Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naiset, kysymys koskien nykyistä miestänne

Kris:O
29.01.2023 |

Naiset, kuinka paljon valintaanne parisuhteeseen vaikutti miehen rahallinen/taloudellinen tilanne?
Mikäli sama mies olisi ollut työtön, olisitte kokeneet tarpeeksi kiinnostavaksi ryhtyäksenne parisuhteeseen?
(mikäli olitte nuoria opiskelijoita, vaikuttiko miehen opiskeluala valintaanne)

Kysyn tätä, koska tutkimusten mukaan naisten top3 kysymyksissä miehille ensitapaamisella on "mitä teet työksesi?" - mikä viittaa todella raskaalla kädellä siihen, että raha tässäkin ratkaisee... ja mies pääsee lopulta maksumieheksi, kun ottaa huomioon toisen tutkimuksen jonka mukaan nainen tekee 80% suhteen ostoksista.

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etsinyt miestä enkä parisuhdetta, en ollut lukion vikalla suonut ajatustakaan sille, haluanko parisuhteen vai riittääkö satunnainen seksi. Lapsia nyt ei ainakaan ikinä.

Baarissa tavattiin ja pikkuhiljaa tutustuttiin, suhde oli alusta asti hyvin fyysinen. Mies kävi töissä, pienipalkkaisissa. Itse vielä lukiossa.

Tässä ollaan 30v myöhemmin, keskimääräistä paremmin toimeentulevia mutta duunareita, velattomia, hyväpalkkaisissa vakitöissä, aikuiset lapset maailmalla. Tämä juttu vaan kolahti, ei muu auttanut kuin jäädä yhteen :D

Vierailija
82/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suominaisille ei kelpaa työtön amis. M27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni oli tärkeää akateeminen koulutus koska itselläni on sellainen. Aivan hyvin voi muunkin koulutuksen saanut ihminen olla fiksu ja avarakatseinen, mutta tällä kriteerillä tuli aikanaan mentyä. Raha ei ollut minkäänlainen tekijä. Olisin kelpuuttanut myös työttömän, jos hän olisi ollut ihmisenä samanhenkinen.

Oman kokemukseni mukaan nimenomaan miehillä on tätä näkemystä. että naiset haluavat miehellä olevan rahaa; sellaisia naisia en ole tuntenut joille raha olisi niin iso juttu. Yksikin poikaystäväkandidaatti aikoinaan myi autonsa ja kun oli puhetta tapaamisesta, hän sanoi että minä haluan tietysti nyt tulla niitä autorahoja tuhlaamaan. Itselleni tuo oli niin vieras ja vastenmielinen ajatus että tulipa kertaheitolla selväksi ettei hän ymmärtänyt minusta yhtään mitään.

Vierailija
84/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni oli tärkeää akateeminen koulutus koska itselläni on sellainen. Aivan hyvin voi muunkin koulutuksen saanut ihminen olla fiksu ja avarakatseinen, mutta tällä kriteerillä tuli aikanaan mentyä. Raha ei ollut minkäänlainen tekijä. Olisin kelpuuttanut myös työttömän, jos hän olisi ollut ihmisenä samanhenkinen.

Oman kokemukseni mukaan nimenomaan miehillä on tätä näkemystä. että naiset haluavat miehellä olevan rahaa; sellaisia naisia en ole tuntenut joille raha olisi niin iso juttu. Yksikin poikaystäväkandidaatti aikoinaan myi autonsa ja kun oli puhetta tapaamisesta, hän sanoi että minä haluan tietysti nyt tulla niitä autorahoja tuhlaamaan. Itselleni tuo oli niin vieras ja vastenmielinen ajatus että tulipa kertaheitolla selväksi ettei hän ymmärtänyt minusta yhtään mitään.

Amis ei kelvannut. Yllätys, yllätys... M27

Vierailija
85/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä kyselyissä olisi hyvä myös tietää/kertoa kysyjän vuosiansiot ja ikä merkitsee myös. Ihan ymmärrettävää, että henkilöt jotka itse tienaa lähtökohtaisesti vähemmän (esim. Alle 40t/vuosi) ei varmasti niin merkitsekään sen kumppanin ansiot. Saati jos itse on työtön tai todella matalapalkka-alalla (alle 30t/v?). Henkilöt, joilla tulot +60t/v uskallan väittää, että on todella harvassa ne ketkä työttömän tai matalapalkkaisen kumppanin ottaisivat. Varsinkaan naiset. Miehet ymmärrän, kun halutaan nuori ja helppo ketä kuljetella, niin kelpaa vähätuloisempikin versus +60t/v oman ikäinen nainen :)

Vierailija
86/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä incel-tilanteessa olevalle miehelle on henkisesti siedettävämpää yrittää selittää naisettomuutensa naisten paheksuttavalla rahanahneudella kuin vaikka oman persoonallisuutensa piirteillä tai ulkonäöllä. 

Vierailija
87/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut ammatti, en tiennyt tuloluokkaa koska kyseisessä ammatissa se vaihtelee paljon. Eniten vaikutti persoona, iloisuus ja positiivisuus, kyky hassutella ja yhtä lailla kyky keskustella vakavasti elämän eri osa-alueilta. Meillä on hyvä olla yhdessä, taivaallista seksiä, kykenemme myös olemaan erillämme vailla mustasukkaisuutta sillä molemmat luottavat toisiinsa. Toistaiseksi asumme erillämme, mutta haaveilemme yhteiselosta. Nykyään tiedämme toistemme palkkaluokat, joka on lähes sama kummallakin.

Vierailija
88/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut. Oli keikkatöitä tekevä duunari kun tavattiin, joutui pian sen jälkeen onnettomuuteen ja pitkälle sairaslomalle. Pysyin silti siinä, olin nuori, en ajatellut tulevaisuutta. Ja tässä on pysytty, hänkin toipui työelämään, perhe on perustettu ja okt ostettu, yhteiseloa kohta 20v takana.

Vierailija
89/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tietoinen siitä, että saman koulutustason ihmiset ovat keskimääräistä pidempään yhdessä. Valitsin varta vasten miehen opiskelukavereiden joukosta. Yhdessä olemme olleet 43 v.

Vierailija
90/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin opiskelija ja mies oli tavatessamme työtön ja rahaton. Eli ei ole merkitystä minulle. Hän oli työttömänä useita vuosia ennen kuin alkoi tehdä hommia osa-aikaisesti ja nyt on yrittäjä. Aikamoinen muutos mutta ei voi muuta kuin olla ylpeä hänestä ja tuen häntä 100%.

Vierailija
91/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin ihmiseen jo ennen kuin tiesin ammattia, itse asiassa luulin hänen olevan huonommassa ammatissa. Lopulta paljastui pos yllätys. Äly kuitenkin säkenöi ja se ratkaisi alkujaan vahvan kiinnostuksen.

Vierailija
92/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltäytynyt treffeistä varakkaiden miesten kanssa , en halua seurapiirielämää enkä istua kauneushoitoloissa heidän takiaan .

Vierailija
93/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen verran vaikutti että mies on kirjailija. Ei siis tee muuta kuin kirjoittaa, mikä on minusta seksikästä.

Ei sillä toki leveästi elä mutta älyllinen pääoma on tärkeämpää kuin materiaalinen.

Tuo riippuu siitä mitä kirjoittaa ja onko sitä älyllistä pääomaa jota on aina käytetty läheisiä kohtaan oikein vai niitä loukaten. Toisten loukkaaminen ja valehtelu on täysi turnoff.

No onneksi kirjoittaa pääasiassa runoja eikä roiku netissä muita loukkailemassa. Tekee myös artisteille sanoituksia.

Vierailija
94/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni ei juteltu kummankaan työstä kun tavattiin vaan musiikista ja siitä riittikin juttua. Totesimme toisemme hyviksi tyypeiksi ja varmaan sitten myöhemmin pian kyllä tuli nuo tavalliset kysymykset myös. Hän oli jo silloin keskituloinen hyvin yleisen ammatin omaava, josta en tiennyt silloin mitään.

Vierailija
95/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut. Mieheni oli 1. vuoden humanistiopiskelija.

Vierailija
96/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytaikainen työttömyys olisi ollut ok, jos kuitenkin korkeakouluopinnot taustalla ja asenne tulevaisuuteen riittävän tavoitteellinen. Pitkäaikaistyötöntä tai elämäntapalorvailijaa en olisi alkanut katsella, vaikka muuten olisi ollut täydellinen tapaus. Itselläni taustalla aika himputin paljon kk-opintoja.

Vierailija
97/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä incel-tilanteessa olevalle miehelle on henkisesti siedettävämpää yrittää selittää naisettomuutensa naisten paheksuttavalla rahanahneudella kuin vaikka oman persoonallisuutensa piirteillä tai ulkonäöllä. 

Tai toisaalta ehkäpä naiselle on henkisesti siedettävämpää yrittää selittää ne pinalliset kriteerinsä joita ehkä itsekin vähän karastastaa pistämällä asia incel-miesten piikkiin sen sijaan että katsoisi ihan rehellisesti peiliin :-)

Kognitiivinen dissonanssi taitaa vähitäänkin sivuta aihetta.

Vierailija
98/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut yhtään. Mies oli nimittäin työtön kun tavattiin.

Ammattia olen aina kysellyt ihan mielenkiinnosta, koska kyllähän se paljon kertoo ihmisestä. Tyyliin pappi olisi itselleni ihan ehdoton no no.

Vierailija
99/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amis ei kelvannut. Yllätys, yllätys... M27

No voi herran jestas, ihan tiedoksi että naiset saavat toivoa tiettyjä ominaisuuksia mieheltä, aivan kuten miehetkin. Sinun ei tarvitse kelvata kaikille naisille, tuskin itsenään huolisit ketä tahansa.

Ja ihan ystävällisenä vinkkinä, ruikuttaminen ei ole seksikästä.

Vierailija
100/147 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap. Suomessa myös naiset käyvät töissä, jopa naisten työllisyysaste on korkeampi kuin miesten, samoin koulutus, eikä Suomessa palkkaerot naisten ja miesten välillä ole merkittävät ja sekin johtuu pitkälti perhevapaista, kun nainen hoitaa miehen kanssa yhdessä hankittuja lapsia. Mutta perheen sisällä tulot tasaantuvat, jos mies hoitaa velvoitteensa eli maksaa naiselle puolet ansiomenetyksen.

Mistä oletus miesten olevan varakkaampia ja hyvätuloisempia kuin naiset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi