Milloin teille tuli ensimmäiset harmaat hiukset?
Itse löysin ensimmäisen 25-vuotiaana. Nyt lähes kolmekymppisenä yksittäisiä siellä täällä..
Kommentit (173)
Olen 45 ja hiukset vain tummuu iän myötä. Ainoa harmaantuminen näkyy alakerrassa.
65v, entinen blondi, nykyinen maantien väri. Harmaita ei ole. Blondaan hiuksia kun en tykkää maantien väristä. Olen harkinnut jotain tummempaa sävyä.
Täytän 2 päivän päästä 37. Yhtään ei ole vielä, luojan kiitos. Tosin muillakin suvun naisilla ilmaantunut ensimmäiset vasta neljänkympin jälkeen. Et ei onneks vielä näkösällä mut tuskin enään kovin kaukanakaan.
Mulla blondi tukka niin en huomaa hiuksissa mutta alapäästä bongasin vähän aikaa sitten kaksi harmaata karvaa.
N41
Vierailija kirjoitti:
Mä en muista! Olen nyt 44-vuotias ja mietin et huomasinko ensimmäisen harmaan hiuksen vuosi sitten, vai tänä vuonna ihan alkukeväästä. Oli kyllä melkoinen järkytys se ensimmäinen harmaa hiuksi. Nyppäisin sen heti juurineen pois, mutta muutaman päivän päästä huomasin et onhan näitä harmaita lisääkin täällä päässä, että ei kannata nyppiä, peli on menetetty.
Noin se menee. Minä olin 37-vuotias, kun peiliin katsoessani ihmettelin, että miksi valo taittuu niin oudosti tietyssä kohdassa hiuksia. No, valkoinen hiushan siinä.
Ja vaikka lapsesta asti kaikki tietävät sen, että kaikki elollinen vanhenee ja lopulta kuolee, niin on se eri asia, kun se realisoituu omalla kohdalla.
En tainnut olla edes 25 vielä. Jotenkin aavistin, että olisi jo kuitenkin. Olihan se melkoinen ikäkriisin paikka. Menin kunnon päivänvaloon ja vedin jakausta hiuksissa. Järkytys oli suuri, kun näytti, että joka toinen oli hopean värinen jouhi. Sen jälkeen en kauhesasti ole katsellut ja värjään hiuksi parin kk välein. Olen nyt yli 50v ja harmaat huomaa vain hiusten jouhimaisesta olemuksesta, ei muuten.
Joo 25 vuotiaana itsekin. Nyt viisi vuotta myöhemmin löytyy ehkä parisen kymmentä. Ei juurikaan erota muiden hiusten seasta, ellei ryhdy etsimään. Jos muutama hius vuodessa muuttaa väriä, en kyllä suoranaisesti pidä sitä harmaantumisena, vaan vasta silloin kun alkaa kunnolla puskemaan harmaata kaikkialta.
Heti kun synnyin ja alkoi ahdistamaan tämä maailma.
Iskän hautajaisaamuna löysin ekat. Oli ollut aika raskasta. Olin 36
Juuri tuli tämä ketju vastaan, kun googletin kauhuissani lisätietoa juuri löydettyäni jälleen harmaan hiuksen.
Ensimmäisen harmaan löysin muutama kuukausi sitten, olin melkein 35-vuotias. Revin tietysti hiuksen irti. Nyt juuri huomasin uuden harmaan hiuksen harjatessani hiuksia. Revin senkin tietysti irti, ja nyt kauhistelen näkemääni ja kärsin ikäkriisistä.
Kahden harmaan takia kuitenkaan tuskin kannattaa lähteä värjäämään hiuksia? Teidän kokemuksenne mukaan, kuinka nopeasti hiukset harmaantuvat? Jos ajatellaan, että nyt muutaman kuukauden sisään olen löytänyt vasta kaksi harmaata, niin voisi kuvitella, että pahempaan harmaantumiseen menee vielä vuosia? Toivottavasti?
Vaikea sanoa kun värjään heti kun juurikasvu alkaa näkyä.
Tapauskohtaista, geeneillä iso vaikutus. Joissakin maissa on tavanomaista, että jo kolmekymmentä täytettyään miehillä on jo 50% harmaata, ns. salt and pepperiä.
Stressi, tupakointi, elintavat ja joidenkin vitamiinien puute myös aiheuttaa, mutta sinun ikäisenä se on erittäin normaalia. Monilla 35 vuotiailla alkaa jo reilummin olla harmaata, varsinkin miehillä. Toisilla ei edes viisikymppisenä.
Itsellänikin on, mutta en värjää.
Siis ketjuun, jossa kysytään milloin sulle tuli ekat harmaat hiukset, tulit haukkumaan toisen ihmisen ulkonäköä?
Miksi ihmeessä teitä kiinnostaa toisten iät niin äärimmäisen paljon että on jopa pakonomaista tarvetta googlella niitä selvitellä? Mitä saat siitä? Ainakaan et ole tullut siitä onnelliseksi, sillä tyytyväinen ja hyvinvoiva ihminen ei halua julkaista tuollaisia ajatuksia toisesta eikä ole noin peloissaan siitä ajatuksesta että näyttääkin vanhalta. Kaikille ei ole ehdottoman tärkeää näyttää mahdollisimman nuorelta, ja kehotan sinuakin päästämään irti siitä ajatuksesta. Ainakin miettimään, mitä sen takana sinulla piilee.