Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinä muistat omasta penkkaripäivästäsi?

Vierailija
09.02.2023 |

Muistan sen helpotuksen tunteen, kun lukuloma oli alkamassa ja kirjoitusten jälkeen ei tarvitsisi nähdä enää tuttuja lukiolaisia. Olin yksinäinen pikkukaupungissa ja kaipasin todella paljon pois.

Kommentit (201)

Vierailija
1/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että siellä auton lavalla oli ihan älyttömän kylmä.

Vierailija
2/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossamme "suositut" eivät juuri jutelleet muiden kanssa. Penkkarirekan lavalla yksi suosittu poika tuli tarjoamaan huikkaa pullostaan, vaikka muuten ei varmaan kolmeen vuoteen vaihtanut kanssani ainuttakaan sanaa vapaaehtoisesti. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-20 astetta ja hirveä viima. Naama aivan jäässä.

Vierailija
4/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että karkkeja oli hauska heitellä, mutta ne loppuivat liian aikaisin.

Vierailija
5/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi oli 1983. Olin pukeutunut intiaaniksi. Kun kerroin tästä omalle abipojalleni, hän oli aivan järkytyksissään, millaista kulttuurista omimista olinkaan harrastanut.

Vierailija
6/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juontamassa penkkareita, vaikka en ollut mikään suosittu tyyppi tai muutenkaan esillä. Olin pukeutunut penkkariasuun, joten juuri kukaan ei tunnistanut minua vuosikurssini oppilaaksi! Jopa silloinen poikaystäväni oli ihan hämillään, kun menin halaamaan häntä ja hän mietti, mitä hittoa tuo vieras hänen kimpussaan tekee.

Vierailija
7/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut.

Vierailija
8/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pirun kylmää mutta hauskaa.

Pullo viiniä oli eväänä. Fiksu valinta: kavereilla menivät kaljat jäähän... :D

Vierailija
9/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossamme oli tapana, että suositut kaveriporukat pukeutuivat samanlaisiin asuihin. Me muut sitten ei pukeuduttu kavereiden kanssa samisteluasuihin. 

Vierailija
10/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapula oli. Vetelin siihen suoraan naamarin läpi kaljaa ja se naamari alkoi haista aivan hirveälle. Karkkeja heiteltiin ja huudeltiin jotain iskulauseita. Hauskaa oli.

Vierailija
11/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kylmä, minulla oli turkki. Joitain muistikuvia, kun olimme siellä kuormurin lavalla.

Vierailija
12/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotus oli minullakin päällimmäinen tunne. Eri syistä kuin AP:lla. En nyt lähde niitä syitä tässä nyt avaamaan. Olen terapeuttini kanssa ne käsitellyt. Tällaiset kysymykset vaan palauttavat niitä asioita mieleeni.

Vierailija
13/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juontamassa penkkareita, vaikka en ollut mikään suosittu tyyppi tai muutenkaan esillä. Olin pukeutunut penkkariasuun, joten juuri kukaan ei tunnistanut minua vuosikurssini oppilaaksi! Jopa silloinen poikaystäväni oli ihan hämillään, kun menin halaamaan häntä ja hän mietti, mitä hittoa tuo vieras hänen kimpussaan tekee.

Mitä tarkoittaa "juontaa penkkarit"?

Vierailija
14/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkkaripäivän lisäksi osallistuin viimeisiin wanhojen tanssi -harjoituksiin samana iltapäivänä, sillä tanssin wanhat vuotta nuoremman poikaystäväni kanssa seuraavana päivänä. Menin penkkareista suoraan wanhojen tanssien harjoituksiin ja poikaystävä kommentoi minun haisevan viinalta. Meinasin huppelissa tipahtaa alas salin lavalta. Ihme, että liikunnanopettaja ei heittänyt minua pihalle. :D

Vierailija
15/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "juontaa penkkarit"?

Meillä ainakin oli abeilla oma ohjelma, jossa oli erilaisia tehtäväkilpailuita, tanssia, laulua ja opettajille jaettiin palkintoja. Tuota ohjelmaa oli juontamassa muutama abi, minä mukaan lukien.

T. Tuo aiempi

Vierailija
16/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiusattu koko lukion ja se nöyryytys huipentui penkkaripäivänä. Hirveitä muistoja.

Vierailija
17/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmyyden 🥶

Olin pukeutunut äidin 60-luvun minimekkoon ja sen päälle sitten autoajeluun jotain ei selkeästi riittävän lämmintä.

Vierailija
18/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieretti perkeleesti

Vierailija
19/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että oli todella kylmä ja opo tuli vessaan raivoamaan, kun juotiin siiderit.

Vierailija
20/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tiedostamattani niin masentunut (tuolloin ei ollut lainkaan arkipäivää olla masentunut, ahdistunut tms kuten nykyään) ettei minulla ollut mitään penkkariasua kuten muilla vaan samat rytkyt kuin liki joka päivä lukiossa. Muistan laahustaneeni yksin kotiin ajelulla jossa kaikilla muilla näytti olevan kivaa.