Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär täytti 16 eikä halua mennä enää viikonlopuiksi isälleen. Voinko pakottaa hänet sinne?

Vierailija
29.01.2023 |

Tyttö sanoo ettei jaksa enää vaihtaa kotia ja rahdata tavaroita edestakaisin, vaikka matka onkin lyhyt. Hän haluaa mieluummin nähdä isäänsä silloin kun itselle sopii.
Miten on? Voiko tyttö ja isä päättää keskenään näin? Meillä on lastenvalvojalla tehty sopimus viikonlopuista ja lomista (myös elatusmaksusta). Se on käsittääkseni sitova siihen asti kunnes lapsi on täysikäinen. Minulle on tärkeää saada omaa rauhaa välillä. Tärkeintä on se että isällä on myös vastuunsa ja velvollisuutensa ja niistä hän pääsisi luistamaan, jos annan tytölle periksi.

Kommentit (734)

Vierailija
301/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä se tytär oikein tekee jos et muka pysty olemaan rauhassa kun hän on kotona? Yleensä tuon ikäiset ovat kavereiden kanssa, harrastuksissa tai kännykällä. Eivät paljon lahkeessa roiku.

Vai oletko niin pihi että olet laskenut leikkeleetkin yhdelle?

Tehkää uusi sopimus lastenvalvojalla tai isän kanssa, missä otetaan huomioon että lapsi on enemmän sinulla. Sitten saat ehkä muutaman euron enemmän.

Voi äiti.

Saa kai ap haluta elää omaakin elämää? Jos on tiedossa tietyt yöt/viikonloput jolloin lapsi on isällä, niin ap voi paremmin suunnitella omaa elämäänsä toisin kuin siinä tilanteessa, jossa lapsi piipahtelee silloin tällöin siellä isällä eikä jää ikinä yöksi.

Itse kyllä pakottaisin vaan, on äidilläkin oikeus omaan elämään etenkin kun hoitaa sen arkielämän ja perusturvan aina yksin. Onneksi oma lapseni ei ole missään tekemisissä isänsä kanssa, niin ei tarvitse tuollaisia miettiä koskaan, mutta voin vaan kuvitella miten rasittavaa on jonkun exän/lapsen isän kanssa säätää tuollaista passskaa. Oma lapseni käy sukulaisilla ja kavereilla säännöllisesti yökylässä ja lomilla, joten omasta ajasta ei ole puutetta. 

Ap:n lapsi ei ilmeisesti yökyläile kavereiden kanssa?

Miksi sen äidin pitää päästä toteuttamaan sitä omaa elämää yöaikaan siellä äidin ja lapsen kodissa? Kyllä 16v pärjää yksin vaikka viikonkin, monihan asuu jo omillaankin tuossa iässä. Äiti voi mennä harrastamaan sitä "omaa elämäänsä" vaikka sen tindersäädön kotiin. Tai hotelliin.

Se on sen äidinkin koti, ei ole mitenkään kamalaa käskeä lapsi välillä toisen vanhemman luokse yöksi. 

Lapsi ei ole keisari, lapsi ei määrää aikuisten elämästä. Hyvä vanhempi ottaa lapsen toiveet huomioon, mutta ei aina elä tismalleen niiden mukaisesti vaan huomioi myös omat tarpeensa. 

Kertoo hyvin kyllä näistä teidän kammottavista asenteistanne, kun äidin oman ajan tarvetta lällätellään heti joksikin "tindersäätöjen panemiseksi".

Hyi teitä.

Saako teinikin ajaa äidin yöksi pois kodistaan, jos haluaa olla seurustelukumppanin kanssa rauhassa?

Teinikö siellä määrää? Onko teini perheen aikuinen ja äitinsä huoltaja?

Sinun on pakko trollata, ei kukaan voi olla noin sekaisin oikeasti. :D

Ketjussa ihmetellään apn vastuutonta asennetta vanhemuuden toteuttamisessa.

Ei ihmetellä, vaan implikoidaan teinin olevan perheen aikuinen ja päävastuussa siitä miten eletään. Sitähän te jauhatte koko ajan; lapsi määrää. Äiti, joka yrittää käskeä lasta mihinkään ilman että se on lapsen ykköstoive, on kamala ihminen - siis teidän mielestänne. IRL tuo on aivan normaalia elämää, mutta näköjään palstalla ei saa lapsia käskeä vaan lapset käskevät äitiä.

Isä sen sijaan saa ottaa vain rusinat pullasta, eikä kuulu perhekuvioon kiinteästi ollenkaan. 

Se katkeruus, se katkeruus... voi voi.

Niin voihan sen kuitata yksinkertaisesti katkeruudellakin, jos joku ei sulata tuollaisia asenteita kuin teillä (eli että vastuu lapsista lankeaa äidille, kun taas isä saa kehuja kun on etäinen ja ottaa vain rusinat pullasta - äitiä sen sijaan haukutaan kun haluaisi joskus omaa aikaa)

Sairaita asenteita, mutta ette te niitä itse näköjään näe.

Ei ota vastuuta? On etäinen ja ottaa rusinat pullasta? Nämä ovat ihan itse keksimiäsi juttuja.

Isä näemmä maksaa ihan hyvää elatusapua lapsestaan, hänen kotinsa ovet ovat lapselle auki ja hän tapaa lastaan yhdessä sovitusti kaksistaan mukavissa merkeissä. Äidin mukaan lapsen ja isän suhde on hyvä.

Emme tiedä, tsemppaako hän lapsen harrastuksia, kyseleekö koealueet, pohtiiko yhdessä koulutusvalintoja, ottaako kantaa poikakavereihin. Mutta emme tiedä tätä äidistäkään.

Millaista vastuuta hänen pitäisi ottaa, jotta tilanne olisi mielestäsi terve?

En kirjoittanut AP:n tilanteesta, vaan teidän asenteistanne. Minua ei totta puhuen kiinnosta ap:n tilanne sen tarkemmin, vaan nuo teidän sukupuolittuneet asenteet vanhemmuutta kohtaan ja alaikäisen lapsen asemaa perheessä koskien. 

Sukupuolittuneet asenteet? Mitä ihme sanasalaattia sä nyt suollat tänne mammapalstalle?

Lue itse ketju, ei tarvitse lukea kuin kaksi ekaa sivua niin on hyvin räikeästi huomattavissa nämä:

- isä saa runsaasti yläpeukkuja ja kehuja miten hienoa on, kun hän ei enää ota lapsia kotiinsa huoneisiin linnoittautumaan (kuten lapset usein kotona tekee), vaan näkee heitä vain jossain museoissa ja kahviloissa "kohdaten"

- äiti joka kantaa pääasiassa kaiken arkisen vastuun ja elää sen huoneeseen linnoittautuvan lapsen kanssa (eli sietää myös ne vähemmän kivat ja laadukkaammat hetket) haluaisi pitää kiinni omasta ajastaan isäviikonloppujen aikana, saa niskaansa massiivisen syyllistämisen

Jokainen äiti voi halutessaan ryhtyä etävanhemmaksi/tapaajavanhemmaksi.

Kehutteko sitten, ja kommentoitte että "hienoa"? Syyllistättekö yh-isää yhtä paljon kuin yh-äitiä, jos yh-isä eli mies haluaa omaa aikaa? 

Miettikää sitä hiljaa mielessänne vaikka, ei ole pakko tänne vastata.

Mikä ihme sua oikein vaivaa? Onko sun hyökkäilyssä tänne taustalla jotain syyllisyyden tunteita? On fiksumpiakin tapoja käsitellä niitä kun tuo epälooginen ajatuskuvio mitä tänne olet nyt suoltanut.

Et halua kohdata omia, sukupuolittuneita asenteitasi? Defenssinä selität jostain "epäloogisesta ajatuskuviosta" toisen kirjoittajan osalta? 

Kannattaa lukea tieteellisiä tutkimuksia turvallisen äitisuhteen merkityksestä lapsen psyykkiselle kehitykselle niin ehkä ymmärrät sitten paremmin tätä ketjua.

Eli epäsuorasti myönnät, että asenteesi ovat sukupuolittuneita, ja perustelet ne äitisuhteen suuremmalla merkityksellä lapsen psyykkeelle? Ymmärsinkö oikein?

Et syyllistäisi yh-isää kuten syyllistät ap:ta? Et kehuisi äitiä joka tapailee lapsiaan vain kahviloissa ja museoissa skipaten kaiken vähemmän kivan, toisin kuin kehut isää joka tekee niin?

Voithan itsekin tavata lastasi vain kahviloissa jos arki hänen kanssaa noin ahdistaa.

-eri

Ei minua mitenkään ahdista arki lapseni kanssa. Miksi kuvittelette, että keskustelua käydään henkilökohtaisella tasolla? Teidän asenteistanne olen keskustellut, ne minua kiinnostaa (yleensäkin tällä palstalla). Käyttäytyminen, asenteet ja ilmiöt. 

Oot RASKAS. Ota lasi viiniä.

Tai sitten on ottanut laatikkoviiniään taas pitkin päivää ja vaahtoaa kädet näppäimistöllä täristen na totuuksiaan tänne.

Vierailija
302/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkää pakottaa omaa teiniä pois omasta kodistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä se tytär oikein tekee jos et muka pysty olemaan rauhassa kun hän on kotona? Yleensä tuon ikäiset ovat kavereiden kanssa, harrastuksissa tai kännykällä. Eivät paljon lahkeessa roiku.

Vai oletko niin pihi että olet laskenut leikkeleetkin yhdelle?

Tehkää uusi sopimus lastenvalvojalla tai isän kanssa, missä otetaan huomioon että lapsi on enemmän sinulla. Sitten saat ehkä muutaman euron enemmän.

Voi äiti.

Saa kai ap haluta elää omaakin elämää? Jos on tiedossa tietyt yöt/viikonloput jolloin lapsi on isällä, niin ap voi paremmin suunnitella omaa elämäänsä toisin kuin siinä tilanteessa, jossa lapsi piipahtelee silloin tällöin siellä isällä eikä jää ikinä yöksi.

Itse kyllä pakottaisin vaan, on äidilläkin oikeus omaan elämään etenkin kun hoitaa sen arkielämän ja perusturvan aina yksin. Onneksi oma lapseni ei ole missään tekemisissä isänsä kanssa, niin ei tarvitse tuollaisia miettiä koskaan, mutta voin vaan kuvitella miten rasittavaa on jonkun exän/lapsen isän kanssa säätää tuollaista passskaa. Oma lapseni käy sukulaisilla ja kavereilla säännöllisesti yökylässä ja lomilla, joten omasta ajasta ei ole puutetta. 

Ap:n lapsi ei ilmeisesti yökyläile kavereiden kanssa?

Miksi sen äidin pitää päästä toteuttamaan sitä omaa elämää yöaikaan siellä äidin ja lapsen kodissa? Kyllä 16v pärjää yksin vaikka viikonkin, monihan asuu jo omillaankin tuossa iässä. Äiti voi mennä harrastamaan sitä "omaa elämäänsä" vaikka sen tindersäädön kotiin. Tai hotelliin.

Se on sen äidinkin koti, ei ole mitenkään kamalaa käskeä lapsi välillä toisen vanhemman luokse yöksi. 

Lapsi ei ole keisari, lapsi ei määrää aikuisten elämästä. Hyvä vanhempi ottaa lapsen toiveet huomioon, mutta ei aina elä tismalleen niiden mukaisesti vaan huomioi myös omat tarpeensa. 

Kertoo hyvin kyllä näistä teidän kammottavista asenteistanne, kun äidin oman ajan tarvetta lällätellään heti joksikin "tindersäätöjen panemiseksi".

Hyi teitä.

Saako teinikin ajaa äidin yöksi pois kodistaan, jos haluaa olla seurustelukumppanin kanssa rauhassa?

Teinikö siellä määrää? Onko teini perheen aikuinen ja äitinsä huoltaja?

Sinun on pakko trollata, ei kukaan voi olla noin sekaisin oikeasti. :D

Ketjussa ihmetellään apn vastuutonta asennetta vanhemuuden toteuttamisessa.

Ei ihmetellä, vaan implikoidaan teinin olevan perheen aikuinen ja päävastuussa siitä miten eletään. Sitähän te jauhatte koko ajan; lapsi määrää. Äiti, joka yrittää käskeä lasta mihinkään ilman että se on lapsen ykköstoive, on kamala ihminen - siis teidän mielestänne. IRL tuo on aivan normaalia elämää, mutta näköjään palstalla ei saa lapsia käskeä vaan lapset käskevät äitiä.

Isä sen sijaan saa ottaa vain rusinat pullasta, eikä kuulu perhekuvioon kiinteästi ollenkaan. 

Se katkeruus, se katkeruus... voi voi.

Niin voihan sen kuitata yksinkertaisesti katkeruudellakin, jos joku ei sulata tuollaisia asenteita kuin teillä (eli että vastuu lapsista lankeaa äidille, kun taas isä saa kehuja kun on etäinen ja ottaa vain rusinat pullasta - äitiä sen sijaan haukutaan kun haluaisi joskus omaa aikaa)

Sairaita asenteita, mutta ette te niitä itse näköjään näe.

