Milloin teille tuli ensimmäiset harmaat hiukset?
Itse löysin ensimmäisen 25-vuotiaana. Nyt lähes kolmekymppisenä yksittäisiä siellä täällä..
Kommentit (173)
Joskus alle 30v, oisinko ollut ehkä 27v?
Sit vähitellen lisääntyivät. Siinä noin 39-vuotiaana pari vuotta sit harmaat alkoi lisääntyä vauhdilla ja nyt ei niitä enää voi peitellä kampauksilla. Enemmistö hiuksista on kuitenkin edelleen tummanruskeat, mut harmaita "luonnonraitoja" on paljon.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että harmaita ei tule pelkästään vanhenemisen takia.
Syinä voi olla esim. kilpirauhasen vajaatoiminta/huono hoitotasapaino, jos jo on lääkitys, progesteronin puute, D-vitamiinin puute, kuparin puute (kannattaa olla tarkkana kuitenkin kuparilisän kanssa ja se olisi hyvä mittauttaa, koska liika kuparikin voi olla vaarallista/terveydelle haitallista)...
27 vuotiaana. Nyt pari vuotta myöhemmin olen alkanut syömään reilummin vitamiineja, ja yllätyksekseni löysin harmaita, jotka ovat tyvestä muuttuneet jo muutaman sentin matkalta täysin mustiksi, eli harmaa on vaihtunut takaisin luonnolliseksi väriksi. 2/3 harmaista on kuitenkin pysynyt harmaana. Stressiäkin on toki ollut.
24-vuotiaana tuli muutama harmaa hius.
30-vuotiaana harmaita oli noin 30% hiuksista.
40-vuotiaana olin jo ihan harmaa.
Nyt olen 37 ikäisenä havahtunut ensimmäisiin valkoisiin partakarvoihin.
Muutama tuossa näkyy roikkuvan, ne leikkaan aina poies.
Samana päivänä kun TULI ISO JYTKY!
Ensimmäisen harmaan hiukseni - tai valkoisen, minun harmaani ovat valkoisia - löysin päästäni 22 päivää vaille 28-vuotiaana, eli ensi lokakuussa siitä tulee 30 vuotta. Sen jälkeen myös kaikki uudet kulmakarvat ja ripset ovat olleet valkoisia.
Hiuksiani värjään ja tietysti käytän myös ripsiväriä ja kulmakynää.
Ei ole vielä näkynyt harmaita hiuksia, ikää 56.
Olin 30v kun ekat harmaat ilmestyi ja aloin värjäämään. Nyt kun tuli 40v mittariin ei enää kiinnosta yrittää peittää niitä, joten kampaaja teki todella vaaleita raitoja ja annetaan harmaan tulla 😊
Kun päädyin tälle sivustolle ensimmäisen kerran.
Joskus 30 isän kuoleman jälkeen tuli paljon harmaita.
35 suunnilleen. Nyt olen 39 ja harmaita on vähän ohimoilla. Ei niitä yleensä huomaa ja välillä olen nyppäissyt pois. Minulla on ruskea värjäämätön tukka, niin en ole halunnut värjäyskierteeseen tai siihen, että hiukset ovat huonommassa kunnassa värjäyksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen harmaan hiukseni - tai valkoisen, minun harmaani ovat valkoisia - löysin päästäni 22 päivää vaille 28-vuotiaana, eli ensi lokakuussa siitä tulee 30 vuotta. Sen jälkeen myös kaikki uudet kulmakarvat ja ripset ovat olleet valkoisia.
Hiuksiani värjään ja tietysti käytän myös ripsiväriä ja kulmakynää.
Harvoin kulmakarvat harmaantuu noin nuorena. Olisi minulle kova paikka
45 vuotiaana huomasin tyvikasvussa huomattavan paljon harmaata, eli varmasti vuosia ennen sitä.
Mulle tuli ekat harmaat 42-vuotiaana, olin hiukan järkyttynyt. Olen väriltäni punapää, joten nyt alkaa näkymään enemmän harmaata ja väripullo kutsuu. Aion värin suhteen tunnustaa tosiasiat vasta nostaessani eläkettä...... Rypyt on ilmestyneet silmäkulmiin vasta tässä parin vuoden sisällä ja ikäjuonteet nenänpielistä alaspäin. Mutta en ole ikinä tupakoinut, aika vähän juonut alkoholia enkä harrasta punapäänä auringonottoa (palan vaan herkästi), joten vaikuttanee asiaan.
N53 v
Olisinko ollut 33-34-vuotias. Mulla oli aiemmin niin tiheä tukka että parturin kone jumittui ellei ensin saksilla leikannut osaa pois. Sitten tasan 40-vuotiaana hiukset aivan yhtäkkiä rupesivat lähtemään ja päänahka vilkkuu harvojen haituvien lomasta. Olen siis mies.
Vielä ei ole yhtään, kampaajaltakin viimeksi kysyin kun kävin. Täytän ensi kesänä 50. Saman ikäisellä puolisolla on jo harmaita karvoja parrassaollut jonkun aikaa.