Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasta oli purtu päiväkodissa eikä mulle kerrottu lasta hakiessa asiasta mitään

Vierailija
07.02.2023 |

Sanoi mulle että käsi on pipi. Hihan alta paljastui selkeä puremajälki joka on tänään tullut päiväkodissa. Erikoista että mulle ei mistään tuollaisesta mainittu kun hain pojan kotiin. Tiedän kyllä että lapseni on varmasti itkenyt, kun joku on häntä purrut ja pipi on muutenkin surettanut pientä miestä kun se mullekin siitä ensimmäisenä kertoi. Tähän asti mulla on ollut hyvä fiilis viedä lapsi hoitoon, mutta kieltämättä tämä sai miettimään asioita.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun lapsi oli tehnyt että kaveri puri?

Vierailija
22/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee rikosilmoitus

Poliiseilla ei varmasti olekaan tärkeämpää tekemistä kuin hommata 3-vuotias suurrikollinen kaltereiden taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on. Onko ainokainen?

Vierailija
24/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAS?!

Vierailija
25/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea uskoa, että tuollainen voi jäädä huomaamatta. Jälki oli pahannäköinen ja kosketusarka. Ihmettelen suuresti, jos pojalta ei olisi päässyt itku sellaisesta. Toivottavasti on kyse vain unohduksesta. Karmivaa ajatella jos tuollaista voisi käydä niin, että aikuinen ei huomaisi ja lohduttaisi.

Ap

Et taida itse olla alalla jos tosiaan noin ajattelet.

Vierailija
26/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun lapsi oli myös purrut? Tai lyönyt? Tai repinyt tukasta?

Vierailija
27/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niin on käynyt, niin sillä suuremmalla syyllä pk:sta pitää puhua vanhempien kanssa.

Vierailija
28/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ilmoituksia tehdä. Voi luoja sentään.

Vierailija
29/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea uskoa, että tuollainen voi jäädä huomaamatta. Jälki oli pahannäköinen ja kosketusarka. Ihmettelen suuresti, jos pojalta ei olisi päässyt itku sellaisesta. Toivottavasti on kyse vain unohduksesta. Karmivaa ajatella jos tuollaista voisi käydä niin, että aikuinen ei huomaisi ja lohduttaisi.

Ap

Kyllä puremasta jää aina selkeä jälki, oli kuinka "kova" tahansa.

Siis jos esimerkiksi lapsesi on 2-3-vuotias ja leikissä ottanut toisen lelun ja tämän toinen purrut, niin lapsesi on varmaan alkanut itkemään ja hoitaja mennyt tämän luokse. Hoitaja ei ole nähnyt tilannetta ja luulee itkun syyksi leluriidan.

Niitä itkuja tulee paljon päiväkodissa ja ihan mahdollista, että pureminen jää huomaamatta. Se on toisaalta kiinni resursseista mutta toisaalta myös inhimillistä.

En kyllä usko, että kukaan hoitaja kehtaisi jättää kertomatta että lasta on toinen lapsi purrut, jos kädessä on jälki. Pahimmassa tapauksessa vanhempi luulee että aikuinen satuttanut lasta, kun mustelman tmv. huomaa.

Vierailija
30/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onhan häntä voitu lohduttaakkin, mutta lapsesi ei ole kertonut puremisesta.

Vierailija
31/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevuotiaat ei osaa vielä hillitä tunteitaan ja tuohon ikäkauteen kuuluu voimakaskin aggressiivisuus. Menee kyllä ohi.

Mun tytölle tuli myös tuo puremiskausi ja oli ihan hirveää kohdata ne vanhempien mulkoilut kun oli mennyt heidän lastaan puremaan. Heidän lapsensa oli sellainen että tuli suorastaan väkisin aina halaamaan tätä meidän tyttöä, ja hän ei voinut sietää sitä.

Nykyään on tosi sosiaalinen ja jopa rauhallinen 12 vuotias.

Vierailija
32/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmevuotiaat ei osaa vielä hillitä tunteitaan ja tuohon ikäkauteen kuuluu voimakaskin aggressiivisuus. Menee kyllä ohi.

Mun tytölle tuli myös tuo puremiskausi ja oli ihan hirveää kohdata ne vanhempien mulkoilut kun oli mennyt heidän lastaan puremaan. Heidän lapsensa oli sellainen että tuli suorastaan väkisin aina halaamaan tätä meidän tyttöä, ja hän ei voinut sietää sitä.

Nykyään on tosi sosiaalinen ja jopa rauhallinen 12 vuotias.

Olis kyllä aivan kamalaa tuommoinen pakkkohalailu! 😃

Vierailija
33/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakutilanteessa on usein aika hässäkkä päällä. Samaan aikaan olet vastuussa lapsista, kun joku huoltaja koittaa puhua sinulle. Pitää koko ajan miettiä, kumpaan keskityn. Tässäkin tilanteessa voi joku purra, jos huomioni kiinnittyy huoltajaan, jolla asiaa. 

Samoin saattaa olla se hoitaja kauempana, joka hoiti lapsen kanssa tilanteen, eikä lapsen kotiin heipannut hoitaja muistanut asiaa tai hän ei edes tiennyt.

Päivän aikana sattuu koko ajan kaikenlaista 21 lapselle, että millään en näe enkä ainakaan muista kertoa asiaa hakiessa. Sellainen se ihmisen muisti vaan on. Muistin apukeinoja kuten viestivihkoja voi käyttää toki. Itse koitan erikoisissa tilanteissa heti soittaa, koska en välttämättä näe huoltajaa, jos olen jo päässyt kotiin.

Vierailija
34/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. En tiedä, koska kukaan ei kertonut tästä mulle mitään. Pitää huomenna kysyä. Eikä tässä mitään, virheitä ja unohduksia sattuu, mutta toivottavasti ei kovin usein. Haluaisin voida viedä mun lapsen hoitoon yhtä hyvin mielin kuin tähänkin asti, mutta kyllä tällainen vähän säikäyttää kun kuulen tällaisista asioista 3-vuotiaalta enkä päiväkodin aikuisilta. Sitä vaan mietin, mitä muuta unohtuu kertoa.

Kiire on mutta lapset ja lasten turvallisuus on tärkeintä kuitenkin, eikö niin?

Ap

Vierailija
35/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pipi on voinut tulla huomaamatta. Ei ne hoitajatkaan ihan jokaista sekuntia ehdi tilanteita tarkkailla. Varsinkin kun tiedetään miten isot lapsiryhmät niillä on kaitsettavana/ nuppi.

Päiväkodissa hoitajan tehtävänä sattuu olemaan lasten valvominen joka sekuntti. Akateeminen väki toimistosta lapsen luokse, ihmeesti loppuu tuollainen.

ja kun ottaa sun parkuvan kakaran syliin niin joku toinen  lapsi voi tönäistä toista

Vierailija
36/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika näitä vanhempia. Tsemppiä vaan teille päiväkodin henkilökunta!! Teette niin hienoa työtä ja harvoin saatte muuta kuin näitä moitteita ja vaatimuksia.

Vierailija
37/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt useita vuosia päiväkodeissa ja voin kyllä kertoa että joku kolmevuotiaiden ryhmä on aika heviä settiä. Ne meinaa ehtii!

Vierailija
38/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella oli päässä haava ja huomattiin se vasta kotona kun ihmeteltiin miksi lapsi piteli koko ajan päätään. Päikyssä kukaan ei ollut huomannut mitään vaikka lapsia on ryhmässä vain 8.

Vierailija
39/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. En tiedä, koska kukaan ei kertonut tästä mulle mitään. Pitää huomenna kysyä. Eikä tässä mitään, virheitä ja unohduksia sattuu, mutta toivottavasti ei kovin usein. Haluaisin voida viedä mun lapsen hoitoon yhtä hyvin mielin kuin tähänkin asti, mutta kyllä tällainen vähän säikäyttää kun kuulen tällaisista asioista 3-vuotiaalta enkä päiväkodin aikuisilta. Sitä vaan mietin, mitä muuta unohtuu kertoa.

Ap

Muistapa tämä sitten kun oma lapsi on se, joka on tehnyt väärin. Tai itse et huomaa jotain asiaa ja teet virheen.

Vierailija
40/85 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten sinun ei auta muu kuin hoitaa lapsesi itse. Tuollaista nyt vaan voi tapahtua päiväkodeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme