Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt

Vierailija
09.02.2023 |

Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.

Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.

Kommentit (1553)

Vierailija
241/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ympäristökeskus

Vierailija
242/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöalan paikka, esimies oli vähän väliä huonolla tuulella ja piilovittuili melkein joka päivä. Yritti kontrolloida kaikkea, kun istuttiin tauolle niin sanoi "miksi istut sille tuolille, mikset istunut tuohon" sanoin että istun mieluummin tässä, ei sanonut enää mitään tauon aikana :D Katsoin joskus että tarvitseeko lämminhauteet lisää vettä, hän osuu paikalle "mitä sä sieltä katot?" Oli samanlainen toiselle työntekijälle, mitä sä sieltä katot, miksi sä sinne katoit mitä mitä mitä. Teki itse jatkuvasti virheitä, oppilaille ei aina riittänyt ruoka ja tilauksista puuttui jotain.

Toinen keittiöalan paikka, tein keikkaa siellä pari viikkoa. Ensimmäisenä päivänä sanoin huomenta, mitä voin tehdä, miten voin auttaa. Kohauttelivat olkiaan että en mä tiedä. Vähän ajan päästä nyreä nuori työntekijä tulee neuvomaan täytettyjen leipien tekoa "tää nyt ei kauheesti vaadi aivotoimintaa"

Työntekijät katselivat aina nenänvarttaan pitkin eivätkä sanoneet yhtään ylimääräistä sanaa. Esimies oli ainut mukava, tuli tervehtimään ja kysymään mikä nimeni on ja muuta.

Kuitenkin olisivat halunneet että jatkan pidempään, onneksi olin jo luvannut mennä  muualle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli Rivoli Jardin vuosia sitten. Paikan pomo oli narsistinen ja ilkeä kiusaaja. Kyykytti kaikkia mielensä mukaan. 

Vierailija
244/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään pirkanmaalaisen kauppakeskuksen Clas Ohlson. Todella ahdistava työpaikka. Paljon puhetta ja vaatimukset kunnossa, epäsiisti työympäristö ja karseat esimiehet, kaksi esihenkilöä toimii toistensa kätyreinä ja mikromanageroi ja seuraa toimia kokoajan, en usko että saavat itse mitään aikaan. Sääliksi käy kolmatta, todella loistavaa esihenkilöä. Älkää menkö tuonne.

Miten voi olla mahdollista että tällaiset tyypit saavat töitä.

Vierailija
245/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihlajalinna. En tiedä kumpi on huonompaa, työn johtaminen vai organisointi. Raippaa tulee, väki vaihtuu, palikat ovat jatkuvasti sekaisin.

Kävin tuolla juuri leikkauksessa. Leikkausta odottaessa kuuntelin, kuinka hoitotyöntekijät haukkuivat jotain poissa olevaa asiakastiloissa. Kuulosti ikävältä.

Itselle Amica ravintolat, vuosikausia jatkunut esimiehen organisoima kiusaamis- ja savustamiskamppanja, joka johti siihen, että minun piti käydä työpsykologilla keskustelemassa työnantajan määräyksestä. Lääkäri sanoin minulle, että kannattaa tehdä oman mielenrauhan takia omat päätelmät siitä, haluaako olla ko. yrityksessä töissä.  Ryhmäravintolapäällikkö kävi ilmoittamassa, että olen psykopaatti. Lähdin, ja siitä seurannut alanvaihto on historiaa. Elintaso on nelinkertaistunut, saan panostaa ja kehittää itseäni ja olla innostunut työstäni.

Vierailija
246/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso it-firma. Palkkaus surkeaa, esimiestyö täysin olematonta. Viestintä vielä olemattomampaa, silti on oletus, että meillä on tieto kaikesta. Kannustusta ja kehuja ei ole, sylkykuppina saa olla, jos moka tuli. On täysin yhden tekevää oletko syyllinen mokaan vai et. Edes langattomia kuulokkeita ei saa firman puolesta, kun maksavat kuulemma liikaa.

Vierailija
247/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helen Oy

Täynnä paskantärkeitä tyhjäntoimittajia, mitään ei saa tehtyä kun kaikesta järjestetään miljoona palaveria ja lopuksi hankitaan konsultti kun kukaan ei uskalla ottaa vastuuta.

Lähden heti kun pystyn.

Vierailija
248/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiä oikeasti vaivaa? Järkyttävää käytöstä työpaikoilla

Rajattomia ihmisiä, jotka selkeästi hakee kurinpalauttajaa. Voiko se olla pomo?

Vierailija
249/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkki nuorille valmistujille, jos löydätte itsenne ketjun kaltaisista työpaikoista, niin lähtekää litomaan toisiin työpaikkoihin. Ei kannata käyttää aikaansa taistelemalla tuulimyllyjä vastaan. Surkea työpaikka on aina surkea. Se ei muutu miksikään niin kauan kuin samat pomot ja työntekijät siellä päsmäröivät. Säästätte omaa aikaanne ja mielenterveytenne.

Vierailija
250/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs valtion lafka Etelä-Suomessa. Esimiehellä nollatason kokemus ja osaaminen ko työstä. Ei piittaa eikä viitsi opetella mitään. Nakittaa kaikki omat työtehtävänsä työntekijöille. Saikuttaa vähän väliä ja viikkokausia poissa. Samaa tekevät myös työntekijät ja kaikki hommat kaatuvat niiden päälle, jotka kuuliaisesti raahautuvat päivästä toiseen työpaikalle. Lähden heti kun tärppää uusi työpaikka!

Vierailija
251/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimistot. Tarvitseeko sanoa muuta.

T. Toivottavasti kohta entinen virkailija

Vierailija
252/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimistot. Tarvitseeko sanoa muuta.

T. Toivottavasti kohta entinen virkailija

Kaikki työttömät tietää nämä paikat, aivan hemmetin pilkallisia ihmisiä kaikki. Ne jotka on inhimillisiä, lähtevät hyvin nopeasti. Erästä jäin kaipaamaan, oli niin sydämellinen nainen.

Vierailija
253/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta työpaikkakulttuuria. Tällaiselta henkisen pahoinvoinnin pohjalta tuskin mitään uusia innovaatioita syntyy.

Suomi on työpaikkakiusaamisen kärkimaa.

Tätä ketjua lukee kyllä aika vaitonaisena ja ymmärtää miksi työttömistä osa on työhaluttomia. Ennemmin kituu sillä pienellä päivärahalla ja kuuntelee kerran 3 kkssa te-tätien pilkkaa kuin menee päivittäin töihin kuuntelemaan työkavereiden kettuilua.

No tämä ketju on negatiivisten valittajien ketju, suurin osa kuitenkin ihan viihtyy töissään siinä määrin, missä nyt töissä on tarkoitus viihtyä. Eivät ne toki viihdekeskuksia ole, jos on tottunut sellaiseen aivottomaan instant-mielihyvään tyyliin tiktok.

Päinvastoin. Hyvät työpaikat on harvinaisuus. Suomalainen luonne on jotain niin erikoista että sen takia työpaikoilla voidaan huonosti.

Johtuu varmaan siitä että suurimmalla osalla on hirvittävän huono itsetunto ja itseä yritetään nostaa polkemalla toisia suohon. Monesti tulee mieleen että sota tekisi suomalaisille hyvää, olisi yhteinen vihollinen johon vihansa purkaa. Löytyisi ehkä sitten empatiaa toisiamme kohtaan. Liekö näin ollut edellisen sodan aikana ja jälkeen??

Vierailija
254/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja. Olin vuosia sitten työpaikassa, jossa esiintyi vakavaa kiusaamista. Kiusaamisen kohteena oli lievästi vammainen hoitaja, vamma ilmeni poikkeavuutena kasvojen ulkonäössä. Hänelle annettiin hankalimmat työtehtävät. Myös molemmat vastaavat hoitajat osallistuivat kiusaamiseen. Mulle kerrottiin heti kun aloitin, että "tolle voi sitten laittaa kaikki  "paskaduunit", se tekee". 

Hoitajaa haukuttiin ihan avoimesti tyliin "Älä sit pelästyttele potilaita". Kiellettiin osallistumasta yhteisiin juhliin koska hän kuulemma karkottaisi kaikki miehet.

Vierailija
255/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni aistivamma-alan järjestö. Rekrytointini jälkeen oli aloittanut uusi esihenkilö, joka ei siis tehnyt valintaa minusta. Heti ensimmäisenä päivänään kertoi lounastauolla, että minun tilallani pitäisi olla joku, joka kehittää toimintaa. Parin viikon päästä kertoi, että olen heille oikea löytö ja mietti, miten saisivat minut pidettyä töissä. Vähän ajan päästä pohti taas ääneen, että tilalleni pitäisi olla joku vähän vanhempi tyyppi. Välillä taas oli paras työntekijä. Kerran kysyi toiselta työntekijältä (kahvitauolla), eikö hän voisi olla minun tilallani. Olin hänen mukaansa liian kehittämishaluinen siinä vaiheessa.

Kun sitten yllättäen ilmoitin lähteväni pois, hän sanoi olevansa tosi pahoillaan. Käsittämätöntä vallankäyttöä. Olisi varmaan vaan halunnut potkia minut pois ja otti päähän, kun ehdin tehdä sen päätöksen itse.

Vierailija
256/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen työpaikka. Uudet työkaverit heti kaivetaan facebookista esiin ennen kuin on edes ihmistä tavannut. Kauheasti juoruilua ihan miesten että naisten kesken.

Kuulostaa ihan minun työpaikaltani. Juoruilua ja kuppikuntia, ja parisuhteita sekä yhden illankin suhteita työntekijöiden kesken. Kun suhteet sitten menee poikki, ei työnteosta tule mitään, kun riidellään ja kyräillään. Esimerkki: tiimiläiseni alkoi seurustella erään toisessa tiimissä työskentelevän miehen kanssa, kun tutustuivat samassa projektissa. Sitten heillä meni poikki ja projekti ei enää edennyt mihinkään, kun nämä kaksi joko kettuilivat toisilleen koko ajan tai pitivät mykkäkoulua. Lisäksi tämän tiimiläiseni kaverit (jotka siis hekin tuolla töissä) liittoutuivat tuota miestä vastaan ja tekivät hänen olonsa todella epämukavaksi. Lopulta mies päätyi vaihtamaan työpaikkaa.

Monet on otettu tuonne töihin suhteiden kautta, kun on esim. jonkun perustajajäsenen kaveri tai sisarus. Eli heitä ei todellakaan ole valittu siksi, että olisivat olleet paras tyyppi hommaan. Ammattiylpeyttä ei monilla ole, eikä minkäänlaisia johtajuus- tai tiimityöskentelytaitoja. 

Ikävintä on se, että ihmisiä (niitä hyviä ja päteviä työntekijöitä!) on savustettu ulos. Jos joku tyyppi ei ole useampaa työntekijää miellyttänyt, on häntä vastaan liittouduttu, kieltäydytty työskentelemästä hänen kanssaan ja tehty valituksia esimiehelle. Johto on lopulta suostutellut näitä tyyppejä lähtemään tarjoamalla hyvää eropakettia. 

Voisin jatkaa loputtomiin. Olen jo pitkään hakenut uutta työpaikkaa, mutta toistaiseksi ei ole napannut. Itse olen onnistunut pysyttelemään poissa draamoista, joten olemiseni tuolla töissä on suht siedettävää ja sen voimin kestän.

Vierailija
257/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni Porttipuisto, kilpailu kuka on nopein ja siitä tuloslista seinällä, heikoimmin pärjännyt saa kirjoittaa esseen joka kerta esimiehelle miksi ei ollut tarpeeksi nopea ja tehokas purkamaan rullakkoja ja hyllyttämään.  Tekoiloisuus ja paskan puhuminen seläntakana. Heikko perehdytys, itse saa pohtia miten talossa on tapana tehdä kun kukaan ei halunnut auttaa ja jos auttoi niin ärsyyntyneisyys paistoi läpi. Asiakkaille ei saanut ikinä sanoa "En tiedä" eli jos joku kysyy jotain etkä tiedä vastausta niin pitää vaan keksiä jokin vastaus tai valehdella. Potkitaan ulos jos ei heti pärjää yhtä hyvin kuin vuosikausia tehneet konkarit :D oli aika surkuhupaisa kokemus. Työntekijöiden vaihtuvuus on kova. 

Palkka työn vaativuuteen nähden surkea. En tajua miksi pitää selkänahat repiä tuollaisen työn takia, etsitään robottia joka tekee ja tietää jo kaiken tarvittavan kuin taikaiskusta nolla kokemuksella.

Tee tästä isoille pomoille ilmoitus, taitaa olla laiton kilpailu. Kilpailu ilman rahapalkintoa ei käy edes urheilussa.

Vierailija
258/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen urallani tehnyt töitä monelle yritykselle. Ylivoimaisesti surkeimmat työpaikat ovat olleet amerikkalaisyritykset. Olet vain pelinappula ja ylimääräinen kuluerä yritykselle. Mihinkään ylimääräiseen jolla olisi joku tulosta heikentävä vaikutus ei panosteta ja kaikki katsotaan vain kvartaali kerrallaan. Tulosta pitää tulla nyt heti ja mikään ei koskaan riitä. Jos vertaa vaikka eurooppalaisiin yrityksiin niin ovat paljon joustavampia, panostetaan työhyvinvointiin esimerkiksi kattava työterveys, saat helpommin neuvoteltua ylimääräisiä vapaita jne. Meno paljon inhimillisempää. Lisäksi jenkkifirmoissa osataan kyllä harrastaa tuollaista ärsyttävää "great place to wööörk" diibadaabaa vaikka useimmilla olisi paha olo.

Toisaalta johdolla voi olla ihan mukavatkin bonukset mutta näin normaalille ihmiselle joka ei ole mikään toimitusjohtaja tai muu johtoryhmäläinen niin näin. Ja nuorelle henkilölle voi olla ihan palkitsevakin ympäristö jos haluaa elää työlleen ja on valmis tekemään sitä 24/7.

Kaupallinen ala

Vierailija
259/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seure henkilöstöpalvelut

Vierailija
260/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvikealan tehdas. Seläntakana haukkumisen määrä oli jotain aivan uskomatonta! Kukaan ei kunnioittanut ketään ja pomojakin haukuttiin antaumuksella. Sääliksi käy työnjohtajia, jotka joutuivat harva se viikko selvittämään jotain keskenkasvuisten kinasteluja. Ihan hiton hankalaa väkeä, suurin osa täysin kouluttamattomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän