Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko tarina Nooan arkista poistaa raamatusta?

Vierailija
04.02.2023 |

Minun mielestäni pitäisi. On ihan sanomattakin selvää että tarina ei ole tosi. Niin ei ole voinut tapahtua ja se vie uskottavuutta koko kirjalta.

Kommentit (202)

Vierailija
141/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo nyt koskee 99% raamatun kertomuksista. Voisi poistaa koko kirjan. Tai no, psalmeissa on muutama ihan kaunis runo.

Ja laulujen laulussa! :D

Vierailija
142/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaisaloite, että Raamattuun pitää saada varoitusteksti kanteen siitä, että tarinoiden totuudenmukaisuutta ei ole kyetty todistamaan ja sisältö sisältää piirteitä ihmisvihasta ja sorrosta eri sukupuolia ja sukupuoliryhmittymiä, ammatinharjoittajia ja seksuaalisia vähemmistöjä kohtaan.

Sulta on mennyt raamatun ja koko kristinuskon sanoma täysin ohi, kun olet takertunut lillukanvarsiin. Et näe metsää puilta. Et ymmärrä historiaa, kulttuuria tai kontekstia. Sivistä itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kertomus tulvasta pitäisi poistaa? Yksi parhaista jutuista koko kirjassa Sodoman ja Gomorran tarinan ohella.

Joo, Sodoma ja Gomorra kyllä kovaa kamaa. Tässä puhuu se Sodoman ainoa hyvä jätkä, jonka hengen Jumala katsoi pelastamisen arvoiseksi:

"Hän sanoi: »Hyvät miehet, älkää sentään tehkö niin pahaa tekoa. Minulla on kaksi tytärtä, jotka ovat vielä neitsyitä. Minä tuon heidät teille, saatte tehdä heille mitä haluatte. Mutta näihin miehiin älkää koskeko, sillä he ovat hakeneet suojaa minun kattoni alta.» (1. Moos. 19:7-8)

Varsinainen vuoden isä, hyi helvetti.

Vierailija
144/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satukirjassa on satuja, tämä ei ole yllätys.

Vierailija
145/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa raamatun tarinoista ovat vertauskuvia, mitä sivistymätön nykyihminen ei ymmärrä. Kuluttajayhteiskunnissa ei enää ymmärretä taidetta syvällisesti.

Nooan Arkki ja siihen liittyvät tapahtumat ovat totta. Niihin liittyy myös hengellinen  vertauskuva.

Nooa rakensi Arkkia hyvin kauan ja saarnasi parannusta. Kuinka moni uskoi? Vain 8 ihmistä  uskoi ja pelastui.

Arkki on myös vertauskuva Kristuksesta. Kun viimeinen päivä silloisessa maailmassa koitti, Arkin ovet suljettiin eikä kukaan enää päässyt Arkkiin vedenpaisumuksen vuoksi.

Kuten tapahtuu tämän maailman viimeisenä päivänä. Nytkin saarnataan parannusta, mutta kuinka moni uskoo? Suhteutettuna ehkä yhtä harva kuin Nooan aikana. Siitä huolimatta pelastuneita on niin paljon, ettei heitä voi kukaan laskea, jokaisesta kansasta, kielistä ja heimoista.

Se mikä itseäni eläinrakkaana ihmisenä erityisesti liikkuttaa on se, kuinka Jumala huolehti eläimistä. Yhtään eläinlajia ei unohdettu. Jumala ei luonut uudelleen eläimiä.

Roomalaiskirjeessä puhutaan jokaisen luontokappaleen ikävöimisestä, kun ne odottavat Jumalan lasten ilmoitusta.

" Että jokainen luontokappale turmeluksen alle annettu on, ei omasta tahdostansa, vaan sen, joka ne alle antanut on.

Toivossa, että myös itse luontokappale pitää turmeluksen orjuudesta vapaaksi tuleman, Jumalan lasten kunnian vapauteen.'"

En halua vääristää yhtään sanaa Raamatusta, tuon voi käydä tarkistamassa. Se löytyy netistä.

Biblia 1776. Room. 8. luku, alk. jakeet 18-23. Löytyy niistä jakeista. Mikä ihmeellinen syvyys ja viisaus.

Luontokappale tarkoittaa sivistyssanakirjan mukaan eläintä.

Vierailija
146/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalevalasta poistettiin myös seksi ja erotiikka mikä tietenkin oli vahvasti mukana myös aikalaisten kertomuksista kansan keskuudessa?

Kyllähän siellä hieman kuvataan Väinämöisen säälittävää Aino-neidon kosiskelua. Myöskään Lemminkäisen ja hänen Kyllikkinsä elämäntapaa ei salailla, jos ei nyt yksityiskohtiakaan kuvailla. - Ennen vanhaan uskottiin vähemmälläkin, nykyisin lukija / katsoja on tyytymätön, jos ei näytetä koko settiä yhtä tarkkaan kuin lääkärikirjassa.

No ei. Seksi on aina kiinnostanut ihmisiä, ja kansan keskuudessa siitä on puhuttu hyvinkin ronskisti ellei rivosti. Käy vaikka SKSn hyllyistä etsimässä vanhoja sananlaskuja.

Lönkka sattui olemaan häveliäs, ja toimitti Kalevalaa varsin vapaalla kädellä. Hän loi Kalevalan. Ei se ole mikään yksi yhteen kansamme keskuudessa kiertänyt kokonaisuus, vaan valikoitu ja yhteen kursittu kokoelma.

Lönnrotin homma oli luoda kansalle sen muinaisesta sankariajasta kertova ylevä eepos. Rahvaanomainen ronskius ei ollut siihen soveltuvaa. Ja joo, olen tutustunut alkuperäislähteisiin, joita on vaikka miten monta tuhatta sivua, joten kannesta kanteen en todellakaan ole lukenut.

Ihan tavallisesta yleisestä kirjastosta löytyy vanhoja reheviä kokoelmia (Pilvihin on piian nännit ym.), joista on iloa kaikelle kansalle ympäri Suomen.

Vierailija
147/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuka/ketkä kelpaavat Jumalalle?

Eläimet. Niissä ei ole perisyntiä. Ne eivät ole valinneet omasta tahdostaan tätä turmeltunutta maailmaa, mutta ihminen haluaa, halusi.

Koska ihminen valitsi tieten tahtoen pahan, hän ainoastaan tarvitsi/tarvitsee Vapahtajan.

Tämä on muutenkin äärimmäisen loogista, kun sitä syventyy ajattelemaan.

Vierailija
148/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä on Raamatun mainitsema mystinen Lilith, joka liikkuu ja asuu vuorien huipuilla yksinänsä?[/quote

Sellasta ei mainita.

Vierailija
149/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kertomus tulvasta pitäisi poistaa? Yksi parhaista jutuista koko kirjassa Sodoman ja Gomorran tarinan ohella.

Joo, Sodoma ja Gomorra kyllä kovaa kamaa. Tässä puhuu se Sodoman ainoa hyvä jätkä, jonka hengen Jumala katsoi pelastamisen arvoiseksi:

"Hän sanoi: »Hyvät miehet, älkää sentään tehkö niin pahaa tekoa. Minulla on kaksi tytärtä, jotka ovat vielä neitsyitä. Minä tuon heidät teille, saatte tehdä heille mitä haluatte. Mutta näihin miehiin älkää koskeko, sillä he ovat hakeneet suojaa minun kattoni alta.» (1. Moos. 19:7-8)

Tyttäret eivät ilmeisesti kuitenkaan kantaneet kaunaa siitä, että isänsä tarjosi heitä seksileluiksi pahantekijöille: myöhemmin tyttäret panivat isänsä  kanssa, kun luolassa piileksiessään ei ollut muita miehiä tarjolla. Raamatun mukaan tästä insestistä syntyi kansakuntia.

Melkoinen kirja!

Vierailija
150/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäret eivät ilmeisesti kuitenkaan kantaneet kaunaa siitä, että isänsä tarjosi heitä seksileluiksi pahantekijöille: myöhemmin tyttäret panivat isänsä  kanssa, kun luolassa piileksiessään ei ollut muita miehiä tarjolla. Raamatun mukaan tästä insestistä syntyi kansakuntia.

Melkoinen kirja!

Ei tainnu kiinnostaa tyttäret.

Vierailija
151/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa raamatun tarinoista ovat vertauskuvia, mitä sivistymätön nykyihminen ei ymmärrä. Kuluttajayhteiskunnissa ei enää ymmärretä taidetta syvällisesti.

Nooan Arkki ja siihen liittyvät tapahtumat ovat totta. Niihin liittyy myös hengellinen  vertauskuva.

Nooa rakensi Arkkia hyvin kauan ja saarnasi parannusta. Kuinka moni uskoi? Vain 8 ihmistä  uskoi ja pelastui.

Arkki on myös vertauskuva Kristuksesta. Kun viimeinen päivä silloisessa maailmassa koitti, Arkin ovet suljettiin eikä kukaan enää päässyt Arkkiin vedenpaisumuksen vuoksi.

Kuten tapahtuu tämän maailman viimeisenä päivänä. Nytkin saarnataan parannusta, mutta kuinka moni uskoo? Suhteutettuna ehkä yhtä harva kuin Nooan aikana. Siitä huolimatta pelastuneita on niin paljon, ettei heitä voi kukaan laskea, jokaisesta kansasta, kielistä ja heimoista.

Se mikä itseäni eläinrakkaana ihmisenä erityisesti liikkuttaa on se, kuinka Jumala huolehti eläimistä. Yhtään eläinlajia ei unohdettu. Jumala ei luonut uudelleen eläimiä.

Roomalaiskirjeessä puhutaan jokaisen luontokappaleen ikävöimisestä, kun ne odottavat Jumalan lasten ilmoitusta.

" Että jokainen luontokappale turmeluksen alle annettu on, ei omasta tahdostansa, vaan sen, joka ne alle antanut on.

Toivossa, että myös itse luontokappale pitää turmeluksen orjuudesta vapaaksi tuleman, Jumalan lasten kunnian vapauteen.'"

En halua vääristää yhtään sanaa Raamatusta, tuon voi käydä tarkistamassa. Se löytyy netistä.

Biblia 1776. Room. 8. luku, alk. jakeet 18-23. Löytyy niistä jakeista. Mikä ihmeellinen syvyys ja viisaus.

Luontokappale tarkoittaa sivistyssanakirjan mukaan eläintä.

Korjaus, vaikka asia ei siitä varsinaisesti muutu. Tarkistus.

Room. 8

20. Että luontokappale on turmeluksen alle annettu, ei mielellänsä, vaan sentähden, joka ne alle antanut on.

21. Toivossa, että myös itse luontokappale pitää turmeluksen orjuudesta vapaaksi tuleman, Jumalan lasten kunnian vapaiteen.

Biblian käännöksessä puhutaan myös, että jokainen luontokappale huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meidän kanssamme.

Uudemmissa käännöksissä puhuitaan luomakunnasta, mutta Bibliassa puhutaan JOKAISESTA luontokappaaleesta.

Aivan ihmeellistä, kirkasta ja lohdullista.

sama

Vierailija
152/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimet. Niissä ei ole perisyntiä. Ne eivät ole valinneet omasta tahdostaan tätä turmeltunutta maailmaa, mutta ihminen haluaa, halusi.

Koska ihminen valitsi tieten tahtoen pahan, hän ainoastaan tarvitsi/tarvitsee Vapahtajan.

Raamatun mukaan eläimet on luotu pelkästään ihmisille käytettäväksi. Työjuhdaksi ja ruoaksi. Ei kristinuskon oppien mukaan eläimillä mitään muuta arvoa ole.

Vierailija
153/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan eläimet on luotu pelkästään ihmisille käytettäväksi. Työjuhdaksi ja ruoaksi. Ei kristinuskon oppien mukaan eläimillä mitään muuta arvoa ole.

Testaus vieläkö tämä toimii

Vierailija
154/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen olisi eläin kuten evoluutioon uskovat sanovat, niin ihmisarvoa ei voisi olla.

Kanojen, sikojen ja nautaeläimien lisäksi voitaisiin aloittaa ihmistenkin hyödyntäminen ravinnoksi jne.

Vierailija
155/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu.

Room. 8

18. Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa, joka meille ilmoitetaan.

19. Sillä ikävä luontokappaleen ikävöitsemys odottaa Jumalan lasten ilmoitusta.

20. Että luontokappale on turmeluksen alle annettu, ei mielellänsä, vaan sentähden, joka ne alle antanut on.

21. Toivossa, että myös itse luontokappale pitää turmeluksen orjuudesta vapaaksi tuleman, Jumalan lasten kunnian vapauteen.

22. Sillä me tiedämme, että jokainen luontokappale huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meidän kanssamme.

23. Mutta ei ainoastaan ne, vaan myös itse me, joilla hengen uutiset ovat, huokaamme itsellämme, odottain sitä lapseksi ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

Vierailija
156/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseksi vetää.

Raamatusta ei saa mitään ottaa pois. Ei tuotakaan mitä on sanottu luontokappaleista.

(Siis luontokappale on sivistyssanakirjan mukaan eläin.)

Vierailija
157/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu.

Viittaukset muihin raamatunkohtiin.

Room.

8.

18. Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa, joka meille ilmoitetaan.

Matt. 5:12, 2 Kor. 4:17.Phil. 3: 20, 21. I Piet. 1:6, 4:13. I Joh. 3: Ilm 2.

Vierailija
158/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu.

Viittaukset muihin raamatunkohtiin.

Room.

8.

Matt. 5:12, 2 Kor. 4:17.Phil. 3: 20, 21. I Piet. 1:6, 4:13.

Korjasu loppuun:

1 Joh. 3:1,2.

Vierailija
159/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen olisi eläin kuten evoluutioon uskovat sanovat, niin ihmisarvoa ei voisi olla.

Kanojen, sikojen ja nautaeläimien lisäksi voitaisiin aloittaa ihmistenkin hyödyntäminen ravinnoksi jne.

Turmeluksen orjuus, turhuus, katoavaisuus.

Eli ihminen syö eläimiä, ne ovat turmeluksen orjuudessa täällä maailmassa.

Vierailija
160/202 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu.

Room. 8

19. Sillä ikävä luontokappaleen ikävöitsemys odottaa Jumalan lasten ilmoitusta.

21. Toivossa, että myös itse luontokappale pitää turmeluksen orjuudesta vapaaksi tuleman, Jumalan lasten kunnian vapauteen.

22. Sillä me tiedämme, että jokainen luontokappale huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meidän kanssamme.

23. Mutta ei ainoastaan ne, vaan myös itse me, joilla hengen uutiset ovat, huokaamme itsellämme, odottain sitä lapseksi ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

Jatkuu.

Palaan vielä jakeeseen 22.

"Sillä me tiedämme, että jokainen luontokappale huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meidän kanssamme."

Eli ihmiset tiesivät tuon ennen. Että jokainen luontokappale huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meillä kanssamme.

Miksi ihmiset eivät enää tiedä tuota, mutta ennen tiesivät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme