Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sipoolaisperhe säästi yli 4 000 euroa vuodessa punalaputetuilla tuotteilla

Vierailija
30.01.2023 |

Kuka vielä sanoo että punalaputetut tuotteet on turhia? https://www.is.fi/perhe/art-2000009344612.html

Kommentit (709)

Vierailija
501/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toimittaja on tehnyt uutisen ajatuksella > pas*amyrsky nousee.

Ja kun ei näillä elämänsä sankareilla ole mitään arvostelukykyä, niin suostuvat näihin uutisiin.

Tämäkin pariskunta hyötyisi kyllä marttojen kurssista.

Ehdottomasti joku ruoanlaittokurssi vaikka koko perheelle. Kouluikäisethän niitä oppeja koulussakin saavat, joten ei muuta kuin lisää harjoittelua kotona ja voisivat opettaa vanhempiaankin.

Ketjuun oli lainattu isän lausahdus, jonka mukaan hän kuvittelee olevansa todella fiksu kun tajuaa, että eineslaatikoiden koossa on eroja.

Ei tunnu ymmärtävän alkuunkaan miten typerää työttömän ja vähävaraisen on ostella suurelle perheelle valmislaatikoita, kun aikaakin olisi valmistaa ravitsevampia ja edullisempia itse.

Vierailija
502/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toimittaja on tehnyt uutisen ajatuksella > pas*amyrsky nousee.

Ja kun ei näillä elämänsä sankareilla ole mitään arvostelukykyä, niin suostuvat näihin uutisiin.

Tämäkin pariskunta hyötyisi kyllä marttojen kurssista.

Ehdottomasti joku ruoanlaittokurssi vaikka koko perheelle. Kouluikäisethän niitä oppeja koulussakin saavat, joten ei muuta kuin lisää harjoittelua kotona ja voisivat opettaa vanhempiaankin.

Ketjuun oli lainattu isän lausahdus, jonka mukaan hän kuvittelee olevansa todella fiksu kun tajuaa, että eineslaatikoiden koossa on eroja.

Ei tunnu ymmärtävän alkuunkaan miten typerää työttömän ja vähävaraisen on ostella suurelle perheelle valmislaatikoita, kun aikaakin olisi valmistaa ravitsevampia ja edullisempia itse.

Luuletko että noi osallistuisi? Huutaisivat, että kiusataan. Ei noi ihmiset opi, olisi jo oppineet jos edellytyksiä olisi.

Noiden tuollaisten lapset huolettaa, kotoa saatu malli on sellainen että suuri riski päätyä yhtä köyhäksi. Ja nykykoulu ei pysty auttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan huvittava vale-fake uutinen jälleen mediassa... kaupassa ei tosiaan ole valtavaa määrää punalappuisia tuotteita ja ammattihamstraajat käyvät ne vähät hakemassa... eli ei tavallinen perhe niistä hyödy... ja lisäksi tuotteet ovat monesti sellaisia etteivät menisi milloinkaan kaupaksi muutenkaan...

Mutta tämä on yksi median / hallinnon keino saada nostettua esiin otsikoita ettei kukaan tässä köyhdy ja että kaikilla menee hyvin ihan pienillä toimenpiteillä... se on sitä köyhdyttämisen agendaa...

Vierailija
504/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas olen miettinyt, että mitä ruokaa. Possun uunifilepala maksoi 4,90 kilo, oli yllätystarjous meidän kaupassa. Kilon palan jaan kolmeen osaan, osasta teen kastikkeen, osan nuijin ja pakastan pihveinä. Jälkkäriksi ( ja iltapalaksi leivän kera) teen vadelmakiisseliä ihan itse poimituista marjoista, ei ehkä järin terveellistä, mutta kun rahat ovat tiukilla, niin terveellisyys on toisarvoista. Mietitään sitä sitten, kun on taas rahaa. Kaalia ja appelsiinia salaatiksi, on hyvää ja vitamiinipitoista.

Teinien kanssa olin jo luopunut yhteisistä iltapaloista, jokainen haki ja söi illalla kaapista mitä mieli. Otin kuitenkin uudelleen tavaksi valmistaa iltapalan, jolloin jääkaapista ei häviä kaikki leikkeleet ja juustot hetkessä. Teen valmiit leivät ja päätän mitä tarjolla on. Säästöä sekin.

Jonkinlaista järjestelmällisyyttä edullisen ruoan valmistaminen vaatii. Toisaalta kannattaa myös olla joustava, jos tulee hyvä tarjous vastaan. Välillä kannattaa antaa kauppiaan päättää, mitä syödään.

Kilohinta on se olennainen asia. Punalaputettuja ostan vain, jos kilohinta on oikeasti huokea ja tuote on sellainen, että se tulee käytettyä. Itse kiinnitän huomiota kaupassa lihan, kalan, broilerin hintoihin. Ihan turha miettiä mitä pussi vehnäjauhoja tai halpa makaroni maksaa, kun ne ovat joka tapauksessa edullisia.

Vierailija
505/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt hämmentää kyllä nuo heille maksetut bonukset? Miten noin vähän??

Meille on maksettu 3 henkilön taloudessa 12kk aikana 360e, saman verran kuin heille. Vaikka menomme ovat melkein puolet vähemmän.

Mietin ihan samaa, kun en millään saa laskettua noita numeroita. Mielestäni heidän saamiensa bonusten määrä ei täsmää siihen mitä jutussa sanottiin heidän kokonaisostojensa olevan. 🤔 Vai osaako joku nyt selittää tuon?

Ostokset keskitetty Lidliin? Ja Prismasta vain haettu punalaputettuja iltaisin? 

Ei, kun jutun mukaan 95% kaikista ostoksista tehdään S-ryhmältä. Ja näihin ostoksiin menee rahaa kuulemma 1400-1500 kuussa. Silti bonuksia koko vuodelta vain 362,87.

Vierailija
506/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen noin klo 18 asioin ruokakaupassa ja katselin mitä punalaputettuja ruokia vielä löytyy. Sämpylää, hiivaleipää, pullaa, valmissalaatteja, kolmioleipiä ja vastaavia, muita eineksiä vähän, muutamia kalliita juustoja, kasvisnakkeja, savulohta, graavilohta ja jogurttia. Varmasti jotain muutakin mutta nuo osuivat silmiin kun tein kierrosta.

Lihoja ei näkynyt lainkaan enää tuohon aikaan eikä esimerkiksi ruisleipää. Ei normaaleja nakkeja tai makkaroita tai viili/rahkaosastolta. Itselleni ei noista laputetuista löytyisi ostoon mitään. Savulohenkin päiväys huusi varoitusta ja silloin jää kyllä hyllyyn.

Vierailija
507/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko koskaan mitään artikkeleita, joissa vähävarainen on joku yksinasuva? Olisi vaihtelua näihin lapsilaumatapauksiin.

Ihan vasta oli juttu vähävaraisesta, yksin asuvasta naisesta. Yhteiskunta maksoi lähes kokonaan asumisen. Mutta nuorella naisella ei harmikseen rahat riittäneet energiajuomiin ja parempaan jauhelihaan.

Oliko se tämä joka laittoi joka kuukausi rahaa kynsiin mutta ei just ruokaan?

Vierailija
508/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko koskaan mitään artikkeleita, joissa vähävarainen on joku yksinasuva? Olisi vaihtelua näihin lapsilaumatapauksiin.

Ihan vasta oli juttu vähävaraisesta, yksin asuvasta naisesta. Yhteiskunta maksoi lähes kokonaan asumisen. Mutta nuorella naisella ei harmikseen rahat riittäneet energiajuomiin ja parempaan jauhelihaan.

Sama tyyppi, töitä olisi saanut muttei halunnut. Suomalaista köyhyttä :/

Vierailija
509/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko isän työttömyyskassaan liittymättömyyden syy se, että eikös kaikki ylimenevä mene ulosottoon? Ehkä sitä ei oltu siksi tehty, kun sillä ei olisi vaikutusta perheen talouteen kuitenkaan. Onko heillä tarkoitustakaan maksaa velkojaan takaisin, vaikea sanoa, kun ei tiedä summia.

Vierailija
510/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset hedelmät, kukaan ei osta hedelmiä jos perusruoasta pula.

Vierailija
511/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästä säästä! Suomalainen uusi mantra. Säästän säästän säästämästäni päivät pääksytysten ja säästämästäni päästyäni. Tuolta minä säästän, tästä minä säästän, ja vartioin että muutkin säästävät, ja valtio säästää, kunnat säästää, taloyhtiö säästää

Tää alkaa olla oikeasti ihan ..tun sairasta! Eläisitte. Se voi olla ohi minä tahansa säästöpäivänä.

Suomalainen kansanharrastus on syödä tänään hernekeittoa ja hapankorppuja ja pihistellä kaikessa jotta voi sitten 170 vuotiaana nauttia siitä inflaation nakertamasta pesämunasta joka on maannut säästötilillä kaikki nämä vuodet.

Siinä missä amerikkalainen, ruotsalainen tai tanskalainen sijoittaa, yrittää ja näin vaurastuu, suomalainen lähtee jonnekin sateeseen seisomaan odottaa ilmaista ämpäriä koska siinähän säästää!

Vierailija
512/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästä säästä! Suomalainen uusi mantra. Säästän säästän säästämästäni päivät pääksytysten ja säästämästäni päästyäni. Tuolta minä säästän, tästä minä säästän, ja vartioin että muutkin säästävät, ja valtio säästää, kunnat säästää, taloyhtiö säästää

Tää alkaa olla oikeasti ihan ..tun sairasta! Eläisitte. Se voi olla ohi minä tahansa säästöpäivänä.

Suomalainen kansanharrastus on syödä tänään hernekeittoa ja hapankorppuja ja pihistellä kaikessa jotta voi sitten 170 vuotiaana nauttia siitä inflaation nakertamasta pesämunasta joka on maannut säästötilillä kaikki nämä vuodet.

Siinä missä amerikkalainen, ruotsalainen tai tanskalainen sijoittaa, yrittää ja näin vaurastuu, suomalainen lähtee jonnekin sateeseen seisomaan odottaa ilmaista ämpäriä koska siinähän säästää!

Sijoittaa? Kun ei selviä edes arjesta, niin noiko sijoittamaan?

Vierailija
513/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan tää lehtijuttu kokoomuksen ostama? Tyhmät ja varattomat -sarjassa. Ihanan leimaavaa. Kuten se tekokynsinen sometyyppi, jolla ei ollut ruokaan varaa.

saman huomannut, taso alkaa oleman sama kuin jossain dokkareissa britti tai jenkkiköyhistä, missä näkee että homma pielessä ja pahasti. Ja tietty kovaan ääneen paasaus että society lets us down( yhteiskunta on pettänyt meidät)..omassa toiminnassahan ei ole mitään korjattavaa. Miten ihmeessä saadaan 26 litraa maitoa menemään, veikkaan että isipappa on se kovin maidon litkijä..maitoa ja pekonia pitää olla ja pippuripihviä..vaimo syö sit salaatit. Jep.

Tää maidon litkintä on kyllä oudointa ikinä. Ihan turhia kaloreita. Ei tarvitse teini eikä aikuinen maitoa. Ei edes pikkulapsi, jos saa d-vitamiinin ja kalsiumin muualta. Meillä lapsi lopetti maidon juonnin 3-vuotiaana, koska pahaa. En ihmettele. Vesi on hyvä juoma. Terve on.

Samoilla linjoilla. Maitoa on juomana lähinnä silloin, kun leivotaan itse viikon sämpylät (osa pakastimeen) ja kylmä (rasvaton, D-vitaminoitu) maito maistuu uunituoreen sämpylän kanssa. Muulloin jano- ja ruokajuomana vesi. Juustoa kyllä kulutamme aika paljon mm.salaateissa.

Vierailija
514/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko isän työttömyyskassaan liittymättömyyden syy se, että eikös kaikki ylimenevä mene ulosottoon? Ehkä sitä ei oltu siksi tehty, kun sillä ei olisi vaikutusta perheen talouteen kuitenkaan. Onko heillä tarkoitustakaan maksaa velkojaan takaisin, vaikea sanoa, kun ei tiedä summia.

Noi on just niin lyhytnäköisiä, että kun velka ei kuittaannu heti pois, sitä ei edes yritetä maksaa.

Vierailija
515/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan tää lehtijuttu kokoomuksen ostama? Tyhmät ja varattomat -sarjassa. Ihanan leimaavaa. Kuten se tekokynsinen sometyyppi, jolla ei ollut ruokaan varaa.

saman huomannut, taso alkaa oleman sama kuin jossain dokkareissa britti tai jenkkiköyhistä, missä näkee että homma pielessä ja pahasti. Ja tietty kovaan ääneen paasaus että society lets us down( yhteiskunta on pettänyt meidät)..omassa toiminnassahan ei ole mitään korjattavaa. Miten ihmeessä saadaan 26 litraa maitoa menemään, veikkaan että isipappa on se kovin maidon litkijä..maitoa ja pekonia pitää olla ja pippuripihviä..vaimo syö sit salaatit. Jep.

Tää maidon litkintä on kyllä oudointa ikinä. Ihan turhia kaloreita. Ei tarvitse teini eikä aikuinen maitoa. Ei edes pikkulapsi, jos saa d-vitamiinin ja kalsiumin muualta. Meillä lapsi lopetti maidon juonnin 3-vuotiaana, koska pahaa. En ihmettele. Vesi on hyvä juoma. Terve on.

Ei maidossa mitään vikaa ole. Siitä saa kalsiumia ja proteiinia (ja monia muita ravintoaineita). Maito oli tuon perheen aterioissa ja eineksissä se terveellisin osa. Miksi siitä pitää valittaa?

26 litraa viikossa!?

Eli 4,5 dl per nuppi. Mitenkäs tämä nyt sinulta on pois?

Aikuinen ei tarvitse maitoa puolta litraa päivässä. Ymmärrän lapset, mutta aikuinen ei maitoa tarvitse. Pärjää oikein hyvin ilmankin. Ei ole keneltäkään pois, mutta tuollainen mässäily ei tee hyvää kenellekään. Puoli litraa riittää aikuiselle viikoksi kahvimaitona, muuhun ei tarvitse.

No, minä tarvitsen maitoa. En pärjää ilman, enkä aiokaan pärjätä. Maidon juominen ei ole "mässäilyä". Sen sijaan jokainen pärjää ilman kahvia. Kofeiinilla on paljon tunnettuja haittavaikutuksia, se voi mm. laukaista ahdistusoireyhtymän. Kahvinviljely on iso ympäristöongelma ja on täysin järjetöntä käyttää rahojaan turhan tuonti-luksustuotteen ostamiseen. Halvemmaksi tulisi, jos tunnustaisi addiktionsa ja hoitaisi sen.

Et taida tietää, että nautaeläimen lannasta tulee isot metaanipäästöt maapallolla, joten ihan ympäristöystävällistä se maidon juontikaan ei ole. ja ihan yhtä hyvin sinä tulet toimeen ilman maistoa, kun ne kahvinjuojatkin ilman kahvia. Jos et itse pysy luopumaan maidosta, jota aikuinen ihminen ei oikesti tarvitse, turhaan vingut, että toisten täytyy luopua kahvista.

Ei se maitoaddiktiokaan ihan ilmaista ole ;)

Ja kahvinviljelyalat on kärpäsenkakka sen rinnalla mitä maapallolla tuhotaan metsiä ja kasvatetaan soijaa ym rehua nautakarjan/lihakarjan  elättämiseen. Eli siis karjan laidunmaat/rehun/soijan viljelyalat on  aivan eri luokkaa, kuin kahvin viljelyyn käytetty maa-ala. Ota selvää asioista, äläkä mesoa turhasta.

Itse en juo kahvia, enkä käytä maitoa  ja ei ole mitään vaikeutta elää.

En minä mesoa. Ärsyttää vaan, kun joku tulee sanomaan, että "Et tarvitse maitoa." Miten ihmeessä joku oman elämänsä erikoisasiantuntija tulee keuhkoamaan, että tietää paremmin myös kaikkien muiden tarpeet? Vielä erikoisemmaksi sen tekee se, että elämme suomalaisessa kulttuurissa, jossa maidolla on perinteisesti ollut iso sija. Ja tuosta lehmien ympäristövaikutuksista on myös toisenlaista tietoa olemassa, joten ota itse selvää asioista, äläkä mesoa turhasta. Äläkä varsinkaan puutu toisten ruokavalintoihin tuollaisella ylemmyydentuntoisella ja pa*kantärkeällä asenteella.

Vierailija
516/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maidossa mitään vikaa ole. Siitä saa kalsiumia ja proteiinia (ja monia muita ravintoaineita). Maito oli tuon perheen aterioissa ja eineksissä se terveellisin osa. Miksi siitä pitää valittaa?

26 litraa viikossa!?

Eli 4,5 dl per nuppi. Mitenkäs tämä nyt sinulta on pois?

Aikuinen ei tarvitse maitoa puolta litraa päivässä. Ymmärrän lapset, mutta aikuinen ei maitoa tarvitse. Pärjää oikein hyvin ilmankin. Ei ole keneltäkään pois, mutta tuollainen mässäily ei tee hyvää kenellekään. Puoli litraa riittää aikuiselle viikoksi kahvimaitona, muuhun ei tarvitse.

No, minä tarvitsen maitoa. En pärjää ilman, enkä aiokaan pärjätä. Maidon juominen ei ole "mässäilyä". Sen sijaan jokainen pärjää ilman kahvia. Kofeiinilla on paljon tunnettuja haittavaikutuksia, se voi mm. laukaista ahdistusoireyhtymän. Kahvinviljely on iso ympäristöongelma ja on täysin järjetöntä käyttää rahojaan turhan tuonti-luksustuotteen ostamiseen. Halvemmaksi tulisi, jos tunnustaisi addiktionsa ja hoitaisi sen.

Et taida tietää, että nautaeläimen lannasta tulee isot metaanipäästöt maapallolla, joten ihan ympäristöystävällistä se maidon juontikaan ei ole. ja ihan yhtä hyvin sinä tulet toimeen ilman maistoa, kun ne kahvinjuojatkin ilman kahvia. Jos et itse pysy luopumaan maidosta, jota aikuinen ihminen ei oikesti tarvitse, turhaan vingut, että toisten täytyy luopua kahvista.

Ei se maitoaddiktiokaan ihan ilmaista ole ;)

Ja kahvinviljelyalat on kärpäsenkakka sen rinnalla mitä maapallolla tuhotaan metsiä ja kasvatetaan soijaa ym rehua nautakarjan/lihakarjan  elättämiseen. Eli siis karjan laidunmaat/rehun/soijan viljelyalat on  aivan eri luokkaa, kuin kahvin viljelyyn käytetty maa-ala. Ota selvää asioista, äläkä mesoa turhasta.

Itse en juo kahvia, enkä käytä maitoa  ja ei ole mitään vaikeutta elää.

En minä mesoa. Ärsyttää vaan, kun joku tulee sanomaan, että "Et tarvitse maitoa." Miten ihmeessä joku oman elämänsä erikoisasiantuntija tulee keuhkoamaan, että tietää paremmin myös kaikkien muiden tarpeet? Vielä erikoisemmaksi sen tekee se, että elämme suomalaisessa kulttuurissa, jossa maidolla on perinteisesti ollut iso sija. Ja tuosta lehmien ympäristövaikutuksista on myös toisenlaista tietoa olemassa, joten ota itse selvää asioista, äläkä mesoa turhasta. Äläkä varsinkaan puutu toisten ruokavalintoihin tuollaisella ylemmyydentuntoisella ja pa*kantärkeällä asenteella.

Maailma on muuttunut, maidosta on enmmän haittaa kuin hyötyä. Jos on rahat tiukalla, maito janojuomana on typeryyttä.

Vierailija
517/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tulevat halvemmiksi, kuin itse tehden. Silti ihmetyttää. 

Älkää laittako sitä pilkkua siihen kuin-sanan eteen. Se ei kuulu siihen ja saa kirjoittajan vaikuttamaan typerykseltä.

Älkää tehkö, kuin tämä oikeinkirjoitusnat si. Se saa teidät vaikuttamaan ylemmyydentuntoiselta idiootilta.

Vierailija
518/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kanssa kyllä katsoin, että paljon on tavaraa mitä en ikinä itse ostaisi vaikka en todellakaan mikään terveysintoilija ole. Valmistateriat, joku makaroonisalaatti valmiina ja kebakot. Hui ja huh.

Oikein odotin, että kai näillä nyt ainakin koira on, ja tottakai oli.

Tällä kertaa vain yksi koira,

Onko se edes pieni vai taas joku bernhadilainen tai tanskandogi?

Pienenpuoleinen, kun ruokiinsa menee 20 euroa kuukaudessa.

Tuohon en usko. Jo kissan ruokkimiseen menee enemmän kuin 20e kuussa, puhumattakaan eläinlääkärimaksuista. Mitäs sitten tehdään, kun piski sairastuu? Kuvassa oli kuitenkin ihan keskikokoinen koira, en tunne rotua, ehkä joku kultainen noutaja? Tuskin 20e riittää.

Jutussa luki että jos ruokaa jää yli niin koira kyllä syö loput, eli ilmeisesti ei ole laskettu koiran menoiksi niitä makkaran jämiä mitkä se syö, vaan vain paljonko koiranruokaa ostetaan ruuantähteiden lisäksi.

Koiraparka. Ei makkaranjämät ja pakastimessa vanhentuneet lihat ole terveellistä koirallekaan. Ja kaupasta varmasti ostavat halvinta mahdollista kuivaruokaa. Toki koira syö nälissään vaikka ne pilaantuneet lihat, mutta eihän tuollainen moska ole hyväksi koiralle. Parempi kun antaisivat koiran hyvään kotiin, jossa saisi kunnollista ruokaa ja hyvää hoitoa.

Vierailija
519/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes kehtaa myöntää käyttäneensä ylimääräiset lapsilisät aikuisten reissuun? Ja vielä tuolla tavalla kovaan ääneen netissä. Jos kerran rahat ovat tiukilla, niin eikös ne tuet olisi kannattanut käyttää ihan vaan siihen tavalliseen elämiseen? Siten ne olisivat sentään hyödyttäneet lapsia.

Juuri näin.

Meillä lapsi sai ylimääräisellä lapsilisällä untuvapeiton ja -tyynyn kun on hieman kylmäverinen ja varauduimme mahdollisiin sähkö- ja lämpökatkoihin.

Ei olisi tullut mieleenkään lähteä rahalla jonnekin risteilylle, varsinkaan ilman lasta. Lapsilisä on lapsille tarkoitettu.

Emme myöskään ole ulosotossa ja ruoka on terveellistä perusruokaa.

Tuosta jutusta huutaa elämänhallintaongelma läpi.

Vierailija
520/709 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tyyppi, töitä olisi saanut muttei halunnut. Suomalaista köyhyttä :/

Eikös hän haaveillut somevaikuttajan loistavasta,rahakkaasta urasta. .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi