Translaki meni läpi
Kommentit (3723)
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia asioita pohditaan oikeon poliitikkopiireissä ihan kuin ei olisi oikeita asioitakin hoidettavana!!
Miljardi hassattiin muutaman hassun hetutransin henkilökorttidysforian alttarille. Oikeilla transeillahan on ollut 20 vuotta oikeus vaihtaa juridinen sukupuolitieto ja käyttää sen mukaisia tiloja. Sukusolujakin voi nykyään tallettaa, jos ei halua tehdä lapsia ennen transitiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se demokratia toimii, että enemmistön ääni ratkaisee. Helkkarin hyvä niin.
Et voi tosissasi kuvitella että suurin osa suomalaisista kannattaa sitä että sukupuolta voi vaihdella vuosittain?
Meillä ei edes 2. ja 3. suosituin puolue päässyt hallitukseen, tehdäänkö täällä oikeasti politiikkaa jota enemmistö kannattaa?
Ei todellakaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan liikunta innostus tulee loppumaan tämän lain myötä, jos pukuhuoneisiin joutuu menemään. Kohta ihmetellään ihmisten kunnon heikkenemistä ja lasten liikuntatunneille osallistumatta jättäneiden määrää. Harrastukset nuorilla ja lapsilla vähenevät. Tuskinpa aikuisetkaan uimahalleista ja kuntosaleista enää kiinnostuvat.
Niin. Mua ei kiinnosta se, että sukupuolitunneuskovaiset väittävät, että väärinkäyttäjiä on vain vähän. Jo pelkästään se ajatus, että sinne voi koska tahansa tulla mies, on ihan riittävä syy olla menemättä. Kyllä tuollaisessa tilanteessa pitäisi taata se, että sinne ei ketään vastakkaisen sukupuolen edustajaa tule. Minua ei hitto vie kiinnosta se, mitä tehdään sitten sen jälkeen kun vahinko on jo tapahtunut. En halua katsella koko ajan olkani yli kun vaihdan vaatteita ja käyn suihkussa.
Sitä tuskin on sinulle mennyt kukaan takaamaan ennenkään. Mutta tietenkin saa olla menemättä. Kuka tahansa saa olla menemättä, jos ei halua.
Eli jos naisia tai tyttöjä ahdistaa miehen läsnäolo pukuhuoneessa tai suihkussa, niin naisten pitää vaan jättää menemättä naisten pukkareihin ja suihkuihin, jotta miehet voivat rauhassa käyttää niitä?
Tää ideologia on pahempi kuin ääri-i s l a m.
Vätyksille oiva tilaisuus vältellä kutsuntoja ja inttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama öyhötys oli silloin kun homot ja lesbot saivat oikeuden mennä naimisiin. "ai kauheeta kohta kaikki pakotetaan homoiksi ja heterot kuolee sukupuuttoon!!!!!"
No miten kävi? Niinpä.
Siis tuo laki ei koskenut heteroita millään tavoin.
Tämä uusi laki koskee meitä jokaista henkilökohtaisesti.
Esim. Michael Penttilä larppaa jo naista täyttä häkää. Hänet voi uuden lain turvin siirtää naisvankilaan.
No, mitäs pahaa siinä on? Hänellähän on vain fetissinä kuristaa naisia.
Kukaan ei voi taata, etteikö tällaisia olisi enemmänkin ja vielä vapaalla jalalla. Raaoista seksuaalirikoksista saatavat tuomiotkin ovat nykyään naurettavan lyhyitä. Entisiä seksuaalisia predatoreita ei parin vuoden linnatuomio pelota ja positiivisena seikkana voi mainita että sen voi nyt lusia naisvankilassa.
Ja jos teko ei ole ns. törkeä, niin siitä saa vain ehdollista.Niin, nämä vielä vapaalla jalalla olevat mahdolliset uudet "penttilät" huolestuttavat minua oikeastaan enemmän kuin Michael Penttilä, koska hän kuitenkin on jo vankilassa, hän on tunnetusti vaarallinen vanki ja jopa kuuluisa tapaus. Ei häntä ihan helpolla siirrettäisi naisten vankilaan. Mutta entä ne, joilla on samanlaisia taipumuksia, ja jotka nyt kaikessa hiljaisuudessa vaihtavat juridisen sp:nsa... ja jos sitten joskus jää kiinni ja joutuu vankilaan, sukupuoli on valmiiksi vaihdettu ja voi automaattisesti olettaa, että päätyy naisvankilaan.
Taisi olla Kaliforniassa kun sadat miesvangit vaihtoivat sukupuolensa ja hakivat naisvankiloihin.
Katsoin aikoinaan paljon vankiladokumentteja ja noissa jenkkivankiloissa säännöstään miehet on muutaman hengen selleissä ja ulkoilevat pieninä ryhminä mutta naiset on katsottu niin harmittomiksi että nukkuvat isoissa saleissa keskenään kerrossängyissä. Noihin naistiloihin sitten on siirretty väkivaltaisia miesvankeja naisstatuksella ja naiset joutuvat keskenään sopimaan öisin vahtivuorot.
Todellakin cruel and unusual punishment naisille jotka yleensä päätyvät vankilaan epätoivoisen elämäntilanteen ja hu-umeisiin sekaantumisen takia.
Viisas ottaa varteen isänsä moitteet, omahyväinen ei nuhteista piittaa. Hyvä sana ravitsee puhujansa, mutta pahantekijä janoaa väkivaltaa. Joka hillitsee kielensä, turvaa henkensä, suupaltti kulkee turmioon. Laiska toivoo mutta ei saa, ahkera syö itsensä kylläiseksi. Oikeamielinen vihaa valheellisuutta, jumalaton levittää häpeän löyhkää. Oikeamielinen pysyy oikealla tiellä, jumalaton syöksyy syntiin ja tuhoon. Selkeä harkinta tuo arvostusta, mutta juonittelijan tie vie tuhoon. Viisas toimii kaikessa taitavasti, tyhmä panee näytteille tyhmyytensä. Petollinen sanansaattaja tuo tuhon, uskollinen lähetti tuo pelastuksen. Kuritonta odottaa köyhyys ja häpeä, kunnia sitä, joka nuhteita kuulee. Sydän iloitsee, kun toive täyttyy, pahasta luopuminen on houkalle kauhistus. Hae viisaiden seuraa, niin viisastut, pahoin käy, jos lyöttäydyt typerien joukkoon.
Sananlaskujen kirja 13:1-6, 15-20
Jos minä vaihtaisin sukupuolta nyt niin mikään ei muuttuisi elämässäni, minulle sukupuoli on vain ulkonäöllinen seikka ihmisessä eli sukupuolierot on vain ulkonäössä.
En oikein tajua miksi tästä aiheesta edes jaksetaan jauhaa kun sukupuoli on varsin mitätön asia elämässä ja nykyisin yhteiskunnassa sukupuoli ei määritä edes mitään.
Toinen kiireasia hoidettavaksi on ehdottomasti sukupuolineutraalien liikennemerkkien valmistus ja vaihto teiden varsille.
Herra, varjele minua pahoilta ihmisiltä, suojele väkivallantekijöiltä! He hautovat mielessään katalia, yhtenään he ovat haastamassa riitaa. Heidän kielensä on terävä kuin käärmeen kieli, kyyn myrkkyä heillä on huulillaan. (sela) Herra, suojele minua, älä anna minun joutua jumalattomien käsiin. Varjele minua väkivallantekijöiltä, jotka juonillaan yrittävät kaataa minut. Nuo röyhkeät miehet ovat virittäneet minulle paulat ja langat, pingottaneet verkon tieni yli, piilottaneet loukkuja tuhokseni. (sela) Minä luotan sinuun, Herra, sinä olet minun Jumalani, kuuntele, mitä sinulta pyydän! Herra, sinä olet väkevä auttajani, sinun kätesi suojaa minua taistelussa. Herra, älä anna käydä toteen sen, mihin jumalattomien mieli palaa, tee tyhjäksi ylvästelijöiden juonet! (sela)
Psalmit 140:2-9
Ohisalo hehkuttaa twitterissä translain läpimenoa. Suomalainen transmies vastaa:
"Älä puhu kollektiivina "transihmisistä" sillä meistä todellakaan kaikki eivät kannattaneet tätä lakia. Sinäkin sait sähköpostia niiltä transsukupuolisilta, jotka eivät kannata tätä lakia. Oletkohan edes lukenut niitä?"
Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi! Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi. Voi niitä, jotka ihailevat omaa älyään ja omasta mielestään ovat perin viisaita! Voi niitä, jotka ovat sankareita viiniruukun ääressä, niitä, jotka ovat väkeviä juomien sekoittajina! Lahjuksesta he julistavat syyllisen syyttömäksi. Siltä, joka on oikeassa, he ottavat oikeuden.
Jesajan kirja 5:20-23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan liikunta innostus tulee loppumaan tämän lain myötä, jos pukuhuoneisiin joutuu menemään. Kohta ihmetellään ihmisten kunnon heikkenemistä ja lasten liikuntatunneille osallistumatta jättäneiden määrää. Harrastukset nuorilla ja lapsilla vähenevät. Tuskinpa aikuisetkaan uimahalleista ja kuntosaleista enää kiinnostuvat.
Niin. Mua ei kiinnosta se, että sukupuolitunneuskovaiset väittävät, että väärinkäyttäjiä on vain vähän. Jo pelkästään se ajatus, että sinne voi koska tahansa tulla mies, on ihan riittävä syy olla menemättä. Kyllä tuollaisessa tilanteessa pitäisi taata se, että sinne ei ketään vastakkaisen sukupuolen edustajaa tule. Minua ei hitto vie kiinnosta se, mitä tehdään sitten sen jälkeen kun vahinko on jo tapahtunut. En halua katsella koko ajan olkani yli kun vaihdan vaatteita ja käyn suihkussa.
Sitä tuskin on sinulle mennyt kukaan takaamaan ennenkään. Mutta tietenkin saa olla menemättä. Kuka tahansa saa olla menemättä, jos ei halua.
Eli jos naisia tai tyttöjä ahdistaa miehen läsnäolo pukuhuoneessa tai suihkussa, niin naisten pitää vaan jättää menemättä naisten pukkareihin ja suihkuihin, jotta miehet voivat rauhassa käyttää niitä?
Tää ideologia on pahempi kuin ääri-i s l a m.
Juurikin näin, se on naisten ongelma jos ahdasmielisinä ahdistuvat, kotiin kasvamaan ja sen jälkeen vasta uimahalliin.
Kullifobiasta voi parantua! Sitä paitsi suomalaiset ovat sekasaunoneet 1800-luvulla! Naiserityiset tilat ovat patriarkaatin salaliitto! t. Kontula ja muut vassarifeministit
Ei minua haittaa yhteiset tilat. Naisia on tähän asti vaivannut, tai niin olen ainakin luullut. Hyvä jos asia on muuttunut, niinkuin täältä saa lukea!
-Mies
Kuinka tämmöiset huuhaat menee läpi kun ihmisen perusturvaan ei tehdä mitään muutoksia. Kuntouttavan 9 euron kulukorvaus on jäänyt kivi kaudelle. Työmarkkinatukea pitäisi nostaa 200 euroa vähintään tämän päivän hinta tasolle.
Sukupuoli saadaan syntymässä ja paljonko tämmöinen vaihdos maksaa veronmaksajille kun sitä saa vaihtaa mielialan mukaan sinne sun tänne. Maksaako ne itse sen vaihdoksen.
Muutenkaan täällä ei sairaita enää hoideta tai todella vaikeeta niin paljonko tämmöinen trans laki vie yhteiskunnan resursseja. Oikeesti sairaat jäävät hoitamatta kun näiden sukupuolen vaihtajien vaihtamisia vain hoidetaan.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000009348478.html?s=08
lukekaa. Todella hyvä ja ajatuksia herättävä näkökulma transnuorten kanssa töitä tehneeltä psykiatrilta
Vierailija kirjoitti:
Juuri on paisuteltu me too -hengessä naisten kokemaa ahdistelua. Siinä mentiin jo niin pitkälle, että paha katsekin (millainen se sitten onkin) koettiin ahdisteluna, puhumattakaan sanoista tai peräti kosketuksesta ilman lupaa. Ja flirttailu on erittäin riskaabelia, koska nainen voi siitä tehdä jopa rikosilmoituksen!
Nyt ollaankin yhtäkkiä niin vapautuneita ja moderneja, että ei yhtään ole väliä, jos suihkuun tai saunaan tulee vierelle biologinen mies, siis syntymässä urospuoliseksi todettu. Se voi jopa katsoa liian kiinnostuneena naista, mutta eihän se haittaa!
Sinunko mielestä kosketus ilman lupaa on liian pitkälle menemistä?
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000009348478.html?s=08
lukekaa. Todella hyvä ja ajatuksia herättävä näkökulma transnuorten kanssa töitä tehneeltä psykiatrilta
Mikähän aivopieru Hesarille on tullut. Täysin poikkeava juttu heidän normi-agendaan verrattuna.
Onko teistä moni elänyt itsensäpaljastajien kulta-aikana? Silloin meitä tyttölapsiakin neuvottiin, että älä näytä järkytystä tai juokse karkuun, eivät ole vaarallisia. Ei sitten tehty muuta kuin katsottiin halveksivasti tai hihitettiin. Olihan se kyllä niin jännää, että joskus käveltiin uudestaan ohi. Sen verran erikoista se oli, että luultavasti kaikki kohtaamiset jäivät kyllä mieleen, mutta en usko ahdistuneeni. Enemmän se säälitti ja mietitytti, että millainen elämä heilläkin raukoilla mahtaa olla.
Laitontahan se varmaan oli silloinkin, mutta nykyään kaikki tuollainen otetaan paljon vakavammin. Sana tietysti leviää ja kamerat kulkevat mukana lapsillakin. Veikkaan, että tuokin toiminta on siirtynyt pitkälti verkkoon.
Noh, saa nähdä alkaako irstailijoita lain myötä näkyä jossain enemmän kuin ennen. Itse en sen puolesta löisi vetoa.
Nuo ihmiset ovat vedettömiä lähteitä, sadepilviä, jotka tuulenpuuska hajottaa. Heille on varattuna synkin pimeys. Heidän puheensa ovat suurellisia mutta tyhjänpäiväisiä, ja ruumiinsa halujen vallassa he koettavat vietellä irstauteen niitä, jotka juuri ovat pääsemässä eroon eksyksissä vaeltavista. He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
Toinen Pietarin kirje 2:17-19
Mistä teidän keskinäiset kiistanne ja taistelunne syntyvät? Mistäpä muusta kuin haluistanne, jotka käyvät taistelua teidän ruumiissanne. Te himoitsette, mutta jäätte vaille, kiihkon ja kateuden vallassa te vaikka riistätte hengen toisiltanne, mutta ette silti saavuta päämääräänne. Te taistelette ja iskette yhteen, mutta jäätte vaille, koska ette pyydä. Ja vaikka pyydätte, te ette saa, koska pyydätte väärässä tarkoituksessa, kuluttaaksenne kaiken mielihaluissanne. Te uskottomat! Ettekö tiedä, että rakkaus maailmaan on vihaa Jumalaa kohtaan? Joka tahtoo olla maailman ystävä, asettuu Jumalan viholliseksi. Taipukaa siis Jumalan alaisuuteen, mutta vastustakaa Paholaista, niin se lakkaa ahdistamasta teitä. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, synnintekijät, puhdistakaa sydämenne, te kahtaalle horjuvat! Tuntekaa kurjuutenne, surkaa ja itkekää! Kääntyköön naurunne murheeksi, ilonne masennukseksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän on teidät korottava.
Jaakobin kirje 4:1-4, 7-10