Duunari, nautitko työstäsi?
Onko töihin kiva mennä? Koetko työsi palkitsevana ja virikkeellisenä ilman jatkuvaa kellon katselua? Mitä töitä teet? Ajatteluni on ehkä rajoittunutta, mutta mun on tosi vaikea ymmärtää miksi joku haluaa kaikista mahdollisista ammateista olla töissä esim. roskakuskina. Tehdään sama roskalaatikoiden tyhjennys kerta toisensa perään päivästä toiseen. Mikä siinä on niin stimuloivaa ja palkitsevaa?
Kommentit (19)
En. Myyn kallisarvoista vapaa-aikaani pilkkahintaan. Pakko saada rahaa on ainoa motivaationi.
Kyllä, tosin mä teen sitä osa-aikaisena, ei pääse leipääntymään. Enää. :D olen sairaalahuoltaja, ruokia osaston potilaat kolmesti vuorossa, lopun aikaa paetaan, siivoan ja ylipäätään pidän paikat siinä mallissa että hoitotyö on mahdollista. Paikka vaihtuu viikottain, ammatillinen mielenkiinto pysyy yllä eikä kahta samanlaista päivää ole kyllä muutenkaan. Aidosti nautin keittiöhommista, musta on motivoivaa miettiä että mitä hittoa oikein tarjoilen osastokeittiöstä kun keskuskeittiön toimitukset ovat jo lähteneille potilaille eivätkä käy uusille. En ole erityisen aspahenkinen, sekin on kiva ettei tarvitse olla.
En. Työ on aina ollut vain palkkaa vastaan myymääni aikaa. Heti kun pystyn lopettaa työt niin lopetan. Ei enää pitkästi että voin elää vaikka säästöilläni eläkeikään asti.
Vierailija kirjoitti:
En. Työ on aina ollut vain palkkaa vastaan myymääni aikaa. Heti kun pystyn lopettaa työt niin lopetan. Ei enää pitkästi että voin elää vaikka säästöilläni eläkeikään asti.
Sama.
Useimmiten töihin on mukava mennä.
-lähihoitaja
No he ovat sentään töissä. Toisin kuin sinä. :0
Ja onhan se. Kädet puhtaana, likaisenakin.
Totta kai, luin nykyisen ammattini vasta vanhemmalla iällä.
Kyllä, riittää että menen paikalle, teen sen kulloisenkin työpisteeni työt (työpisteitä on esim. 20 vaihtoehtoa) ja lähden kotiin. 15 vuotta uraa takana niin ei enää oikein tule tilanteita ettenkö tietäisi miten olisi paras menetellä vaikka noita työpisteitä ja työtehtäviä on paljon. Siitä tulee kivaa vaihteluakin, eikä pääse tylsistymään kun tietää että seuraavalla viikolla teen jo jotain aivan erilaista.
En välttämättä sanoisi, että useinkaan nautin.Olen koulunkäynninohjaaja. Eniten ehkä harmittaa se, että alalla on työehdoissa monia epäkohtia, jäänteitä siltä ajalta, kun tämä työ oli ns.välivuosihomma.
Mutta koen työni merkityksellenä, olen siinä hyvä ja haluan koko ajan kehittyä.
Ja, kun ne lapset/ nuoret joiden kanssa joskus vuosia sitten, heidän ollessaan alaluokilla, tulevat juttelemaan ja kertomaan mielen päällä olevia asioita, tiedän tehneeni asioita oikein.
On tärkeää, että koulussa työskentelee aikuisia, joille on tärkeä nähdä lapset ja nuoret omana itsenään ja auttaa heitä kasvamaan elämässä pärjääviksi ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen 200 henkeä työllistävässä konepajassa ja teen 2-vuorotyötä. Tykkään työstäni koska valmistan erilaisia osia teräksestä ja näen maailmalla mitä olen ollut tekemässä. Risteilijälaiva, kaivinkone, jäähalli, tukkirekka, patrian 6x6 panssariauto, metsäkone, lentokentän terminaalin tavarakuljettimet, jätepuristimet kauppojen edessä. Tässä muutama esimerkki missä on osia jotka olen olin pikku kätösin valmistanut 👍
M39
sama täällä, mutta päivähommissa vielä silloin kun töissä olin... monikansallinen metallialan suuryritys, enimmäkseen korkealuokkaisia pumppuja maailmalle, pienistä alkaen talonkorkuisin. Eri laatuisia teräksiä eri kohteisiin.
Olin hyvin tyytyväinen työhöni palkasta alkaen, kaikki muut edut lisänä.
Nyt muutama vuosi eläkkeellä, työnsä tyytyväisenä tehnyt ''mummo''
Kyllä pidän, viidettä vuotta huoltotöissä ja maisema eli kohde vaihtuu lähes päivittäin.
En katso kelloa, eikä perääni kytätä kun minuun luotetaan, toimin niin tehokkaasti että vuodessa tulee pidettyä kahdesta kolmeen kuukauteen lomaa.
Palkka on myös hyvä, ja nousee pyytämättä vaikken enää haluaisi edes, veroprosentti pitää huolen että ei enempää jää käteen.
Ainut miinus tulee pitkästä talvesta, väsyttää tehdä pitkiä siirtymiä pimeässä.
Jos tämä työ syystä tai toisesta loppuisi, tuntisin varasti olevani hukassa.
Monen moista työtä tehnyt ennen tätäkin.
Välillä, on hyviä päiviä ja paskoja päiviä. Vanhustenhoidosta tykkään tosi paljon, mutta se kaikki muu.. T. Lähihoitaja
Minulla on korkeakoulutus asiantuntijatyöhön. Koin työn olevan stressaavaa, koska en voinut vaikuttaa. Piti vaan seurata lakia. Olen onnellisempi sihteerinä, koska minun ei ole tarkoituskaan vaikuttaa asioihin, sen kuin naputtelen päivät ja nukun yöt murehtimatta.
Kyllä. Olen putkiasentaja. Jokainen päivä on erilainen ja usein niin kiinnostavaa että kahvitauotkin unohtuu.
Aiemmin tein ensimmäisen (korkea)koulutukseni mukaisia toimistotöitä ja lähestulkoon kuolin tylsyyteen.
Vapaa-aikaa arvostan enemmän kuin rahaa. Osa-aikatyössä käyn ja töitä teen sen verran että palkka on sellainen millä pärjään eikä tarvi tukia hakea. Kokoaikatöiden hakemista en edes mieti.
Raskasta vuorotyötä, en todellakaan nauti. Rahaa on jostain saatava ja tämä nyt on ilmeisesti ainoa työ mihin eläkeikää lähestyvä korkeakoulutettu kelpaa. Ihanan syrjivää.
Suunnitelma on jäädä työttömäksi viimeistään vuotta ennen eläkeikää ja odotan ansiosidonnaisella lähestyvää vapautta.
Mun top ankeimpien töiden listalla on kaikki hallinnolliset tehtävät, lakiin liittyvät työt, myyntityö, lääkäröinti, turhanpäiväiset pöhinäammatit, virkailut
Duunariduuneissa usein enemmän järkeä ja tarkoitusta
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-aikaa arvostan enemmän kuin rahaa. Osa-aikatyössä käyn ja töitä teen sen verran että palkka on sellainen millä pärjään eikä tarvi tukia hakea. Kokoaikatöiden hakemista en edes mieti.
Ja työni mukavaa ja leppoisaa.
Olen 200 henkeä työllistävässä konepajassa ja teen 2-vuorotyötä. Tykkään työstäni koska valmistan erilaisia osia teräksestä ja näen maailmalla mitä olen ollut tekemässä. Risteilijälaiva, kaivinkone, jäähalli, tukkirekka, patrian 6x6 panssariauto, metsäkone, lentokentän terminaalin tavarakuljettimet, jätepuristimet kauppojen edessä. Tässä muutama esimerkki missä on osia jotka olen olin pikku kätösin valmistanut 👍
M39