Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Tammituhinat**

20.11.2006 |

Aloitin uudella otsikolla meille, vanha oli venähtänyt jo pitkäksi.Älkää moittiko!!

Aika moni meistä kärsii suppareista ja muksuja 2, meillä menee lähinnä samaa rataa noiden paikkojen avautumisen kanssa. Pe kävin taas kontrollissa ja tilanne oli pysynyt suht samana kun viikko sitten,eli kanava pehmeä ja reilulle sormelle auki, mittaa oli 2cm jäljellä.Mulle kerrottiin että rv 34 kun on saavutettu, niin lääkärit huokasevat ensimmäisen kerran.Pari viikkoa kun menis nopeesti ja hyvin, se on nyt tähtäin meillä.

Kaikkea sellaista mikä aiheuttaa painetta alapäähän pitää välttää,istuminen,kyykkyminen,nostaminen ym. lepoa paljon.

Beibit voi muuten hyvin ja oli kasvanut hienosti, olivat melkein pari kiloisia molemmat.Huomaa että alkaa ahdasta olemaan sen verran kovasti ne myllää ja maha on välillä vaikka minkä muotoinen.Vessassa saa ravata monta kertaa yössä,eikä tuu kun pieni liru, silti tuntuu että rakko olis ihan täynnä.A:n pää on laskenut jo ihan alas, että se sielä painaa,B oli myös kääntynyt viime viikolla rt:aan.

Viime yönä heräsin kun A alkoi hikkaamaan,se tuntui niin hyvin käteen,kun koitin.Aluksi pelästyin mitä ihmettä tää on,mutta kyllä sillä hikka oli.Yksös odotuksissa ei koskaan hikkaaminen ole tuntunut noin voimakkaalta.Onhan se tietty selvä, kun tilaa on puolet enemmän käytössä.

Nyt on tullut taas isuttua koneen ääressä sen verran että menen taas sohvalle makoilemaan.Ihanaa masun kasvatusta kaikille.

vm.71 rv.32+4

Kommentit (190)

Vierailija
181/190 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jaa sorry, luin vähän huolimattomasti ed. viestisi. Veikkaan, että meillä nimi lyhenee käytössä Nikoksi.

(.) Terkkuja neuvolasta.

- paino + 6kg /vk (luit aivan oikein ja tässä välissä oli lisäksi nesteenpoistolääkitys)

- pisu -

- rr koholla

- sf 32 cm

- syke + (oli aika tasainen)

- liikkeet ++

Nyt terkkari sanoi, että nyt tää homma loppui. Soitti lääkärilleni ja käski tulla synnärille keskiviikkona klo 8 syömättä. Leikkuri on täynnä, mutta ilmeisesti yrittää ujuttaa minut johonkin väliin. Sumplittiin terkkarin kanssa siten, että menen huomenna labraan, ihan vaan varmuudeksi ;)

Lisäksi neuvoi, miten ja mitä minun kannattaa tuoda esiin omassa voinnissani lääkärin nähdessäni, ei ole mikään helppo tapaus niin sanotusti.

Pitäkäähän mulle peukkuja, että nyt tämä minun terveyteni kanssa leikkiminen loppuu. Jos minusta ei kuulu mitää keskiviikkona tai torstaina, niin tiedätte sitten miten meille kävi :)

t. kurnau rv 37+6

Vierailija
182/190 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan,en ole yhtään kirjoitellut,kuulumisianne tosin välillä käynyt lukemassa.

Ensiksi SYLIN TÄYDELTÄ ONNEA jo synnyttäneille!!!

Mulla la 12.1,mutta terve tyttö syntyi jo 2.1,3420g ja 50cm.Synnytys oli tällä kertaa nopea.Synnärillä oltiin puol neljältä ja tyttö syntyi 5.26.Kivun lievitykset jäi siinä tohinassa kokonaan saamatta,mut ponnistus vaiheessa imin ilokaasua keuhkot lommolla.Esikoista tuhtasin 20 tuntia,et kyllä nyt pääsi helpommalla.

Paljon tsemppiä synnytykseen kaikille joilla vielä se on edessä:)

terv.iki onnellinen kahden tytön äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/190 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
184/190 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Moonchild, muksuja4 ja Sirputi!!! Ihanaa kuulla muiden vauvauutisia. Kunpa pääsisi niitä jo itsekin kertoilemaan...

Kurnaulle Tsemppiä Keskiviikkoon!!!

Mulla oli viime viikko oikein superenerginen ja pirteä. Viikonloppuna mulla taisi käväistä joku vatsapöpö lyhyesti joka tyhjensi suolen pariin otteeseen. Tänään on jotenkin sitten hieman vetämätön olo.

Synnytyksen alkamisesta ei edelleenkään ole näkynyt mitään merkkejä... Vois jo alkaa pikkuhiljaan varottelemaan kun pe on laskettu aika. En haluaisi tämän menevän kovinkaan yli ettei tule mitään jättivauvaa.

Olo on kuitenkin hyvä eikä tuskaisuutta ole havaittavissa. Haluaisin kuitenkin jo nähdä pienokaisen, joten siksi toivoisin synnytyksen pian alkavan. Tuolla minä vain sohvan pohjalla istun ja kutimia heiluttelen. Kohta on vauvan nuttu valmis... Odottavan aika on pitkä...

Hyviä tuulahduksia kaikille toivottelee,

Miiruskainen 39+3

Vierailija
185/190 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusenko järkytyin, Kurnau sinun neuvola terkuista. 6kg viikossa ja nesteenpoistolääkkeet käytössä. Kauhiaa! Onneksi tilanteeseesi on tulossa helpotusta jo ylihuomenna. Ja jos eivät ala leikkaamaan, niin törkyleitä ovat! Vaikka pakkohan tuossa tilanteessa on jo jotakin tehdä, ihan hirviää edes ajatella, että laittasivat sut vieläki kotia oottelemaan. Oo kovana, jos yhtään mukamasten empivät! Mulla ihan vihaksi pistelee sinun puolesta!

Poltteleehan itelläki jo, sais alakaa laps näyttelemään naamaansa. Melkein joka päivä supistelee säännöllisestikin, mutta vain pari-kolme tuntia kerrallaan. Toiveikkaana aina kattelen kelloa, josko pääsis jo lähtemään. Eilen illalla käytiin taas ukon kanssa kävelyllä ja voi kauhia, miten särki liitoksia! Sanoinki ukolle, että jos tämä kersa ei nytten oo laskeutunu lähtökuoppiinsa niin on kumma. Keskiviikkona menen taas neukkariin ( tietenki toivon, etten oo kotosalla enää silloin...), kumma miten sitäkin muka niin oottaa; samoja hommiahan siellä tehään, kuin tähänkin asti. Mutta ompahan jotakin ohjelmaa sillekin päivälle. Tänään kävin jalkahoidossa, ukkokulta tarskasi hemmottelua. Ihanan rentouttavaahan se oli, tietenkin, muttei se jalkojen hierominen synnytystä käyntiin saanut. .. Minusta on tullu tylsyri: tuntuu, etten osaa edes mitään muuta ajatellakaan enää, kuin tätä synnyttämistä. Onko muilla kaventunut ajatusmaailma tässä mittakaavassa?

Rilla 37+5

Vierailija
186/190 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA HIRMUISESTI KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!!!

Monta tuhinaa jo saatu aikaseksi!

Ihanaa!

Minunkin " piti" 7.1., mutta....hihih ei yhtään supparia eilen!

Tänään olen ollutkin kuralla, joten ainakin olisin " tyhjä" jos tarvis lähteä. Ei kyl satu massuun, tuskin mitään vatsatautia. Kaksi supistusta tänään! :)

Viikonloppun yöt nukuin 10 tuntia! Viime yö sitten jäi viiteen. Kuudelta ylös. Pisulla käynti on tosiaan taitolaji, sängystä ei noustakaan ketterästi. Outoa möyrintää täytyy harjoittaa,jotta pääsee sängystä pois! Onneks mies ei aina herää, eikä siis näe tätä mielentöntä taidonnäytöstä!

Mulla torstaina nla täti. Nyt ainakin olo ok. Voishan tuota jo lähteä ponnistelemaan, tosin vauveli tulee kun on valmis. Ihanasti työntelee peppuaan, ei mahdu enää kuitenkaan mylläämään kunnolla. Saa olla rauhallisin mielin, kun liikkuu.

Oottelen täällä lisää vauvauutisia! Mulla menee varmaan yli lasketun ajan...(siis mun tuurilla)

angut ja nöpö 37+4

Vierailija
187/190 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

la 12.1.

Miiruskainen

la 14.1.

aurinko76 (TAYS)

la 16.1.

Minniska (MKS)

la 17.1.

Katariina77

Mary_1 (SEKS)

Ibiza79: tuplat tulossa (TAYS)

la 20.1.

AliinaK (OYS)

la 23.1.

kurnau (SAS)

la 24.1.

Ainukka

aksu123 (Kätilöopiston sairaala)

75Rilla

la 25.1.

angut (Naistenklinikka)

la 30.1.

ihmeidenaika78

@mour (Kätilöopiston sairaala)

Helmikuun alku:

Gaia (EKKS)

SYNTYNEET:

[color=red]3.12.06: toivo76: rv 3x tyttö (2265 g, 42 cm)[/color]

[color=blue]19.12.06: Monnax: rv 34 pojat (A 2100 g , 47.5 cm. B 1600 g, 42 cm)[/color]

[color=blue]30.12.06: Muksuja2: rv 36+3 pojat (A 2850 g , 44 cm. B 2540 g, 45 cm)[/color]

[color=red]31.12.06: vm71: rv 38+3 tytöt (A 3250 g, 48 cm. B 2560 g, 47,5 cm)[/color]

[color=blue]1.1.07: Moonchild: rv 39+6 poika (3460 g , 49.5 cm)[/color]

[color=red]2.1.07: Sirputi: rv 38+4 tyttö (3420 g, 50 cm)[/color]

Tammituhisijoiden saldo:

4 tyttöä

4 poikaa

Vierailija
188/190 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja kiva, että tulit ilmoittelemaan pinoon! Ja muutkin taustailevat: ilmoitelkaa ihmeessä " tuloksianne" .

t. kurnau

Vierailija
189/190 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, pää pyörällä saa lueskella näitä ihania viestejä... Uskomatonta että melkein aina kun koneen avaa niin joku on saanut oman tuhisijansa syliin. Saapa nähdä kauanko tässä itsellä vielä menee... Laskettu aikahan olisi " vasta" 30.1.

Kurnau: Kätilöopistolla on tosiaan katsottu myös napavirtaukset

ja KTG seurantakäynneillä. Kyllä tuo sinun painnonnoususi kuulostaa

nyt sen verran kovalta että on täysin käsittämätöntä mikäli et pääse keskiviikkona leikkaukseen. Täällä pidetään peukkuja ja pikkuvarpaita-

kin! Uskon että kaikki kääntyy lopulta parhainpäin!

Meidän masu-asukista(kin) on tosiaan sukupuoli tiedossa eli poikaa odotellaan ja tällä hetkellä vahvimmat nimiehdotukset ovat Lucas, Luca tai Luka. Katsotaan sitten mikä tuntuu " omimmalta" kun pikkuinen syntyy. Vai meneekö suunnitelmat kokonaan uusiksi =).

Angut: Meillä mies on siirtynyt toiseen huoneeseen nukkumaan jotta edes toinen meistä saisi hyvin levätyksi. Kääntyminen sängyssä on tosiaan sen verran iso operaatio... Ja ne pissalla käymiset. Toivon että edes toinen meistä olisi pirteä kun synnytys käynnistyy.

75Rilla: Kyllähän tämä ajatusmaailma tässä kapenee kapenemistaan. Enimmäkseen sitä on itsensä ja omien ajatustensa ympärille käpertyneenä. Ehkä luonto-äiti näin varmistaa että huomio keskittyisi

nyt siihen kaikkein tärkeimpään?

Tuli mieleen että mikäli joku on laittanut nyyttinsä kuvan syntyneet.fi sivuille niin miten " erotumme joukosta?"

*miettii*

@mour 37+0 (hetken kuluttua)

Vierailija
190/190 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinaa tulla uni millään. Alkuillasta olin väsyksissä ja torkahdinkin tunteroisen, nyt ei sitten nukuta niin vähääkään. Ärsyttävää!

Mullakin on ollut pakki sekaisin kohta viikon; tähän asti oon ollut ummessa, nyt huilaa niin ilosesti, että ihmeissäni olen. Kevyen tyttömäinen olo sen puolesta...

Miten te muut kuluttelette aikaanne näin yösydännä? Tuntuu, ettei juuri mitään kehtaa alkaa hommaamaan, että sais ukkokulta nukkua. Sillä tosin on aika mainiot unenlahjat, ei ihan pienistä kylkeänsä käännä. Sunnuntaiaamuna unet loppuivat minulla aikaisin ja ehdin kilon taikinan leipoa pullaa, ennenkuin ukko kömpi kamarista kattelemaan, mitä se keittiöorkesteri taas soittelee. Vauvalle oon neulonut kaksi villapukua sukkineen ja lapasineen, sekä koko suvulle villasukkia jo ennen joulua, joten se kiintiö on aikalailla täynnä. Yksi opiskeluun liittyvä työ pitäis palauttaa ens viikolla, mutta sen tekeminen ei nappaa laisinkaan!

Sängystä nouseminen on juu melekonen operaatio. Ja sen kun tekee vähintään sen puolikymmentä kertaa yössä, niin ei se ihme ole, jos jää nämä vähätkin unet katkonaisiksi. Suositelkaapa jotain mukavaa surffattavaa, minä oon ihan sairaan huono ite ettimään. Nyt koitan vessan kautta takasin sänkyyn, jos sattuis unihiekat lennähtämään silmille... Hyvää yötä!