Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa koskaan olla rauhassa kotona :( mies ja lapsi

Vierailija
06.02.2023 |

Haluaisin olla yksin kotona välillä muutaman tunnin. Lapsi täyttää kohta 2v ja kokonaiset 2 kertaa mies on ottanut hänet mukaan johonkin max tunnin reissulle. Kun pyydän mieheltä omaa aikaa, hän sanoo että tottakai tee mitä haluat, hän kyllä vahtii lasta. No menee ehkä minuutti ja lapsi roikkuu lahkeessani. On siis minun perään täällä kotona 24/7. Jos menen eri huoneeseen ja suljen oven, lapsi hakkaa ovea ja itkee naama punaisena. Mies saa kyllä kaikessa rauhassa vaikka nukkua sohvalla. Väsyttää, en ole pariin vuoteen tehnyt siis mitään omaa juttua. Mulla kun olisi mieluisia harrastuksia mitä teen kotona. Onko muilla tällaista?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ja lapsi asuvat kotonasi? Käske heitä muuttamaan muualle.

Vierailija
22/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi vierastaa miestä, ei koe turvalliseksi ja hätääntyy. Äitiä etsii. Mies ei osaa ilmeisesti olla lapsen kanssa tai hoitaa, tekee virheitä? Ei lasta voi jättää miehen kanssa, jos lapsi hätääntyy totaalisesti ja vaan itkee. Miten mummo tai kummi. Miten lapsi näkee edes missä huoneessa olet. 

Kyseessä on lapse ISÄ. Tietenkin lapsen voi jättää hänen kanssaan, vaikka itkisi. Ei lapsi itkuun kuole ja sillähän se isäsuhde muotoutuu, että lapsi on isänsä kanssa. Ei pidä omia lasta vain naisille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nuo kaksi kertaa kun on ottanut lapsen kaupoille mukaan, on ollut suostuttelun tulos. Ja sanoin ennen heidän lähtöään, että olkaa kaikessa rauhassa, ei kiirettä kotiin. Tunnin päästä palasivat. Ap

Vierailija
24/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammat täällä taas kitisevät turhasta.

Vierailija
25/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia, että 2-vuotias itkee äidin perään kotona, jos isäkin siellä on. Mene töihin, niin saat olla rauhassa.

On todellakin normaalia. Lapsi etsii turvaa ja hätääntyy ilman sitä. Isä voi olla täys sohlo, nostaa väärin lasta, tekee kaiken väärin? Vieras mies.

Vierailija
26/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jättää lapset tekemättä, niin kyllä riittää omaa aikaa. Pienet lapset tarvitsevat ja haluavat jatkuvaa hoivaa ja huomiota. Olisit katsonut vaikka Avaraa Luontoa ja emoja pentuineen, ei ihmiset sen kummempia ole. Ei olisi sitten tullut yllätyksenä sinulle tuo lapsen tarvitsevuus.

Vierailija
27/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia, että 2-vuotias itkee äidin perään kotona, jos isäkin siellä on. Mene töihin, niin saat olla rauhassa.

On todellakin normaalia. Lapsi etsii turvaa ja hätääntyy ilman sitä. Isä voi olla täys sohlo, nostaa väärin lasta, tekee kaiken väärin? Vieras mies.

Lapsen kanssa 2-vuotta asunut ja tämän lapsen siittänyt ihminen ei ole vieras mies. Paisti siinä tapauksessa, että äiti on ominut lapsen itselleen eikä anna edes mahdollisuutta rakentaa isäsuhdetta. 

Vierailija
28/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä valitat, itse olet valintasi tehnyt? Teit lapsen ja otit miehen, olisit pysynyt lapsettomana sinkkuna. Sulla on nyt vaihtoehtona erota niin ongelma häviää

Vierailija
29/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hotellihuone ja mene sinne lepäämään. Ei ne kotoa mihinkään häivy.

Vierailija
30/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi vierastaa miestä, ei koe turvalliseksi ja hätääntyy. Äitiä etsii. Mies ei osaa ilmeisesti olla lapsen kanssa tai hoitaa, tekee virheitä? Ei lasta voi jättää miehen kanssa, jos lapsi hätääntyy totaalisesti ja vaan itkee. Miten mummo tai kummi. Miten lapsi näkee edes missä huoneessa olet. 

Kyllä isä on turvallinen hoitaja ja aina ollut lapsen kanssa paljon. Mutta kun minä nyt vaan olen lapselle ykkönen, joku äitivaihe varmaankin. Ei hän hätääntynyt ole, vaan vaatii minulta huomiota. Jos jää kahdestaan isän kanssa ja tietää että olen muualla, on ihan normaali ja reipas itsensä. Mutta kotona en saisi tehdä mitään ilman häntä. Ap

Vierailija
31/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Et pärjää vain yhden lapsen kanssa. On äitejä joilla on yli kymmenen lasta ja hyvin pärjäävät.

Vierailija
32/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat ne harrastuksesi mukaan ja menet kahvilaan/kirjastoon/hotelliin muutamaksi tunniksi.

Ja toistat tämän viikon välein x 52.

Vierailija
33/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, nuo kaksi kertaa kun on ottanut lapsen kaupoille mukaan, on ollut suostuttelun tulos. Ja sanoin ennen heidän lähtöään, että olkaa kaikessa rauhassa, ei kiirettä kotiin. Tunnin päästä palasivat. Ap

Sen siitä saa kun porsii lapsen kanssa. Kanna seuraukset teoistasi. 

Suurin osa meistä porsii lapsen kanssa koska 9/10 miehistä on lapsia. Ap nyt vain erehtyi samaan kusetukseen kuin kaikki muutkin ja luuli että suhdeluku olisi toisinpäin.

Vierailija
34/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isä on turvallinen hoitaja ja aina ollut lapsen kanssa paljon. Mutta kun minä nyt vaan olen lapselle ykkönen, joku äitivaihe varmaankin. Ei hän hätääntynyt ole, vaan vaatii minulta huomiota. Jos jää kahdestaan isän kanssa ja tietää että olen muualla, on ihan normaali ja reipas itsensä. Mutta kotona en saisi tehdä mitään ilman häntä. Ap

Nyt on sitten aika opetella, että lapsi ei ole perheen pomo. Jos annat hänen nyt pomottaa, olet helisemässä, kun hän on isompi. Selkeät rajat ja kiellot. Siitä se lähtee. 

Vierailija
35/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ettei oo itsellä miestä ja kakaraa,saa olla rauhassa ja yksin:3 äitipuolena olo riitti mulle ja päätös pysyi etten lapsia hanki!

Vierailija
36/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Eikä mies voisi lähteä muutamaksi tunniksi käymään jossain? Tai ihan vaikka pariksi päiväksi?

Ei hän lähde, vaikka olen ehdottanut että menisi esim äidilleen eli lapsen mummolle. Ei vaan hänen tule lähdettyä ilman minua, aina on jotain epämääräistä estettä. Ap

No sitten se on vain voi voi. Itsepä olet helmesi valinnut ja hyväksyt epämääräiset selitykset. Olisi ehkä kannattanut antaa miehen hoitaa lasta jo silloin kun tämä oli vauva.

Meillä mies viihtyi ensimmäisemme kanssakin tosi hyvin ja tottakai oli ihana lähteä koko perheellä yhdessä vaikka kävelylle, mutta jos sanoin, että menkää te, niin se oli ok ja ei miehellä tuntunut olevan hätää mitään vauvan kanssa. Eikä sitten kun lapsia oli kaksi tai kolme, mies pystyi hoitamaan ihan ongelmitta koko katraan niin uimahallissa kuin vaikka viikon reissun veneelläkin.

Nyt kun teidän lapsi on pieni, mutta kuitenkin irti tissistä, niin helppohan se on lähteä ihan minne vain ja vaikka viikonlopuksi. Pienin askelin aloitatte ja sanot miehelle, että hoitelee lapsen asiat parhaaksi katsomallaan tavalla, aikuinen kun on ja on osannut lisääntyäkin. Voitte aloittaa jo tänään, eli mies ja kakara ulkoilemaan ainakin tunniksi. Menköön vaikka lähimpään leikkipuistoon tai sitten johonkin uuteen puistoon. Takaisin ei tarvitse tulla ainakaan tuntiin.

Vierailija
37/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos isä lukee lapselle kuvakirjaa tai tekevät palapeliä, ja sinä aloitat vaivihkaa harrastuksesi vaikka samassa huoneessa, niin mitä tapahtuu? Säntääkö lapsi suoraan luoksesi, vai vasta kun isän huomio loppuu?

Vierailija
38/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ei tee samalla tavalla kuin miehet jos haluaa omaa aikaa että lähtee kotoo jonnekin? Eihän mieskään voi sanoa naiselle ja lapselle että häipykää nyt kotoanne kun minä haluan olla yksin

Vierailija
39/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut sitä ongelmaa, mies mielellään oli lapsen kanssa ja siksi heillä muodostuikin tosi hyvä suhde pienestä pitäen, ei roikkunut lapsi minussa todellakaan. Nyt pitäisi miehesi vaan viettää enemmän aikaa lapsen kanssa kahdestaan, niin ei olisi niin paljon sinussa kiinni. Käske miestäsi menemään lapsen kanssa pois kotoa vailla pulkkaretkelle, ulos touhuamaan, hoplopiin, vaunulenkille jne. Pakkohan sinun on omaa aikaa saada, laaditte vaan uudet pelisäännöt ettei sulla pää leviä.

Vierailija
40/106 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kannattanu laskee lakanoille. Sitten ois riittävästi OMAA AIKAA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi