Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)

Vierailija
27.01.2023 |

Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.

Kommentit (10127)

Vierailija
861/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin tätä, että onko lestadiolaisille kiellettyä kieltäytyä seksistä? Ja jos on, niin koskeeko tämä sekä miestä että vaimoa? 

Älä mieti muiden seksielämää. Pidä omasi kunnossa. Miksi muiden seksielämä saattaa kiinnostaa noin paljon? Tuntuu kyllä oudolta.

Vierailija
862/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko viestin 861 kirjoittanut henkilö lestadiolaismies ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin tätä, että onko lestadiolaisille kiellettyä kieltäytyä seksistä? Ja jos on, niin koskeeko tämä sekä miestä että vaimoa? 

Sama exvl kuin muutama kommentti sitten. Viimeiset omat vl-kokemukset siis 80-luvulta. Silloin saarnoissa saatettiin tuoda esiin sitä, että seksiin olisi hyvä ryhtyä miettimättä, mikä oli raskaaksi tulemisen todennäköisyys. Asia ilmaistiin esim. näin: "...niitä aikoja ei saa ajatella...." Mutta ajat ovat nyt toiset ja suurin osa pareista käyttää varmaankin vähintään varmoja päiviä keinona ehkäistä.

Vierailija
864/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos ketjussa on lestadiolaisväkeä niin tätä kyselin joskus täällä aiemminkin

Miksi kaikki lestadiolaislaulut on niin melankolisia, kuin hautajaisista ( ainakin melodialtaan, sanoista en tiedä) ? vievätkö iloiset laulut pois Jumalan luota vai miksi ? 

Vierailija
865/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoleekohan kukaan lestadiolaisäiti koskaan noihin jatkuviin synnytyksiin?

Nykyään heillä on vähemmän lapsia kuin ennen. Moni päätyy 2-4 lapseen. 

Hormonikierukka sallitaan terveydellisistä syistä.

Vierailija
866/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti kenenkään yksittäisten ihmisten seksielämää, kun en tunne tällaisia ihmisiä.  Kiinnostaa vaan ihmisten erilaiset tavat elää ja yritän oppia ja ymmärtää. En kysy siis mitenkään arvostellakseni tai loukatakseni, vaan ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Mutta toki, jos seksi on aihe, josta ei voi keskustella, niin ymmärrän tällaisen vastauksen, jolla kysyjä vaan pyritään hiljentämään. Minusta tämä on vaan tosi mielenkiintoinen aihe.

Vierailija
867/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan juuri tämä teeskentely on yksi niistä ärsyttävistä piirteistä, jos nyt tosiaan haluatte tietää, mikä teidän käytöksessä aiheuttaa mahdollisesti kokemaanne negatiivisuutta.  Eihän muut ihmiset nyt tyhmiä sentään ole, etteivät näkisi tai kuulisi ja pystyisi peilaamaan asioita omiin kokemuksiinsa.  Minkä yli-inhimillisen kyvyn naiset olisivat muka saaneet, että eivät väsyisi raskauksiin, synnytyksiin ja lastenhoitoon, vaan siinä sivussa suorittaisivat vielä korkeakoulututkinnot?

Sitä sanotaan valehteluksi ja teeskentelyksi suuressa maailmassa.

Totta kai vl.t väsyvät siinä missä muutkin, mutta yleisesti ottaen monet asiat ovat järjestelykysymyksiä. Esim mitä priorisoidaan perheessä jne. Puhaltakaa muutkin välillä sen puolisonne kanssa yhteen hiileen ja ottakaa yhteisiä tavoitteita omien sijaan, niin saatatte yllättyä.

Nämä ketjut ovat aina tällaisia. Yleistetään ja osoitellaan sormella, vikoja kaivetaan. Kotiäitinä olo on väärin, korkea koulutus on valehtelua. Jos kaikki näyttää hyvältä tai edes normaalilta, sen täytyy olla kulissia. Lestadiolaisnaisen täytyy olla virheetön joka suhteessa eikä siltikään suvaita. Jotkut yrittävät asiallisesti kommentoida ja vastailla asiallisiinkin kysymyksiin, mutta joka vastaukseen satelee alapeukkuja ja lisää kritiikkiä.

Olin kerran kampaajalla ja kävi ilmi että olen lestadiolainen. Kampaaja kysyi saako hän esittää kysymyksiä ja lupasin. Meillä oli hyvä ja asiallinen keskustelu, ja koska hänen tietämyksensä oli vain huhujen varassa, hän kyseli kieltämättä outoja ja ennakkoluuloisia kysymyksiä, joskin vilpittömästi. Uskon että molemmat saimme keskustelusta irti jotain. Kysykää suoraan ihminen ihmiseltä, jos ja kun saatte tilaisuuden. Nämä keskustelupalstat ovat oikeita p*skalaareja, jossa elämäänsä tyytymättömät ihmiset oksentavat iltakaudet omaa inhoaan ulos. Karavaani kulkee, koirat haukkuvat, niin se vaan on.

Vierailija
868/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kyllä täällä vierailee muitakin kommentoijia.

Vierailija
869/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ASIA EI KUULU SINULLE🙏

Vierailija
870/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pari ! Tietävätköhän miten paljon heitä tällä palstalla vihataan ?

Vierailija
871/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat haukkuvat mutta KARAVAANI kulkee vaan !!

Vierailija
872/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ASIA EI KUULU SINULLE🙏

Tässä taitaa olla rivien välistä luettavissa vastaus. Olen siis se, joka kysyi, että onko seksistä kieltäytyminen kiellettyä. Kysymyshän ei varsinaisesti edes koske seksiä, vaan yksilön itsemääräämisoikeutta. Kiinnostaisi tietää, mitä lestadiolaiset ajattelee tästä.

Vierailija
873/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaako heitä joku, ja mistä se näkyy? Yleistä keskustelua näkyy suurinosa olevan, eihän näistä ole sanottu mitään pahaa😀

Vierailija
874/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ASIA EI KUULU SINULLE🙏

Tässä taitaa olla rivien välistä luettavissa vastaus. Olen siis se, joka kysyi, että onko seksistä kieltäytyminen kiellettyä. Kysymyshän ei varsinaisesti edes koske seksiä, vaan yksilön itsemääräämisoikeutta. Kiinnostaisi tietää, mitä lestadiolaiset ajattelee tästä.

No eiköhän jokainen aviopari, joka rakastaa toisiaan, toteuta seksielämäänsä haluamallaan tavalla. Eivät lestadiolaiset ole sen kummempia, paitsi että he ottavat seksin harrastamisen seuraukset, eli lapset, vastaan.

Vierailija
875/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoleekohan kukaan lestadiolaisäiti koskaan noihin jatkuviin synnytyksiin?

Moni. Sekä myös henkisesti.

Vierailija
876/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkavereina pari lestadiolaisrouvaa, molemmilla kuusi lasta. Kaikki kouluikäisiä. Rouvat erittäin tyylikkäitä, liikunnallisia, fiksuja. Ne lapset, jotka olen tavannut, erittäin hyväkäytöksisiä ja herttaisia. Varakkuutta näyttäisi olevan molemissa perheissä asumuksista ja autoista päätellen.

Uskonnollisuus ei näy perheissä muulla tavoin, kuin vuotuisina reissuina Suviseuroille.

En keksi mitään ikävää sanottavaa näistä supernaisista. Kunnioitan heitä valtavasti.

Vierailija
877/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaako heitä joku, ja mistä se näkyy? Yleistä keskustelua näkyy suurinosa olevan, eihän näistä ole sanottu mitään pahaa😀

Ei niinkään heitä, vaan heidän kauttaan lestaviha taas kerran purskahti valloilleen. Ei siinä, saahan sitä kysyä.

Vierailija
878/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli kamalaa, kun tuo nainen sanoi, että Luoja on luonut hänet synnyttämään

Kyllähän Luoja on luonut meidät naiset muuhunkin kuin pelkkään synnyttämis tarkoitukseen.

Hyvin tieteellinen maailmankuva, itse asiassa. Biologiassa mielessä me olemme olemassa vain lisääntyäksemme, sekä miehet että naiset. Ei siinä mitään kamalaa ole.

Itse olen kyllä vela ja ateisti.

Itse olen vapaaehtoisesti yhden lapsen äiti. Ja samaa mieltä edellisen viestin kirjoittajan kanssa. Mutta liberaalimaailma haluaa olla biologiaa vastaan ( ja siinäkään ei ole mitään pahaa sinällään, kukin parhaansa mukaan)

Vierailija
879/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mieti kenenkään yksittäisten ihmisten seksielämää, kun en tunne tällaisia ihmisiä.  Kiinnostaa vaan ihmisten erilaiset tavat elää ja yritän oppia ja ymmärtää. En kysy siis mitenkään arvostellakseni tai loukatakseni, vaan ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Mutta toki, jos seksi on aihe, josta ei voi keskustella, niin ymmärrän tällaisen vastauksen, jolla kysyjä vaan pyritään hiljentämään. Minusta tämä on vaan tosi mielenkiintoinen aihe.

Nyt sanoit, ettet mieti ja edellisessä kommentissasi sanoit miettineesi. Kenen muun seksielämästä olet kiinnostunut? Jokainen pariskunta hoitaa asiansa omalla tavallaan eikä siinä ole yhtä ainoaa kaavaa, ei tietenkään. Seksistä voi kyllä keskustella, mutta en edelleenkään ymmärrä, miksi jonkin tietyn ihmisryhmän kohdalla se herättää näin suurta mielenkiintoa, että ihan Vauva-palstalla pitää kysellä.

Vierailija
880/10127 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kyllä täällä vierailee muitakin kommentoijia.

Okei, uskon jos viitsit perustella miksi mielestäsi on paha asia kyseenalaistaa sitä saako lestisnainen nauttia seksistä ?

On täällä kyseenalaistettu esim. sitäkin voiko sinkkuäiti hankkia lapsen .

Ketju on lukittu.