Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sipoolaisperhe säästi yli 4 000 euroa vuodessa punalaputetuilla tuotteilla

Vierailija
30.01.2023 |

Kuka vielä sanoo että punalaputetut tuotteet on turhia? https://www.is.fi/perhe/art-2000009344612.html

Kommentit (709)

Vierailija
381/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan tää lehtijuttu kokoomuksen ostama? Tyhmät ja varattomat -sarjassa. Ihanan leimaavaa. Kuten se tekokynsinen sometyyppi, jolla ei ollut ruokaan varaa.

saman huomannut, taso alkaa oleman sama kuin jossain dokkareissa britti tai jenkkiköyhistä, missä näkee että homma pielessä ja pahasti. Ja tietty kovaan ääneen paasaus että society lets us down( yhteiskunta on pettänyt meidät)..omassa toiminnassahan ei ole mitään korjattavaa. Miten ihmeessä saadaan 26 litraa maitoa menemään, veikkaan että isipappa on se kovin maidon litkijä..maitoa ja pekonia pitää olla ja pippuripihviä..vaimo syö sit salaatit. Jep.

Tää maidon litkintä on kyllä oudointa ikinä. Ihan turhia kaloreita. Ei tarvitse teini eikä aikuinen maitoa. Ei edes pikkulapsi, jos saa d-vitamiinin ja kalsiumin muualta. Meillä lapsi lopetti maidon juonnin 3-vuotiaana, koska pahaa. En ihmettele. Vesi on hyvä juoma. Terve on.

Ei maidossa mitään vikaa ole. Siitä saa kalsiumia ja proteiinia (ja monia muita ravintoaineita). Maito oli tuon perheen aterioissa ja eineksissä se terveellisin osa. Miksi siitä pitää valittaa?

26 litraa viikossa!?

3,25 litraa/hlö tuossa perheessä silloin kun kaikki lapset on paikalla. 

Vierailija
382/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä= tyhmä, elämänhallintaongelmainen, laiska, avuton

Joka ikinen lehtijuttu vain alleviivaa asiaa.

Tyhmä oot sinä, joka et tajua että lehdissä esitellyt räikeät tapaukset eivät edusta vähävaraisten valtaosaa. Tietenkin on paljon näitä hölmöjä, jotka ei osaa toimia järkevästi ja sitten valittavat lehdissä köyhyyttään. Näillä lehtijutuilla halutaan selvästi saada ihmiset ajattelemaan, että kaikki köyhät on typeriä. Vissiin onnistutaankin hyvin luomaan halveksuntaa vähävaraisia kohtaan yleisesti.

Kuule, tämä perhe on tismalleen ja täsmälleen tyypillinen köyhä. Raha-asiat ryssitty, työttömyyskassaan ei liitytty. ylimääräiset lapsilisät käytetään vanhempien tarpeettomuuksiin. Ihan klassinen meno.

Kun erilaisilla päätöksillä noiden tuloilla elämä ei olisi erityisen köyhää. Ei olisi päästetty asioita ulosottoon joka on aina se kallein vaihtoehto, olisi tajuttu liittyä kassaan ja tehtäisiin ruuat itse, ja lapsiakin voisi olla puolet vähemmän. Tuo juuri on sitä suomalaista köyhyyttä, ihan omasta kokemuksesta tiedän että paljon pienemmällä rahalla (opintotuki + asumislisä) pystyi elämään ihan ok elämää vuosikausia. Suomessa se köyhyys on 99% juuri elämänhallintaongelmaa ja laiskuutta.

Tässähän toinen osapuoli oli tehnyt kaksi lasta ja toinen kolme. Eivät siis tässä vaiheessa tienneet toisistaan. Ovatko kaksi ja kolme lasta hyväksyttävä määrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeitä kirjoittajia taas täällä. Harva nykyään enää osaa saatikka viitsii tehdä ruokaa muuten kuin eineksistä. Tuon kokoinen perhe syö sen verran paljon että on todella järkevää rahankäyttöä ostaa punalaputettuja.

Minä en tunne ketään, en kerta kaikkiaan ketään, joka söisi eineksiä muuta kuin äärimmäisessä hätätilassa. Ylihinnoiteltua huonolaatuista hiilaria joka ei edes maistu miltään.

Järkevää rahankäyttöä on kokata itse perusraaka-aineista lähiruokaa. Se tulee ihan absoluuttisestikin halvemmaksi kuin punalaput, puhumattakaan pitkällä aikavälillä kun terveys säilyy.

Tietysti jos joka tapauksessa ostaa vaikkapa maidon ja se on laputettu ja tiedät että tulee juotua, ei kannata ostaa viereistä normaalihinnalla.

Mutta noin muuten rahaa säästyy eniten kun tekee ateriasuunnitelman ja kauppalistan ja ostaa tasan sen mitä listalla on.

Ei niin, että katsoo mitkä on laputettuja ja päättää sen mukaan, mitä syödään.

N44

Vierailija
384/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan tää lehtijuttu kokoomuksen ostama? Tyhmät ja varattomat -sarjassa. Ihanan leimaavaa. Kuten se tekokynsinen sometyyppi, jolla ei ollut ruokaan varaa.

saman huomannut, taso alkaa oleman sama kuin jossain dokkareissa britti tai jenkkiköyhistä, missä näkee että homma pielessä ja pahasti. Ja tietty kovaan ääneen paasaus että society lets us down( yhteiskunta on pettänyt meidät)..omassa toiminnassahan ei ole mitään korjattavaa. Miten ihmeessä saadaan 26 litraa maitoa menemään, veikkaan että isipappa on se kovin maidon litkijä..maitoa ja pekonia pitää olla ja pippuripihviä..vaimo syö sit salaatit. Jep.

Tää maidon litkintä on kyllä oudointa ikinä. Ihan turhia kaloreita. Ei tarvitse teini eikä aikuinen maitoa. Ei edes pikkulapsi, jos saa d-vitamiinin ja kalsiumin muualta. Meillä lapsi lopetti maidon juonnin 3-vuotiaana, koska pahaa. En ihmettele. Vesi on hyvä juoma. Terve on.

Ei maidossa mitään vikaa ole. Siitä saa kalsiumia ja proteiinia (ja monia muita ravintoaineita). Maito oli tuon perheen aterioissa ja eineksissä se terveellisin osa. Miksi siitä pitää valittaa?

26 litraa viikossa!?

Kyllähän tuo kertoo siitä, ettei vesi juurikaan kelpaa janojuomaksi. Toki onhan se maito terveellisempää kuin mainitut urheilujuomajauheet aamiaiseksi.

Vierailija
385/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan pääse yli tosta ettei perheen isä ole saanut aikaiseksi maksaa edes YTKn jäsenmaksua

Se ei oo kuin 100e ja ansiopäiväraha on kuitenkin ihan yleensä ihan eri luokkaa kuin kelan päiväraha

Älytöntä jättää tollanen hoitamatta 🙄

Oliko jutussa mainittu toimeentulotuesta mitään? Mä en nopeasti vilkaisten huomannut, mutta saahan noi varmaan sitäkin

Olisiko tuossa se, että haluaakin olla maksamatta niitä ulosottojaan, siksi ei liity työttömyyskassaan. Yhä typerämpää, parempi olisi maksaa vaan ne velat ja joskus vapautua. Mutta ei kai ole tarkoituskaan.

Ulosottovirasto vaan on aikamoinen vempula. En tiedä, vahtiiko kukaan sitä ja niiden toimia. Olen kuullut, että virkailijoilla on provikat, en tiedä, pitääkö paikkaansa. 10% maksusta menee sille varsinaiselle velkojalla, muu raha ulosottovirastolle (olen kuullut). Velkojankin kannalta huono ratkaisu. Jos on muutama tonni ulosotossa, niin sieltä voi selvitä ulos, mutta jos isompia summia, niin ei elinikä riitä. Jonkun pitäisi ihan oikeasti tutkia koko lafka.

Vierailija
386/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä= tyhmä, elämänhallintaongelmainen, laiska, avuton

Joka ikinen lehtijuttu vain alleviivaa asiaa.

Tyhmä oot sinä, joka et tajua että lehdissä esitellyt räikeät tapaukset eivät edusta vähävaraisten valtaosaa. Tietenkin on paljon näitä hölmöjä, jotka ei osaa toimia järkevästi ja sitten valittavat lehdissä köyhyyttään. Näillä lehtijutuilla halutaan selvästi saada ihmiset ajattelemaan, että kaikki köyhät on typeriä. Vissiin onnistutaankin hyvin luomaan halveksuntaa vähävaraisia kohtaan yleisesti.

Kuule, tämä perhe on tismalleen ja täsmälleen tyypillinen köyhä. Raha-asiat ryssitty, työttömyyskassaan ei liitytty. ylimääräiset lapsilisät käytetään vanhempien tarpeettomuuksiin. Ihan klassinen meno.

Kun erilaisilla päätöksillä noiden tuloilla elämä ei olisi erityisen köyhää. Ei olisi päästetty asioita ulosottoon joka on aina se kallein vaihtoehto, olisi tajuttu liittyä kassaan ja tehtäisiin ruuat itse, ja lapsiakin voisi olla puolet vähemmän. Tuo juuri on sitä suomalaista köyhyyttä, ihan omasta kokemuksesta tiedän että paljon pienemmällä rahalla (opintotuki + asumislisä) pystyi elämään ihan ok elämää vuosikausia. Suomessa se köyhyys on 99% juuri elämänhallintaongelmaa ja laiskuutta.

Tässähän toinen osapuoli oli tehnyt kaksi lasta ja toinen kolme. Eivät siis tässä vaiheessa tienneet toisistaan. Ovatko kaksi ja kolme lasta hyväksyttävä määrä?

Toisin sanoen, heillä on ollut yhteensä jo 5 lasta, mutta halusivat tehdä vielä kuudennen.

Vierailija
387/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, kun ovat säästäneet. Siitä huolimatta säälin, kun elämän sisältö pyörii centtien ympärillä. Mahtaako säästössä edes olla tuota 4000 euroa. Kannattaa nostaa tasoa.

Enpä kaikkia lukenut mutta tuo 4000 ei ole kertynyt punalaputetuista vaan myös muut tarjoukset, osuus maksun korot sisältyy tuohon summaan, ehkä myös ylijäämäpalautus.

Ei tuo ollut mikään bonus, ylijäämä tms vaan summa siitä kuinka paljon "säästivät" kun ostivat laputettuja tuotteita.

Lainausmerkit siksi kun ei tuo raha ole missään säästössä

Näkyi tuo 4000e siinä jutun kuvassa näytöllä. Tarkastin omastani ja oli reilu 400e tuo summa. En varmasti ole vuoteen ostanut nuita punalappu tuotteita ja suht vähän muutenkin.

Kävin viimeksi Prismassa ja ostin joulusuklaata tarjouksesta. Ei ollut mikään punalapputuote mutta mm.tämä alennus näkyy tuossa sovelluksessa. Ihmettelen myös sitä kun ostin tarjousmandariineja. Vaaka antoi sen oikean tarjoushinnan mutta kassalla näkyi ensin normaalihinta ja sitten miinustettuna se alennus eli lopputulemana tämä tarjoushinta jonka maksoin. Tekee kyllä kuittien tarkistamisesta vaikeaa! Ja tämäkin miinustettu hinta näkyy tuolla appissa vaikkei ollut punalappua nähnytkään.

Terv. eri

Vierailija
388/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes lapsia mutta silti teen kaikki ruoat alusta asti itse. Olen laskenut tarkkaan ja todennut, että einekset tulee paljon kalliimmiksi. Meillä ei siis ole hyvät tulot, tai miehellä on satunnaisesti, mutta on usein lomautettuna. Ja kuuluu kyllä tyött.kassaan!

Itse tehty ruoka on edullista ja hyvää noihin kaupan valmismössöihin verrattuna. Joskus on ostettu nakkeja ja kyllä hirvittää kuinka suolaisia ne on. Mä olen työtön ja olen kehittynyt paljon tässä kotikokkauksessa. Mulla on myös aikaa kytätä eri kauppojen tarjouksia ja aamuisin saan usein sen 2e hevi-laatikon. Joskus siellä on jotain erikoisia tuotteita, mutta googlettamalla olen aina löytänyt jonkun reseptin tai ainakin jotain mihin voi soveltaa.

Liharuokaa kyllä syödään kun on hyvä tarjous esim. karjalanpaistilihoista. 

Vierailija
389/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Itsekin säästän paljon, kun ostan ilta-alesta sisäfileitä, kaviaaria ja kalliita luomutuotteita.

Todellisuudessa en säästä, koska en niitä normihinnalla ostaisi. Halvemmalla saa ihan terveellistä ruokaa.

Ovat tietenkin arjen luksusta, ei siinä mitään.

Ja jos ajatellaan että kahden eineskiusauksen hinnalla saa jo normihinnalla palvikinkun palan tai seitiä, perunoita, porkkanoita ja sipuleita tai edes pakasteena perunasipulisekoituksen niin kiusaus kahdeksalle on tehty kun niitä einesversioita ei riitä kahdeksalle. Punalaputettunakin noi on kalliita kun vertaa normaaleihin raaka-aineisiin. Ei se alennuksen määrä vaan se hinta mikä kassalla näkyy ja mikä maksetaan

Piti oikein laskea uteliaana:

Lihaperunasose:

1kg jauhoista perunaa k-ruoka sivuilla 2,29

400g Pirkka-naudanjauhelihaa 4,85

2 kpl 2dl Pirkka-ruokakerma 0,69 kpl eli 1,38

Yhteensä 8,52 ja arviolta 1,5 kiloa kasassa eli kilohinta 5,68.

Pirkka-lihaperunasose 1,99 euroa per 350g eli kilohinta 5,69

Saarioisten lihaperunasose 2,69 / 350g eli kilohinta 7,69, mikä tämä -30% kilohinta 5,38

Eineksillä pääsee halvemmalla, mutta itsetehty lienee terveellisempää. Valmissalaateissa vertailu kääntyy äkkiä toisinpäin, kun Hetki kanatacosalaatin kilohinta vajaa 16 euroa.

S-kaupassa:

2 kg jauhoista perunaa 1,79

Kotimaista naudanjauheliha 4,39 (sika-nauta 2,75)

Kotimaista ruokakerma 0,49

Kotimaista liha-perunasoselaatikko 1,59

Saarioisten sama 2,29

Ei kai kukaan, joka haluaa säästää, k-kaupoissa käy?

Ei perunamuussiin mitään kermaa tule.

Vierailija
390/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä artikkeli on saanut alkunsa, eli miten journalisti ja haastateltavat ovat päätyneet yhteen ja todenneet että nytpä tehdään lehtijuttu?

Vierailija
391/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee kyllä, että on ostettu punalaputettuja makkaroita ym rasvaista. Ei kovin terveellisiä valintoja. 

Ja miksi ostaa kallista erikoismakkaraa alesta, kun sen peruskäntyn saa halvemmalla sieltä hyllystä ja päiväystäkin on jäljellä reilusti, ei ole kiire syömään pois .

Ja urheilujuomaa? Mikä järki? Ihminen elää oikein hyvin (ja luultavasti paremmin)  ilman tuollaisia erikoisjuomia, jorka ei edes ole kovin terveellisiä. Tuossakin perheessä lähes kaikki lapsen sen ikäisiä, etteivät saisi mokomia juomia käyttää.

Ja tuo maidon määrä. Onko ihmisen pakko oikeasti vetää maitoa kakasin käsin? 

Asiaa ei voi edes perustella sillä kalsiumin saannilla.

Ei ole Aasian maissa osteoporoosia ja maitoa ei käytä kukaan.

Ihminen ei tarvitse janojuomaksi maitoa, vesi käy oikein hyvin.

Olen usein katsellut järkyttyneenä noita mammoja ruokakaupoissa. Puolet ostoskärryistä on täynnä maitopurkkeja, jukurtteja, rahkoja ym. maitotuotteita.

Käyskentelet siis järkyttyneenä ruokakaupoissa, kun näet kuinka pohjoismaalaiset ostavat kaupasta maitotuotteita? :) Tuliko meidän ruokakulttuuri yht'äkkiä yllätyksenä?

-eri

Vierailija
392/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

26 litraa viikossa!?

Jäätävä määrä. Lapsethan on koulussa ja nuorin päiväkodissa. Sielläkin maitoa juovat .

Vierailija
393/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan pääse yli tosta ettei perheen isä ole saanut aikaiseksi maksaa edes YTKn jäsenmaksua

Se ei oo kuin 100e ja ansiopäiväraha on kuitenkin ihan yleensä ihan eri luokkaa kuin kelan päiväraha

Älytöntä jättää tollanen hoitamatta 🙄

Oliko jutussa mainittu toimeentulotuesta mitään? Mä en nopeasti vilkaisten huomannut, mutta saahan noi varmaan sitäkin

Olisiko tuossa se, että haluaakin olla maksamatta niitä ulosottojaan, siksi ei liity työttömyyskassaan. Yhä typerämpää, parempi olisi maksaa vaan ne velat ja joskus vapautua. Mutta ei kai ole tarkoituskaan.

Ulosottovirasto vaan on aikamoinen vempula. En tiedä, vahtiiko kukaan sitä ja niiden toimia. Olen kuullut, että virkailijoilla on provikat, en tiedä, pitääkö paikkaansa. 10% maksusta menee sille varsinaiselle velkojalla, muu raha ulosottovirastolle (olen kuullut). Velkojankin kannalta huono ratkaisu. Jos on muutama tonni ulosotossa, niin sieltä voi selvitä ulos, mutta jos isompia summia, niin ei elinikä riitä. Jonkun pitäisi ihan oikeasti tutkia koko lafka.

Ja ihan syyttä joutuu ihmisiä ulosottoon, lainaa ottaessa tai osamaksusopimuksessa ei sanota, että pakko on maksaa takaisin, vaikka olisi rahat loppu.

Vierailija
394/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako IS jotakin palkkiota näistä.jutuista?

En ikinä kuuna päivänä läväyttäisi elämääni ja raha-asioitani lehtiin. En edes suvulle tai kavereille, vaikka asiani on täysin kunnossa.

Varmastikin antavat myötätuntohiluja näille köyhille avautujille. Siinähän sitä tuloa 8-henkiselle perheelle!

Naureskellaan partaan tyhmempien kustannuksella.

Vierailija
395/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeitä kirjoittajia taas täällä. Harva nykyään enää osaa saatikka viitsii tehdä ruokaa muuten kuin eineksistä. Tuon kokoinen perhe syö sen verran paljon että on todella järkevää rahankäyttöä ostaa punalaputettuja.

Minä en tunne ketään, en kerta kaikkiaan ketään, joka söisi eineksiä muuta kuin äärimmäisessä hätätilassa. Ylihinnoiteltua huonolaatuista hiilaria joka ei edes maistu miltään.

Järkevää rahankäyttöä on kokata itse perusraaka-aineista lähiruokaa. Se tulee ihan absoluuttisestikin halvemmaksi kuin punalaput, puhumattakaan pitkällä aikavälillä kun terveys säilyy.

Tietysti jos joka tapauksessa ostaa vaikkapa maidon ja se on laputettu ja tiedät että tulee juotua, ei kannata ostaa viereistä normaalihinnalla.

Mutta noin muuten rahaa säästyy eniten kun tekee ateriasuunnitelman ja kauppalistan ja ostaa tasan sen mitä listalla on.

N44

Onneksesi et vaikkapa minua tunne. Ostan kyllä vähintään kerran viikossa Kotimaista riisipuuron ja Kokkikartanon lohikeittoa. Evääksi aivan kätevät kun illan jälkeen aamu tai tuplavuoron jälkeen taas aamuun töihin. Lisänä vaikka banaania ja rahkaa niin selviää kyllä.

Vierailija
396/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia saisi tehdä, vain se määrä minkä pystyy itse elättämään.  Sakkoa joutaisivat maksaa liiasta lapsiluvusta. Köyhiä ovat ihan omasta tyhmyydestään ja laiskuudesta.

Vierailija
397/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punalappuhuumassa on ostettu kaikennäköistä, mistä ei yhtä kokonaista ateriaa perheelle synny. Miten jaetaan 10 hengen kesken 700 gramman eineslaatikko, 5 erilaista nakkipakettia jne. Ja sitten oheen on ostettu jotain ylihintaisia kappelehinnoiteltuja yksittäispakattuja pippuripihvejä. Ei hyvää päivää. Kädessä tonnin puhelin, päällä kalliit vaatteet ja koira. Siinä se köyhyyden hintalappu jo muodostui. Jos koko perheen kaikki ostelut menee suoraan osareille ja ulosottoon, niin eihän tuosta mihinkään pääse. Ylikallis ahdas asunto johtuu todennäköisesti luottotiedottomuudesta. Ja sitten vielä kehutaan että ostoskierros alkaa valmissalaateista.

Ihan perusasioissa tarvitsisi tämäkin perhe apua. Jonkun pitäisi tehdä laskelmat ja maksusuunnitelmat velkojen hoitoon ja selkeä rutiini ruokaostoksiin yms, että selviävät. En myöskään ymmärrä, että työttömät, joilla ei ole muuta kuin aikaa, turvautuvat kaikkeen valmiiksi tehtyyn, on einesruoat ja valmissalaatit. Eikö päivässä ole tunteja siihen, että voisi valmistaa vaikka ihan itse salaatin? Porkkanaraastetta saa kokonaisen kilon eurolla, siihen oheen voi laittaa vaikka punakaalia tai kaalia, vähän etikkaa ja vaikka kermaviilipurkin, kappas coleslaw:ta vajaa 3 kiloa parilla eurolla. Perunoita voi keittää vaikka neljä kiloa, osan syödä aterian ohessa, edellispäivän perunoista syntyy jälleen kermaviilipurkilla, oliiveilla tai kapriksilla ja maustamisella perunasalaatti ja edelleen loput voi paistaa ja tehdä vaikka makkaraperunat. Eikä maksa paljon.  Kotiruoka on aina edullisempaa, kuin joku einessälä.

Mihin sitä maitoakaan tarvitsee tuollaisia määriä litkiä? Korvataanko aterioita leivällä ja maidolla? Aika ankeaa ja epäterveellistä. Nyt pitäisi näiden vanhempien ryhdistäytyä ja hankkia työpaikat. Ihan jo lapsilleen esimerkiksi, että asiat pitää aina hoitaa ja velat maksaa. Ja ennen kaikkea tärkein sääntö, älä osta mitään velaksi, mihin et saa säästettyä sitä rahaa etukäteen, sillä ei se jälkikäteen onnistu yhtään sen paremmin, lopulta jopa johtaa ongelmiin.

Vierailija
398/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta jutusta pisti silmään:

"Perhe syö nyt monipuolisemmin kuin silloin, kun talous oli paremmalla tolalla."

Mitähän ihmeen monipuolista tässä heidän nykyisessä ruokavaliossa on? Eri valmistajien makkaroita? Kai sekin on sitten vaihtelua? Mitä ihmettä he söivät aikaisemmin?

Vierailija
399/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Aika moni wolttaa ruokansa ja se on vielä epäterveellisempää, koska ravintoloissa käytetään halvimpia mahdollisia raaka-aineita voiton maksimoimiseksi.

Vierailija
400/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on töissä käytännössä aina joko eines tai vaikkapa marjoja ja rahkaa tai käyn syömässä työpaikan ruokalassa. Kotona en laita oikeastaan ikinä ruokaa. Työpaikan ruokalassa saatavilla ns ylijäämäruokaa edullisesti lounasajan jälkeen. Sieltä saatan joskus hakea kotiin jos mieluista jäänyt. Tai jätän kahvihuoneen jääkaappiin odottamaan seuraavaa päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan