Onko muita joille tullut tarve päästä sivistyneiden ihmisten seuraan?
Olen itse niin sanotusti hyvistä oloista kotoisin. Koulutuksesta huolimatta päädyin duunarityöntekijäksi ja nyt yli kymmenen vuoden jälkeen on alkanut mitta täyttyä. Asenteet, arvostukset, käytöstavat ja huumorintaju ovat näissä piireissä niin täysin erilaisia omaan makuun verrattuna, että muualle on päästävä.
Jotenkin vasta pitkän ajan kuluttua sitä huomaa millainen vaikutus tällaisella ympäristöllä on omaan hyvinvointiin.
Onko muita samassa tilanteessa olleita jotka olette onnistuneet tekemään muutoksen ja se on kannattanut?
Kommentit (8)
Yritän pitää jonkinlaista tasoa yllä. En halua, että ikävä käytös tarttuu. Kyllä siellä duunarin joukossa on myös niitä, joilla on sydämen sivistystä. Herrasväen joukossa on myös "moukkia". Elämä ei ole mustavalkoista, vaan jokaisen on huolehdittava omasta käytöksestään.
Vierailija kirjoitti:
Yritän pitää jonkinlaista tasoa yllä. En halua, että ikävä käytös tarttuu. Kyllä siellä duunarin joukossa on myös niitä, joilla on sydämen sivistystä. Herrasväen joukossa on myös "moukkia". Elämä ei ole mustavalkoista, vaan jokaisen on huolehdittava omasta käytöksestään.
Ei olekaan elämä mustavalkoista, mutta yllättävän suuria ovat nämä erot siinä minkätyylisiä ihmiset ovat. Ja näitä joukosta poikkeavia henkilöitä on valitettavan vähän. Uskon hyvinkin monen läpikäyneen tämän saman dilemman kuin minä. Ap
Nope, tällä palstalla näitä juttuja lukeneena, on tullut mieleen, että normaalit ihmiset voisivat joskus olla piristävä kokemus.
Joo. Ei sitä kaikkia rasvaisia juttuja määräänsä enempää jaksa.
Mulla mitta täyttyi jo armeijan kutsuntatilaisuudessa. Onneksi sain c-paprut. Sen jälkeen en ole onneksi altistunut epäakateemiselle ainekselle.
Huumorintaju on kyllä yksi erottava tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Huumorintaju on kyllä yksi erottava tekijä.
Multa kysyttiin muistaakseni 3 kertaa työpaikan virkistäytymisillassa, että miksi olen ollut niin hiljaa lähes koko illan - hmmm, niin miksiköhän?
Sama. Kiva kun kahvipöydässä puhutaan n****reistä, huudatetaan joko kissa- tai pieruvideoita ja juorutaan rumasti poissaolevista/asiakkaista/ex-työkavereista. Yksityinen hoitoala.