En saa koskaan olla rauhassa kotona :( mies ja lapsi
Haluaisin olla yksin kotona välillä muutaman tunnin. Lapsi täyttää kohta 2v ja kokonaiset 2 kertaa mies on ottanut hänet mukaan johonkin max tunnin reissulle. Kun pyydän mieheltä omaa aikaa, hän sanoo että tottakai tee mitä haluat, hän kyllä vahtii lasta. No menee ehkä minuutti ja lapsi roikkuu lahkeessani. On siis minun perään täällä kotona 24/7. Jos menen eri huoneeseen ja suljen oven, lapsi hakkaa ovea ja itkee naama punaisena. Mies saa kyllä kaikessa rauhassa vaikka nukkua sohvalla. Väsyttää, en ole pariin vuoteen tehnyt siis mitään omaa juttua. Mulla kun olisi mieluisia harrastuksia mitä teen kotona. Onko muilla tällaista?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi vierastaa miestä, ei koe turvalliseksi ja hätääntyy. Äitiä etsii. Mies ei osaa ilmeisesti olla lapsen kanssa tai hoitaa, tekee virheitä? Ei lasta voi jättää miehen kanssa, jos lapsi hätääntyy totaalisesti ja vaan itkee. Miten mummo tai kummi. Miten lapsi näkee edes missä huoneessa olet.
Kyllä isä on turvallinen hoitaja ja aina ollut lapsen kanssa paljon. Mutta kun minä nyt vaan olen lapselle ykkönen, joku äitivaihe varmaankin. Ei hän hätääntynyt ole, vaan vaatii minulta huomiota. Jos jää kahdestaan isän kanssa ja tietää että olen muualla, on ihan normaali ja reipas itsensä. Mutta kotona en saisi tehdä mitään ilman häntä. Ap
Siis jos isä lukee lapselle kuvakirjaa tai tekevät palapeliä, ja sinä aloitat vaivihkaa harrastuksesi vaikka samassa huoneessa, niin mitä tapahtuu? Säntääkö lapsi suoraan luoksesi, vai vasta kun isän huomio loppuu?
Tämä juuri on asian ydin. Lapsi seuraa aina minua, vaikka isä yrittää hänen kanssaan leikkiä. Ap
Edes tuntia ei saa olla rauhassa omassa kodissaan. 🤣🤣🤣 räkänaurua! Kyllä elämä lasten kanssa on sitten ihanaa, ne antaa niin paljon! Vai miten se meni, I-H-A-N-A-A olla lapseton! ELÄKÖÖN VAPAUS!
Miten ajattelit, ap selvitä, jos jäätkin jostain syystä pysyvästi lapsen kanssa kaksin? Minne sinä sen sitten tyrkkäät, jotta saat omaa aikaa?
Myöhäistä rypistää, kun.... Mutta sanon silti, että olisit miettinyt, mitä lapsi vaatii ennen kuin teit sellaisen. Nykyään varmasti jokainen nainen tietää, että lapsesta on varauduttava huolehtimaan yksin 24/7 riippumatta siitä, onko isä kuvioissa vai ei Miehet, joista on tasavertaisiksi vanhemmiksi, ovat harvinaisempia kuin kolibrit Kangasalla. Se ei ole miesten syy. Heitä ei ole rakennettu vanhemmiksi, vaan elättäjiksi ja suojelijoiksi.
Mutta koska ap nyt on jo virheensä tehnyt, ei kai sun auta muu kuin jättää lapsi isälle, mennä toiseen huoneeseen, panna ovi lukkoon, vastamelukuulokkeet päähän ja tehdä niitä omia juttujasi. Eiköhän mies johonkin toimiin ryhdy kiljuvan lapsen hiljentämiseksi, kun sinä et ole käytettävissä. Ja jollei, hänhän sitä huutoa kuuntelee, etkä sinä.
Ja nyt kun mammat alkaa kiljua, ettei noin voi lapselle tehdä, niin kyllä voi ja on oikein suotavaakin Siksihän se huutaa äidin perään, kun on tottunut saamaan sillä tavoin äidin huomion. Nykyään on vallalla aivan käsittämätön trendi ottaa mukula syliin hyssyteltäväksi heti, kun se hiukankin inahtaa riippumatta siitä, mikä huutoon on syynä. Mitä te luulette lapsen oppivan siitä, että se tekee jotain kiellettyä, äiti kieltää, lapsi alkaa huutaa ja äiti ottaa syliin ja alkaa lässyttää, että voi voi tuliko paha mieli?! Jmlt, kuuluukin tulla paha mieli, jos tekee jotain mitä ei saisi ja se estetään. Sillä tavalla oppii, mikä on ok ja mikä ei. Hyysäämällä ei opi muuta kuin että huutamalla pääsee äitän sylkkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi vierastaa miestä, ei koe turvalliseksi ja hätääntyy. Äitiä etsii. Mies ei osaa ilmeisesti olla lapsen kanssa tai hoitaa, tekee virheitä? Ei lasta voi jättää miehen kanssa, jos lapsi hätääntyy totaalisesti ja vaan itkee. Miten mummo tai kummi. Miten lapsi näkee edes missä huoneessa olet.
Kyllä isä on turvallinen hoitaja ja aina ollut lapsen kanssa paljon. Mutta kun minä nyt vaan olen lapselle ykkönen, joku äitivaihe varmaankin. Ei hän hätääntynyt ole, vaan vaatii minulta huomiota. Jos jää kahdestaan isän kanssa ja tietää että olen muualla, on ihan normaali ja reipas itsensä. Mutta kotona en saisi tehdä mitään ilman häntä. Ap
Siis jos isä lukee lapselle kuvakirjaa tai tekevät palapeliä, ja sinä aloitat vaivihkaa harrastuksesi vaikka samassa huoneessa, niin mitä tapahtuu? Säntääkö lapsi suoraan luoksesi, vai vasta kun isän huomio loppuu?
Tämä juuri on asian ydin. Lapsi seuraa aina minua, vaikka isä yrittää hänen kanssaan leikkiä. Ap
Höpöhöpö. Isä sanoo lapselle, että nyt me leikimme kahdestaan ja äiti leikki yksin. Piste.
Voi kultapieni, ei ole mitään omaa aikaa. On vain vaativa, rääkyvä sinappikone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että aikansa tuotakin ja se menee ohi. Anna lapsen kasvaa ja kehittyä, samoin lapsen isän. Sinä voit yrittää ottaa omaa aikaasi lapsen mentyä nukkumaan illalla siihen saakka.
Olet ihan itse lapsesi tehnyt, joten nyt pitää vain yrittää pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ei tee samalla tavalla kuin miehet jos haluaa omaa aikaa että lähtee kotoo jonnekin? Eihän mieskään voi sanoa naiselle ja lapselle että häipykää nyt kotoanne kun minä haluan olla yksin
No minä käyn kahdestaan lapsen kanssa jossain vähintään kerran viikossa. Yleensä jos mennään minun puolen mummolaan, viivytään matkan takia sillä reissulla vähintään 6-7 tuntia, silloin tällöin ollaan yötäkin. En tee sitä siksi että mies saisi omaa aikaa (kun en minäkään saa), mutta haluamme toki kyläillä. Tiedostan kyllä että samaan aikaa mies saa ihan rauhassa nukkua päiväunia ja touhuta omiaan koko päivän. Ap
Kuinka moni nainen täällä suostuisi ja hyväksyisi että teidän mies tulisi sinulle sanomaan että ota lapsi ja häivy sen kanssa muutamaksi tunniksi kun minä haluan olla yksin kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nobsitten se lapsi leikkii siinä lähettyvillä ja sinä teet omiasi. Ei normaalia lasta tarvitse koko ajan katsella ja kuunnella, vaan lapsi kyllä oppii, että hänen kälätystään ei voi kuunnella jatkuvasti ja vanhempi ei ole olemassa vain häntä varten. Kaikki normaalit lapset ovat oppineet sen asian.
Eli ongelman ydin on se, että ap on riippuvainen lapsestaan. Ei osaa päästää irti ja antaa isälle vastuuta. Ei myöskään osaa rajata lasta ja kertoa hänelle, että nyt olet isän kanssa etkä tule äidin huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ei tee samalla tavalla kuin miehet jos haluaa omaa aikaa että lähtee kotoo jonnekin? Eihän mieskään voi sanoa naiselle ja lapselle että häipykää nyt kotoanne kun minä haluan olla yksin
No minä käyn kahdestaan lapsen kanssa jossain vähintään kerran viikossa. Yleensä jos mennään minun puolen mummolaan, viivytään matkan takia sillä reissulla vähintään 6-7 tuntia, silloin tällöin ollaan yötäkin. En tee sitä siksi että mies saisi omaa aikaa (kun en minäkään saa), mutta haluamme toki kyläillä. Tiedostan kyllä että samaan aikaa mies saa ihan rauhassa nukkua päiväunia ja touhuta omiaan koko päivän. Ap
Eli et sinäkään miehen takia anna hänelle omaa aikaa vaan annat sen takia että itse haluat kyläillä
Vierailija kirjoitti:
Voi kultapieni, ei ole mitään omaa aikaa. On vain vaativa, rääkyvä sinappikone.
Sinäkin olet ollut samanlainen ja ilmeisesti olet vieläkin.
Sitä paitsi vain ihan pienet vauvat ovat sinappikoneita, eivät enää taaperot.
Miksi ihmeessä et pysynyt vanhana-piikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies aina sanoi myös, että saan lähteä omille menoille aina kun haluan, mutta minä olisin halunnut olla kotona yksin. En koskaan saanut. Mies on ex ja lapset aikuisia, silti muistan tuon elävästi.
Miksi et sanonut miehelle, että haluat sitä omaa aikaa nimenomaan kotona? Ei mies osaa ajatuksia lukea.
Asia pitää sanoa useasti. Ei välttämättä heti mene perille. Muutos tarvitsee toistoa.
Miten ap toimit silloin, kun lapsi tulee sinun luoksesi, vaikka pitäisi olla isän kanssa? Otatko syliin vai sanotko, että mene isän luokse äiti tekee nyt tätä omaa asiaa?
Mua viduddaa kans. Poika jäi armeijan jälkeen makaamaan kotia. Tätä nyt kestänyt jo 7 vuotta. En koskaan saa olla kotona yksin. En varmaan enää koko loppuelämäni aikana. Onneks on oma mökki, jossa vietän aikaa aina, kun mahdollista. Muuten palais käämit täysin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni nainen täällä suostuisi ja hyväksyisi että teidän mies tulisi sinulle sanomaan että ota lapsi ja häivy sen kanssa muutamaksi tunniksi kun minä haluan olla yksin kotona?
Minulle se olisi ainakin erittäin ok ja olen monta kertaa ottanut lapset mukaani ja lähtenyt muutamasta tunnista muutamaksi päiväksi pois.
Kerrankin lähdin lasten kanssa vanhempieni mökille ja kun olimme olleet siellä kolme yötä, niin mies pyysi meitä jo kotiin takaisin, koska kotona oli niin tylsää ilman meitä. Hän sanoi, että eka ilta oli ollut ihana, samoin eka aamu, toka päivä oli ollut ihan kiva ja iltakin ja yökin oli mennyt kivasti, mutta sitten oli alkanut oikeasti miettimään, että mitäs nyt. Hän oli siis lomalla ja minä hoidin lapsia kotona. Hän oli saanut olla ihan rauhassa tarpeeksi ja se ei tuntunut enää kivalta.
Sama se on ollut minulla, eli pari päivää menee oikein kivasti, mutta sitten alkaa tympimään ilman perhettä. :)
Vierailija kirjoitti:
Miten ap toimit silloin, kun lapsi tulee sinun luoksesi, vaikka pitäisi olla isän kanssa? Otatko syliin vai sanotko, että mene isän luokse äiti tekee nyt tätä omaa asiaa?
En ota syliin. Sanon että nyt menet isän kanssa. Lapsi alkaa kiivetä väkisin syliini ja yritän estellä. Sotkee harrastusvälineeni (esim maalaus tai ompelu). Kannan lapsen isän luo tai isä hakee. Sama toistuu. Jos estämme, alkaa hirveä huuto. En jaksa keskittyä enää. Luovutan. Neuvoja? Ei ilkeilyä kiitos. Ap
Sä ap totu tuohon. Enää 16v kaksin lapsen kanssa.