Translaki meni läpi
Kommentit (3723)
Täyttä naisvihaahan tämä päätös on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andre Wickström tykittää Twitterissä:
"andre wickström Twitterissä: "En ole hirveesti perehtynyt tähän translakiin. Mutta sen minä tiedän että se ei ole minulta pois. #translaki 💪" / Twitter
Ja yli 1800 tykkäystä.... Tämä asenne on iso ongelma nykyään, kun mitä tahansa lakeja voidaan runnoa läpi, jos ei ole itseltä pois kuten vaikka järjettömät koronapassit.
Andre on oikeassa. Tämä laki ei vaikuta millään tavalla biologisiin miehiin.
Naiset on eri asia, mutta who cares?!?
No mutta tärkeintähän on se, ettei se ole Andrelta pois! Mitä väliä tosiaan meistä naisista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setan johtajahan turauttelee, että 2-3-vuotiaalla on jo vakiintunut sukupuoli-identiteetti.
Olet siis sitä mieltä ettei ole? Eli muistutat kaikkia, ettei syntymässä pojaksi määritelty lapsi ole sitä ollenkaan välttämättä.
Pikkulapsella ei ole käsitystä sukupuolen konseptista, vaan tuonikäinen lapsi kuvittelee esimerkiksi kaikkien pitkätukkaisten olevan tyttöjä ja naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö äänestää eduskuntaan joku harteikas ja karvainen transnainen? Sitten kun hän menisi eduskunnan saunaan naisten vuorolla, niin saisivat Kokoomuksen "avarakatseiset" naiskansanedustajatkin kokea tätä ihanuutta.
Mä niin haluaisin nähdä jonkun Sanni Grahn-Laasosen ilmeen, kun kullilla varustettu "nainen" istuu lauteilla sen viereen...
Suomessa on sekasaunottu niin kauan, kun saunoja on ollut. Mitä tuo tilanne muuttaisi?
Tiedoksi, etteivät kaikki ihmiset halua saunoa sekasanassa.
Tuo "sekasauna" on jo niin moneen kertaan kulutettu.
Sekasaunoja on ollut ja tulee olemaan.. Mutta silloin se on ihmisen oma valinta mennä saunomaan sekaisin. Hän silloin tietää etukäteen, et tää viereen voi istahtaa mies tai nainen.Jos on oletuksena ja ovessa on ilmoitus vain naisten pukutilat, vain naisten pesutilat ja vain naisten sauna niin silloin haluat ja uskot, että näin myös on. Silloin ei viereen pitäisi stahtaa kuin omaa sukupuolta oleva henkilö.
Silloin on halunnut ja valinnut nimenomaan, ettei olla sekasaunoissa ja pestä sekapesutiloissa jne.Ihmisillä on vielä toivoakseni oikeus valita saunooko sekaisin vai vain esimerkiksi naisille varatuissa tiloissa.
Jos ei tätä eroa tajua niin jo on ihmeellistä.
Okei, eli helpoin ratkaisu on unisex-tilat. Kaikkien oma valinta, eikä tule yllätyksiä kenellekään. Ne, joille ei kelpaa, keksivät itselleen jonkun muun ratkaisun eivätkä pakota muita taipumaan omaan erityisyyteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"andre wickström Twitterissä: "En ole hirveesti perehtynyt tähän translakiin. Mutta sen minä tiedän että se ei ole minulta pois. #translaki 💪" / Twitter
Ja yli 1800 tykkäystä.... Tämä asenne on iso ongelma nykyään, kun mitä tahansa lakeja voidaan runnoa läpi, jos ei ole itseltä pois kuten vaikka järjettömät koronapassit.
Kyllä tämä on nyt täysin heteromiehiltä pois. Kukaan ei tiedä miten, mutta heitä on nyt loukattu ja heitä ärsyttää tämmönen pelleily.
minä ainakin heteroäijänä otan tästä kaiken irti! Uimahallireissua varten mittailemassa tässä vähän feminiinimpiä uikkareita. Näin sitä heteromies löytää naiseuden itsestään, tavataan naiset lauteilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setan johtajahan turauttelee, että 2-3-vuotiaalla on jo vakiintunut sukupuoli-identiteetti.
Olet siis sitä mieltä ettei ole? Eli muistutat kaikkia, ettei syntymässä pojaksi määritelty lapsi ole sitä ollenkaan välttämättä.
Pikkulapsella ei ole käsitystä sukupuolen konseptista, vaan tuonikäinen lapsi kuvittelee esimerkiksi kaikkien pitkätukkaisten olevan tyttöjä ja naisia.
No ei taatusti kuvittele, ellei joku ole fiksuna opettanut, että naisella on pitkä tukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on taas ...omintakeiset tulkinnat. Ensinnäkin sukupuoli todetaan 99,98 prosentin kohdalla, ainoastaan joillekin intersukupuolisille voidaan joutua määrittelemään. Eipäs kolonisoida intersukupuolisten sanastoa. Lapsen mahdollinen poikkeava päänsisäinen tuntemus ei muuta hänen sukupuoltaan. Lapsi ei myöskään ole oikeasti kissanpentu, Ninjaturtle, Barbi, tai viinirypäle, vaikka hän niin fantasioisi. Mutta hieno yritys sulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä on nyt täysin heteromiehiltä pois. Kukaan ei tiedä miten, mutta heitä on nyt loukattu ja heitä ärsyttää tämmönen pelleily.
minä ainakin heteroäijänä otan tästä kaiken irti! Uimahallireissua varten mittailemassa tässä vähän feminiinimpiä uikkareita. Näin sitä heteromies löytää naiseuden itsestään, tavataan naiset lauteilla!
No ei tavata, kun minä olen siellä miesten puolella maskuliinisia uroksia ihaillen. Uikkareita ei varmaan edes tarvitse olla mukana, jos ei aio uida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän poika on, mutta tuskin on vielä ennättänyt luoda sukupuoli- tai muutakaan identiteettiään.
Kalteva on totta transiuttajille:
"Suomen Psykologiliiton V. G.ista on ristiriitaista, että nimenmuutosta voi hakea jo 15-vuotias, mutta ei voi muuttaa sukupuoltaan vastaamaan nimeä" Tulihan se sieltä, ensin nimi, sitten juridinen, sitten omalla ilmoituksella tulee sitten myös hoidot vaatimuksiin."
""Se ei tarkoita lääketieteellisiä sukupuolen korjaushoitoja, vaan mahdollisuutta elää oman koetun sukupuolen mukaista elämää." [sosiaalinen transitio] Mikä estää? Hetun numero? Pukee ne vaatteet mitkä tykkää, tekee hiuksilleen mitä haluaa, opiskelee mikä kiinnostaa."
https://twitter.com/Tea94852859/status/1621421110783873025
Ensin vaihtuu alaikäisen nimi, sitten juridinen sukupuoli ja seuraavaksi mennäänkin transhoitoihin.
Vierailija kirjoitti:
"Suomen Psykologiliiton V. G.ista on ristiriitaista, että nimenmuutosta voi hakea jo 15-vuotias, mutta ei voi muuttaa sukupuoltaan vastaamaan nimeä" Tulihan se sieltä, ensin nimi, sitten juridinen, sitten omalla ilmoituksella tulee sitten myös hoidot vaatimuksiin."
""Se ei tarkoita lääketieteellisiä sukupuolen korjaushoitoja, vaan mahdollisuutta elää oman koetun sukupuolen mukaista elämää." [sosiaalinen transitio] Mikä estää? Hetun numero? Pukee ne vaatteet mitkä tykkää, tekee hiuksilleen mitä haluaa, opiskelee mikä kiinnostaa."
Ensin vaihtuu alaikäisen nimi, sitten juridinen sukupuoli ja seuraavaksi mennäänkin transhoitoihin.
Tässä viitataan Iltalehden juttuun:
Pitäisikö alaikäisen saada korjata juridinen sukupuolensa? Psykologi ja nuorisopsykiatri vastaavat
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d083a4e7-c3d2-4342-85d0-4f39a1f0ab52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tavata, kun minä olen siellä miesten puolella maskuliinisia uroksia ihaillen. Uikkareita ei varmaan edes tarvitse olla mukana, jos ei aio uida.
jos olet vetävännäköinen böönä - no ei tarvi olla edes niin vetävä - niin sut otetaan suosionosoitusten kera vastaan miesten puolelle. Itse olen ihan mitoissa oleva kolli, mutta mitenhän vastaanoton kanssa naisten osastolla :/
Mitä jos hallituksen esitys translain uudistamiseksi hylättäisiin?
Translaki voitaisiin päivittää kansainvälisten ihmisoikeusvaatimusten mukaiseksi yksinkertaisesti poistamalla nykyisestä laista kirjaus lisääntymiskyvyttömyydestä!
https://tasa-arvoasiantuntija.fi/artikkelit/mita-jos-hallituksen-esitys…
Mitä olen transihmisiä tavannut, niin ennemmin olisin alasti transmiehen kuin -naisen silmien alla. Se olisi vähemmän ahdistavan tuntuista.
Olen siis nainen, hetero, ja tätä lakia kammoksun.
Miksi ei erotettu biologista sukupuolta ja sosiologista sukupuolta? Vaan yhdistetiin fakta ja fiktiivinen tunne? Voisiko joku selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä viitataan Iltalehden juttuun:
Pitäisikö alaikäisen saada korjata juridinen sukupuolensa? Psykologi ja nuorisopsykiatri vastaavat
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d083a4e7-c3d2-4342-85d0-4f39a1f0ab52
Varmasti täysin sattumanvarainen korrelaatio:
"Työssäni alaikäisten sukupuoli-identiteetin tutkimuksissa olen laajasti nähnyt, että koettu kiire niin hoitoihin kuin uuteen henkilöllisyystodistukseen on yhteydessä vakaviin mielenterveyden häiriöihin."
Käyttäjä33453 kirjoitti:
Tajuattekohan te estoitta törkeyksiä tänne kirjoittelevat, että puhutte ihan oikeista ihmisistä. He voisivat olla vaikka teidän lapsianne tai muita läheisiänne.
Ette te varmaankaan tajua.
Ette sitäkään, että se, että täällä on niin vähän kanssanne eri mieltä olevia, johtuu pitkälti siitä, että ihmiset joutuvat suojaamaan itseään tältä järisyttävältä määrältä äärimmäisen loukkaavaa sisältöä. Kuinka monesta ihmisryhmästä oikeasti puhutaan julkisessa sfäärissä näin pahasti?
Asiallisesti ilmaistut mielipiteet ja argumentit ovat ok. Täällä niitä on hyvin pieni prosentti. Loppu on kuin jostain pahimpien koulukiusaajien oppikirjasta.
Eli on "koulukiusaamista" jos ei vaan pysty näkemään miestä "naisena" jolla nyt on "lady-penis" ja "lady-kivarit"???
Ikävää jos biologian kirja on teille "koulukiusaajien oppikirja".
Jos meille tavis-naisille alettais yht'äkkiä väittää, että hei, te ette ole naisia vaan miehiä. Niin me ei viitsittäis edes suuttua, tai piitata pennin vertaa moisista lausunnoista, koska meille on päivän selvää, että olemme naisia.
Meidän ei tarvitse jankuttaa sitä joka paikassa ja vaatia muita ihmisiä "tunnustamaan" naiseutemme. Me tiedämme olevamme naisia ilman setan vaahtoamistakin tai muiden ihmisten mielipiteitä.
Mikä on mielestäsi nainen: tieteellisesti se on homosapiens naaras, joka tuottaa munasoluja ja jolla on xx-kromosomit, munasarjat ja kohtu.
Mikä nainen sinun mielestäsi on? Onko se sinulle joku myyttinen satuhahmo kuten yksisarvinen, ja koet suurena vääryytenä, että vain xx-kromosomilliset saa larpata sitä?
Nämä "rohkeat, upeat "naiset", jotka keikkuvat drag-showssa meikeissään ja feikkiutareissaan, eivät tiedä hajuakaan siitä, mitä on olla nainen.
He ovat vain naisen karikatyyrejä.
He eivät tiedä menkoista, menkkakivuista, ovulaation aiheuttamasta kiimasta.
He eivät tiedä kuukautiskierron aiheuttamista mielialanvaihteluista, kuinka sama nainen voi ovulaation aikaan olla afrodite mutta muuttua ennen menkkoja meduusaksi. Se on eri asia, kuin narsistisen trans-diivan oikuttelu.
Kantaa uutta elämää sisällään, synnytykset imetykset. ym.
Naisen koko historia, naisten yhteiskunnallinen vapautuminen, esiäidit jotka taisteli meille oikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos olet vetävännäköinen böönä - no ei tarvi olla edes niin vetävä - niin sut otetaan suosionosoitusten kera vastaan miesten puolelle. Itse olen ihan mitoissa oleva kolli, mutta mitenhän vastaanoton kanssa naisten osastolla :/
-eri- Mitäs jos naisten puolella ei ole kun hyvällä varustuksella oleva Matti Marjatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri- Mitäs jos naisten puolella ei ole kun hyvällä varustuksella oleva Matti Marjatta?
jäivätkö loput naiset himaan, eivät uskalla lain takia tulla enää uimaan?