. Jouluviikolla kävin äippäpolilla kohdunsuu oli siis kolme senttiä auki ja paikat hyvin kypsät ja pehmeät. Olen koko ajan pitänyt peukkuja, että pääsisin tammikuulle ja tavoitteessa siis ollaan (jos näin nyt voi ajatella). Nyt olen valmis lähtemään, kun siltä tuntuu.

Parina yönä olen jo miehen herättänyt siinä uskossa, että lähtö tuli ja toisena yönä omat vanhemmatkin ajoivat meille esikoista vahtimaan. Kummallakin kerralla kivut ovat loppuneet kuin seinään. Se tässä vaikeeta onkin, kun on käsketty lähteä sairaalaan ensimmäisestä nipistyksestä, että ennätän sinne. Esikoinen syntyi 37+6 eli se on juuri tämä päivä. Tuolloin ei ollut kivuliaita ennakoivia suppareita eikä irronnut limatulppakaan. Tämä viikko on mennyt kyllä omia tuntemuksia seuraten, joten helpompi olis vaan lähteä eikä kytistellä koko ajan. Ehkä ensi yönä...

Tsemppiä kaikille ja kuullaan, ehkä täällä on sitten enemmän tapahtumia!! Onhan tammikuu...

Minniska ja maha-asukki 37+6

Vierailija
137/190 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

la 2.1.

Moonchild

la 12.1.

Miiruskainen

vm.71: tuplat tulossa (SEKS)

Sirputi

la 14.1.

aurinko76 (TAYS)

la 16.1.

Minniska (MKS)

la 17.1.

Katariina77

Mary_1 (SEKS)

Ibiza79: tuplat tulossa (TAYS)

la 20.1.

AliinaK (OYS)

la 23.1.

kurnau (SAS)

muksuja2: tuplat tulossa (Sveitsi)

la 24.1.

Ainukka

aksu123 (Kätilöopiston sairaala)

la 25.1.

angut (Naistenklinikka)

la 30.1.

ihmeidenaika78

Siili74

@mour (Kätilöopiston sairaala)

Helmikuun alku:

Gaia (EKKS)

SYNTYNEET:

3.12.06: toivo76: rv 3x tyttö (2265 g, 42 cm)

19.12.06: Monnax rv 34 pojat (A 2100g , 47.5 cm. B 1600 g, 42 cm)

Vierailija
138/190 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh, kyllä on yöt pitkiä. Menin nukkumaan klo 22 ja tikkana ylös klo 24.00. Eikä tietoakaan unesta :/

Suppareita on ja jotain muutosta kohdunkaulalla tuntuu: nauraessa tuntuu olevan jotain " ylimääräistä" ihan alhaalla? On kyllä suppareita nyt ollyt, eli ei mikään ihme.

Minniska: jee, kohta se on lähtö edessä :) Voihan olla jo, että tänä yönä tuli, kolmas kertahan toden sanoo...

Muista ei olekaan kuulunut mitään ja sehän tietää tässä vaiheessa hyvää :) Maltan tuskin odottaa uutisia!!

Mulla huomenna taas neuvola, täytyy alkaa jo lyömään itseni kanssa vetoa siitä, että paljonko paino nyt on noussut.

Pinoutukaa hop, hop, tää yksinpuhelu on tylsää.

kurnau rv 37+0, 10 päivää h-hetkeen...

Vierailija
139/190 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olis sitten 10 päivää jäljellä... ja olo on kuin ei mitään oliskaan... Supistelutkin on vähentyneet ja tuntuu että mahakin olis vain pienentynyt. Yölliset pissaretket sensijaan ovat säilyneet. Unet ovat melko katkonaisia kun 5-6 kertaa yön aikana pitää herätä vessaan. Tuleepahan tosiaan harjoitusta niitä yösyöttöjä varten... ;-)

Ompas sulle tullut Kurnau kavasti turvotusta... Taitaa olla viimeiset hetket sulla käsillä. Turvotus on siitä hyvää, että lähtee kaiketi pikaisesti synnytyksen jälkeen pois. Yritä nyt saada hieman nukutuksi niin jaksaa kukkua sitten beibin kanssa. Onko sulla muuten 12. päivä se sektioaika? Jos on niin sittenhän meillä on sama laskettu aika. Tosin mun vauvasta ei tiedä milloin alkaa tulemaan. Lääkärini sanoi synnytystapa-arviossa, että jos pitäisi jotakin vaikkailla, niin mieluummin vaikkaisi sen tulevan etuajassa, koska paikat olivat tuolloin jo jonkin verran kypsyneet. Huomenna minullakin on neuvola joten sitten saan kai tietää missä mennään. Arvelisin, että tarkastavat kohdun kaulan tilanteen. Onko muilla tarkastettu neuvolassa kohdun kaulan tilanne?

Juuri ennen uuden vuoden aattoa kyselin galluppia, että meinaatteko tuleville Isille väsätä yllätyksesksi isyyspakkausta? Mulla olis moinen suunnitelmissa, mutta kaipaisin ideoita mitä sisällyttää pakkaukseen. Kommentoikaa tai nakatkaa ideoita kehiin..!

Minniskalle tsemppiä. Kyllähän nuo oireet lähdöltä kuullostavat!

Kirjoitelkaamme nyt oikein ahkerasti viimeisinä päivinä!!!

Miiruskainen 38+4

Vierailija
140/190 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet päässyt tositoimiin? Tänäänhän sulla on laskettu aika... Tule kertomaan kun pääset. Ilmeisesti olet jo synnytyshommissa...

Kyllä todella elämme jännittäviä aikoja...

Onko kaikilla muilla jo synnytyskassi pakattuna. Mun olis tänään tarkoitus sellainen väsätä. Mies antoi aamulla tehtäväksi töihin lähtiessään ;-) Ihanaa kun hän huolehtii. Mitähän kaikkea sinne pitäis laitella? Sisätossut, imetysliivit ja liivinsuojia, kotiinpaluuvaatteet itselle ja vaaville... haluaisko joku antaa hyviä vinkkejä mitä esim. kantsii ottaa evääksi tms?

Kirjoitellaan!

Miiruskainen 38+4 (10 päivää vielä...)