Tunteeni kumppaniani kohtaan muuttuivat yhdessä yössä
Mikähän mielenterveyden häiriö tämä on? Olen kolmekymppinen nainen, seurustellut nykyisen mieheni kanssa nyt 8 kk. Hän kohtelee minua hyvin, keskusteluyhteytemme on hyvä ja olen ollut todella rakastunut. Muutama päivä sitten yhtenä aamuna minulla oli tunne, että mies jollain tavalla ärsyttää minua erityisen paljon. Kolme päivää olen nähnyt hänessä vain ne ärsyttävät puolet. Ei uskoisi, että olen kasvatustieteen tohtori, kun oma elämä on tällaista. No, en sentään psykologian tohtori.
Mikä minua vaivaa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Klassikkovastaus on tähän vähän huono, hän kun ei ole sika.
Ap
Jos oikeasti olisit lukenut kasvatustiedettä edes appron verran, tietäisit, ettei sillä ole yhtään mitään tekemistä tällaisen asian kanssa.
0/5
Yleensä tuo tapahtuu naisille vasta vuosien päästä. Luultavasti korkeakoulutuksesi ja älykkyytesi sai sinut näkemään asian nopeammin.
Missä vaiheessa kiertoa olet? Menkkojen alla tavallisesti ihanasöpöparas mussukkani muuttuu jokaisella tavalla niin ärsyttäväksi, että tekisi mieli kuristaa hänet. Menee ohi muutamissa päivissä, nykyään osaan jo järkeistääkin tämän ja sihisen vain keskenäni.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti olisit lukenut kasvatustiedettä edes appron verran, tietäisit, ettei sillä ole yhtään mitään tekemistä tällaisen asian kanssa.
0/5
Viittasinkin sillä lähinnä siihen, että olen koulutettu ihminen ja luen paljon sekä osaan reflektoida ainakin yleensä. Appron vertaa en ole lukenut, sillä minun aikanani ei ollut mitään approja (paitsi bileitä) enää, vaan perus- ja aineopinnot.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa kiertoa olet? Menkkojen alla tavallisesti ihanasöpöparas mussukkani muuttuu jokaisella tavalla niin ärsyttäväksi, että tekisi mieli kuristaa hänet. Menee ohi muutamissa päivissä, nykyään osaan jo järkeistääkin tämän ja sihisen vain keskenäni.
Sepäs siinä onkin, kun nyt on kp 11. Ei menkkoja lähimaillakaan.
Ap
Ai se konkreettinen vaaleanpunaisten lasien tippuminen kesti tuonnekin asti? Se yleensä tapahtuu vähemmän dramaattisesti noin 4-6kk välissä. Siinä vaiheessa alkaa varsinainen rakastuminen kun ihastumisvaihe loppuu tai sitten huomaa liikaa ongelmia ja pari eroaa. Olet nyt siinä vaiheessa kun pitäisi alkaa oikeasti rakastaa toista virheineen kaikkineen.
No en tietysti tiedä sinusta muuta kuin avauksessa kertomasi, mutta sen perusteella vahva veikkaus olisi, että olet tyypillinen tuulella käyvä av-mamma. Poikkeuksena kuitenkin se, että tajuat itse reaktiosi järjettömyyden, etkä syytä siitä sikaa. Joten ehkä olet puoliksi av-mamma ja puoliksi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ai se konkreettinen vaaleanpunaisten lasien tippuminen kesti tuonnekin asti? Se yleensä tapahtuu vähemmän dramaattisesti noin 4-6kk välissä. Siinä vaiheessa alkaa varsinainen rakastuminen kun ihastumisvaihe loppuu tai sitten huomaa liikaa ongelmia ja pari eroaa. Olet nyt siinä vaiheessa kun pitäisi alkaa oikeasti rakastaa toista virheineen kaikkineen.
Itselläni tuo on tapahtunut aiemmin jo muutaman viikon kohdalla juurikin vähemmän dramaattisesti ja hiljalleen hiipuen. Mies taas on edelleen alkuhuumassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:lla ekat menkat 8 kuukauteen.
Yksinkertaisesti kumppani on väärä sinulle
Oletko lukenut kiintymyssuhdemalleista? Jos sulla on vaikka välttelevään taipumusta ja nyt iskee defenssit päälle/alkaa ahdistaa. Toki voi liittyä ihan hormoneihinkin, niin kuin joku yllä mainitsi. Oletko ollut viime aikoina stressaantunut?
Itse ehkä en miettisi tässä kohtaa asiaa liikaa, jos vaikka menisikin ohi itsestään. Tehkää jotain kivaa yhdessä ja pidä itsestäsi huolta/ota omaa aikaa jos siltä tuntuu. Jos vielä myöhemminkin ärsyttää, niin sitten ehkä miettisin tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Viittasinkin sillä lähinnä siihen, että olen koulutettu ihminen ja luen paljon sekä osaan reflektoida ainakin yleensä. Appron vertaa en ole lukenut, sillä minun aikanani ei ollut mitään approja (paitsi bileitä) enää, vaan perus- ja aineopinnot.
Ap
No höpöhöpö. Koulutettu ihminen kyllä käsittää, että omien tunteiden reflektointi on täysin eri asia kuin esimerkiksi kasvatustieteen teorioiden tunteminen.
Olen itse aineenopettaja, enkä kyllä saanut kasviksen opinnoista tai mistään muistakaan akateemisista opinnoistani apuja parisuhteeseeni.
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukenut kiintymyssuhdemalleista? Jos sulla on vaikka välttelevään taipumusta ja nyt iskee defenssit päälle/alkaa ahdistaa. Toki voi liittyä ihan hormoneihinkin, niin kuin joku yllä mainitsi. Oletko ollut viime aikoina stressaantunut?
Itse ehkä en miettisi tässä kohtaa asiaa liikaa, jos vaikka menisikin ohi itsestään. Tehkää jotain kivaa yhdessä ja pidä itsestäsi huolta/ota omaa aikaa jos siltä tuntuu. Jos vielä myöhemminkin ärsyttää, niin sitten ehkä miettisin tarkemmin.
Tuttuja ovat! Eksäni (5 vuoden suhde) oli välttelevää sorttia. En ole ajatellut koskaan olevani samanlainen.
Stressiä on ollut töiden takia ihan hirveästi, joten voi liittyä siihenkin.
Kiitos vastauksestasi! Täytyy seurailla tilannetta. Oma aika voisi tehdä hyvää, sitä kun ei ole viime aikoina juuri ollut.
Kunnon kulli-karusellipyöritys on sinua varten ap. Jätä se sika heti ja eikun karuselliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Ap
No höpöhöpö. Koulutettu ihminen kyllä käsittää, että omien tunteiden reflektointi on täysin eri asia kuin esimerkiksi kasvatustieteen teorioiden tunteminen.
Olen itse aineenopettaja, enkä kyllä saanut kasviksen opinnoista tai mistään muistakaan akateemisista opinnoistani apuja parisuhteeseeni.
Pedagogisten kasvisopinnot ovatkin täysin eri asia. Eihän kasvatustieteen opinnoissa mitään parisuhteita analysoida, mutta omaa toimintaa, käyttäytymistä ja syitä niille paljonkin. Meillä käytiin näitä läpi jopa ainedidaktiikassa. Pointti oli se, että täytyy opetella katsomaan peiliin. Olen myös aineenope.
Ap
Oletteko olleet tämän alkuajan todella tiiviisti yhdessä ja olet vähän laiminlyönyt muuta elämääsi ja nyt kaipaisit omaa tilaa?
Jätä se sika