Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhä useampi nainen ei pääse sairaalaan synnyttämään

Vierailija
29.01.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009355070.html

On se ihanaa, kun meillä on tämä sosialisoitu terveydenhoito!

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosisatojen ajan ovat naiset synnyttääneet saunassa ilman suurempia ongelmia. Mikä ihmeen hinku terveillä naisilla on päästä sairaalaan hoitamaan ihan luonnollista asiaa kun raskaana olo ei ole sairaus. Eri asia on kaksoissynnytys tai jos on todettu vaikka sydänvika jolloin sairaalasynnytys on tarpeen.

Et ole koskaan kuullut lapsikuolleisuudesta? Jos sinun omasta suvustasi ei ole mitään sukukirjaa tehty, katso ihan pelkkää uteliaisuuttasi vaikka täältä https://hiski.genealogia.fi/historia/ , kuinka paljon äitejä ja vauvoja tuohon aikaan kuoli.

Ei raskaana olo ole sairaus, paitsi jos saa raskausmyrkytyksen ja kuolee siihen, eikä synnytyskään silloin, jos kaikki menee hyvin.

Vierailija
102/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyl näin nuorena naisena nämä uutiset mieltä lämmitä, ja mieleen hiipii tahtomatta ajatus, että kannattaako niitä lapsia tehdä ollenkaan. Koko ajan tuntuu, että saa lukea synnytyssairaaloiden lakkautuksista ja muutenkin lapsiin liittyvissä asioissa kaiken kurjistamisesta. Samaan aikaan valitetaan että miksi ei synny lapsia, eipä nämä toimet sitä ainakaan omasta näkökulmastani edistä. 

Tämä. Ihmisiä ei ole ikinä ennen ollut näin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi ja siihen on laskettu mukaan lapsia haluavat lapsettomat.

Velat ovat edelleen uniikkeja lumihiutaleita :(

Vierailija
104/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio.

Vierailija
105/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen tapaus se kun vauva kuoli äidin kohtuun viime vuoden lopulla.

Jos tämä on tälläistä niin kyllä se suunniteltu sektio riskeistä huolimatta kuullostaa kivemmalta. Ei tarvitse miettiä pääseekö sairaalaan kun päivä on jo sovittu. Jumalauta.

Suunnitellut sektiot tehdään viikolla 39. Ei siinä paljon auta varattu aika jos vauva päättää syntyä sitä ennen. Tai jos suunniteltu sektiosi osuu juuri siihen hetkeen, kun joku kiireisempi tulee paikalle. Hätäsektiot kiilaa aina ohi, tietenkin. Samoin käy sairaalapaikkasi. Jos siellä terveenä ilman mitään syytä odotat leikkausta niin lähdet kyllä kotiin kiireempien alta jos tilanne sen vaatii. Ei sulle kukaan voi luvata mitään riskitöntä synnytystä. Kokonaiskuvan kannalta ymmärrät varmaan, että näin on oltava. Samalla tavalla itse menet suunniteltujen ohi jos synnytyksesi alkaa yhtäkkiä ja siinä on jotain komplikaatiota.

Vierailija
106/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin pelännyt kuollakseni, jos olisi ollut edes mahdollisuus, ettei pääse sairaalaan. Vois olla jopa syy jättää lapsia tekemättä. 

Tätä on rakenteellinen naisvihamielisyys.

Vierailija
107/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä niin pitkälle jalostettujen elukoiden lisääntymisestä, etteivät ne enää selviä siitä ilman avustusta?

Vierailija
108/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kompensoida lapsilleen että on pakottanut heidät kuolemaan?

Omia tarpeita teki mieli tyydyttää ja saada seuraa ja elämäntarkoitusta ihmisistä jotka eivät voi valita seuraansa. Joutuvat nyt kärsimään oravanpyörässä/työttömänä ennen saattohoitoa ja mätänemistä.

Ja tosi kiva olla se johon takerrutaan ja jonka varaan koko elämänsä ja merkityksensä toinen perustaa. Omat saavutukset ovat hänen saavutuksiaan koska kasvatus. Omat epäonnistumiset johtuvat omista vioista. Itse kuvastaa kaikkea sitä mitä toinen on saanut aikaan ja "osannut tehdä", eli itse on menestyttävä sen mukaisesti. Mikä taakka se on kantaa kun jatkuvasti kannattelee toisen merkityksellisyydentunnetta.

Vierailija
109/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omia tarpeita teki mieli tyydyttää ja saada seuraa ja elämäntarkoitusta ihmisistä jotka eivät voi valita seuraansa. Joutuvat nyt kärsimään oravanpyörässä/työttömänä ennen saattohoitoa ja mätänemistä.

Ja tosi kiva olla se johon takerrutaan ja jonka varaan koko elämänsä ja merkityksensä toinen perustaa. Omat saavutukset ovat hänen saavutuksiaan koska kasvatus. Omat epäonnistumiset johtuvat omista vioista. Itse kuvastaa kaikkea sitä mitä toinen on saanut aikaan ja "osannut tehdä", eli itse on menestyttävä sen mukaisesti. Mikä taakka se on kantaa kun jatkuvasti kannattelee toisen merkityksellisyydentunnetta.

On yleistä että jälkeläisellä ja vanhemmalla on asiasta eri näkemys. Lapsi nähdään omana jatkeenaan, ja lapsi puolestaan ei haluaisi olla emänsä uloke vaan nähdä itsensä yksilönä. Toisaalta taas hänkin tekee ihmisen, jossa haluaa nähdä itsensä.

Vierailija
110/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosisatojen ajan ovat naiset synnyttääneet saunassa ilman suurempia ongelmia. Mikä ihmeen hinku terveillä naisilla on päästä sairaalaan hoitamaan ihan luonnollista asiaa kun raskaana olo ei ole sairaus. Eri asia on kaksoissynnytys tai jos on todettu vaikka sydänvika jolloin sairaalasynnytys on tarpeen.

Et ole koskaan kuullut lapsikuolleisuudesta? Jos sinun omasta suvustasi ei ole mitään sukukirjaa tehty, katso ihan pelkkää uteliaisuuttasi vaikka täältä https://hiski.genealogia.fi/historia/ , kuinka paljon äitejä ja vauvoja tuohon aikaan kuoli.

Ei raskaana olo ole sairaus, paitsi jos saa raskausmyrkytyksen ja kuolee siihen, eikä synnytyskään silloin, jos kaikki menee hyvin.

Toisaalta outo juttu, koska tuohon aikaan ei oltu ylipainoisia, naiset oli hoikkia ja hyväkuntoisia.

Vierailija
111/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yleistä että jälkeläisellä ja vanhemmalla on asiasta eri näkemys. Lapsi nähdään omana jatkeenaan, ja lapsi puolestaan ei haluaisi olla emänsä uloke vaan nähdä itsensä yksilönä. Toisaalta taas hänkin tekee ihmisen, jossa haluaa nähdä itsensä.

Lapsia myös nimetään kuin he olisivat osa jotain settiä. "Mikä sopisi Venlan/Islan/Elsan/Arja-Oliverin siskolle/veljelle nimeksi?"

Vierailija
112/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia myös nimetään kuin he olisivat osa jotain settiä. "Mikä sopisi Venlan/Islan/Elsan/Arja-Oliverin siskolle/veljelle nimeksi?"

Parikymppisenä kun edelleen kohdeltiin kuin lasta joka kuuluu heidän settiinsä, tuli tarve lisääntyä että erottuisi omaksi yksikökseen. Surullinen kierre.

Vierailija
113/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosisatojen ajan naiset kuolivat synnytyksissä ja niin teki vauvatkin, et tiedä siis synnytyshistoriasta yhtään mitään.

Vierailija
114/114 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudun naiset: synnytyssairaalan saa itse valita. Valitkaa esimerkiksi Hämeenlinna, niin pääsette sairaalaan. En kyllä itse jättäisi sattuman varaan, kun voidaan pompottaa miten vaan ja lopputuloksena jopa kuolema!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi