Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä käytätte mekkoja?

Vierailija
04.02.2023 |

Haluan käyttää mekkoja enemmän, mutten oikein keksi missä niitä käyttäisin.
Mulla on monta kivaa mekkoa, mutta ne tuntuu aina liian hienoilta tai väärän tyylisiltä joka paikkaan. Jotain edes hivenen virallisempia mekkotilaisuuksia on älyttömän harvoin, kaikki tapahtumat on rennompia ja muut menee tyyliin farkuissa.

En tarkoita nyt paitamekkoja tai trikoomekkoja tai sellasia, missä voi mennä töihinkin, vaan vähän juhlavampia mutta ei ihan juhlamekkoja. Toivottavasti joku kässää... 😄

Esim. joku tän tyylinen: https://ladyvlondon.com/en-fi/collections/lady-vintage-dresses/products…

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ja kaikkialla. En osaa käyttää housuja ( paitsi alkkareita ja sukkuksia) 

Ja vaikka työskentelen päiväkodissa, olen silti aina mekoissa ( ja valtaväestöä)

Mikset olisi? Katselepa vanhoja valokuvia, joissa naisilla oli pitkät mekot talvellakin. Mekossa on helppo liikkua ja ne on lämpimämpiä kuin ihonmyötäiset farkut.

Tuohon lämpöisyyteen liittyen olisi ihana, jos jostain saisi vielä sellaisia vanhan ajan villa-alushameita! Olen vuosia etsinyt enkä ole löytänyt mistään. Hameet ja mekot on aika kylmiä talvella ja alle pitäisi laittaa monet sukkikset tai leggarit, että pärjäisi. Alushameita on muutenkin tosi vaikea löytää edes eri mittaisia, mutta mitään sellaisia lämpimiä ei löydä mistään!

Perinteiset polviin asti olevat villahousut olisi vielä parempi vaihtoehto. Sellaiset, joita lapsena 70-luvulla käytin.

Vierailija
82/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä menisin aloituksen linkin mekolla just sinne töihin. En omista housuja kuin salihousut, mutta mekkoja on joka lähtöön. Tuo ois mulle mekko päivänä, kun on asiakastapaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä menisin aloituksen linkin mekolla just sinne töihin. En omista housuja kuin salihousut, mutta mekkoja on joka lähtöön. Tuo ois mulle mekko päivänä, kun on asiakastapaaminen.

Mitä laittaisit sen kanssa näin talvella?

Vierailija
84/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes omista housuja, jos jotain urheilukamoja ja toppahousuja lasketa. Aina hame tai mekko päällä, ovat paljon mukavampia kuin housut!

Vierailija
85/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka työskentelen päiväkodissa, olen silti aina mekoissa ( ja valtaväestöä)

Mikset olisi? Katselepa vanhoja valokuvia, joissa naisilla oli pitkät mekot talvellakin. Mekossa on helppo liikkua ja ne on lämpimämpiä kuin ihonmyötäiset farkut.

Tuohon lämpöisyyteen liittyen olisi ihana, jos jostain saisi vielä sellaisia vanhan ajan villa-alushameita! Olen vuosia etsinyt enkä ole löytänyt mistään. Hameet ja mekot on aika kylmiä talvella ja alle pitäisi laittaa monet sukkikset tai leggarit, että pärjäisi. Alushameita on muutenkin tosi vaikea löytää edes eri mittaisia, mutta mitään sellaisia lämpimiä ei löydä mistään!

Mulla taisi olla sellainen lapsena ja olen ihan 70-luvulla syntynyt. Nykyisin mulla on kaikki mahdolliset vermeet, koska lapsena ei ollut. Muilla tytöillä oli muka kaikkea kivaa, vaikka nyt oikeasti jälkikäteen katsellen kaikki meni lapsena melkoisen samanlaisissa tamineissa.

Vierailija
86/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista yhtään mekkoa enkä puolihametta. Housuja on erivärisiä ja eri materiaaleista. En vain viihdy hameissa. Ja yläosia on arjesta juhlaan. Olenkin sanonut töissä,että jos ilmestyn hameessa,viekää hoitoon.

Vierailija
87/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka paikassa pl kalastus ja metsässä rämpiminen. Eri materiaalit eri vuodenaikoihin.

Vierailija
88/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä laittaisit sen kanssa näin talvella?

Pitkän takin ja pitkävartiset nahkasaappaat. Paksut sukkahousut ja varmaan jonkun jakun ja pashminan kaulan ja dekolteen lämmittämiseksi.

Vierailija
89/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tuota linkin mekkoa voisi käyttää ihan arkena.

Niin minäkin, asustaisin neuletakilla ja matalilla kengillä.

Mutta muuten esim ravintolaillalliselle voi laittaa juhlavampia mekkoja, samoin ihan kaikenlaisiin juhliin..

Minkälainen neule kuvan mekon kanssa sopisi, että se olisi arkisempi? Vyötärölle ulottuva? Jos pidempi, niin minkä mittainen? Tämän kanssa ei varmaan mitkään leggingsit käy vaan pitäis olla sukkikset. Vaaleat vai mustat? En ikinä osaa asustaa oikein.. :/

Vyötärölle ulottuva. Sukkahousut ehdottomasti, jos mustat kengät niin mustat sukkikset, muuten ihonväriset.

Ei ikinä legginsejä minkään kanssa, paitsi urheillessa tai kotona röhnöttäessä, tai kylmänä talvipäivänä pohjepituisen mekon ja polvipituisten saapikkaiden kanssa.

En yhdistäisi siniseen mekkoon mitään mustaa. Kuten joku jo sanoi, siniset tai nudet sukkahousut, kengät myös nudet/vaaleanruskeat. Laukku/takki mieluiten samaa sävyä kuin kengät.

Sininen ja musta toimii yhdessä, jos niistä tekee statement-yhdistelmän. Kaikista yleisin "tyylivirhe" Suomessa on juuri tämä sinisen ja mustan yhdistäminen häthätää mitensattuu. Toki jokainen pukeutuu miten haluaa, mutta kun kysytään nimenomaan pukeutumisneuvoja, niin se on huono neuvo.

Leggingsit sopii joidenkin mekkojen ja hameiden kanssa, tähän en yhdistäisi.

Vaaleansiniseen voi huoletta yhdistää mustaa. Hankaluutta tulee, kun musta yhdistetään tummansiniseen.

Kysymys on välöörista, eli tummuusarvosta. Mustalla sitä ei ole. Sillä sitä vähentyessä musta muuttuu harmaaksi.

Sinisellä sen sijaan on tummuusarvoja ja sävyjäkin.

Kyllä sininen ja musta sopii yhteen. Kuten kaikki muutkin värit. Johtuen siitä, että näitä muita värejä voi vaalentaa, taittaa jne.

Eiköhän tuo ole itsestäänselvää. Kuvan mekko on hyvin tummansininen.

Vastasin viestiin, jossa sanottiin, että ei pidä yhdistää sinistä ja mustaa.

Vierailija
90/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin kuvan mekon esimerkiksi ravintolaillalliselle tai teatteriin. Minusta on sääli, että rento pukeutuminen on levinnyt kaikkialle kulttuuritapahtumia myöten, jopa Savonlinnan oopperajuhlissa näkee nykyään kaikenlaista trikoosta tehdyistä hellemekoista lähtien. Ihmisten mukavuudenhalu menee arvokkuuden edelle. Olen itse tässä asiassa vähän konservatiivinen. Toivoisin selkeitä tilanteenmukaisia pukeutumisnormeja, jotka olivat suunnilleen 80-luvulle asti itsestäänselvyys.

Olen vähän samoilla linjoilla. Toisaalta kiva, että ihmiset pukeutuu enemmän omannäköisesti (kai?), mutta toisaalta olisi kiva että edes jossain oltaisiin vähän muodollisempia. Aloin vähän aikaa sitten deittailla uudestaan ja on tosi ankeaa, kun miehellä on päällään farkut ja huppari ja itse on laittautunut ja valinnut kivat vaatteet.  Kyllä ne hupparityypit jää aina niihin yksiin treffeihin.

ap

Olen tehnyt saman huomion. Miesten suhde tyyliin on etääntynyt minusta vielä kauemmas etiketin mukaisesta pukeutumisesta kuin naisten. Kun katsoo vaikka vanhoja valokuvia, on kaikilla siistit vaatteet ulkona liikkuessa, villakangastakki urheilutakin sijaan ja päässä oikea hattu, ei mikään pipo tai lippalakki. Nykyään treffeille tullaan hupparissa ja tennareissa. Minusta huppari aikuisella ihmisellä näyttää typerältä, mutta ymmärrän poikkeavani tässä yleisestä mielipiteestä. Joillekin miehille se, että pitää laittaa juhliin puku päälle, on nykyään hirveä koettelemus rutinasta päätellen. Isäni, joka oli taustaltaan työväenluokkainen eikä millään muotoa sivistynyt, piti kunnia-asianaan pukeutua tyylikkäästi ja tilanteen mukaan.

Vierailija
91/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aika varma, että Etsystä löytäisit myyjän, joka sulle tuollaisen tekisi. :) Toki miksei Suomestakin joltain ompelijalta voisi kysellä.

Vierailija
92/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aika varma, että Etsystä löytäisit myyjän, joka sulle tuollaisen tekisi. :) Toki miksei Suomestakin joltain ompelijalta voisi kysellä.

Tosiaan, niin voisikin! Mikähän sellaisen nimi olisi englanniksi?

sama

Vierailija
93/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista yhtään mekkoa enkä puolihametta. Housuja on erivärisiä ja eri materiaaleista. En vain viihdy hameissa. Ja yläosia on arjesta juhlaan. Olenkin sanonut töissä,että jos ilmestyn hameessa,viekää hoitoon.

Tätä joidenkin naisten mekkoyököttelyä ihmettelen! Onkohan tässä taustalla jotain "pick me girl" -tyyppistä naisvihaa? Tehdään pesäero turhamaisiin, naisellisesti pukeutuviin naisiin. Siinä, että ei viihdy mekossa tai hameessa, ei ole mitään ihmeellistä, mutta jotkut tekevät asiasta oudon suuren numeron tavalla, johon sisältyy piiloviesti oman tyylin arvottamisesta korkeammalle.

Vierailija
94/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteiset polviin asti olevat villahousut olisi vielä parempi vaihtoehto. Sellaiset, joita lapsena 70-luvulla käytin.

Mullakin oli lapsen tuollaisia. Miksei niitä enää saa?

Olen löytänyt jotain pässinpötkimiä pitkiä villakerrastohousuja.

Vierailija
95/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ja töissä.

Vierailija
96/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan ole liian hienosti pukeutunut. Mekko sopii ihan arkipäivään, vaikka ne sievemmät tai juhlavammat aitan kesällä kun menen ulos ihan vaan kävelylle. 

Kiitos! Ehkä vain kaipaan tosiaan rohkeutta. Käyttäisitkö siis vaikka tätä esimerkkilinkin mekkoa missä vain?

ap

Sä olet ennenkin tänne linkannut noita omituisia Stepford wives-mekkoja, joita ei oikeasti kukaan käyttäisi missään. Ihan hirveitä.

Minua kiinnostaisi ihan vertailun vuoksi nähdä, millainen mekko sinusta on hieno, jos linkattu mekko on outo ja hirveä. Voisitko linkata jonkin esimerkin? On todella vaikea ymmärtää, miten joku pitää kuvan mekkoa rumana, ja olisi mielenkiintoista nähdä, mikä näyttää tällaisen henkilön silmään kauniilta.

Vierailija
97/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mekkoja arjessa ja juhlissa. Jos juuri tuon kuvan tyyppisille mekoille, et keksi käyttöä,niin älä hanki niitä. Ostan mekkoja,joille tiedän itselläni olevan käyttöä. Vaikka olisi kuinka kaunis mekko, niin ostamatta jää, jos sille ei ole monipuolista käyttötarkoitusta.

Vierailija
98/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sama

Suomessa on lampureita, jotka jopa myy itsekasvattamistaan lampaista tekemäänsä villalankaa. Mikäli osaat neuloa, googlaa esim Urpolan tila.

Vierailija
99/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en oikein tiedä missä käyttäisin muutamaa mekkoa, jotka omistan.. Oloni ei ole kovin luonteva mekoissa.

Yhden mekon ostin, koska oli niin kaunis ja täydellisesti istuva. Jonkun tutun pitäisi vaan pitää kesähäät ja kutsua minut, jotta tuo mekko ehkä joskus pääsisi käyttöön.. 😅

Vierailija
100/149 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sama

Suomessa on lampureita, jotka jopa myy itsekasvattamistaan lampaista tekemäänsä villalankaa. Mikäli osaat neuloa, googlaa esim Urpolan tila.

Neulomalla tulisi ihan liian paksu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi