Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä käytätte mekkoja?

Vierailija
04.02.2023 |

Haluan käyttää mekkoja enemmän, mutten oikein keksi missä niitä käyttäisin.
Mulla on monta kivaa mekkoa, mutta ne tuntuu aina liian hienoilta tai väärän tyylisiltä joka paikkaan. Jotain edes hivenen virallisempia mekkotilaisuuksia on älyttömän harvoin, kaikki tapahtumat on rennompia ja muut menee tyyliin farkuissa.

En tarkoita nyt paitamekkoja tai trikoomekkoja tai sellasia, missä voi mennä töihinkin, vaan vähän juhlavampia mutta ei ihan juhlamekkoja. Toivottavasti joku kässää... 😄

Esim. joku tän tyylinen: https://ladyvlondon.com/en-fi/collections/lady-vintage-dresses/products…

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja kotosalla joskus kokeillut mekkoa oloasuna (olen yksineläjä) mutta ne hemmetin vetoketjut siellä selässä on kyllä aiheuttaneet ongelmia, kerrankin vetoketju juuttui ja jouduin väkivalloin murtautumaan mekosta ulos ja se tietysti oli sen mekon loppu, päätyi riekaleina roskiin :D

Näin kävi minun ihanimmalle pitsitopille.Oli pakko leikata rikki että sai pois päältä ,koska takana vetoketju ja asu tiukka. Vieläkin harmittaa. 

Vierailija
122/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen oikea nainen ja väistämättä siis feministi. En ehkä kyllä sellainen fundamentalistinen rento feministi, kun olen ollut jo 80-luvun alusta asti eli niin kauan kuin muisti alkaa, mutta kuitenkin.

Aloituksen mekkoa käyttäisin töissä, kaupassa, teatterissa, ravintolassa, kävelylenkillä, kylässä. Oletan, että tuo on noita elastiinilla kyllästettyjä puuvillajankaita ja päällä ihan mukava. Sinällään myös hyvä vaate, että suht uutena menisi juhlissakin, siis kesähäät ja pienemmät perhejuhlatkin menisi. Käytän itse niin paljon mekkoja ja hameita, että en edes enää muista tätä ongelmaa, voiko jonnekin laittaa vai ei. Ja olen kuitenkin yli nelikymppinen, niin en hirveästi ajattele, katsooko joku mies minua vaiko mihin suuntaan katsoo. Jotkut toiset naiset kauhistelevat toisten meikkaamattomuuksia ja ponnareita, mutta sekin on heidän oma häpeänsä se.

Ylipäätään vähän surkeaa se, että alipukeudutaan, koska muutkin alipukeutuu. Tai on joku harha, että ilman todella hyvää meikkiä ei voisi kulkea mekossa. Kyllä voi. Aika vapaasti lain mukaan saa valita itse vaatteensa ja kun sen tajuaa ja löytää ne omat juttunsa, niin on paljon mukavempaa. On ne leggareita tai mitä lie sukkiksia.

Harmittaa, kun en enää muista, mistä kaikkialta olen lyhyemmät villahousuni ja alushamevarastoni ostanut, tosin siitä on jo niin kauan aikaa, etteivät ehkä enää myisi. Villa-alushameita kannattaa teettää ompelijalla, jos ei itse ompele, ovat sen verran yksinkertaisia vaatteita, että työ ei niin paljon maksa, materiaali saattaa tulla kalliimmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän mekkoja joka päivä. Töissä ensisijaisesti, mutta myös puolison tai ystävien kanssa ravintolassa, baarissa, leffassa jne käydessä. En käytä trikoomekkoja mutten ihan noin juhlaviakaan mekkoja kuin mitä ap esitteli. Töissä minulla on usein joku a-linjainen popliinimekko, sifonkinen suora vyöllinen mekko tai silkkinen paitamekko tms.

Ap:n esittelemää mekkoa käyttäisin vaikkapa kaupungilla syömässä käydessä tms. Vähän liian juhlava kyllä omaan arkipukeutumiseeni, menisi minulla enemmän juhlamekkokategoriaan. Tai sitten ehkä stailaisin neuletakilla arkisemmaksi ja laittaisin ihan töihin. Nätti mekko kyllä!

Vierailija
124/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen oikea nainen ja väistämättä siis feministi. En ehkä kyllä sellainen fundamentalistinen rento feministi, kun olen ollut jo 80-luvun alusta asti eli niin kauan kuin muisti alkaa, mutta kuitenkin.

Aloituksen mekkoa käyttäisin töissä, kaupassa, teatterissa, ravintolassa, kävelylenkillä, kylässä. Oletan, että tuo on noita elastiinilla kyllästettyjä puuvillajankaita ja päällä ihan mukava. Sinällään myös hyvä vaate, että suht uutena menisi juhlissakin, siis kesähäät ja pienemmät perhejuhlatkin menisi. Käytän itse niin paljon mekkoja ja hameita, että en edes enää muista tätä ongelmaa, voiko jonnekin laittaa vai ei. Ja olen kuitenkin yli nelikymppinen, niin en hirveästi ajattele, katsooko joku mies minua vaiko mihin suuntaan katsoo. Jotkut toiset naiset kauhistelevat toisten meikkaamattomuuksia ja ponnareita, mutta sekin on heidän oma häpeänsä se.

Ylipäätään vähän surkeaa se, että alipukeudutaan, koska muutkin alipukeutuu. Tai on joku harha, että ilman todella hyvää meikkiä ei voisi kulkea mekossa. Kyllä voi. Aika vapaasti lain mukaan saa valita itse vaatteensa ja kun sen tajuaa ja löytää ne omat juttunsa, niin on paljon mukavempaa. On ne leggareita tai mitä lie sukkiksia.

Harmittaa, kun en enää muista, mistä kaikkialta olen lyhyemmät villahousuni ja alushamevarastoni ostanut, tosin siitä on jo niin kauan aikaa, etteivät ehkä enää myisi. Villa-alushameita kannattaa teettää ompelijalla, jos ei itse ompele, ovat sen verran yksinkertaisia vaatteita, että työ ei niin paljon maksa, materiaali saattaa tulla kalliimmaksi.

Muistatko, millaista materiaalia tarkalleen ottaen lämpimämmät alushameesi on? Tajusin juuri itsekin, että miksen ompelisi niitä itse, ei ole vaikeaa ja kone löytyy kaapista. 🤦‍😄 Kangaskauppaan siis!

villahameiden kaipailija.

Vierailija
125/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille villaisia polvihousuja mekon alle kaipailleelle muutama linkki:

https://www.etsy.com/fi-en/listing/1305116306/unisex-long-wool-shorts-h…

https://www.etsy.com/fi-en/listing/891277671/capri-black-leggings-for-w…

https://www.etsy.com/fi-en/listing/583393047/merino-wool-warm-panties-f…

Villaisia alushameita en suoraan löytänyt (ainkaan EU-alueelta), mutta itse lähtisin kyselemään joltain myyjältä, joka tekee villamekkoja ja jolla on vahva näyttö osaamisesta eli pitkältä ajalta hyvät arvostelut. Esimerkiksi:

https://www.etsy.com/fi-en/shop/Linenlara

https://www.etsy.com/fi-en/shop/SondeflorShop

https://www.etsy.com/fi-en/shop/LinenSea

(Itse kyllä ostaisin suoraan villamekon, esim. tämän https://www.etsy.com/fi-en/listing/1030879014/wool-dress-winter-dress-f… ja sen alle lämpöiset villasukkikset ja/tai ne villahousut 😍)

Vierailija
126/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekoissa ei ole mitään vikaa. Ne on kauniita ja niitä on mukava käyttää.

Terveisin tekniikan tohtori.

Itse olen naisellinen DI. Arvatkaapa huviksenne, kuka preppasi mun pojat pääsykokeisiin? Tosiasiassa en juuri nyt ole töissä, mutta kohta saatan ollakin.

Vierailija
127/149 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja kotosalla joskus kokeillut mekkoa oloasuna (olen yksineläjä) mutta ne hemmetin vetoketjut siellä selässä on kyllä aiheuttaneet ongelmia, kerrankin vetoketju juuttui ja jouduin väkivalloin murtautumaan mekosta ulos ja se tietysti oli sen mekon loppu, päätyi riekaleina roskiin :D

Mukavammissa  mekoissa ei ole mitään vetoketjuja. Kokeile ihmeessä (puuvilla)trikoota, viskoosia tai pellavaa.

Puuvillat ja muut mattapintaiset kankaat ei kiinnosta. Jos kerran mekkoilee, sitten pitää olla hienoja ja juhlavia kiiltäviä, sileitä materiaaleja, iltapuku tai vanhojen tanssimekon tyyppisiä :)

Ehkä nyöritetyllä kiinnityksellä oleva juhlapuku olisi parempi kuin ne jumittuvat vetoketjulliset.

Vierailija
128/149 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa! Löysinpä villa-alushameen! Ja vielä Suomesta. Tämä on vähän harmillisen kapea, mutta menee varmaan alushameesta ja merinovilla on lämmintä. Mahtaakohan tämä rullautua ylöspäin kävellessä... Jos tuotekuvauksessa lukisi "alushame" niin löytyisi goolatessakin, tuotekuvauksessa on kuitenkin käyttötarkoituksena "välikerros". Sattumalta vielä alennuksessa, parikymppiä ei ole paha hinta.

https://www.dilling.fi/Naiset/Naisten-tuubihame-musta.html

Tuolla on myös villahousuja niitä hakeville. :) esim. nämä:

https://www.dilling.fi/Naiset/Naisten-shortsit-merinovillasilkkia.html

Vierailija
129/149 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haa! Löysinpä villa-alushameen! Ja vielä Suomesta. Tämä on vähän harmillisen kapea, mutta menee varmaan alushameesta ja merinovilla on lämmintä. Mahtaakohan tämä rullautua ylöspäin kävellessä... Jos tuotekuvauksessa lukisi "alushame" niin löytyisi goolatessakin, tuotekuvauksessa on kuitenkin käyttötarkoituksena "välikerros". Sattumalta vielä alennuksessa, parikymppiä ei ole paha hinta.

https://www.dilling.fi/Naiset/Naisten-tuubihame-musta.html

Tuolla on myös villahousuja niitä hakeville. :) esim. nämä:

https://www.dilling.fi/Naiset/Naisten-shortsit-merinovillasilkkia.html

No ei näköjään olekaan Suomesta vaan Tanskasta, mutta kelpaa mulle. LOPULTAKIN löysin. :D

Vierailija
130/149 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa jo kesä, niin vois käyttää enemmän mekkoja!

Vierailija
131/149 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin taas kankaat uuteen mekkoon... Käytän koko ajan. :)

Vierailija
132/149 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mekko on mielestäsi liian juhlava, downgrade se vaikka villatakilla.

En nähnyt linkistäsi kuin kukallisen mekon yläosan, koska en halua emailiani joka paikkaan mainosten vuoksi, muttei sen perusteella edes mikään juhlamekko ole, kesäinen kukkamekko.

Vierailija
133/149 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikaan käytän melkein pelkästään mekkoja, Ihan kylmimpään talviaikaan en kovin usein, lähinnä töissä joskus erilaisissa asiakastapaamisissa.

Joitain mekkoja käytän myös välikausina, mutta vähemmän kuin kesällä, varsinainen mekkokausi alkaa minulla usein suurinpiirtein vappuna ja kestää syyskuulle, säästä riippuen tietysti.

Suurin osa mekoista on sellasia etten itse koe niitä erityisen juhlaviksi, sopii arkeen ihan hyvin. Midi-mekkoja ja kietaisumekkoja pääsääntöisesti

Vierailija
134/149 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla missä vaatteita nyt yleensäkin pidetään. Vähän hassu kysymys. 

Vierailija
135/149 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa tilaisuuksissa käytätte sitten niitä oikein juhlavia ja hienoja iltapukutyyppisiä mekkoja?

Vierailija
136/149 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa tilaisuuksissa käytätte sitten niitä oikein juhlavia ja hienoja iltapukutyyppisiä mekkoja?

Tämän minäkin haluaisin tietää. Onko Suomessa ylipäänsä mitään oikeasti hienoja cocktailtilaisuuksia tai MITÄÄN mihin vois laittaa oikeasti juhlavan juhlamekon? Häissäkin on jotain kukkamekkoja jne, harvalla niissäkään on oikeasti juhlavia vaatteita, paitsi morsiamella.

Vierailija
137/149 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaisin ommella jotain tosi ihania juhlavaatteita, mutta just tää, kun ei niille ole mitään tarvetta. En ole ikinä ollut juhlissa, missä olisi ollut naisilla iltapukuja päällä. Vuosia sitten mulla oli maahan asti pitkä, mutta aika yksinkertainen mekko ylppäreiden jälkeisissä bileissä, ja sain siitäkin vittuilua, että olin muka iltapuvussa bilettämässä... Rasittavaa.

Vierailija
138/149 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastaisin ommella jotain tosi ihania juhlavaatteita, mutta just tää, kun ei niille ole mitään tarvetta. En ole ikinä ollut juhlissa, missä olisi ollut naisilla iltapukuja päällä. Vuosia sitten mulla oli maahan asti pitkä, mutta aika yksinkertainen mekko ylppäreiden jälkeisissä bileissä, ja sain siitäkin vittuilua, että olin muka iltapuvussa bilettämässä... Rasittavaa.

Vanhojentansseissa on nykyään hienoja pukuja. Se on melkein ainoa. Onneksi on edes ne!

Vierailija
139/149 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ups

Vierailija
140/149 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mekkoja käyttäviä miehiä katsotaan kieroon.

Ei neliovisen Bemarini takapenkillä - mikset tulisi tänne, niin voimme pitää toisiamme hyvänä!

T: Niko Petteri