Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Translaki meni läpi

Vierailija
01.02.2023 |

Tirsk!

Kommentit (3723)

Vierailija
2721/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sellaista ei tapahdu", kunnes se tapahtuu. Vekkuli transnainen kepposteli naisten ja tyttöjen pukkarissa.

A trans-identified male has been charged with three counts of indecent exposure after allegedly having stripped naked in front of multiple women and girls in the women's locker room at an Ohio YMCA. Darren Glines, 31, also goes by the name "Rachel."

https://twitter.com/ReduxxMag/status/1621060116790525953?cxt=HHwWgoDSzc…

Vierailija
2722/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies synnyttää, niin onko hyväksyttävää kutsua häntä äidiksi?

Ei. Meidän täytyy poistaa käsitteet isä ja äiti nyt seuraavaksi pois. Se on luonteva jatko.

Meillä on jokunen laki, jossa äiti ja isä on eritelty. Sehän muuttuu nyt huuhaaksi.

Saako mies joka synnyttää ja ei halua itseään kutsuttavan äidiksi silti äitiysvapaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt syytä saada lääkärintodistus naisesta, onka kanssa aikoo naimisiin ja tehdä lapsia, että on todella synnytyskykyinen nainen eli on kaikki tarvittavat vehkeet kunnossa? Samoin miehen osalta, että on siitoskykyinen siittiöineen?

Vierailija
2724/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki kivat naisvangit! Pian nähdään kaiken kivan merkeissä Hämeenlinnassa, terkuin Michael.

https://twitter.com/Lfromthenorth/status/1621084231899418624

Vierailija
2725/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Meidän täytyy poistaa käsitteet isä ja äiti nyt seuraavaksi pois. Se on luonteva jatko.

Meillä on jokunen laki, jossa äiti ja isä on eritelty. Sehän muuttuu nyt huuhaaksi.

Saako mies joka synnyttää ja ei halua itseään kutsuttavan äidiksi silti äitiysvapaan?

Olisiko parempi kutsua bio-organismi? Ei olisi eroa ihmisiin ja eläimiin.

Vierailija
2726/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sellaista ei tapahdu", kunnes se tapahtuu. Vekkuli transnainen kepposteli naisten ja tyttöjen pukkarissa.

A trans-identified male has been charged with three counts of indecent exposure after allegedly having stripped naked in front of multiple women and girls in the women's locker room at an Ohio YMCA. Darren Glines, 31, also goes by the name "Rachel."

https://twitter.com/ReduxxMag/status/1621060116790525953?cxt=HHwWgoDSzc…

Aika veli- eiku siskokulta.

Vierailija
2727/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätysliike opetti alakoululaisille synnistä kemiankokeiden siivellä

-Eikö ole järkyttää. Sanottiin että aina voi pyytää Jeesukselta apua. Minäkin olen varsinkin nuorempana sitä apua pyytänyt, eikä minkäänlaista apua ole ikinä tullut eikä tule tulemaan.

Vierailija
2728/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloinkohan luonto tajuaa, että ihmiset ovat yksineuvoisia? Eikö luontoäiti noudata lakia?

2729/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä33453 kirjoitti:

Tajuattekohan te estoitta törkeyksiä tänne kirjoittelevat, että puhutte ihan oikeista ihmisistä. He voisivat olla vaikka teidän lapsianne tai muita läheisiänne. 

Ette te varmaankaan tajua. 

Ette sitäkään, että se, että täällä on niin vähän kanssanne eri mieltä olevia, johtuu pitkälti siitä, että ihmiset joutuvat suojaamaan itseään tältä järisyttävältä määrältä äärimmäisen loukkaavaa sisältöä. Kuinka monesta ihmisryhmästä oikeasti puhutaan julkisessa sfäärissä näin pahasti?

Asiallisesti ilmaistut mielipiteet ja argumentit ovat ok. Täällä niitä on hyvin pieni prosentti. Loppu on kuin jostain pahimpien koulukiusaajien oppikirjasta. 

Eli on "koulukiusaamista" jos ei vaan pysty näkemään miestä "naisena" jolla nyt on "lady-penis" ja "lady-kivarit"???

Ikävää jos biologian kirja on teille "koulukiusaajien oppikirja".

Jos meille tavis-naisille alettais yht'äkkiä väittää, että hei, te ette ole naisia vaan miehiä. Niin me ei viitsittäis edes suuttua, tai piitata pennin vertaa moisista lausunnoista, koska meille on päivän selvää, että olemme naisia.

Meidän ei tarvitse jankuttaa sitä joka paikassa ja vaatia muita ihmisiä "tunnustamaan" naiseutemme. Me tiedämme olevamme naisia ilman setan vaahtoamistakin tai muiden ihmisten mielipiteitä.

Mikä on mielestäsi nainen: tieteellisesti se on homosapiens naaras, joka tuottaa munasoluja ja jolla on xx-kromosomit, munasarjat ja kohtu.

Mikä nainen sinun mielestäsi on? Onko se sinulle joku myyttinen satuhahmo kuten yksisarvinen, ja koet suurena vääryytenä, että vain xx-kromosomilliset saa larpata sitä?

Nämä "rohkeat, upeat "naiset", jotka keikkuvat drag-showssa meikeissään ja feikkiutareissaan, eivät tiedä hajuakaan siitä, mitä on olla nainen.

He ovat vain naisen karikatyyrejä.

He eivät tiedä menkoista, menkkakivuista, ovulaation aiheuttamasta kiimasta.

He eivät tiedä kuukautiskierron aiheuttamista mielialanvaihteluista, kuinka sama nainen voi ovulaation aikaan olla afrodite mutta muuttua ennen menkkoja meduusaksi. Se on eri asia, kuin narsistisen trans-diivan oikuttelu.

Kantaa uutta elämää sisällään, synnytykset imetykset. ym.

Naisen koko historia, naisten yhteiskunnallinen vapautuminen, esiäidit jotka taisteli meille oikeudet.

Sinä taas et tiedä transsukupuolisuudesta mitään. Siksi puhut kuin koulukiusaaja.

Vierailija
2730/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transaktivisti saa luun kurkkuun, kun yrittää väittää ettei juridisen sukupuolen vaihto ole jatkossa pelkkä ilmoitusasia:

"Kyllä voi hylätä: hakemuksessa on pystyttävä selvittämään, että PYSYVÄSTI elää toisessa sukupuolessa! Sen pystyy selvittämään esim. transklinikan todistuksella, että on trans-diagnoosi ja transitio hormonihoitoineen ja leikkauksineen on kesken. "Koen olevani nainen" ei riitä."

Vieläkään ei ole mennyt kalloon, että translakia ei ole rajattu transeille:

"Lakiin EI olisi kirjattu mitään kertoja, sillä oletusarvo on se, että transihmisen tarvitsee saada vahvistaa sukupuolensa vain yhden kerran. Sitten te keksitte, että jotkut hullut pervot haluavat vahvista sukupuoltaan edestakaisin"

https://twitter.com/PistolSolja/status/1621493518811238400

Transleidikin keksii oman spinnauksen:

"Kyllä ne kaikkein heikoimmin perustellut hakemukset palautetaan hyväksymättä. Varmaan se, että on julkisuudessa tekemässä hakemuksen pilan päiten tai provona, voi myös vaikuttaa läpimenoon."

Vastauksista:

"Uusi laki tarkoittaa sitä, että medikaalinen transitio irrotetaan juridisen sukupuolen vaihtamisesta, niin ei silloin voi asettaa ehdoksi transdiagnoosia tai aloitettuja transhoitoja. En ole kuullut mitään perusteluita, joiden takia hakemuksen voi hylätä."

"– Mutta viranomaisen tehtävä ei olisi arvioida sukupuolen kokemusta tai pysyvyyttä, Jantunen vastaa."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6dcad115-626f-4474-b555-51c28eabf…

Vierailija
2731/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö enää voi homostella tai lesboilla?

Olin juuri tulossa ulos kaapista. Menenkö nyt takaisin?

Vierailija
2732/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä33453 kirjoitti:

Tajuattekohan te estoitta törkeyksiä tänne kirjoittelevat, että puhutte ihan oikeista ihmisistä. He voisivat olla vaikka teidän lapsianne tai muita läheisiänne. 

Ette sitäkään, että se, että täällä on niin vähän kanssanne eri mieltä olevia, johtuu pitkälti siitä, että ihmiset joutuvat suojaamaan itseään tältä järisyttävältä määrältä äärimmäisen loukkaavaa sisältöä. Kuinka monesta ihmisryhmästä oikeasti puhutaan julkisessa sfäärissä näin pahasti?

Asiallisesti ilmaistut mielipiteet ja argumentit ovat ok. Täällä niitä on hyvin pieni prosentti. Loppu on kuin jostain pahimpien koulukiusaajien oppikirjasta. 

Eli on "koulukiusaamista" jos ei vaan pysty näkemään miestä "naisena" jolla nyt on "lady-penis" ja "lady-kivarit"???

Jos meille tavis-naisille alettais yht'äkkiä väittää, että hei, te ette ole naisia vaan miehiä. Niin me ei viitsittäis edes suuttua, tai piitata pennin vertaa moisista lausunnoista, koska meille on päivän selvää, että olemme naisia.

Meidän ei tarvitse jankuttaa sitä joka paikassa ja vaatia muita ihmisiä "tunnustamaan" naiseutemme. Me tiedämme olevamme naisia ilman setan vaahtoamistakin tai muiden ihmisten mielipiteitä.

Mikä on mielestäsi nainen: tieteellisesti se on homosapiens naaras, joka tuottaa munasoluja ja jolla on xx-kromosomit, munasarjat ja kohtu.

Mikä nainen sinun mielestäsi on? Onko se sinulle joku myyttinen satuhahmo kuten yksisarvinen, ja koet suurena vääryytenä, että vain xx-kromosomilliset saa larpata sitä?

Nämä "rohkeat, upeat "naiset", jotka keikkuvat drag-showssa meikeissään ja feikkiutareissaan, eivät tiedä hajuakaan siitä, mitä on olla nainen.

He eivät tiedä kuukautiskierron aiheuttamista mielialanvaihteluista, kuinka sama nainen voi ovulaation aikaan olla afrodite mutta muuttua ennen menkkoja meduusaksi. Se on eri asia, kuin narsistisen trans-diivan oikuttelu.

Naisen koko historia, naisten yhteiskunnallinen vapautuminen, esiäidit jotka taisteli meille oikeudet.

Eikä sinulla selvästikään ole hajuakaan siitä, mitä on olla transsukupuolinen. Tai edes siitä, mikä on transsukupuolinen.

Me "tavisnaiset" harvemmin kohtaamme jatkuvaa ilkkumista, sylkemistä, karttamista, tuijottamista, irvistelyä ja sitä, ettemme koskaan voi olla varmoja olemmeko johonkin tervetulleita vai emme. Emme koskaan tietäisi haluaako joku ihminen tutustua tai edes tervehtiä enää tietäessään taustamme. Voin vannoa, että itse ainakin kysyisin muilta samanlaisilta "tavisnaisilta" että tarttisko tälle asialle tehdä jotain, kun itse haluaisimme vain elää elämäämme häiritsemättä ketään ja silti vastassa on jatuvaa tylytystä.

Todella, todella ylimielistä väittää edes etäisesti arvaavansa, mitä se elämä on kun ei tule hyväksytyksi.

Vierailija
2733/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andre Wickström tykittää Twitterissä:

"andre wickström Twitterissä: "En ole hirveesti perehtynyt tähän translakiin. Mutta sen minä tiedän että se ei ole minulta pois. #translaki 💪" / Twitter

Ja yli 1800 tykkäystä.... Tämä asenne on iso ongelma nykyään, kun mitä tahansa lakeja voidaan runnoa läpi, jos ei ole itseltä pois kuten vaikka järjettömät koronapassit.

Andre on oikeassa. Tämä laki ei vaikuta millään tavalla biologisiin miehiin.

Naiset on eri asia, mutta who cares?!?

Kyllä tämä on nyt täysin heteromiehiltä pois. Kukaan ei tiedä miten, mutta heitä on nyt loukattu ja heitä ärsyttää tämmönen pelleily.

minä ainakin heteroäijänä otan tästä kaiken irti! Uimahallireissua varten mittailemassa tässä vähän feminiinimpiä uikkareita. Näin sitä heteromies löytää naiseuden itsestään, tavataan naiset lauteilla!

No ei tavata, kun minä olen siellä miesten puolella maskuliinisia uroksia ihaillen. Uikkareita ei varmaan edes tarvitse olla mukana, jos ei aio uida.

jos olet vetävännäköinen böönä - no ei tarvi olla edes niin vetävä - niin sut otetaan suosionosoitusten kera vastaan miesten puolelle. Itse olen ihan mitoissa oleva kolli, mutta mitenhän vastaanoton kanssa naisten osastolla :/

Ja koska olet Andre Wikströmin kaltainen herrasmies, päädyt varmasti sieltä uimahallista jatkoille kauniin ladyn kanssa ja koska et ikinä tohtisi loukata naista, niin päätyisit antamaan kaunottaren penikselle kunnon "suuhoitoa" ihan vain todistaaksesi että pidät häntä naisena.

Vierailija
2734/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transmies näkee bullshitin läpi:

"Valitettavasti on pakko sanoa, että vihervasemmistolle transsukupuoliset ovat poliittinen keppihevonen tällä hetkellä. Kun nykyisen valtavirran transaktivismin ongelmia ei voi enää kieltää, vihervasemmisto pesee kätensä asiasta."

https://twitter.com/tulenhenki/status/1621231209677291522?cxt=HHwWhIC8-…

Vihervasemmisto teki temput jo homoseksuaaleille ja tuuppasi transbussin eteen.

Vierailija
2735/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"andre wickström Twitterissä: "En ole hirveesti perehtynyt tähän translakiin. Mutta sen minä tiedän että se ei ole minulta pois. #translaki 💪" / Twitter

Ja yli 1800 tykkäystä.... Tämä asenne on iso ongelma nykyään, kun mitä tahansa lakeja voidaan runnoa läpi, jos ei ole itseltä pois kuten vaikka järjettömät koronapassit.

Kyllä tämä on nyt täysin heteromiehiltä pois. Kukaan ei tiedä miten, mutta heitä on nyt loukattu ja heitä ärsyttää tämmönen pelleily.

minä ainakin heteroäijänä otan tästä kaiken irti! Uimahallireissua varten mittailemassa tässä vähän feminiinimpiä uikkareita. Näin sitä heteromies löytää naiseuden itsestään, tavataan naiset lauteilla!

No ei tavata, kun minä olen siellä miesten puolella maskuliinisia uroksia ihaillen. Uikkareita ei varmaan edes tarvitse olla mukana, jos ei aio uida.

jos olet vetävännäköinen böönä - no ei tarvi olla edes niin vetävä - niin sut otetaan suosionosoitusten kera vastaan miesten puolelle. Itse olen ihan mitoissa oleva kolli, mutta mitenhän vastaanoton kanssa naisten osastolla :/

Tietty vähän hermostuttaa, kun jotkut heteromiehet ovat niin vakaasti sitä mieltä, että p*ska laki. Että eivätkö sitten halua minua sinne saunaan, vaikka kieltämättä olen aika tikissä ikäisekseni. En kuitenkaan voi vastustaa kiusausta päästä vähän katselemaan.

Vierailija
2736/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

milloinkohan luonto tajuaa, että ihmiset ovat yksineuvoisia? Eikö luontoäiti noudata lakia?

Luontoäiti on transfoobikko. Biologia, evoluutio, materiaalinen todellisuus, homoseksuaalisuus ja naisten oikeudet ovat transfobiaa.

Vierailija
2737/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä33453 kirjoitti:

Eikä sinulla selvästikään ole hajuakaan siitä, mitä on olla transsukupuolinen. Tai edes siitä, mikä on transsukupuolinen.

Me "tavisnaiset" harvemmin kohtaamme jatkuvaa ilkkumista, sylkemistä, karttamista, tuijottamista, irvistelyä ja sitä, ettemme koskaan voi olla varmoja olemmeko johonkin tervetulleita vai emme. Emme koskaan tietäisi haluaako joku ihminen tutustua tai edes tervehtiä enää tietäessään taustamme. Voin vannoa, että itse ainakin kysyisin muilta samanlaisilta "tavisnaisilta" että tarttisko tälle asialle tehdä jotain, kun itse haluaisimme vain elää elämäämme häiritsemättä ketään ja silti vastassa on jatuvaa tylytystä.

Todella, todella ylimielistä väittää edes etäisesti arvaavansa, mitä se elämä on kun ei tule hyväksytyksi.

Minä hyväksyn heidät täysin ihmisinä ja kohtelen heitä ihmisinä. mutta naisia he eivät ole eivätkä ikinä tule olemaan.

En silti mene nälvimään heitä vaan kohtelen heitä ystävällisesti. En mene haastamaan heidän kanssaan riitaa tai tuhlaa aikaani väittelyyn heidän kanssaan heidän sukupuolestaan.

Vierailija
2738/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri- Mitäs jos naisten puolella ei ole kun hyvällä varustuksella oleva Matti Marjatta?

jäivätkö loput naiset himaan, eivät uskalla lain takia tulla enää uimaan?

Todennäköisesti tai sit Marjatta anto jo kyydit niille.

Vierailija
2739/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei synnytä.

Vierailija
2740/3723 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty vähän hermostuttaa, kun jotkut heteromiehet ovat niin vakaasti sitä mieltä, että p*ska laki. Että eivätkö sitten halua minua sinne saunaan, vaikka kieltämättä olen aika tikissä ikäisekseni. En kuitenkaan voi vastustaa kiusausta päästä vähän katselemaan.

Ja ennen kaikkea tulla katselluksi! ehkä vähän jopa sopia "pikasuhteita"...