Milloin teille tuli ensimmäiset harmaat hiukset?
Itse löysin ensimmäisen 25-vuotiaana. Nyt lähes kolmekymppisenä yksittäisiä siellä täällä..
Kommentit (173)
Ensimmäiset huomasin varmaan n. 27v. Nyt olen 47v. ja alkaa olla päälaella jo enemmän harmaata.
Värjänyt aina mustaksi ja jatkuu.Joten vastaan en tiedä ?Sama väriä mieheni käytää.Vähänkin juuri kasvua väri päähän molemille.
Parikymppisenä. Melkein mustassa tukassa erottuivat hyvin. Nyt 60senä tumma-harmaa-valkonen.. Kampaajat ihailee väriä..
Ekat harmaat löytyi, kun olin 20. Olivat niin pitkiä, että alkaneet kasvaa varmaan kun olin 18-19v. Nyt olen 30 ja harmaat alkavat todellakin näkyä. Veikkaan, että 35-40v alan olla jo "blondi".
Olen nainen eli onhan tässä ollut totuttelemista, kun normin mukaan naisten ei kuulu harmaantua ennen hautaa... Mutta nyt en kyllä värjää piiloon.
50-vuotiaana. Aikainen harmaantuminen äidin suvun perintöä.
Olen 53 v ruskeat hiukset. En värjäile, oma väri.
Ei vieläkään yhtään harmaata hiusta.
En tiedä miksi, mutta omasta mielestäni näyttää seksikkäältä, jos kaks- tai kolmekymppisellä naisella näkyy aidot harmaat muun värin seassa. Pari kertaa kävellyt vastaan ja molempina kertoina olin et wau! Mun mielestä näyttää vaan niin hyvältä!
Tai sit mä oon vaan kummallinen
M28
Viime kesänä kun täytin 47v. Selkeä harmaa raita otsahiuksissa. Ja kun tarkemmin katsoo niin siellä täällä selviä yksittäisiä harmaita.
Vierailija kirjoitti:
50-vuotiaana. Aikainen harmaantuminen äidin suvun perintöä.
Eihän 50-vuotiaana alkanut harmaantuminen ole "aikaista"? Aikaiseksi harmaantumiseksi luokitellaan alle 20-vuotiaana alkanut harmaantuminen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi, mutta omasta mielestäni näyttää seksikkäältä, jos kaks- tai kolmekymppisellä naisella näkyy aidot harmaat muun värin seassa. Pari kertaa kävellyt vastaan ja molempina kertoina olin et wau! Mun mielestä näyttää vaan niin hyvältä!
Tai sit mä oon vaan kummallinen
M28
Wau tolla on jo noin nuorena dnavaurioita mitkä estää sen hiusten normaalin värin. Mitähän muuta herkkua löytyykään?
Ennen kolmeakymppiä. En muista tarkkaan. Olisinko ollut 28 tai 29. Mutta olinkin vakvasti raudanpuutteinen, se aiheuttaa ennenaikaista harmaantumista. Myöhemmin asia korjattiin rautainfuusiolla ja tukka sai värinsä takaisin. Harmaat vähentyivät yli puolella.
Kolmenkympin kieppeillä alkoivat vaaleahkot hiukseni tummua huomattavasti. Sitten n. 35 tuli harmaita hiuksia ja rupesin peittämään niitä värjäyttämällä raitoja. Sittemmi piti siirtyä värjäämään koko tukka. Nyt viiden- ja kuudenkympin puolivälissä olisin luonnostani täysin vaaleanharmaatukkainen, ellen värjäisi. Isäni oli sharmantisti harmaaraitainen ohimoilta viiskymppisenä ja 65-vuotiaana vitivalkoinen tukka. Äidilläni ei vielä 50-vuotiaana ollut harmaita hiuksia. Yli 70-vuotiaana oli sitten todella kaunis valkoisen harmaa tukka kuten isällänikin. Sisarenikin on harmaantunut mina vanhempana ja vähemmän. Tässä sitä surraan itseään vielä luonnollisen tummatukkaisen miehen rinnalla.
Muutama vuosi sitten. Olisinko ollut 29-vuotias. Nyt on muutamia yksittäisiä harmaita ruskeitten ja yksittäisten kullanhohtoisten hiusten seassa. Ei haittaa ollenkaan, enkä aio alkaa värjäyskierteeseen, kun siitä pääsin jo monta vuotta sitten.
N32
Viime viikolla olin löytävinäni. Kampaajalla kävin ja hän sanoi että ei tarvi säikähtää jos sellaisia paksumpia jouhia ilmaantuu. Eli nyt ehkä.
N55
20v sitten
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-