**Tammituhinat**
Aloitin uudella otsikolla meille, vanha oli venähtänyt jo pitkäksi.Älkää moittiko!!
Aika moni meistä kärsii suppareista ja muksuja 2, meillä menee lähinnä samaa rataa noiden paikkojen avautumisen kanssa. Pe kävin taas kontrollissa ja tilanne oli pysynyt suht samana kun viikko sitten,eli kanava pehmeä ja reilulle sormelle auki, mittaa oli 2cm jäljellä.Mulle kerrottiin että rv 34 kun on saavutettu, niin lääkärit huokasevat ensimmäisen kerran.Pari viikkoa kun menis nopeesti ja hyvin, se on nyt tähtäin meillä.
Kaikkea sellaista mikä aiheuttaa painetta alapäähän pitää välttää,istuminen,kyykkyminen,nostaminen ym. lepoa paljon.
Beibit voi muuten hyvin ja oli kasvanut hienosti, olivat melkein pari kiloisia molemmat.Huomaa että alkaa ahdasta olemaan sen verran kovasti ne myllää ja maha on välillä vaikka minkä muotoinen.Vessassa saa ravata monta kertaa yössä,eikä tuu kun pieni liru, silti tuntuu että rakko olis ihan täynnä.A:n pää on laskenut jo ihan alas, että se sielä painaa,B oli myös kääntynyt viime viikolla rt:aan.
Viime yönä heräsin kun A alkoi hikkaamaan,se tuntui niin hyvin käteen,kun koitin.Aluksi pelästyin mitä ihmettä tää on,mutta kyllä sillä hikka oli.Yksös odotuksissa ei koskaan hikkaaminen ole tuntunut noin voimakkaalta.Onhan se tietty selvä, kun tilaa on puolet enemmän käytössä.
Nyt on tullut taas isuttua koneen ääressä sen verran että menen taas sohvalle makoilemaan.Ihanaa masun kasvatusta kaikille.
vm.71 rv.32+4
Kommentit (190)
Huomasin olevani vielä listalla mukana (la 30.1.). Suruksemme " poistuimme" listalta jo rv18 sikiön vakavan kehityshäiriön vuoksi. Edelleen kuitenkin seuraan teidän odotustanne ja toivotan kaikille onnea!
Siili74 Haleja ja voimia uusiin koitoksiin!
VM71 ONNEA ONNEA ONNEA!! Isot pimatsut sulla! Voimia vauva arkeen!
Kurnau koeta jaksaa, minäkin jo hermostuisin jos tunnin jumpan jälkeen vasta saisin liikettä niveliin.
Lymfahierontakin voisi autaa noihin nesteisiin. Vaatii sen kosmetologi keikan...
Tsemppihalit!
( . ) masussa mylläystä koko eilinen ilta ja vasta yhden aikaan nöpönen rauhottui. Pieniä suppareita tuli, muttei sen vakavampaa...
Nukuin ihan ok ja herätys kl 9. Katon aina ykköseltä tuon Elämä käsissä, niin komeita lekureita :)
Mies on jo kärsimätön, miksei vauva synny!!!!
Sanoin, että tehtiin kaksi vuotta töitä hoidoissa, että saatiin se sinne, annetaan nyt muhia rauhassa loppuun asti! :D
Rela-tipat pitäisi tosiaan auttaa vuavelin masuvaivoihin, jos semmosia ilmenee. Apteekissa kehuivat tippoja.
Missä vaiheesssa alettiin antamaan niitä Vitol/Jekovit tippoja? Eiks ne ollu D-vitamiinia?? Vanha ei muista enää, edellisestä 14v...
Täällä Vantaalla on ainakin ihan p...ka ilma. Satanut vettä koko yön ja jatkuu... Ollan menossa miehen kans iltapv. Helsinkiin, vähän shoppaileen ja kävästään syömässä. (kun vielä ollaan kaksisataan...)
Vauvauutisia odotellaan!
angut ja nöpö 37+1
la 2.1.
Moonchild
la 12.1.
Miiruskainen
Sirputi
la 14.1.
aurinko76 (TAYS)
la 16.1.
Minniska (MKS)
la 17.1.
Katariina77
Mary_1 (SEKS)
Ibiza79: tuplat tulossa (TAYS)
la 20.1.
AliinaK (OYS)
la 23.1.
kurnau (SAS)
muksuja2: tuplat tulossa (Sveitsi)
la 24.1.
Ainukka
aksu123 (Kätilöopiston sairaala)
75Rilla
la 25.1.
angut (Naistenklinikka)
la 30.1.
ihmeidenaika78
@mour (Kätilöopiston sairaala)
Helmikuun alku:
Gaia (EKKS)
[color=red]31.12.06: vm71 rv 38+3 tytöt (A 3250 g, 48 cm. B 2560 g, 47,5 cm)[/color]
Olen TODELLA pahoillanne puolestanne. Meillä oli myös tilanne päällä, kun 4D ultrassa löydettiin pikkuaivojen takaa liikaa tilaa: sen jälkeen 2x TYKSiin ja loppujen lopuksi se todettiinkin normaaliksi variaatioksi. En tiedä, miten olisin pärjännyt, jos oltaisiin päädytty keskeytykseen: kyllä noilla viikoilla on jo pitkälle raskaana. Otan osaa suruunne ja pahoittelen, että jouduit löytämään itsesi vielä listalta. Ei ollut varmastikaan kiva tehdä oikaisua :(
Rela-tipoista: kysyin niitä juuri neuvolasta ja niitä suositeltiin kyllä lämpimästi ja saa antaa heti syntymän jälkeen. Täytyy käydä sellainen purkki hakemassa. Bepanthenia nänneille ja maitohappobakteereita voi äitikin syödä jo loppuraskauden ajan (haen niitä heti tänään, niin kirppu saa jo vähän suojaa ennen syntymäänsä).
( . ) Huonoja uutisia: paino noussut eilisetä + 500 g ja tosiaan eilisen mittauksen jälkeen (-1,3 kg) olen ottanut kaksi tablettia. Lisäksi rr koholla 135/82 (norm. 106/63), oireita taas ylävatsalla, mutta pisu ok. Sen lääkkeen pitäisi muuten laskea verenpainetta, mulla ainakin nousi?
Terkkari alkoi sanomaan, että kyllä tämä hänenkin mielestään ihan selvää lievää raskausmyrkytystä on ja ihmetteli, mikseivät olleet samaa mieltä synnärillä.
Lueskelin lisää tuosta raskausmyrkytyksestä, ja siellä oireina oli juuri tuo ylävatsan kipuilu (vars. oikea), turvotus aamusta saakka (ei siis etene iltaan kohden), rr 140/90 TAI alhaisen paineen omaavilla yläpaine +30 mmHg, alapainen +15 mmHG, mustat pilkut, väsymystä, päänsärky (eilen oli muuten), proteiineja virtsassa +3 ja jotkut labra-arvot kohonneet. Mulla on nyt lähes kaikkia muita paitsi pisu ja labra-arvot.
Mulla on oikeasti nyt aika korkea kynnys mennä sinne, koska käännyttivät minut sieltä keskiviikkona pois. Itse asiassa näïn tänään nlassa mustia pilkkuja välillä ja mainitsin siitä. Eilisiltana oli ihan ok olo pitkästä aikaa, mutta nyt taas olotila selkeästi huononee. Väsymyskin kova, sain nukuttua tasa 2 h viime yönä. Ma taas nla, mutta käski mennä synnärille, jos oloni olellisesti huononee. En enää oikein tiedä, mihin vedän rajan, koska tuntuu, ettei mua oteta todesta tuolla synnärillä (tai siis lääkärini ota). Jos sanon, että mulla on paha olo, niin se tarkoittaa asteikolla 1-10 sellaista 8,5-9 olotilaa. En mä turhasta ruikkaa. Varmaan he kuuntelevat raskaana olevien ruikutusta päivät pitkät ja näkevät kaikenlaista turvotusta, mutta jotenkin turhauttavaa, ettei minun hätähuutoni mene läpi, ei sitten millään. Ja anteeksi, että ruikkaan täällä: ei mua kukaan mua enää kuuntele :/
Muuten, oletteko huomanneet, ettei muksuja2 ja Moonchildista ole kuulunut mitään vähään aikaan? Ovat varmaan kyllä jakautuneet, koska molemmat kyllä palstailivat ahkerasti.
Tulkaahan hei muutkin tänne kertomaan vaikka " ei mitään erikoista kuulu" ---noloa vaan ruikata tänne itsekseen...
t. ruik, ruik
Ei mitään hätää! En tainnut koskaan tänne ilmoittaa tapahtuneesta. Oli liian korkea kynnys pitkään aikaan tulla katsomaan toisten kuulumisia. Mutta aika parantaa! Nyt jo positiivisella mielellä kohti tulevaa :)
Hyvää uutta vuotta kaikille!
Meille syntyi maailman ihanin poika 1.1. klo 02.01. Painoa miehellä oli 3460g ja pituutta 49,5cm. Synnytys kesti reilut 20h ja olin aivan lopussa, mutta imukupin avulla saatiin pikkuinen tähän maailmaan. Kova työ ja viiden vuoden odotus on nyt palkittu ja elämä hymyilee!
Onnea myös muille tuoreille äideille ja tsemppiä tuleville!
Moonchild & SweetPea
la 12.1.
Miiruskainen
Sirputi
la 14.1.
aurinko76 (TAYS)
la 16.1.
Minniska (MKS)
la 17.1.
Katariina77
Mary_1 (SEKS)
la 20.1.
AliinaK (OYS)
la 23.1.
kurnau (SAS)
muksuja2: tuplat tulossa (Sveitsi)
la 24.1.
Ainukka
75Rilla
la 25.1.
angut (Naistenklinikka)
la 30.1.
ihmeidenaika78
Helmikuun alku:
Gaia (EKKS)
[color=red]31.12.06: vm71 rv 38+3 tytöt (A 3250 g, 48 cm. B 2560 g, 47,5 cm)[/color]
[color=blue]1.1.07: Moonchild rv 39+6 poika (3460 g , 49.5 cm)[/color]
Tuollaisia uutisia tässä jo odoteltiinkin :)
Taisi olla rankka kokemus, jos jaksat, niin tule jossain vaiheessa kertomaan synnäriä.
On tää kyllä jännää, että nyt me palstailijat sitten ihan oikeasti saamme vauvoja. Tuntuu jotenkin uskomattomalta.
Ehdotus: mitä mieltä olette, jos laitettaisiin kaikki tammituhisijat kuvat www. syntyneet.fi palstalle? Olisi meinaan tosi kiva nähdä " tulokset" ihan oikeasti. Kävin sen tsekkaamassa ja aika moni oli siellä pelkästään etunimeltään eli anonyymiteetti säilyisi hyvin. Se kyllä pitäisi kertoa, että mikä sairaala ja millä työnimellä siellä on...
Mitäs mieltä olette?
kurnau
Meidän vauveli ei ehkä ole vuoden ensimmäinen vauva, mutta yksi niistä! Tässä vähän synnytyskertomusta, sori jos on pitkä ja yksityiskohtainen selostus:
Supistuksethan alkoivat klo 6 sunnuntai aamuna jolloin kävin tännekin kirjottelemassa. Tulivat heti alusta asti melkolailla säännöllisesti 5 min välein. Klo 13 jälkeen lähdettiin synnärille jonne saavuttiin klo 15 mikä oli ihan sopivasti sillä aloin jo olla aika kipeä. Sain kipulääkettää jotta saisin edes hieman nkuttua sillä en nukkunut ed. yönä kuin pari tuntia. Lääke ei auttanut ja yhtä väsyneenä jatkettin. siinä vaiheessa tärisin jo ihan horkassa kivusta ja väsymyksestä.
Vähän ennen klo 20 puhkaistiin kalvot ja sain epiduraalin. Siihen asti olin hengitellyt ilokaasua. Sain myös ravintoliuosta koska en ollut saanut syötyä juuri mitään. Hetken aikaa makoilin autuaan kivuttomana mutta myöhemmin supistukset taas tuntuivat kivuliaina.
Klo 12 vuoden vaihtuessa ja rakettien paukkuessa makasin koipi kattoa kohden mieheni sitä pidellessä kun vauvalta otettiin verinäyte. Ajattelin että sen vuoden vaihtumisen muistan ikuisesti ;) JOssain vaiheessa rupesi oksettamaan mutta koska vatsa oli tyhjä se jäi kakisteluksi.
Klo 1.15 pääsin ponnistelemaan, mutta kipu tuntui jatkuvana enkä kunnolla erottanut supistuksia joten ponnistelin aivan summamutikassa. Olin ihan lopussa koko homma tuntui toivottomalta, mutta klo 02.01 sain sitten imukupin avustaman punnerrettua pienokaisen maailmaan. Kuvittelin muuten että pään jälkeen homma on periaatteessa siinä mutta voi hyvä luoja miten paljon vartalon synnyttäminenkin koski!
Kun näin vauvan ensimmäisen kerran ja mieheni sanoi hiljaa : ' ' se on poika' ' , koko kamaluus unohtui samantien ja tuli vain itku ja se uskomaton tunne jota ei vain voi kuvailla!
Elikkä rankkaa oli mutta pikkuinen on ehdottomasti kaiken tuskan ja työn arvoinen! :)
Onnea matkaan teille jotka vielä odottelette kohokohtaa ja hirmuisesti onnea jo urakasta selvinneille! :)
Tuo synnytys.fi juttu muuten on hyvä idea, täytyy kaydä sivuilla katsomassa miten homma toimii!
Jaa synnytys.fi... taitaa olla pää vielä vähän sekaisin.... ;)
Ja tietysti ihan älyttömän hyvää tätä vuotta kaikille, unohdin viimeksi toivottaa:)))
75Rilla, teretulemas porukkaan! Ja Siili74 kaikkea hyvää tälle vuodelle ja pikku nyyttiä sinulle toivoen!
Meille kuuluu sellaista, että kaikenlaisia tuntemuksia on siis nyt ollut kaksi viikkoa, limatulppahan irtosi kaksi viikkoa sitten, jos en erehtynyt pahasti. Tämä on ollut sellaista odottelua ja lähtöön meidän lisäksi on saanut varautua isovanhemmatkin joka hetki. Reppu on eteisessä odottamassa ja koirakin kävi yksi ilta varastamassa sieltä sulkaalevyn ja söin puolet siitä ja hengen lähtö oli hiuskarvan varassa. Enkeli oli meidän villiksellä vielä mukana.
Kävin äitipolilla keskiviikkona kyselemässä ohikulkiessa tästä meikäläisen tilanteesta, kun supistukset tuntuu välillä korvissa asti ja lähtöä mietitään vähän väliä. Tuttu lääkäri lupautui katsomaan mikä tilanne on ja se oli seuraavan lainen. Elikkä kohdunkaula 4 cm auki, viiteen senttiin sai venytettyä käsin ja kaikki paikat hyvin pehmeät. Olen varmaan nyt jo sen viisi senttiä auki, mutta vauva on vaan vielä massussa. Lääkäri sanoi, ettei mahda kovin kauaa synnytys kestää. Sehän tässä vähän huolettaakin, kun esikoinenkin tuli vauhdilla ja aukesin tunnissa neljästä kymmeneen senttiin.
No, jospa ensi yönä sitten!!
Kaikille voimia koitokseen ja tuoreille äideille kaikkea hyvää ja pikaista toipumista synnytyksestä.
Ja Kurnaulle tsemppiä sektioon, jos vauveli on vielä masssussa!!
Toivoopi Minniska ja maha-asukki 38+4
Ensin onnea vm71 pienten tyttöjen syntymän johdosta!!!
Tässä vähän meidän synnytyskertomusta... Lauantaiaamuna rv 36+3 tunsin sängyssä että nyt taisi tulla lapsivedet. Vähän liikahdin ja tunsin että oikein hulahti. Huusin miehelle keittiöön että soitappa vanhempasi paikalle katsomaan lapsia, nyt tuli lähtö. Juoksin sitten vessaan ja siinä vaiheessa vasta huomasin, että se ei ollutkana lapsivettä vaan verta. Ja sitä tuli ihan valtavasti... Soitin sitten sairaalaan, että täältä tullaan. Meiltä on vain 5minuuttia sairaalaan, joten en edes soittanut ambulanssia. Jätimme 2v pojan " yksin" isoveikan 8v kanssa kun tiesimme että isovanhemmat ovat tulossa 5minuutin sisään. Ja hyvin se isoveikka katsoi pienen perään, vaikka pelästyvät vähän sitä verta joka oli lattoilla...
Pääsimme sairaalaan ja sitten tsekattiin sydänäänet, jotka olivat ok. Suoraan sitten leikkaussaliin ja tunnin sisällä olivat pojat maailmassa:
A 2850gr / 44cm
B 2540gr / 45cm
Molemmat 10 pisteen poikia, mutta kotiin päästiin vasta tänään, kun painot alkoivat nousta vasta eilen. Nyt ovat nyytit kotona ja väsy on mulla aika kova, jouduinhan makaamaan melkein koko raskauden sängyssä ja kunto on todellakin nollassa. Tässä sitä opetellaan uutta elämää 4 poikalapsen kanssa!
Onnea synnytykseen kaikille Tammiksille!!!
t. muksuja2 (pitää varmaan muttaa nikki muksuja4' ksi)
Perästä tullaan!! Ei millään enää malttaisi ootella...
la 12.1.
Miiruskainen
Sirputi
la 14.1.
aurinko76 (TAYS)
la 16.1.
Minniska (MKS)
la 17.1.
Katariina77
Mary_1 (SEKS)
la 20.1.
AliinaK (OYS)
la 23.1.
kurnau (SAS)
la 24.1.
Ainukka
75Rilla
la 25.1.
angut (Naistenklinikka)
la 30.1.
ihmeidenaika78
Helmikuun alku:
Gaia (EKKS)
[color=blue]30.12.06: Muksuja2: rv 36+3 pojat (A 2850 g , 44 cm. B 2540 g, 45 cm)[/color]
[color=red]31.12.06: vm71: rv 38+3 tytöt (A 3250 g, 48 cm. B 2560 g, 47,5 cm)[/color]
[color=blue]1.1.07: Moonchild: rv 39+6 poika (3460 g , 49.5 cm)[/color]
Tammituhisijoiden saldo:
3 tyttöä
4 poikaa
... ja kiva kuulla, että sektio meni hyvin :). Kyllä kuntosi nousee nopeasti, toivottavasti saat välillä nukuttua, koska kunto nousee levossa.
Ja kiva lueskella synnärikertomuksianne: ei kenelläkään taida kahta samanlaista synnytystä olla.
(.)Itse voin vähän paremmin, sain eilen nukuttua toooosi paljon ja oloni parani huomattavasti. Tosin sitten vähän laitoin sänkyä vauvalle valmiiksi yms pientä valmistelua ja se heti kostautui: jalat eivät antaneet nukkua viime yönä kuin kolmisen tuntia, olenkin nyt ollut hereillä jo 3.30 saakka. Ajattelin kyllä mennä kohta yrittämään unta.
Sektiosta: tällä hetkellä tuntuu siltä, että jaksan sinnitellä perjantaiseen saakka. Voihan tilanne muuttua päivässäkin radikaalisti, mutta katsotaan päivä kerrallaan.
Vyötärönympärys on pienentynyt, on nyt " vaan" 113 cm.
Hyviä vointeja tuoreille äideille ja tsemppiä viimeisiä metrejä taivaltaville. Kohta ollaan kaikki äitejä :)
t. kurnau rv 37+5, sektioon 5 pv
Niin se vaan vauvasaldo kasvaa tammituhisijoilla. Aika malttamattomana täälläkin jo odotellaan omaa pienokaista. Mutta ehkä vähän jännittääkin, miten se elämä muuttuu synnytyksen jälkeen. Ei tietty oo niin radikaali muutos, kun esikoisen saavilla, mutta kuitenkin.
Kurnau: kiva, että jakselet vähän paremmin. Se tekee kyllä ihmeitä, kun saa kunnolla nukkua. Itselläkin unet vähän kadoksissa. Liittyneeköhän jotenkin loppuraskauteen. Tekisi kyllä mieli nukkua, mutta ei vaan saa unta. Ja sitten kun nukuttaisi, niin esikoinen pitää meteliä. On nimittäin kuumeessa ja unet levottomia. Mutta ei se viisi päivää ole enää paljon, menee toivottavasti hujauksessa ja saat vaavelin syliteltäväksi.
Joo ja tuo kuvajuttu on kiva. Ihanaa oisi nähdä syntyvät tammituhisijat ihan livenä. Sieltä kävin vähän urkkimassa kastettujen nimiäkin, meillä kun vieläkin pojan nimi puuttuu.
Gaia 36+2
Kylläpä on ihanaa lukea näitä uutisia! Kovasti voimia ja jaksamista pikkuisten hoivaamiseen! Omakin olo alkaa käydä vähitellen malttamattomaksi... Jotenkin tuntuu että synnytys on jo lähellä vaikka mitään selkeitä merkkejä ei ole ollut (pieniä kipuja lukuunottamatta). Viime yönä sain onneksi nukuttua paremmin joten olo on sen puoleen vähän parempi. On tämä kyllä jännittävää ja välillä hermostuttavaakin.
Yhtään ei tiedä mitä edessä on: Millainen synnytys ja millainen vauva masusta löytyy... Huh-uh.
Täältä myös kannatusta kuvajuttuun! Olisi tosiaan ihanaa nähdä tammituhisijat livenä!
Kurnau mikä synnytyssairaala on SAS (ei osunut netistäkään silmään).
Jäin ihmettemään kun oireisiisi tunnutaan suhtautuvan jotenkin vähätellen? Oma kokemukseni Kätilöopistolta on ihan päinvastainen; pieninkin viittaus raskausmyrkytykseen otetaan vakavasti.Mitään ei jätetä arvailujen varaan. Lisäksi painottivat että pieninkin muutos olossa pitää rekisteröidä ja palata herkästi tarvittaessa takaisin. Seuraava kontrolli on torstaina mutta on hyvä tietää että tarvittaessa voin mennä aikaisemminkin. Onneksi sinun sektiosi on jo tosi lähellä!
Menen tiistaina homeopaatille. Tarkoituksena olisi käyttää homeopatiaa synnytyksen tukena; sen verran rohkaisevia aikaisemmat kokemukseni homeopatiasta ovat olleet. Onko kenelläkään muulla kokemusta vastaavasta? Olisi mukavaa kuulla.
@mour 36+5
Ja huomenta (haukotus).
Sain vasta klo 11 aikaan unta, edelleen siis ne jalat kiusaa. Kävin juuri vaa' alla ja näytti 88,1 kg. Ostin perjantaina uuden laitteen ja pe näytti 86,1 kg (neuvolassa samana päivänä 87,7 kg. Omalla laitteella painoa olisi tullut sitten parissa päivässä 2 kg --> mahdankohan uskoa siihen? No huomenna on nla. Kiva, jos uusi vaaka heittää noin paljon...
Syntyneet.fi: ihanaa, että se saa kannatusta!!! Koittakaa nyt laitella niitä kuvia, että tämmöset nestepallerot jaksaa sinnitellä loppuun saakka :)
Gaia: ai teillekin tulee poika? Meille myös, se on nyt todettu jo ultrissa 5 kertaa. Nimikin on valmiina: Nikolai Aleksanteri. Nikolai oli rakkaan pappani etunimi ja Aleksanteri oli alkujaan mieheni heitto, mutta sitten tsekattiin nimeä tarkemmin ja se on samalta ajanjaksolta kuin Nikolaikin. Nikolai oli vähän hankala nimi saada rimmaamaan toisen nimen kanssa, oli vähän sellaista väkisin väännettyä.
Sairaaloista: niiden hoitotavoissa on tosiaan hyvin paljon vaihteluja: olen surffaillut netissä pitkin Suomea ja nimenomaan hoitokäytännöistä. Olen kieltämättä ollut välillä tosi katkera, että jossain päin Suomea minua lievempi tapaus leikattiin nimenomaan äidin hyvinvointia ajatellen. Paineet olivat suhteessa samat, labrat puhtaat, pisu +/-. Vähemmän hänelle kyllä nestettä oli tullut kuin minulle. Mä näytän oikeasti ihan oudolta: näytin huhtikuussa otettua valokuvaani neuvolassa ja sanoin, että tämmöiseltä näytän hei oikeasti. Nla-täti alkoi nauraa ja sanoi, että olen ihan eri näköinen. Sanoin hänelle, että huhtikuussa tulen näyttämään uudestaan samanlaiselta, että tiedoksi vaan.
SAS= Salon Aluesairaala. Kuulutaan TYKSiin. SASia kehutaan, kun on pieni osasto ja he kuuluvat johonkin imetysohjelmaan tvs. Itselläni ei valitettavasti ole heihin enää mitään odotuksia, päinvastoin odotan, että sektio yms menisivät heiltä edes ok. Tämä loppuraskauden aika on kieltämättä nakertanut entisestään luottamustani SASiin. Sen takia olenkin käyttänyt paljon Mehiläistä, paitsi nyt kun ne kaksi synnärilääkäriä ovat SASissakin (jonka toisen potilas mä olen).
Turussa on mielestäni parempia erikoislääkäreitä ja he kuuntelevat oikeasti potilasta. Etsiskelin jossain vaiheessa yksityistä nlaa, ei täällä ole :( Olen koko ajan halunnut ns toisen mielipiteen, mutta nyt tässä ei ole onneksi paljon enää aikaa. Toivon todella, että vauvalla on kaikki hyvin, ettei ole tullut happivajausta yms. Pitäisi muuten tsekata, että näkyykö sykkeissä tai KTG:ssa jos lapsella on happivajausta. Kertaakaan multa ei ole katottu napanuoran virtauksia, jossainhan niitä tsekataan hyvinkin herkästi.
Jaahas, kukas meistä on seuraava??? 12.1. on parilla la ja sen jälkeen tuleekin ruuhkaa...
kurnau
Ei siis sukupuoli ole vielä tiedossa. Tytölle vaan on nimivaihtoehdot jo keksitty, mutta pojan nimestä ei päästä yksimielisyyteen. Toisin sanoen mies on tyrmännyt kaikki esittämäni vaihtoehdot.
Nikolai on muuten kaunis nimi. Meidän poju on Niklas. Nimen alkuperä on sama kun Nikolain eli Nikolaus.
Gaia
isot tytöt sinulla :)
kurnau