Missä käytätte mekkoja?
Haluan käyttää mekkoja enemmän, mutten oikein keksi missä niitä käyttäisin.
Mulla on monta kivaa mekkoa, mutta ne tuntuu aina liian hienoilta tai väärän tyylisiltä joka paikkaan. Jotain edes hivenen virallisempia mekkotilaisuuksia on älyttömän harvoin, kaikki tapahtumat on rennompia ja muut menee tyyliin farkuissa.
En tarkoita nyt paitamekkoja tai trikoomekkoja tai sellasia, missä voi mennä töihinkin, vaan vähän juhlavampia mutta ei ihan juhlamekkoja. Toivottavasti joku kässää... 😄
Esim. joku tän tyylinen: https://ladyvlondon.com/en-fi/collections/lady-vintage-dresses/products…
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tuota linkin mekkoa voisi käyttää ihan arkena.
Niin minäkin, asustaisin neuletakilla ja matalilla kengillä.
Mutta muuten esim ravintolaillalliselle voi laittaa juhlavampia mekkoja, samoin ihan kaikenlaisiin juhliin..
Minkälainen neule kuvan mekon kanssa sopisi, että se olisi arkisempi? Vyötärölle ulottuva? Jos pidempi, niin minkä mittainen? Tämän kanssa ei varmaan mitkään leggingsit käy vaan pitäis olla sukkikset. Vaaleat vai mustat? En ikinä osaa asustaa oikein.. :/
Vyötärölle ulottuva. Sukkahousut ehdottomasti, jos mustat kengät niin mustat sukkikset, muuten ihonväriset.
Ei ikinä legginsejä minkään kanssa, paitsi urheillessa tai kotona röhnöttäessä, tai kylmänä talvipäivänä pohjepituisen mekon ja polvipituisten saapikkaiden kanssa.
En yhdistäisi siniseen mekkoon mitään mustaa. Kuten joku jo sanoi, siniset tai nudet sukkahousut, kengät myös nudet/vaaleanruskeat. Laukku/takki mieluiten samaa sävyä kuin kengät.
Sininen ja musta toimii yhdessä, jos niistä tekee statement-yhdistelmän. Kaikista yleisin "tyylivirhe" Suomessa on juuri tämä sinisen ja mustan yhdistäminen häthätää mitensattuu. Toki jokainen pukeutuu miten haluaa, mutta kun kysytään nimenomaan pukeutumisneuvoja, niin se on huono neuvo.
Leggingsit sopii joidenkin mekkojen ja hameiden kanssa, tähän en yhdistäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta muuten esim ravintolaillalliselle voi laittaa juhlavampia mekkoja, samoin ihan kaikenlaisiin juhliin..
Minkälainen neule kuvan mekon kanssa sopisi, että se olisi arkisempi? Vyötärölle ulottuva? Jos pidempi, niin minkä mittainen? Tämän kanssa ei varmaan mitkään leggingsit käy vaan pitäis olla sukkikset. Vaaleat vai mustat? En ikinä osaa asustaa oikein.. :/
Vyötärölle ulottuva. Sukkahousut ehdottomasti, jos mustat kengät niin mustat sukkikset, muuten ihonväriset.
Ei ikinä legginsejä minkään kanssa, paitsi urheillessa tai kotona röhnöttäessä, tai kylmänä talvipäivänä pohjepituisen mekon ja polvipituisten saapikkaiden kanssa.
En yhdistäisi siniseen mekkoon mitään mustaa. Kuten joku jo sanoi, siniset tai nudet sukkahousut, kengät myös nudet/vaaleanruskeat. Laukku/takki mieluiten samaa sävyä kuin kengät.
Sininen ja musta toimii yhdessä, jos niistä tekee statement-yhdistelmän. Kaikista yleisin "tyylivirhe" Suomessa on juuri tämä sinisen ja mustan yhdistäminen häthätää mitensattuu. Toki jokainen pukeutuu miten haluaa, mutta kun kysytään nimenomaan pukeutumisneuvoja, niin se on huono neuvo.
Musta ja sininen on perinteisesti hankala pari. Kuitenkin ostin kerran Barcelonasta tummansinisen mekon, johon kuului musta, kiiltävä, vyö. Kotelomekko on erittäin tyylikäs ja toimii myös ohuiden mustien denimierin kanssa. Musta jakku tai neuletakki sopii viileämmille keleille.
Tuo paksukankainen ja joustava mekko on aivan ikivanha, mutta edelleenkin käytössä. Ikivanhalla tarkoitan noin 20v ikäistä.
Olen ostanut kaapit täyteen kaikkea kaunista, koska kuvittelen meneväni jatkuvasti erilaisiin tilaisuuksiin.
Nyt mun vaan täytyy ruveta menemään. Vaatteista asia ei ole kiinni.
Tiedän ongelmani. En halua tuntea ketään alipukeutuneeksi ja siksi dimmaan vaatteissani.
Tuo kuvan mekko on tosiaan melko juhlava, mutta kyllä mä käytän myös vähän samantyyppisiä kellohelmaisia ja leveitä a-linjaisia mekkoja arjessakin. Yleensä ne ovat puuvillaa, eivätkä siten hyppää silmille niin juhlavina. Käytän lähes yksinomaan hameita ja mekkoja, mulla ei ole ollenkaan olemassa sellaista farkut ja huppari -tyyliä. Itse asiassa en tällä hetkellä omista yksiäkään farkkuja, yhden farkkumekon kyllä. En itse miellä pukeutumistyyliäni mitenkään erikoiseksi, mutta kyllähän sitä välillä tiedostaa olevansa ainoa vaikka luennolla, joka on pukeutunut muuhun kuin farkkuihin. Itse olen niin tottunut helmoihin, että farkut ja housut ylipäänsä tuntuvat aina aavistukse tukalilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varkkutakin ja conversien kera arkisempaankin tilanteeseen.
Mikä on varkkutakki? Toki muoti muuttuu nopeasti, mutta googlettamalla en löytänyt.
Onko tämä jokin eettisempi vaihtoehto farkkukankaalle ja väriaineille?
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut kaapit täyteen kaikkea kaunista, koska kuvittelen meneväni jatkuvasti erilaisiin tilaisuuksiin.
Tiedän ongelmani. En halua tuntea ketään alipukeutuneeksi ja siksi dimmaan vaatteissani.
Tiedätköhän kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Et halua tuntea ketään alipukeutuneeksi? Oletko nyt ihan varma, että tiedät ongelmasi?
On mulla jokunen mekko mutta tälläinen mötky kun on niin harvoin löytyy mitään kaunista vaatetta varsinkaan juhlavaa. Enkä ala satasia maksamaan vaatteesta jota käyttää kerran kesässä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös paljon mekkoja ja harmittaa, kun osa jää käyttämättä. Ehkä pitää alkaa hankkia enemmän asusteita millä voi sitten muuttaa tyyliä milloin mihinkin suuntaan. Ja pitää myös opetella vähän korjausompelua, vai onko se muokkausta vai mitä, niin saa niistä paremmin istuvia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et halua tuntea ketään alipukeutuneeksi? Oletko nyt ihan varma, että tiedät ongelmasi?
Auta ihmeessä. Kestän kyllä.
Aina ja kaikkialla. En osaa käyttää housuja ( paitsi alkkareita ja sukkuksia)
Ja vaikka työskentelen päiväkodissa, olen silti aina mekoissa ( ja valtaväestöä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaleansiniseen voi huoletta yhdistää mustaa. Hankaluutta tulee, kun musta yhdistetään tummansiniseen.
Kysymys on välöörista, eli tummuusarvosta. Mustalla sitä ei ole. Sillä sitä vähentyessä musta muuttuu harmaaksi.
Sinisellä sen sijaan on tummuusarvoja ja sävyjäkin.
Kyllä sininen ja musta sopii yhteen. Kuten kaikki muutkin värit. Johtuen siitä, että näitä muita värejä voi vaalentaa, taittaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaleansiniseen voi huoletta yhdistää mustaa. Hankaluutta tulee, kun musta yhdistetään tummansiniseen.
Kysymys on välöörista, eli tummuusarvosta. Mustalla sitä ei ole. Sillä sitä vähentyessä musta muuttuu harmaaksi.
Sinisellä sen sijaan on tummuusarvoja ja sävyjäkin.
Kyllä sininen ja musta sopii yhteen. Kuten kaikki muutkin värit. Johtuen siitä, että näitä muita värejä voi vaalentaa, taittaa jne.
Eiköhän tuo ole itsestäänselvää. Kuvan mekko on hyvin tummansininen.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka työskentelen päiväkodissa, olen silti aina mekoissa ( ja valtaväestöä)
Mikset olisi? Katselepa vanhoja valokuvia, joissa naisilla oli pitkät mekot talvellakin. Mekossa on helppo liikkua ja ne on lämpimämpiä kuin ihonmyötäiset farkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka työskentelen päiväkodissa, olen silti aina mekoissa ( ja valtaväestöä)Mikset olisi? Katselepa vanhoja valokuvia, joissa naisilla oli pitkät mekot talvellakin. Mekossa on helppo liikkua ja ne on lämpimämpiä kuin ihonmyötäiset farkut.
Tuohon lämpöisyyteen liittyen olisi ihana, jos jostain saisi vielä sellaisia vanhan ajan villa-alushameita! Olen vuosia etsinyt enkä ole löytänyt mistään. Hameet ja mekot on aika kylmiä talvella ja alle pitäisi laittaa monet sukkikset tai leggarit, että pärjäisi. Alushameita on muutenkin tosi vaikea löytää edes eri mittaisia, mutta mitään sellaisia lämpimiä ei löydä mistään!
Laittaisin kuvan mekon esimerkiksi ravintolaillalliselle tai teatteriin. Minusta on sääli, että rento pukeutuminen on levinnyt kaikkialle kulttuuritapahtumia myöten, jopa Savonlinnan oopperajuhlissa näkee nykyään kaikenlaista trikoosta tehdyistä hellemekoista lähtien. Ihmisten mukavuudenhalu menee arvokkuuden edelle. Olen itse tässä asiassa vähän konservatiivinen. Toivoisin selkeitä tilanteenmukaisia pukeutumisnormeja, jotka olivat suunnilleen 80-luvulle asti itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana tuo linkkaamasi mekko. Käyttäisin ihan juhlissa. Toki kevyellä neuletakilla siitä saisi arkisemman, mutta itse valitsisin yksinkertaisesti rennomman mekon.
Viestin nro 14 kirjoittaja
Minusta tuon mekon kanssa sopisi bolero, koska se korostaisi vyötäröä aivan kuten kellohelmakin.
Niin sopisi, mutta se tekisi siitä juhlavamman, ei arkisempaa ja useampaan paikkaan sopivaa.
Sehän riippuu ihan bolero materiaalista. Ihan Prismasta olen ostanut viskoosilangasta muotoonneulotun boleron, jossa ovat 3/4-hihat. Siitä on muutama vuosi aikaa. Bolero on kuin uusi, koska huollan neuleita ohjeiden mukaan muun muassa laakakuivaamalla ne ihan tarkoitusta varten nikkaroidun kehikon päällä.
Nidoin limittäin ommeltua sääskiverkkoverhopituuksia siihen kehikkoon. Muulloin kehikko on pyykkitelineen alla seinää vasten eikä sen töpöjalat osu mihinkään pahasti pyykkejä kuivatessa.
Käytän arkisempia mekkoja töissä ja kotona.
Tuollaista aloituksessa linkattua ei ole edes. On kyllä yksi musta pitkähihainen siistimpi kietaisumekko, jota voi käyttää muodollisemmissa tilaisuuksissakin. Tuo ap:n linkkaama vaikuttaa aika käyttökelvottomalta, ellei sitten käy häisså vieraana.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin kuvan mekon esimerkiksi ravintolaillalliselle tai teatteriin. Minusta on sääli, että rento pukeutuminen on levinnyt kaikkialle kulttuuritapahtumia myöten, jopa Savonlinnan oopperajuhlissa näkee nykyään kaikenlaista trikoosta tehdyistä hellemekoista lähtien. Ihmisten mukavuudenhalu menee arvokkuuden edelle. Olen itse tässä asiassa vähän konservatiivinen. Toivoisin selkeitä tilanteenmukaisia pukeutumisnormeja, jotka olivat suunnilleen 80-luvulle asti itsestäänselvyys.
Olen vähän samoilla linjoilla. Toisaalta kiva, että ihmiset pukeutuu enemmän omannäköisesti (kai?), mutta toisaalta olisi kiva että edes jossain oltaisiin vähän muodollisempia. Aloin vähän aikaa sitten deittailla uudestaan ja on tosi ankeaa, kun miehellä on päällään farkut ja huppari ja itse on laittautunut ja valinnut kivat vaatteet. Kyllä ne hupparityypit jää aina niihin yksiin treffeihin.
ap