Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt
Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.
Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.
Kommentit (1553)
Nykyinen työpaikkani..
Olen töissä pienehkössä tuotantolaitoksessa maaseudulla. Yksityinen perheyritys.
Mies esittää johtajaa ja opit saanut isältään. Eli kova-äänisin on oikeassa. Rouva on täysi blondi, anteeksi vertaus mutta blondilla tarkoitan kaikkien vitseissä esiintyvää mallia.
Se kuka mielistelee eniten, on sillä hetkellä paras työntekijä.
Työaika on periaatteessa 7-15 mutta pomon mielestä 6-18 tai myöhempään. Muutaman kerran erehtynyt sanomaan puoli seitsemän aikaan että olen myöhässä. Sekä iltapäivällä huutanut että kesken päivän ei saa lähteä.
Sanoin taannoin että jos maksat ylitöistä niin teen kyllä. Ei kuulemma ole semmoisia pykäliä hänen firmassa.
Lähtisin heti pois jos paikkakunnalla olisi edes lähellekään vastaavaa työtä. Asumme kuitenkin semmoisessa paikassa että talon myynti ei ole ensimmäinen vaihtoehto.
Rouva suunnittelee välillä markkinointia tuotteista mitä valmistamme. Mutta kun ei edes itsekkään tiedä mitä teemme. Niin todella hankalia tilanteita seurannut.
Välillä asiakkaat lähteneet ovet paukkuen pois kun on asiakkaan syy jos omistaja ei ole muistanut kertoa tuotantoon tilauksia.
Se miten pysymme pystyssä on perinnön ansiota. Vanha isäntä oli tehnyt hyvän tuoton aikoinaan.
Aiempi poistettu? Laattapiste collection!
Nokkimisjärjestys on selvä, etkä saa kritisoida itseäsi "arovaltaisempia". Vanhanaikainen johtamiskulttuuri naamioituna hyvesignalointiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H&M:n keskusvarasto.
Missäpäin?
Keravalla, olisko ollut 2002-2003.
En edes jaksa kirjoittaa mitkä kaikki asiat siellä oli pielessä, mutta esimies omalla toiminnallaan ja täysin mielivaltaisella kyykyttämisellään myrkytti ilmapiirin. Vain yhden esimerkin mainitakseni kerron, että esim. lauantaisin työt alkoivat klo 06 ja koko päivän työt oli tehty puoli yhdeksään mennessä. No, kellotettua taukoja laskematta koko päivä oli seistävä siinä työpisteen vieressä klo kahteen asti. Ei saanut istua, mennä kahville tai tupakalle vaan todellakin seistä työpisteellä. Puhelimet oli myös kielletty, ne piti ennen töiden aloitusta jättää pukukaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Eräs suuri eteläsuomalainen sairaanhoitopiiri. Ja suurella tarkoitan suurta.
HUS? Varha?
Kristillisen historian omaava järjestö. Luulin sen uskonnollisuuden tarkoittavan nykyään lähinnä jotain kaunista ajatusta, kuten lähimmäisen rakkautta ja vähempiosaisten auttamista. Todellisuudessa suurin osa työntekijöistä ihan pihalla... Rukoilivat yhdessä, haukkuivat esim. tiettyjä vähemmistöryhmiä ja olivat todella vanhoillisia. Esimerkiksi muita kulttuureja ei suvaittu: Mandalakuvio sisustusesineessä oli liikaa, unisiepparit kiellettyjä, jooga oli saatanasta.
En kauaa viihtynyt 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa tok perusteluja myös!
Minä vastailin tuolla aikaisemmin erikoissairaanhoidon osastosta. Kyseessä oli sellainen osasta joka oli poikkeuksellisen haluttu työpaikka ja ihmiset jonottivat siellä usean vuoden määräaikaisena (yleensä pakolliset 5) ennen vakinaistamista.
Tämän määräaikaisuuksien ketjuttamisen takia kaikki määräaikaiset kilpailivat keskenään ja yrittivät kuka mitenkin tuoda esille miten iiiiihana työyhteisö tämä on ja miten työtehtävät on ihan poikkeuksellisen iiiiiihanat. Eli todella kummallinen työilmapiiri missä mikä tahansa negatiivinen sana työyhteisöstä, potilaista tai jostain toimintamallista oli kiellettyä. Sama kireä ilmapiiri näkyi myös vakituisessa henkilökunnassa ja suhtautuivat todella nuivasti määräaikaisiin sijaisiin ja päättivät myös hyvin nopeasti kenestä pidetään, ja kenestä ei pidetä. Ei mitään neutraalia suhtautumista vaan olit joko osaston HUIPPUTYYPPI! tai sellainen jolle suurinpiirtein ei vastattu kun kysyit osaston toimintatavoista.
Sama henki jatkui myös esimiesten käytöksessä. Yhden työntekijän määräaikaisuuden jatkaminen mm. ilmoitettiin osastonkokouksen jälkeen siten, että osastonhoitaja kailotti että "Minna, tulepas tuonne huoneeseeni" ja apulaisosastonhoitaja kihersi että hih hih hii, taitaapa Minna saada työsopimukselle jatkoa. Ei minkäännäköistä pelisilmää niille muille sijaisille jotka istuivat paikalla ja saivat seurata tätä näytelmää (mukaanluettuna minä itse).
Määräaikaisen sijaisuuden loppukeskustelussa osastonhoitaja oli todella hölmistynyt kun kysyi miten olin viihtynyt, ja vastasin ihan rehellisesti etten oikeastaan ollut viihtynyt ja perustelin kantani :D Siis ihan kammottava osasto ja kauhulla mietin vieläkin tuota työpaikkaa.
PS. Ei ollut HUS.
TYKS? Kaikki jotka ovat käyneet sijaistamassa kertovat että todella töykeää menoa ja eikö tuolla kiusattu nuoria lääkäreitäkin.
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri
Vierailija kirjoitti:
Firma jossa pitäisi olla pyöröovet koska väki vaihtuu niin tiuhaan. Voisin kertoa vaikka mitä mutta antaa olla. Jos sanon että 70% työntekijöistä jonkin sortin luonnehäiriöisiä niin kertonee kaiken.
Kerrokerrokerro
Yksi suosittu pizzeria rukalla, työntekijät usein krapulassa ja pahantuulisina töissä.
Vierailija kirjoitti:
Aiempi poistettu? Laattapiste collection!
Nokkimisjärjestys on selvä, etkä saa kritisoida itseäsi "arovaltaisempia". Vanhanaikainen johtamiskulttuuri naamioituna hyvesignalointiin.
Selittääkin miksi siellä on niin usein samoja paikkoja auki....
Vierailija kirjoitti:
Ovelasti miesvihaketju on saatu naamioitua. Palstanaiset ovat ovelia... Nostan hattuani.
*ketju ilmiannettu miesvihasta
Mee psykiatriselle hoitajalle jauhamasta noita harhojasi
Naistenvankila. Monet (ei sentään kaikki) vanhemmat naistyöntekijät kohtelivat kuin halpaa makkaraa. Kerran yksi toisenlainen tapaus onneksi sanoi, että älä välitä, tuollaisia noi on nuorille naisille. Kerran esim. tällainen esinainen alkoi mulle huutaa kurkku suorana, kuinka olen ollut liian pitkään ruokiksella. Ja kun sanoin, että mulle oli merkitty pitkä tauko, niin mesoaminen jatkui tyyliin älä puhu paskaa. Sitten sai silmänsä kohdistettua työvuoroluetteloon, että kappas vaan, niinpäs onkin. Ei pahoittelua, ei mitään.
Yläkoulu Espoossa. Hyvähenkiseksi itseään mainostavat. Jos ei perxeile oikeille henkilöille, hxlvetti repeää.
Yksi sukulainen on työsuojelutarkastaja tai muu sellainen, siis ihan työkseen kiertää eri työyhteisöissä ja tekee tarkastuksia, mutta myös selvittelee ristiriitoja ja niin edelleen. Hän sanoi, että seurakunnat ovat kaikkein pahimpia. Todella paljon ongelmia kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Entinen MTT, nykyisin Luke. Että korkeakoulutetut osaavatkin...
Kerro toki lisää.
Olen ollut järjestökentällä melkein koko työurani. Täällä kyllä riittää toksisuutta, monessa isossa liitossa on vakavia ongelmia, eikä se mikään salaisuus ole, onhan näistä ollut ihan lehdistössä asti juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut järjestökentällä melkein koko työurani. Täällä kyllä riittää toksisuutta, monessa isossa liitossa on vakavia ongelmia, eikä se mikään salaisuus ole, onhan näistä ollut ihan lehdistössä asti juttuja.
Olin joskus vuosia sitten vapaaehtoisena eräässä järjestössä, joka kampanjoi mm. työolosuhteiden puolesta. Kun huomautin eräässä järjestön hallitukseen liittyvässä tilanteessa siitä, että järjestö itsessään rikkoo näitä työolosuhteita mm. määräaikaisten työntekijöiden ja harjoittelijoiden kohdalla pahemmin kuin mikään tietämäni organisaatio (joka oli siis totuus asiasta), järjestön toiminnanjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja suuttuivat minulle. Osuin ilmeisesti liian lähelle totuutta. No, eipä kiinnostanut sen tekopyhän järjestön toimintaan osallistuminen enää millään tavalla, lopetin vapaaehtoishommat sinne.
Mutta siis tosiaan, voin uskoa että järjestöissäkin on todella toksista meininkiä.
Marjafirma. Kesätyöläisiksi otettiin vain teinejä, pikkuasioista näille teineille huutamista ja heidän itkettämistään harrastettiin päivittäin, käsittämätöntä kyttäämistä, thaimaalaisia työntekijöitä pidettiin kuin orjina joille harmi kyllä oli pakko maksaakin. Jäi todella paha maku suuhun enkä enää osta marjoja kioskilta.