**Tammituhinat**
Aloitin uudella otsikolla meille, vanha oli venähtänyt jo pitkäksi.Älkää moittiko!!
Aika moni meistä kärsii suppareista ja muksuja 2, meillä menee lähinnä samaa rataa noiden paikkojen avautumisen kanssa. Pe kävin taas kontrollissa ja tilanne oli pysynyt suht samana kun viikko sitten,eli kanava pehmeä ja reilulle sormelle auki, mittaa oli 2cm jäljellä.Mulle kerrottiin että rv 34 kun on saavutettu, niin lääkärit huokasevat ensimmäisen kerran.Pari viikkoa kun menis nopeesti ja hyvin, se on nyt tähtäin meillä.
Kaikkea sellaista mikä aiheuttaa painetta alapäähän pitää välttää,istuminen,kyykkyminen,nostaminen ym. lepoa paljon.
Beibit voi muuten hyvin ja oli kasvanut hienosti, olivat melkein pari kiloisia molemmat.Huomaa että alkaa ahdasta olemaan sen verran kovasti ne myllää ja maha on välillä vaikka minkä muotoinen.Vessassa saa ravata monta kertaa yössä,eikä tuu kun pieni liru, silti tuntuu että rakko olis ihan täynnä.A:n pää on laskenut jo ihan alas, että se sielä painaa,B oli myös kääntynyt viime viikolla rt:aan.
Viime yönä heräsin kun A alkoi hikkaamaan,se tuntui niin hyvin käteen,kun koitin.Aluksi pelästyin mitä ihmettä tää on,mutta kyllä sillä hikka oli.Yksös odotuksissa ei koskaan hikkaaminen ole tuntunut noin voimakkaalta.Onhan se tietty selvä, kun tilaa on puolet enemmän käytössä.
Nyt on tullut taas isuttua koneen ääressä sen verran että menen taas sohvalle makoilemaan.Ihanaa masun kasvatusta kaikille.
vm.71 rv.32+4
Kommentit (190)
Pitkään taustalla roikkuneena esittäydyn ja kyselen, vieläkö mukaan mahtuu? On ollut ihana lueskella juttujanne, lokakuusta saakka kotosalla maanneena... Esikoista odottelemme 24. päivä syntyväksi, toivon tietenkin malttamattomana, että tulis jo, tukalat on oltavat. Minusta tuntuu, kuin oisin ollu ikuisesti raskaana, maha on maapallon kokoinen, järetön turvotus päällä, puuskutusta pienimmästäkin ponnistelusta, yöt on yhtä keppurointia ja hikoamista. Lopun aikaa juoksen veskissä. Eikä merkkiäkään mistään synnyttämään lähtemisestä. Tässä sitä nyt ollaan; ekaks vötkistellään kotona supistellen jo puolimatkassa ja hätäillään, ettei kallisarvoinen ihmelapsi vaan syntyis ennen aikojaan, nyt sitten hätäillään, ettei se synny ollenkaan...( tosi realistista, eikö? kuka sieltä nyt ois jääny poies tulematta?)
Eilen illalla käytiin ukkokullan kanssa pitkä ( justiinsa joo, 4km ja tunti meni aikaa ) kävelylenkki, eikä sen kummempaa seurannu, kuin että taas liitokset venyi ja paukkui, yön olin kipiänä, muttei supistuksista tietoakaan. Taidan lähtiä alennusmyynteihin vyörymään, josko edes mieli virkistyis kun mökistä pitää päänsä pihalle. On se kumma, että tässä vaiheessa menee hermot täysin, eihän tätä loputtomiin kestä, muuan viikko vielä, aika pientä vuosikausien odotteluun ja haaveiluun verrattuna!
Että näin. Kirjoittelen lissää, josko hyväksyttä vielä matkaan tässä vaiheessa. Tsemppiä jokatapauksessa kaikille loppukoitoksiin!
75Rilla: Tervetuloa vaan mukaan paksuun joukkoomme! Tuotahan se loppuaika taitaa olla. Tukalaa oloa ja odotusta, että millon pääsis tositoimiin.
isyyspakkaus: tein esikoista odottaessa pienen laatikon isukille. Sinne laitoin isipaidan, vauvalle bodyn missä lukee sydämessä isi, lukemista ja jotain muutakin oli, en vaan enää muista mitä. Riippuu varmaan aika paljon isukin persoonasta, mitä kannattaa laittaa. Meillä ei isukki ois varmaan kauheesti innostunut tavaroista tyyliin pyykkipojat ja kumihanskat vauvan vaippojen vaihtoa varten. Tuolla haulla kun hakee, niin löytyy aika hyvin muiden ehdotuksia, mitä voisi laittaa. Tässä jotain mieleen jääneitä: sisukarkkeja, lupalappuja vapaaseen iltaan esim. kavereiden kanssa, jotain kivaa kahdenkeskisiin hetkiin (esim. hierontaöljy), vauvan kylpyjuttuja (meillä ainakin oli isin hommaa kylvettää alussa) jne.
synnytyskassi: pitäisi varmaan kohta ruveta pakkailemaan. En vaan oo löytänyt mistään sopivaa kassia, kun reppu hajosi viime kesänä. Mukaan aion laittaa kotiinpaluuvaatteet, siteitä kotiin menoa varten, liivinsuojuksia, imetysliivit, kameran ja sen laturin, jotain hyväntuoksuisia suihkujuttuja ja rasvaa. Unohtuikohan vielä jotain? Eväitä en aio mitään ottaa, sairaalasta saa niin hyvät ruoat, ettei ainakaan viimeksi tarvinnut. Tietty jos jotain herkkuja, kuten suklaata haluaa, niin ne sitten mukaan. Vauvan vaatteet pakkasin omaan laukkuun ja mies saa tuoda ne sitten meitä hakiessa. Sain just tehtyä vielä lämpöpussinkin kaukaloon ja se nyt odottelee siellä valmiina uutta käyttäjäänsä.
Esikoiselle tuli sitten sopivasti uhmaikä ja on ollut aika rattoisaa tässä pari viime viikkoa. Sitten kun ei saa enää oikein yöllä edes nukuttua, niin väsyneenä ei oikein jaksa rakentavasti suhtautua asiaan. Toivottavasti vähän helpottaisi tuo uhmis ennen vauvan syntymää.
Supisteluja ollut taas vähän enemmän, mutta ei mitään kipeitä. Vähän napakammilta tuntuu vaan. Mutta eipä tässä vielä kiirettä, kuukausi olisi vielä la:han aikaa. Että kasvakoon vauveli vielä jonkin aikaa. Esikoinen tuli kaksi päivää etuajassa, että eiköhän tääkin tammikuun puolelle kerkeä.
Muitten puolesta jo jännittääkin, niin hyviä oireita jo monella. Kukahan seuraavaksi ilmoittelee ilouutisia?
Gaia 35+4
Tervetuloa mukaan Rilla -- kyllä tänne mahtuu jonon jatkoksi tuhisemaan =).
Oma(kin) olo alkaa käydä vähän kärsimättömäksi. Ensin sitä tosiaan odotellaan että vauva pysyisi mahdollisimman pitkään mukana ja nyt ajatukset alkavat jo kääntyä mahdolliseen synnytykseen. Myös pelko hiipii välillä mieleen: Miten ihmeessä näin isosta masusta saadaan
vauva ehjänä ulos?
Viime viikolla havahduin lievään ihon kutinaan ja päätimme uuden vuoden aattona käydä päivystyksessä tarkistamassa tilanteen: Verenpaineet ym.olivat kohdallaan mutta maksa-arvot olivatkin yllättäen lähteneet nousuun! Ei vielä mitenkään hälyyttävästi mutta jouduin kuitenkin seurantaan. Vauvan kokoarvio oli 2,7 kg eli ihan keskikäyrällä mennään. Itsestä kyllä tuntuu että tämä masuasukki olisi jo huomattavasti isompi.
Miten Moonchild jaksaa? Pääsittekö tositoimiin? Tule kertomaan lisää kun jaksat!
Kurnau: Minustakin välillä tuntuu että taitaa tulla yöniin vain parannusta sitten kun vauva syntyy... Niin levotonta on meno öisin: Pissalla käyntiä, kyljen kääntämistä, vauvan jumppaamista, ähinää ja tammipuhinaa =). Sinullapa on muuten sektiopäivä jo tosi lähellä! Samoin Muksuja2:lla -- enää muutama yö...
Toivo76: Miten pieni prinsessasi voi?
Ollaan kuulolla! Jaksamista kaikille!
@mour 36+0
Neuvolasta päivää!!!
* pisu puhdas
* rr vähän koholla
* hemppa alakantissa
* sf pysynyt samana kuin perjantaina
* painoa + 1kg!!! Nyt siis 88,5 kg!! Päivävauhtia +250 g. Ja 5 viikossa painoa lisää tasan 9,5 kg.
*vauvan liikkeet enää +
*sykkeetkin enää +
* vauva tosi alhaalla, on niinkuin tulossa jo itsestään :)
No mitä minä täällä hihkun? No sitä, että NEUVOLATÄTI SOITTI LEIKKAAVALLE LÄÄKÄRILLENI JA TÄMÄ KÄSKI TULLA HUOMENNA NÄYTILLE!!!! Neuvolatäti sanoi, että minuna en enää söisi puolen yön jälkeen, että jos hyvin käy ja leikkurissa on tilaa, niin ME SAAMME HUOMENNA NYYTIN!!!! yes yes yes. Ajattelin roikkua lääkärin jalassa kiinni niin kauan, kunnes suostuu leikkaamaan minut viimeistään perjantaina: oikeasti en enää jaksa tätä tilannetta: olen tosi poikki valvomisesta ja tästä pahasta & tukalasta olotilasta.
Ekaa kertaa pitkästä aikaa mulla tuntuu olevan jotain toivoa, täytyy yrittää levätä tänään jos huomenna....
Pitäkää mulle peukkuja!
Ja tottakai uudet ovat tervetulleita. Anna vähän lisätietoja, niin päivitän sinut listaamme (ellei joku muu halua/osaa tehdä sitä).
kurnau rv 37+0
Kiitos, mukavaa, että vielä huolitta matkaanne. Laitan mielelläni lisätietoa tulemaan, minkä sorttista haluatte?
Kävin muuten siellä alemyynneissä ähisemässä, tosi fiksua: valtaisan mahan kanssa läähättämässä hikisenä sovituskopeissa. Ja mitä sieltä edes nyt ostais? Äippävaatteet on kohta historiaa, oikiat ryysyt ei mahdu viereenkään vielä aikoihin, ukko kielsi ostamasta tulokkaalle enää yhtään mitään... No imetysrintsikat sain sentään hommattua, toivottavasti niitä saa käyttääkin kohta. Kaivattua virkistävää vaikutusta reissulla tosin, kumma kyllä, ei ollut, päinvastoin nyt oon ihan ryde.
Joku kyseli (antakee armua, en muista kuka...) isyyspakkauksesta. Minä tein ukkokullalle isänpv lahjaksi semmosen. Ihan niitä tavallisia juttuja laitoin sinne: t-paitaa, bodeja, sisua, kumihanskoja, vauvakirjan, sekä pikkupullon konjakkia ja sikarin varpaisia varten.
Nyt hyökkään hetkeksi päikkäreille, jos laps antaa levätä, tahtoo villiintyä aina sillon, kun minä yritän rauhottua ( vajaa tunti tehokasta peliaikaa, sitte ukko palaa töistä ja ollaan niin virkkuja koko ilta, että... )
Hieno homma, että viestejä pukkaa...
Tervetuloa minunkin puolesta 75Rilla Tammituhisijoiden joukkoon tummaan sekä jännittämään kanssamme kalkkiviivoille.
Mahtavaa Kurnau, jos pääset jo huomenna näkemään pienen tammituhisijasi!!! Toivotaan parasta täällä peukut pystyssä ja Onnea sektioon.
Itselläni on sen verran hyvä olo, että ei haittaa vaikka menisi ensi viikolle, mutta toivoisin, että syntyisi vaikka hieman ennen tai laskettuna aikana.
Kiitokset Gaia ja Rilla hyvistä vinkeistä isyyspakkauksen. Minulla onkin nyt sitten aika hieno lista kasassa. Nyt vain hankintareissulle...
Tänään olen ollut oikein energinen ja intoa täynnä. Aloin kutomaan pienelle villatakkia, kun huomasin, että sellainen olisi hyvä olla. (Ainakin vauvan vaatevarasto-listojen mukaan...)
Lisäksi olen pakannut sairaalakassin sekä järjestellyt vauvan huonetta... Nämä energiamäärät kyllä vaihtelevat todella oudolla tavalla. Jonain päivänä tunnen oloni lopen uupuneeksi ja toisena tuntuu löytyvän puuskittain tarmoa. Nämä puuskat eivät ole edes mitenkään suoraan verrannollisia nukkumisen määrään... Outoa!
Huomenna olisi sitten neuvolapäivä!
Kirjoitellaan taas!
Miiruskainen 38+4 (Vähiin käy ennen kuin loppuu...)
Kurnaulle tsemppiä!
75Rilla tervetuloa jengiin.
Nukuin viime yönä parisen tuntia. Kiva tuijotella kelloradiota ja kuunnella kun mies nukkuu kuin härski silli!
Jotenkin on kiukkunen olo ollut jo pari päivää. Kaikki ärsyttää ja meinaa koko ajan tulla riita pienestäkin asiasta. Siis ukon kans.
Mulla supistaa ja oksettaa ja sattuu selkään ja vessa asiat ei onnistu, siis isot, pisulla juoksen koko ajan. Välillä ei meinaa tulla pisukaan kunnolla, oikein sattuu, mutta tulehduksia ei ole.
Mies jaksaa valittaa joka v...un aamu kuinka huonosti HÄN on nukkunut. Paskat, minähän tiedän kuinka HYVIN hän nukkuu. Selkä on kipeä ja olkapäähän sattuu jne. Arvatkaa jaksanko kommentoida, hirveä riita olisi jos antaisin takasin...Omista vaivoistani en miehelle enää ole puhunutkaan joten kiukuttelen teille! Sorry.
KIITTI KUN SAIN PURNATA!!!!
(minkähän takia se oma rakas ärsyttää nyt, kun vasta halusin vaan kainaloon ja lähelle?) (taidan mennä synnärillekki ihan yksin mitään ilmottamatta)
Kerronpa teille sitten kun olen räjähtänyt oikein kunnolla!!! Tuskin tämä kaikki mun sisälle jää....(mies raukkaa...)
( . ) eilisen päivän vauva möllötti, sain illalla vasta pieniä liikkeitä. Nyt kyllä myllää pienen jalkansa kans. Ainaski siellä kaikki ok.
Mun napa on ihan ruskea. Muilla? Sitä Linea negraa ei ole tässä rask. lainkaan tullut. Eikä uusia raskausarpia.
Rinnat on tulleet aika kipeiksi ja illalla ihan kuumat. Enteileeköhän jotain?
Imetysliivit vieläkin kaupassa...
Tänään kuitenkin ainakin apteekki keikka; vitamiineja, kuumemittari (vauvalle ajattelin osataa varuiks jo), ja sitä Lansinoh -voidetta tisseille.
Jotkut antavat vauvalle Rela -tippoja, onkos tämä jokin uusi systeemi?
Kuinkas moni meinaa turvautua niihin? Toimiikohan?
Jospa nyt söis jotain ja mielikin tulis paremmaks. Illalla kummitytön 4v synttärit!
Haleja!
(anteeksi mun narinat, mutta helpotti vähän)
angut ja nöpö 36+6
Koko joulukuu onkin vierähtänyt sairaalassa käyden, sillä pikkuprinsessamme joutui olemaan siellä lähes kuukauden syntymän jälkeen. Kiusaksi tuli mystinen infektio, joka ei meinannut talttua millään. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, sillä viime perjantaina saatiin tyttö KOTIIN!!!! Voi tätä onnea, tuolla se pikkunen nyt nukkua tuhistelee ja on todellakin kotona jo ennen laskettua aikaansa :-D. Neiti tankkaa kovasti maitoa ja haluaa useimmiten ruokailla 2½-3 tunnin välein. Ihan mielettömän upeaa tämä äitiys on, ja pitkän lapsettomuuden jälkeen tämä tuntuu todella ihanalta!!
Voimia teille kaikille rutistuksiin
Toivo76 + pikkuneiti
Olipa kiva kuulla Toivo uutisiasi. Kuullostaa ihanalta ja odotan jo itsekin aikaa kun saamme pienen kotiimme...
Jokohan Kurnau pääsi sektioon..?
Angut: Hyvä kun purat täällä! Se ehkä hieman helpottaa ja keventää kun saa edes jossakin rutista. Säästyy sitten ehkä sanomasta sellaista mitä ei oikeasti olisi halunnut sanoa.
Mullakin on napa (tai navan kohdalla oleva läikkä) jotenkin kumman tumma. Huomasin juuri eilen peilistä. Itsehän en omaa napaani yltä tuijottamaan... ;-) Näytti ihan siltä että siinä olisi mustelma... Mullakaan ei ole tullut sitä ruskeaa viivaa mahaan.
Mahan toimintaan ainakin mulla paljon juominen on auttanut. Esim. pannullinen haudutettua teetä on lähes poikkeuksetta tuottanut toivotun vessareissun.
Neuvolassa oli kaikki hyvin. Kohdun tilannekin tarkastettiin ja kanava oli tullut eteen ja sitä oli n 1 cm jäljellä. Vauvan pää on napakasti kiinnittynyt ja syvällä lonkassa valmiina tulemaan. Paino oli pudonnut peräti 800g. Ilmankos on ollut niin keveä ja energinen olo viime päivinä. Neuvolantäti piti sitä ihan normaalina eikä ollut huolissaan. Viimeksihän painoni oli noussut poikkeuksellisen paljon, joten tämä kompensoi...
Tänään ravasinkin sitten koko päivän kaupungilla alennusmyynneissä ja ostelemassa Isyyspakkaukseen tuotteita. Mulla on kova halu liikkua, mutta en uskalla lähteä yksin kävelylle. Kaupungilla on helppo kuljailla, kun on koko ajan paljon ihmisiä ympärillä, jos vaikka yhtäkkiä synnytys alkaisikin. Isä on kyllä puhelinsoiton päässä, mutta hankalahan sen olis tuolta jostain metsästä mua lähteä hakemaan...
Huomenna jatkanen hankintamatkojani...
Tsemppiä kalkkiviikoille kolleegat!
Miiruskainen 38+5
Vauva voi hyvin, liikkeitä reilusti ja lapsivettä on normaalisti. Alatutkimusta ei tehty. Pisu taas +/-, rr heidän mukaan normaali. Poika ultralla 3,1 kg.
Nestettä on paljon, se myönnettiin ja se, että sitä on näin lyhyessä ajassa tullut paljon. Eivät nyt tällä kertaa luokitelleet sitä raskausmyrkytykseksi vaan raskauden aiheuttamaksi turvotukseksi. Ja minulle määräättiin NESTEENPOISTOLÄÄKETTÄ!! Joudun ottamaan sitä 3 pv ja sitten ollaan ilman pari pv ja otetaan uudestaan jos tarvetta. Maanantaina soitan lääkärille, jos oloni ei helpota: sitten ehkä aikaistetaan sektiota pari päivää.
Suomeksi vauvan hyvinvointi meni omani edelle. Ymmärrän sen kyllä ja EN YMMÄRRÄ! Mä olen oikeasti loppu, mulla on jatkuva fyysinen paha olo (vars. vatsan yläosaa sattuu koko ajan), kaikki mitä teen on aikamoisen ponnistuksen (ja kivun) takana. Sellaista sinnittelyä ja hampaiden kiristystä. Ja se, etten saa nukutuksi, ei varmaan ainakaan helpota tilannettani.
Olen tänään ollut tosi maassa; ihan kuin joku olisi vetänyt maton pois altani. Itketty on oikein urakalla :(
Mä en oikeen tiedä mitä tekisin, itse katson huonon oloni johtuvan tästä älyttömästä turvotuksesta. Lääke ei ole ainakaan vielä tehonnut (olen KOKO päivänä käynyt vessassa vain 3 kertaa, huom), päinvastoin huono oloni vaan lisääntyy. En tiedä lisääntyykö se siitä, että olen jotenkin luovuttanut, en jaksa enää taistella vastaan.
Pahaa oloani lisää se, että kirppu varmasti reagoi itkuisuuteni ja surullisuuteeni (itken tätäkin kirjoittaessa) enkä haluaisi, että hänelläkin on paha olla. Voimat on vaan loppussa, enkä tiedä miten jaksan hoitaa häntä. Vaikka siis haluaisin. Kätilö sanoi, ettei oloni helpota heti synnytyksen jälkeen, vaan siihen menee pari viikkoa. Eli tätä huonoa oloa jatkuu vielä 3,5 viikkoa!!!!!!!
Anteeksi kaikille, meni nyt ihan taas omaksi ruikutukseksi. Toivottavasti saan yöllä nukuttua. On ihan nujerrettu olo. Todella harmi, ettei subjektiivista olotilaa voi mitata, koska pohjat tulisi.
kurnau
Paha mieli tuli sinun puolestasi, voi vain kuvitella kuinka tukalaa sinulla on olla, omat turpoamiset lienevät melko naurettavia ahdinkosi rinnalla. Minäkin jouduin ' epäilyksen alaiseksi' neuvolareissullani verenpaineen ja turvotuksen takia, pissaliuskat lähti matkaan ja seuraillaan kotosalla. Oikein anelin terkkaria antamaan syttöjä lapselle, että alkais jo näyttämään naamaansa, mutta kuulemma katellaan ens viikolla, jos vielä vyöryn tarkastukseen... Pikku pettymys! Kävelylenkkejä ja juotavaa kuulemma lääkkeeksi, jouduttaa jos jouduttaakseen on. Meinasin kysyä, jotta kuinka pitkiä sais olla, eilen olin liikekannalla koko päivän, melkein 8 km potkuttelin eslalla, eikä mitään ( paitsi niitä tuhannen liitoskipuja ). Illalla nukkumaan mennessä pari supistusta ja lopun yötä keppurointia, kakaran potkuja ja hikkaamista... Ihanaa! Aamulla olin jo toiveissani, että nyt se on kyllä varmalla kiinnittynyt, kun hikka tuntui selkeesti eri paikassa, kuin illalla, mutta toiveajattelua... Että kyllä kuranu sympatiat on puolellasi, jos yhtään lohduttaa. Märyt tuli itelläkin puhallettua, vaikkei mulla mitään varsinaista hätää olekaan. Ja jos joku onneton tulee vielä sanomaan jotain raskaana olevan äipän hehkeydestä tai siitä, ettei kukaan oo vielä syntymättä jäänyt tai että helepompi se on mahaan hoitaa, niin tirpasen turpaan... Kaukana hehkeästä on, kun naamaki on jo kaksinkertaiseksi paisunut (muista paikoista nyt puhumattakaan...), kumisaappaat tai aamutossut kantapäästä linttaan astuttuna on ainoat, mitkä illasta mahtuu jalkaan ja kersa junttaa persuuksiaan mahanahkaa vasten niin, että tuntuu kuin räjähdys on mahollinen hetkenä minä hyvänsä. Ja hei, kaiken kukkuraksi: tästä pitäis tytöt nyt osata nauttia! Ei kärsis valittaa, kun tätähän mää oon halunnu epätoivosesti vuosikausia ja toista kertaa tämmöstä munkkia tuskin enää käy. Joten kaikki kiksit irti näistäin raskausherkuista!!
Eli 37+1 mulla menollaan, taasen unehtu laittaa viestin loppuun... Eli turhan hopulla lienen synnärille lähössä...
Kurnaulle halit ja tsempit! Jospa sun olo helpottuu, kun nappaat ne nesteenpoistolääkkeet...
Luulen, että sun vauveli lohduttais sua jos pystyis, itke vaan jos helpottaa. Taitaa meillä kaikilla myrskytä mieli loppua kohden. Tiedän, että jos oma olo ei ole kohillaan, kaikki menee mönkään. Synnytykseen valmistautuminen vaatii oman energian ja sitä tarvitaan ja paljon kun pientä maailmaan saatetaan, sektiolla tai alakautta.
Koeta jaksaa Kurnau!
Aamun neuvola saalis:
Painoa tullut +800g/vk
Turvotus +
Paineet 104/65
Pisu puhdas
Hemppaa ei otettu taaskaan (121 viimeks)
SF mitta 31 (nousua 2cm kahdessa viikossa)
Lekuri teki todella varovaisesti tutkimuksen, kohdunsuu todella pehmeä ja sormelle auki, kanavaa kuitenkin n3cm vielä jäljellä.
Eipä osannut arvioida meneekö laskettuun aikaan vai ylikin...kaikki on mahdollista, kun suppareitakin tulee. Arvio että n.3kg tai vähän yli olisi vauveli kun syntyy. Hienoa!
Aikaa on vielä kasvatella masuasukkia, mun laskettu aika 25.1.
Mies on jutellut masun kans ja tehnyt kuulemma sopimuksen, että 14.1 syntyy.. :)
Voimia kaikille, päivä kerrallaan mennään.
angut ja nöpö 37 (tänään vaihtui viikko)
Jotain hyötyä tästä itkemisestä on, yleensä sen jälkeen olen niin poikki, että nukun. Onneksi kävi niin viime yönäkin, olin hereillä vaan pari tuntia (ja senkin ajan sitten itkin).
Aamu oli ankea: molemmissa käsissä hermosärkyä ja kädet oli niin kipeät+turvonneet, ettei wc-paperista saanut kiinni. Onneksi helpotti kun tunnin (!) verran niitä jumppailin. Itkettää hyvin helposti, toisaalta täähän on hyvä keino poistattaa nestettä... Tein varmuudeksi masennustestin ja en ole yhtään masentunut. Itkeskelen siis sen takia, kun olen niin poikki enkä jaksa enää sinnitellä. Mä olen luonteeltani sellainen sinnittelijä: mä venyn ja paukun ja lopuksi ratkean. Kyllä mä tästä selviän, nyt vaan keräilen luitani takaisin kasaan ja elän hetki kerrallaan. En pysty ajattelemaan, että sektio olisi vasta ensi viikolla, aika sinne tuntuu meinaan monelta vuodelta.
Otin toisen tabletin vasta tunti sitten, koska emmin sen ottoa: se lisäsi selvästi pahaa oloani, olisin voinut oksentaa milloin hyvänsä. Kävin nopeasti nla ja paino pudonnut eilisestä -1,3 kg!!! Eli noin nopea nesteenpoistokin voi kuulemmas aiheuttaa sitä pahaa oloa. Itse en ainakaan vielä huomaa olossani muutosta enkä sitä, että nestettä lähtisi. Tänäänkin olen käynyt tasan 2 kertaa vessassa. Sovittiin nla:ssa, että otan vielä tänään ja huomenna sovitusti noi lääkkeet, josko sitten helpottaisi. Huomenna taas punnitukseen ja rr.
Nyt alkaa taas olo pahentua, ihan kuin olisi matkapahoinvointia sillä erotuksella, ettei tämä reissu lopu parin tunnin päästä.
Kiitos osaanotosta, kyllä tästä selvitään. Kait.
kurnau
Meidän beibit päätti sitten syntyä uuden vuoden aattona rv.38+3. Pikku neidit sieltä tuli. A 3250g 48 cm B 2560g 47.5 cm. 10 pisteen tyttäret.
Synnytys lähti käyntiin tosi nopeesti salissa ehdin olla 40 min. kun neidit näki päivän valon, 15 min ikäerolla.Ihan hyvin sujui vaikka b syntyi perätilassa, täysin luomu synnytys ilman puudutuksia.
Eilen kotiuduttiin ja ihan kivasti on lähtenyt käyntiin kotielämä 4 lapsen kanssa.Mitä nyt väsy painaa päälle, kun on monta huonosti nukuttua yötä takana.
Käyn aina silloin tällöin kurkkaamassa kuka seuraavaksi saa nyyttinsä syliin...
Kiitos yhteisestä odotus matkasta teille oli kiva vaihtaa kuulumisia.
Ensimmäiseksi: Lämpöiset Onnittelut vm.71! Hienoa kuulla että synnytys meni noinkin hyvin B-vauvan perätilasta huolimatta! Toivottavasti sinusta kuullaan jatkossakin!
Toivo76: Ihanaa että olet saanut pikkuisen kotiin ja kaikki vaikuttaa olevan hyvin yllättävistä käänteistä huolimatta. Varmasti tosi suloinen pikku nyytti teillä siellä =)!!
Kurnau: Lohtuhaleja myös täältä! Olosi on varmasti tosi tukala mutta koitetaan jaksaa vielä hetki, jookos? Tuli mieleen että ethän vain ole liian ankara itseäsi kohtaan? Tunnemyrskyt kun kuitenkin ovat osa näitä loppuraskauden " vaivoja." Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan. Kerro kuulumisia; jospa se vähän helpottaisi oloa. Hengessä ollaan mukana!
Angut: Minulla on rela-tippoja kaapissa valmiina. En usko että niistä haittaakaan on ja varmasti osaltaan auttavat jos vauvan masun kanssa tulee ongelmia. Tippojahan voi käyttää myös itse ja olen ymmärtänyt että ne välillisesti auttaisivat myös imetyksen kautta (mikäli siis imetys onnistuu).
Ja sitten omaa (.)
Tänään kävin äitipolilla kontrollissa lievän kutinan vuoksi. Viisi päivää sitten sappiarvot olivat vielä kohdallaan mutta nyt ne olivat jo yli viitearvojen! Siis lääkitys käyntiin ja lisää seurantaa.
Sinänsä mielenkiintoista että mikään muu ei viittaa toistaiseksi raskausmyrkytykseen: Pissa on puhdas, verenpaineet OK, ei turvotuksia ja paino on noussut maltillisesti. Ainoa oire on siis hyvin lievä kutina. Olkaa tarkkana jos huomaatte vastaavaa. Pyytäkää herkästi lähete maksa- ja sappiarvojen tarkistukseen. Pieni vaiva mutta antaa tärkeää tietoa vauvan hyvinvoinnista. Ja kun asiaan kiinnittää tarpeeksi nopeasti huomiota niin pienellä lääkityksellä tilanne saadaan todennäköisesti nopeasti hallintaan (=ei kehity muita raskausmyrkytyksen oireita).
Jaksamista kaikille!
@mour 36+2
Ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin ja synnytyksesi oli ilmeisesti kohtalaisen helppo (mikäli synnytys nyt helppo voi olla...) Kannustaa uskomaan, ettei se olisikaan yltsepääsemätön suoritus. Ihania hetkiä teidän perheelle! 4 lasta - kuullostaa huimalta... :-)
Voimahaleja Kurnaulle!!! Tunnen huonoa omaatuntoa, kun itselläni on niin hurjan hyvä ja energinen olo. Toivottavasti se ei kostaudu sietämättömän kivun synnytyksenä... Oletko kokeillut nesteitä luonnostaan poistavia ruokia/juomia kuten puolukka, ananas ja karpalotuotteet. Nämä toimivat minulla ainakin. Tsemppiä ja jaksamista sinulle!
Mihinkä vaivaan ne rela-tipat ovat?
Asiasta ihan viidenteen: Onko kellään ollut radiopuhelinta itkuhälyyttimenä. Sain eräältä kaveriltani vinkin ja ostin sitten tänään sellaiset, kun meillä ei itkuhälyytintä vielä ole. 30 päivää olis aikaa testailla. Tässä mallissa on sellainen toiminto, joka lähettää äänen kuullessaan sen ja herkkyyttäkin voi säätää... Toivottavasti pääsen testaamaan niitä mahd pian. Kertokaa jos teillä on kokemusta asiasta.
Miiruskainen 38+6
la 2.1.
Moonchild
la 12.1.
Miiruskainen
Sirputi
la 14.1.
aurinko76 (TAYS)
la 16.1.
Minniska (MKS)
la 17.1.
Katariina77
Mary_1 (SEKS)
Ibiza79: tuplat tulossa (TAYS)
la 20.1.
AliinaK (OYS)
la 23.1.
kurnau (SAS)
muksuja2: tuplat tulossa (Sveitsi)
la 24.1.
Ainukka
aksu123 (Kätilöopiston sairaala)
75Rilla
la 25.1.
angut (Naistenklinikka)
la 30.1.
ihmeidenaika78
Siili74
@mour (Kätilöopiston sairaala)
Helmikuun alku:
Gaia (EKKS)
31.12.06: vm71 rv 38+3 tytöt (A 3250 g, 48 cm. B 2560 g, 47,5 cm)
la 2.1.
Moonchild
la 12.1.
Miiruskainen
Sirputi
la 14.1.
aurinko76 (TAYS)
la 16.1.
Minniska (MKS)
la 17.1.
Katariina77
Mary_1 (SEKS)
Ibiza79: tuplat tulossa (TAYS)
la 20.1.
AliinaK (OYS)
la 23.1.
kurnau (SAS)
muksuja2: tuplat tulossa (Sveitsi)
la 24.1.
Ainukka
aksu123 (Kätilöopiston sairaala)
75Rilla
la 25.1.
angut (Naistenklinikka)
la 30.1.
ihmeidenaika78
Siili74
@mour (Kätilöopiston sairaala)
Helmikuun alku:
Gaia (EKKS)
[color=red]31.12.06: vm71 rv 38+3 tytöt (A 3250 g, 48 cm. B 2560 g, 47,5 cm)[/color]
Kaikille ihan ekaks oikein Hyvää ja tuhinarikasta tätä vuotta!!!
Mun perjantaiset supparit meni ohi eikä ole sen jälkeen kuulunut...
Tässä vaan masun kans vyörytään.
Torstaina taas nla lekuri, seuraa tuota alaosaston tilannetta.
Vähän jännittää, mitä supparit sai aikaseksi. Menkkamaisia kipuja vähän ollut ja alaselkä kipeä/väsynyt.
Tänä aamuna vauveli ollut hiljainen, just ja just sain pienen liikkeen kun oikein herättelin. Mulla edelliset synnytykset alkaneet vauvan liikkumattomuudella... :)
Uuusi Vuosi vaihtui kotosalla, syöden ja saunoen. Mies otti parit kaltsut.
Nyt jo " kielsin" enää ottamasta, kun ei koskaan voi tietää milloin lähtö tulee. Kaljalta haisevaa ukkoa en ota sairaalaan.. kaipa tajusi, mitä tarkotin..Ajattelin jo kauhuissani, että jos joudunkin yksin tommosen syyn takia hommiin, kannan kyllä ikuisesti kaunaa asiasta ja en tule ollenkaan kotiin sairaalasta!! :) Valillä kiukuttaa, kun toinen ei ajattele asiaa mun kannalta.
Hermot menee nykyään niin pienistä asioista huonoon kuntoon mulla.
En ole saanut ostettua edes imetysliivejä, kaipa ne on haettava piakkoin. Sairaalakassia en ole pakannut, otan sit mukaan jotain jos ehdin kun lähtö tulee. Vauvan vaatteet on valmiina.
(oonkohan minä vähän masis, mikään ei oikein huvita?)
Loppurutistukset menossa tytöt, kohta pieniä tammituhinoita tulee kuin liukuhihnalta!!
angut ja nöpö 36+5