Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt
Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.
Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.
Kommentit (1553)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulun kaupunki
Tarkennatko? Itsellä vain hyviä kokemuksia mutta Oulun kaupungilla on paljon eri alojen työpaikkoja.
En kehtaa sanoa tarkemmin koska +/-50 hengen organisaatio, mutta esimiehinä pahimmat työpaikkakiusaajat, jotka ovat kattotason hallinnon suojeluksessa.
Ainakin ne kaksi koulua, joissa olen Oulun kaupungin palkkaamana työskennellyt, olivat ihan helvetillisiä. Kiusaaminen on hirveän raakaa silloin kun sitä tekevät sosiaalisesti taitavat Ihmiset.
Onneksi on kivojakin työpaikkoja.
Oulun kaupungin työpaikoista aion pysyä kaukana. Ei enää koskaan sinne.
-ohis
Käytännössä pakotettiin ryhtymään joksikin henkilökohtaiseksi avustajaksi tai joksikin omaishoitajaksi ilman mitään virallisia sopimuksia ja ilman palkkaa tai kiitosta. Käytännössä olen kuin joku kotiorja, virallisesti työtön. Itsellänikin on paljon ongelmia, enkä todellakaan pysty tähän, enkä halua tätä, mutta ketään ei kiinnosta. En halua, enkä pysty opiskelemaan lähihoitajaksi ja tuskin tuohon koulutukseen omien vaikeuksieni ja ongelmieni vuoksi edes pääsisin. Tietysti näissä hommissa on pulaa työntekijöistä ja työ on raskasta ja huonopalkkaista, mutta ei se auta, että työttömiä näihin hommiin, joita voi tehdä harjoittelijana ilman koulutustakin pakotetaan alalle täysin sopimattomia työttömiä.
Erään koulun keittiö. Esimiehenä narsistinen akka, joka huusi työntekijöille ja asiakkaille. Ei mitään kiitosta koskaan työstä, pelkkää paskaa ja valitusta niskaan. Nyt onneksi siirtymässä jo koko alalta pois. En suosittele mitään ravintola-alan töitä kenellekään, koiran hommaa paskalla palkalla kovassa kiireessä ja kaikkien hullujen riepoteltavana. Mieluummin täysin työtön kuin tätä paskaa enää yhtäkään tuntia enempää. Menee fyysinen ja henkinen terveys etkä edes kunnon eläkettä tule koskaan saamaan.
Helsinkiläinen myyntifirma.
Ensimmäinen viikko oli koulutusta, jossa ei puhuttu halaistua sanaakaan puhelinmyynnistä. Kaikki oli ihania ja mahtavia ja hirmu jeejee meininki. Olin ihan et vau, tää tuntuu kivalta työpaikalta.
Sitten näytettiin työpiste, sanottiin että tuossa on puhelin, alkakaa soittamaan. Jengi oli silleen et mitvit, puhelinmyyntiä?
Kipaisin käytävällä hakemassa automaatista kahvia, esimies juoksi perään ja alkoi huutamaan:
"MITÄ HITTOA SÄ TÄÄLLÄ SEISOT KUN SUN PITÄIS OLLA SOITTAMASSA, SULLA ON KAHDEN TUNNIN VÄLEIN VIIDEN MINUUTIN KAHVITAUKO, SILLOIN SITÄ KAHVIA JUODAAN, NYT PÖYDÄN ÄÄREEN JA HETI !"
Sanoin herralle että eiköhän tämä ollut tässä, kiitos. Enkä ole sen jälkeen palannut. Kaikenlaisia kusettajia.
Yksi huoltoasema. Kun pomo oli huonolla päällä haukkui kaikesta. Minä en hänen mukaansa soveltunut alalle kun en suostunut kaatamaan kahvipannun seisoneita pohjia tuoreeseen kahviin sekaan. Haukkui työntekijöitä laiskaksi, mutta itse ei hoitanut hommia. Työvuorot saattoivat muuttua jo sovituista ja palkkaa tuli osa palkkapäivänä ja loput myöhemmin.
Toksisin työpaikka on ollut ehdottomasti kemianteollisuuden
yrityksessä. Työilmapiiri oli suorastaan myrkyllinen.
Seurakunta. Työpaikkakiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Niin Sellon Prisma. Järkyttävä ilmapiiri missä haukutaan toisia työntekijöitä ja kaikki luulevat olevansa toistaan parempia/tietävät kaiken. Se kenestä pidetään päätetään pärstäkertoimen perusteella ja saavat myös parempia työvuoroja eli näin ollen enemmän rahaa kuin muut.. Juoruillaan selkien takana ja vasten kasvoja ollaan muka niin ystävällisiä että.
-Oho, oon ollut siellä asiakkaana, kunnes vaihdoin paikkaa koska koin jo asiakkaana jotenkin huonon ilmapiirin sillä kaupalla. :D eriskummallisia myyjiä, esim kalatiskin miehet jotenkin töykeitä jotkut, ja yks venäläinen vanhempi nainen syytti mua melkein varkaaksi, lol, ym, ja myyjät mulkoilee ihmeellisesti, vaihdoin siihen cittariin koska huomasin heti että tässä paikassa on jotain vikaa. xD
Tunnistan henkilöt xD Työntekijät myös vaihtuu koko ajan epäreiluuden ja paskanpuhumisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Toksisin työpaikka on ollut ehdottomasti kemianteollisuuden
yrityksessä. Työilmapiiri oli suorastaan myrkyllinen.
Tää oli hyvä. :D
Koulutusfirma. Vakituiset työntekijät kilpailivat keskenään pätevyydestä ja työtavoista. Työvalmentaja koetti avata solmuja. Ihan turhaan. Kerran jouduttiin äänestämään jostakin työhön liittyvästä, tyyliin kuka tekee työn. Äänestettiin ja sehän ei kaikille käynyt, sitten saatiin lisäinfoa mistä oltiin äänestetty, mutta vanha äänestystulos jäi voimaan! Ihan sairas työpaikka. Kaikista vanhin opettaja oli kieroin ja kettumaisin. Oikea piru. Niin nuoleskeli pomoa. Varsinainen noita. Sanomatta selvää, että vain naisia opettajina.
Perhefirmat ovat olleet kaameimpia. Oikullisia omistajia, ja ulkopuolinen sai aina syyt niskoilleen. Toisessa firmassa jouduin olemaan ns. ukkosen johdattimena avioparin ja toisessa miniän ja anopin välissä. Myös pienet toimistot, joissa yksikin vehkeilevä nainen aiheutti paljon harmeja. Ja niitä luonnevikaisia päälliköitäkin on riittänyt. Olen kirjoittanut kaikki kokemukset muistiin ja niistä saisi kirjoitettua monta romaania Päätalon tyyliin. Sen verran villiä meininkiä. Onneksi pääsin eläkkeelle hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen urallani tehnyt töitä monelle yritykselle. Ylivoimaisesti surkeimmat työpaikat ovat olleet amerikkalaisyritykset. Olet vain pelinappula ja ylimääräinen kuluerä yritykselle. Mihinkään ylimääräiseen jolla olisi joku tulosta heikentävä vaikutus ei panosteta ja kaikki katsotaan vain kvartaali kerrallaan. Tulosta pitää tulla nyt heti ja mikään ei koskaan riitä. Jos vertaa vaikka eurooppalaisiin yrityksiin niin ovat paljon joustavampia, panostetaan työhyvinvointiin esimerkiksi kattava työterveys, saat helpommin neuvoteltua ylimääräisiä vapaita jne. Meno paljon inhimillisempää. Lisäksi jenkkifirmoissa osataan kyllä harrastaa tuollaista ärsyttävää "great place to wööörk" diibadaabaa vaikka useimmilla olisi paha olo.
Toisaalta johdolla voi olla ihan mukavatkin bonukset mutta näin normaalille ihmiselle joka ei ole mikään toimitusjohtaja tai muu johtoryhmäläinen niin näin. Ja nuorelle henkilölle voi olla ihan palkitsevakin ympäristö jos haluaa elää työlleen ja on valmis tekemään sitä 24/7.
Kaupallinen ala
Paska paikkoja myös yksityiset firmat missä työntekemisen kulttuuri on suora kopio amerikkalaisesta unelmasta. Paljon tekemällä saa paljon rahaa. Se on vain itsestä kiinni. Nuoria kusetetaan näin paljon.
Joissain Tokmannin myymälöissäkin tuntuu olevan huono henki ja henkilökunnalla jotain keskinäistä känää. Tai sitten kuulee myyjien nälvivän asiakkaita, että nämä sen kuulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta työpaikkakulttuuria. Tällaiselta henkisen pahoinvoinnin pohjalta tuskin mitään uusia innovaatioita syntyy.
Suomi on työpaikkakiusaamisen kärkimaa.
Kyllä. Samoin koukukiusaamisen ja kaiken muunkin kiusaamisen. Eikö ole käsittämätöntä? Suomalaiset on jotenkin todella kateellisia ja ilkeitä ihmisiä, eivätkä siedä erilaisuutta ollenkaan. Heikkoitsetuntoisia laumasieluja.
Se on uskomatonta,miten aikuiset ihmiset osaa olla kateellisia tai ei vaan muuten osaa käyttäytyä työpaikalla. Työpaikalla hoidetaan vaan työt,ei pitäis olla vaikea ymmärtää,mutta kun sitten on tälläisiä tosikkoja,jotka ottaa kaiken liian vakavasti,alkaa kilpailemaan jne. Työpaikoilla on aina ilo kohdata edes yksi fiksu ihminen.
Tämä nykyinen, joka on kyllä tähänastisista ensimmäinen työpaikka jossa olen ollut. Ei tämä nyt niin toksinen ole, mutta toksisinta kysyttiin ja näin se nyt vain kohdallani on.
Suomen johtava päihdeklinikka.
Vierailija kirjoitti:
Seurakunta. Työpaikkakiusaamista.
Minulla kaikki seurakunnat, joissa olen työskennellyt. Niitä on monta.
Vierailija kirjoitti:
Päihdekuntoutujien askartelutäti tein opiskeluaikana harjoittelua, se paikan pomo oli oikein viheliäinen kusipää, asiakkaat ihan mukavia.
A-klinikka on todella hirveä sen jälkeen kun erkaantui Oy:ksi. Johto ei arvosta työntekijöitä tippaakaan ja irtisanoo kaikki vähänkin kokeneet. Tilalle otetaan lähinnä kokemusasiantuntijoita. Google A-klinikka Tehy kertoo kaiken.
Amerikkalainen, multikansallinen korporaatio