Ei ota vastuuta? On etäinen ja ottaa rusinat pullasta? Nämä ovat ihan itse keksimiäsi juttuja.

Isä näemmä maksaa ihan hyvää elatusapua lapsestaan, hänen kotinsa ovet ovat lapselle auki ja hän tapaa lastaan yhdessä sovitusti kaksistaan mukavissa merkeissä. Äidin mukaan lapsen ja isän suhde on hyvä.

Emme tiedä, tsemppaako hän lapsen harrastuksia, kyseleekö koealueet, pohtiiko yhdessä koulutusvalintoja, ottaako kantaa poikakavereihin. Mutta emme tiedä tätä äidistäkään.

Millaista vastuuta hänen pitäisi ottaa, jotta tilanne olisi mielestäsi terve?

En kirjoittanut AP:n tilanteesta, vaan teidän asenteistanne. Minua ei totta puhuen kiinnosta ap:n tilanne sen tarkemmin, vaan nuo teidän sukupuolittuneet asenteet vanhemmuutta kohtaan ja alaikäisen lapsen asemaa perheessä koskien. 

Sukupuolittuneet asenteet? Mitä ihme sanasalaattia sä nyt suollat tänne mammapalstalle?

Lue itse ketju, ei tarvitse lukea kuin kaksi ekaa sivua niin on hyvin räikeästi huomattavissa nämä:

- isä saa runsaasti yläpeukkuja ja kehuja miten hienoa on, kun hän ei enää ota lapsia kotiinsa huoneisiin linnoittautumaan (kuten lapset usein kotona tekee), vaan näkee heitä vain jossain museoissa ja kahviloissa "kohdaten"

- äiti joka kantaa pääasiassa kaiken arkisen vastuun ja elää sen huoneeseen linnoittautuvan lapsen kanssa (eli sietää myös ne vähemmän kivat ja laadukkaammat hetket) haluaisi pitää kiinni omasta ajastaan isäviikonloppujen aikana, saa niskaansa massiivisen syyllistämisen

Jokainen äiti voi halutessaan ryhtyä etävanhemmaksi/tapaajavanhemmaksi.

Kehutteko sitten, ja kommentoitte että "hienoa"? Syyllistättekö yh-isää yhtä paljon kuin yh-äitiä, jos yh-isä eli mies haluaa omaa aikaa? 

Miettikää sitä hiljaa mielessänne vaikka, ei ole pakko tänne vastata.

Mikä ihme sua oikein vaivaa? Onko sun hyökkäilyssä tänne taustalla jotain syyllisyyden tunteita? On fiksumpiakin tapoja käsitellä niitä kun tuo epälooginen ajatuskuvio mitä tänne olet nyt suoltanut.

Et halua kohdata omia, sukupuolittuneita asenteitasi? Defenssinä selität jostain "epäloogisesta ajatuskuviosta" toisen kirjoittajan osalta? 

Kannattaa lukea tieteellisiä tutkimuksia turvallisen äitisuhteen merkityksestä lapsen psyykkiselle kehitykselle niin ehkä ymmärrät sitten paremmin tätä ketjua.

Eli epäsuorasti myönnät, että asenteesi ovat sukupuolittuneita, ja perustelet ne äitisuhteen suuremmalla merkityksellä lapsen psyykkeelle? Ymmärsinkö oikein?

Et syyllistäisi yh-isää kuten syyllistät ap:ta? Et kehuisi äitiä joka tapailee lapsiaan vain kahviloissa ja museoissa skipaten kaiken vähemmän kivan, toisin kuin kehut isää joka tekee niin?

Voithan itsekin tavata lastasi vain kahviloissa jos arki hänen kanssaa noin ahdistaa.

-eri

Ei minua mitenkään ahdista arki lapseni kanssa. Miksi kuvittelette, että keskustelua käydään henkilökohtaisella tasolla? Teidän asenteistanne olen keskustellut, ne minua kiinnostaa (yleensäkin tällä palstalla). Käyttäytyminen, asenteet ja ilmiöt. 

Mikä sinut on saanut kiinnostumaan noista? Mistä se kiinnostelu kumpuaa? Koetko ydinperhemallin hyväksi vai pitäisikö se malli jotenkin uudistaa ja jos pitäisi niin miten pitäisi uudistaa konkreettisesti ilman kiertelyä ja tarinointia jostain vanhoista malleista.

Kiinnostun milloin mistäkin keskustelusta täällä, ja keskustelen nimenomaan yleisellä tasolla ilmiöistä. Esim. vaikkapa julkkisten elämät ei kiinnosta minua, mutta minua kiinnostaa ilmiöt heidän ympärillään ja mitä tarvetta he ihmisissä ilmentävät, joten saatan lukea netissä julkkiksia koskevia keskusteluita ja analysoida keskustelussa näkyviä ilmiöitä ja syitä niiden taustalla. Kiinnostaa siis ne keskustelijat, ei aihe itsessään.

Ydinperheestä ei mielipidettä, ei minua kiinnosta ydinperhe käsitteenä. Ei voi uudistaa sellaista minkä ihmiset itse valitsee, ydinperhehän tarkoittaa nykyään vain pariskuntaa ja heidän yhteisiä lapsiaan, eikä pelkästään nuo tiedot kerro perheestä oikein mitään. Vain sen, että on kaksi aikuista ja heidän lapset. Ei mielipidettä.

Vierailija
304/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät ihmiset kuvittelevat aina kaikessa olevan henkilökohtainen motiivi, koska he itse hahmottavat maailmaa ja kiinnostuksen kohteitaan pelkästään henkilökohtaisista vaikuttimista käsin.

Tyhmä ihminen on se, joka ilman henkilökohtaista motiivia jankuttaa ja halkoo hiuksia itselleen merkityksettömästä asiasta sivukaupalla vauvapalstalla.

Päinvastoin utelias eli älykäs ;) Normaalia keskustelua "jankuttaa" ja halkoa hiuksia asioista joilla ei ole keskustelijoiden kannalta merkitystä

Vierailija
305/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotias voi mennä hotelliin jos haluat omaa rauhaa.

Vierailija
306/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni saa päättää itse. Ei se ole millään lailla normaalia perhe-elämää elää jonkun ulkopuolisen viranomaisen keksimän aikataulun mukaan.

Vierailija
307/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika ilmoitti 3-vuotiaana isälleen, että nukkuu vain 'kotona'. Koti oli äidillä. Ensimmäisiä öitään oli isällään 8-9v tuosta 3v päätöksestään. Yhtään juhlapyhää ei viettänyt isällä, nekin vietetään kotona. Nyt aikuisena ovat isänsä kanssa hyviä kavereita, soittelevat useita kertoja viikossa ja tapaavat usein. Poika on kiltti, mutta itsepäinen muuli. 

Eiköhän Ap:n ole aika tehdä uudet sopimukset isän kanssa elatuksesta ja tapaamisista. Voit olla tyytyväinen, ettei tyttäresi päättänyt asiasta 4 vuotta sitten. 

Mulla oli joskus aikoinaan tollanen muuli poikakaverin muutaman kuukauden. Joo, ei kiitos koskaan enää. Sen mammanpojan lisäksi tuli ne vanhemmat. 🤮

Maailma on pullollaan kunnon miehiä myös. Noi muulit jää suosiolla tinderimiinuksiksi.

Tuota, tuota, minä olen tavannut miniääni viime vuonna kerran, soitamme kyllä pojan kanssa viikoittain. Isän ja pojan välimatka on noin 1000km, ja tapaavat yleensä juhlissa tai kelkkaillessa. Mutta ei siitä helposti komenneltavaa miestä saisi kukaan. 

Eihän naisella ole mitään asiaa komennella ketään miestä. Tai tulee nyrkistä.

Vierailija
308/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni saa päättää itse. Ei se ole millään lailla normaalia perhe-elämää elää jonkun ulkopuolisen viranomaisen keksimän aikataulun mukaan.

Tuo olisi liiallista itsekkyyteen perustuvaa rajoittamista vanhemmalta kun kyseessä jo 16-vuotias teini. Miksi tuo teini pitää ajaa pois kotoaan? Se voi häiritä hänen koulunkäyntiääkin. Sitäkö nämä poisajamisen kannattajat ajavat?

Vierailija
309/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapsen oikeus, se tapaamisoikeus. Ei lapsen velvollisuus ja isän oikeus.

Vierailija
310/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko oikein, että tyttö ja isä päättää minun selän takana asiasta? Isällä ei ole oikeutta muuttaa allekirjoittamaansa sopimusta yksipuolisesti.

Ap

Kyllä on ihan oikein. Kyseessä on 16-v, aikuistumassa oleva nuori, ei pikkulapsi. Onko tässä nyt kyseessä enemmänkin se, että sulla on kauna exää kohtaan?

Ap:han mainitsi, että tärkeintä on, ettei isä pääse liian helpolla. Eli kyllä.

Vierailija
311/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko oikein, että tyttö ja isä päättää minun selän takana asiasta? Isällä ei ole oikeutta muuttaa allekirjoittamaansa sopimusta yksipuolisesti.

Ap

Kyllä on ihan oikein. Kyseessä on 16-v, aikuistumassa oleva nuori, ei pikkulapsi. Onko tässä nyt kyseessä enemmänkin se, että sulla on kauna exää kohtaan?

Ap:han mainitsi, että tärkeintä on, ettei isä pääse liian helpolla. Eli kyllä.

Ja lapsi koston välineenä. Ei hyvä asia.

Vierailija
312/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika ilmoitti 3-vuotiaana isälleen, että nukkuu vain 'kotona'. Koti oli äidillä. Ensimmäisiä öitään oli isällään 8-9v tuosta 3v päätöksestään. Yhtään juhlapyhää ei viettänyt isällä, nekin vietetään kotona. Nyt aikuisena ovat isänsä kanssa hyviä kavereita, soittelevat useita kertoja viikossa ja tapaavat usein. Poika on kiltti, mutta itsepäinen muuli. 

Eiköhän Ap:n ole aika tehdä uudet sopimukset isän kanssa elatuksesta ja tapaamisista. Voit olla tyytyväinen, ettei tyttäresi päättänyt asiasta 4 vuotta sitten. 

Mulla oli joskus aikoinaan tollanen muuli poikakaverin muutaman kuukauden. Joo, ei kiitos koskaan enää. Sen mammanpojan lisäksi tuli ne vanhemmat. 🤮

Maailma on pullollaan kunnon miehiä myös. Noi muulit jää suosiolla tinderimiinuksiksi.

Tuota, tuota, minä olen tavannut miniääni viime vuonna kerran, soitamme kyllä pojan kanssa viikoittain. Isän ja pojan välimatka on noin 1000km, ja tapaavat yleensä juhlissa tai kelkkaillessa. Mutta ei siitä helposti komenneltavaa miestä saisi kukaan. 

Eihän naisella ole mitään asiaa komennella ketään miestä. Tai tulee nyrkistä.

Nyt kyllä olet väärällä linjalla - ketään ei lyödä, missään olosuhteissa. Itsepuolustuksen hyväksyn, mutta vain puolustuksen.

Vierailija
313/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-v saa päättää oman asuinpaikkansa. Vaikka muuttais pois kotoaan.

Vierailija
314/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kirjoitti:

16 vuotias voi mennä hotelliin jos haluat omaa rauhaa.

Äiti voi mennä hotelliin, jos haluaa omaa rauhaa. Miksi hemmetissä sen lapsen sinne hotelliin pitäisi mennä. 

Vierailija
315/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin niin, että lapsi kävi isän luona päivisin ja tuli yöksi kotiin. Toimi ihan hyvin.

Vierailija
316/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa ollut kauheaa, jos äiti olisi käskenyt pois kotoa, että saa rauhaa. Anna sen tyttäresi olla kotonaan ihan vaan rauhassa. 

Kokemuksesta voin kertoa, että se oli todellakin kamalaa kun oma äiti halusi väkisin pakottaa minut isälleni viikonlopuiksi jotta saisi omaa rauhaa. Varmaan halusi käydä baareissa ja tuoda mahdollisesti miehiä kotiin.

Vierailija
317/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnnä tyttö ovesta pihalle. Eiköhän se sinne isälleen mene.

Juu, ja Jamal, Ahmed ja Mohamed antavat yösijan jos eksyy matkalla.

Vierailija
318/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnnä tyttö ovesta pihalle. Eiköhän se sinne isälleen mene.

Juu, ja Jamal, Ahmed ja Mohamed antavat yösijan jos eksyy matkalla.

Näen jo otsikot: kolmea helsinkiläismiestä epäillään . .

Vierailija
319/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläsi tuskin on kovin kummoinen isäsuhde muutenkaan joten anna hänen jäädä jos häntä ei kiinnosta lähteä.

Vierailija
320/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko puhunut lapsesi kanssa tuosta levon ja oman rauhan tarpeestasi? Tyttö on jo sen verran iso, että luulisi ymmärtävän.

Joo, oman rauhan ja levon takia sitä lapsia tehdäänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme