Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakemaani työpaikkaan tuli 313 hakemusta. Onko tässä mitään järkeä?

Vierailija
02.02.2023 |

Enpä ole ennen moiseen törmännyt, vaikka Helsingissä töitä haen jatkuvasti. Yleensä on ollut noin 50-110 hakijaa. Yritä tässä sitten motivoitua työnhaussa (olen kyllä töissä mutta työni on äärimmäisen stressaavaa ja haluan pois), kun puoli kaupunkia hakee samoja töitä.

Kannattaako valtion työpaikkojakaan edes silmäillä? Niissä varmaan hakijavolyymit ihan tätä samaa, kuin tässä järjestötyössä, joka oli auki.

Kommentit (334)

Vierailija
41/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutava työvoimapula, joopa joo...

Mitäs tungette kaikki sinne Helsinkiin.

Haen muualtakin, ja tuota samaa se on kaikkialla. Tukuittain hakijoita.

Jossain perähikiällä ei ole edes noin montaa ihmistä niin miten olisi hakijoita?

Perähikiällä on pienempi työttömyys% kuin Helsingissä.

Ja työpaikat pelkkää lähihoitajaa, lähihoitajaa, lähihoitajaa ja sekaan joku raskaan kaluston rekkamies. 

Hassua sitten että sekä minä että mieheni olemme filosofian maistereina oman alan töissä alle 5000 asukkaan kunnassa.

Vierailija
42/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi yksityinen sektori? Vai eikö osaaminen riitä?

Luitko aloitusta? Ap oli nimenomaan hakenut työpaikkaa yksityiseltä sektorilta.

Luitko itse? AP puhuu järjestötyöstä, eli kolmannesta sektorista.

Mitä eri sektoreihin tulee, itse en voisi kuvitella työskenteleväni yksityisellä sektorilla, enkä ole tässä yksin. Ei vain motivoi työskentely osakkeenomistajien salkkujen lihottamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain perähikiällä ei ole edes noin montaa ihmistä niin miten olisi hakijoita?

Miksi ei? Kyllä perähikiän työpaikkoja saa hakea muutkin kuin perähikiäläiset. Itsekin olen hakenut töitä esim. Keuruulta, vaikka asun ihan muualla.

Keuruu on sentään melkein 10 000 asukkaan paikkakunta.

Oikeasti syrjäkylillä odotetaan, että edes joku hakisi, että paikka saataisi täytettyä. Itse asuin keskikokoisessa kaupungissa, ja mitään töitä en saanut yli 10 vuoteen maisteriksi valmistumiseni jälkeen. Muutin alle 4000 asukkaan paikkakunnalle. 1,5 vuoden aikana olen jo kahdessa paikassa ollut töissä. Toisesta soitettiin ja kysyttiin, voisinko tulla pelastamaan tilanteen. No meninhän minä kilttinä tyttönä.

Vierailija
44/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja määriä lähes tulee maakunnissakin hakemuksia.

Etenkin jos on jokin toimistotyöpaikka, sihteerin paikka tai vastaava.

Että sillä lailla.

Juu, ja nää, jotka huutaa tälläkin palstalla, että menkää töihin!

Mun pitää muuten antaa mun kämpästä mun tavaroita naapurille. Oli taas joku idiootti aukomassa päätään oven takana! No, jätetään ovi auki yks kerta kun  lähdetään mettää kiertään, nii katotaas onko joku käynyt hakemassa mitä multa haluaa!

Vie vaikka koko kämppä, niin olet onnellinen!

Vierailija
45/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin nykyisessä työssäni viime kesänä, oli yksi hakija lisäkseni. Mihin töihin on noin paljon hakijoita?

Millä alalla noin vähän hakijoita oli?

Ja minkätyyppinen paikkakunta?

Joo, ymmärrän kyllä, että jos Savukoskelle haetaan puheterapeuttia, voi noin ollakin. Mutta mikä sinun tapauksesi oli?

Olen eri, mutta hain tiimiin työntekijää, sopiva koulutus esim tradenomi, ekonomi, insinööri. Hakemuksia 6kpl. Suomen 10 suurimman kaupungin alueella ja tunnettu suuryhtiö. Samaa kertoo kollegat eri paikkakunnilla.

Vierailija
46/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenisen vuotta sitten hain useita avoimia paikkoja isosta kaupungista. Soitin myös kaikkiin hakemiini paikkoihin, hakijoita oli jokaiseen yli 300, yhteen jopa 600. Viimeisimmästä sanoivat etteivät ehdi lukea tuollaista määrää hakemuksia joten vetävät vain pakasta kuka pääsee haastatteluun.

Hain itsekin noihin samoihin aikoihin töitä. Usein hakijoita oli 150 - 300. Ennätys oli muistaakseni 420 hakijaa. Ei, en saanut sitä paikkaa, mutta sain toisen paikan ja hieman tuota paremmalla palkallakin. Kuulin muuten saman selityksen, että haastateltavat valittiin täysin randomisti.

Vierailija
47/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi yksityinen sektori? Vai eikö osaaminen riitä?

Luitko aloitusta? Ap oli nimenomaan hakenut työpaikkaa yksityiseltä sektorilta.

Luitko itse? AP puhuu järjestötyöstä, eli kolmannesta sektorista.

Mitä eri sektoreihin tulee, itse en voisi kuvitella työskenteleväni yksityisellä sektorilla, enkä ole tässä yksin. Ei vain motivoi työskentely osakkeenomistajien salkkujen lihottamiseksi.

Niin? Kolmas sektori lasketaan mukaan yksityiseen sektoriin. Näin lukee mm. Tilastokeskuksen sivuilla.

Vierailija
48/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan paikka ja ammatti? Todellakin on työvoimapula. Minullekin soitti tämään headhunter, vaikka olen viiskymppinen ja ollut valtiolla töissä yli 20 vuotta. En ollut uskoa korviani 😳

Mikä ala itselläsi?

Vierailija
49/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin katsastuskonttorin toimistotyöntekijän palkkaan on kertoman mukaan yli 200 hakemusta, ollaan muualla kuin Helsingissä.

Vierailija
50/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triplassa oli juuri voglian liike suljettuna kun ei ole löytynyt henkilökuntaa

Vierailija
51/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan paikka ja ammatti? Todellakin on työvoimapula. Minullekin soitti tämään headhunter, vaikka olen viiskymppinen ja ollut valtiolla töissä yli 20 vuotta. En ollut uskoa korviani 😳

Mikä ala itselläsi?

Paikkatietotekniikka

Vierailija
52/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö 313 ole Aku Ankan rekkari ?

Eipähän ole ainakaan mikään mikkihiiriduuni.

Itse vaihdoin sellaiselle alalle, jolla on työvoimapulaa. Surkeasta CV:stä huolimatta sain töitä jo opiskeluajan ensimmäisenä kesänä.

Vierailija
53/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä järjestösektori ja sihteerityö. Olen siis hakenut vastaavia kaikkia auki olleita viimeisen puolen vuoden aikana ja aina on ollut sen 100 hakijaa, useimmiten ylikin. Ja hauskinta on, että olen tehnyt vastaavaa työtä 15 vuotta. Silti en ole yhtäkään duunia saanut näistä. Aina jäänyt toiseksi, päässyt tekemään jotain yllättäviä lisätehtäviä tai jäänyt massan joukkoon. Olen paljon ns. korkeammalla tittelihierarkiassa nyt eli ei mitään saumaa päästä alemmas leppoisampiin hommiin.

Vierailija
54/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin nykyisessä työssäni viime kesänä, oli yksi hakija lisäkseni. Mihin töihin on noin paljon hakijoita?

Millä alalla noin vähän hakijoita oli?

Ja minkätyyppinen paikkakunta?

Joo, ymmärrän kyllä, että jos Savukoskelle haetaan puheterapeuttia, voi noin ollakin. Mutta mikä sinun tapauksesi oli?

Olen eri, mutta hain tiimiin työntekijää, sopiva koulutus esim tradenomi, ekonomi, insinööri. Hakemuksia 6kpl. Suomen 10 suurimman kaupungin alueella ja tunnettu suuryhtiö. Samaa kertoo kollegat eri paikkakunnilla.

Tätä voisi kyllä analysoida tarkemmin, jos tietäisi, mistä oli kysymys. Eli missä ilmoittelitte paikasta, millainen ilmoitusteksti, hoiditteko rekryn itse vai käytitte rekryfirmaa, jne.

Oisiko niitä hakemuksia sitten pitänyt tulla enemmän? Kelpasiko joku niistä kuudesta?

Oikea työvoimapula oli viimeksi 80-luvulla. Silloin töitä sai, kun käveli firmaan sisään ja kysyi, milloin voi aloittaa.

Vierailija
55/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Triplassa oli juuri voglian liike suljettuna kun ei ole löytynyt henkilökuntaa

Näitä ihmettelen. Täällä Tampereella ollut suljettuna mm. kahviloita ja ravintoloita. Sitten kun töitä hakee, ei kuitenkaan kelpaa. Ilmeisesti haetaan vain nuorta ja nättiä, ja mieluiten opiskelijaa, joka voisi tehdä joustavasti osapäiväduunia. Vanhana akkana kun haen niin en kelpaa, tulee jotain takeltelua että katsotaan, joo kiitos yhteydenotosta, ollaan yhteyksissä, heippa.

Vierailija
56/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole työvoimapulaa, meillä on pula halpatyövoimasta.  Kokoomus haluaa tuoda Suomeen reservi työvoimaa köyhistä maista. Sillä saadaan poljettua palkkoja vielä alemmas. Ja veronmaksajat maksavat halpatyövoiman elämisen. Jos joku yritys ei saa EU-alueen 400 miljoonan henkilön työvoimasta itselleen työntekijöitä, on siinä yrityksessä jotain pahasti pielessä.

Vierailija
57/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala itselläsi?

Paikkatietotekniikka

Töissä jo olevat halutaan töihin.

Työttömän mahdotonta työllistyä.

Tuossakin jos on jokin sopiva pohjakoulutus, uudet tekniikat voi kyllä oppia aika nopeasti. Korkean koulutuksen aloilla muutenkin aika pitkälti niin, että töissä ne hommat vasta oppii.

Vierailija
58/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perähikiällä on pienempi työttömyys% kuin Helsingissä.

Ja työpaikat pelkkää lähihoitajaa, lähihoitajaa, lähihoitajaa ja sekaan joku raskaan kaluston rekkamies. 

Hassua sitten että sekä minä että mieheni olemme filosofian maistereina oman alan töissä alle 5000 asukkaan kunnassa.

Minä olen KM ja töissä vastaavassa kunnassa yksityisessä yrityksessä, puoliso on ETM ja vastaavalla tavalla töissä naapurikunnassa, jonne hänellä on järkyttävä 15 km työmatka. Oopperaa ei ole eikä merta, mutta artesaanikaljalle pääsee vielä illallakin.

Vierailija
59/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä järjetöntä, jos jotain konttoristin paikkaa hakevat sadat ihmiset. Työelämä ei missään nimessä ole terve asian ollessa näin.

Vierailija
60/334 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö. koska maalla ei ole töitä? Siksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan