Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)

Vierailija
27.01.2023 |

Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.

Kommentit (10127)

Vierailija
7741/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristityt tekevät lähetystyötä esim. hindujen, islamilaisten ja buddhalaisten parissa ja siellä kääntyy paljon ihmisiä kristityiksi. 

Jumalalla ei ole muuta keinoa levittää kristinuskoa kuin uskovaiset ihmiset eikä se ole uskon tuputtamista. 

Eli kristittyjen mukaan pelastusta ei ole ulkopuolella? Miksi tämä ei ole ongelma?

Luepa vähän taaksepäin viestejä.

Vierailija
7742/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi täsdä tulee vibat että muut kun vl-lapset on täydellisiä eikä ikinä käsitä mitään lapsen tavoin väärin tai tee muitakaan lasten tyhmyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7743/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jo monta kertaa sanottu ettei ole lestadiolaistenkaan mielestä oikein tehdä viharikoksia tai huudella asiattomuuksia.

Niin, mutta miksi sitten pitää opettaa lapsia vihaamaan? Onko oikein opettaa, että nuo muut joutuvat tulimereen?

Ei ole millään tavalla oikein. 

Miksi sallit kuitenkin tällaisen opetuksen? Raamatulla syrjintää ja leimaamista on turha perustella. Ei Raamattu käske opettamaan lapsille kuten on opetettu, että nuo naapurit joutuvat tulimereen koska heillä on antenni katolla. 

PS naapurin lapset sanoivat ihan suoraan vanhempien sanoneen noin!

Ei yksi ihminen voi päättää mitä muut opettaa. En sallisi omien lasten huutelevan mitä tulimeri juttuja tai edes opettaisi heille sellaista.

Vierailija
7744/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristityt tekevät lähetystyötä esim. hindujen, islamilaisten ja buddhalaisten parissa ja siellä kääntyy paljon ihmisiä kristityiksi. 

Jumalalla ei ole muuta keinoa levittää kristinuskoa kuin uskovaiset ihmiset eikä se ole uskon tuputtamista. 

Eli kristittyjen mukaan pelastusta ei ole ulkopuolella? Miksi tämä ei ole ongelma?

Luepa vähän taaksepäin viestejä.

Vastaisitko kysymykseen? Suurin osa maailman ihmisistä ei ole kristittyjä.

Vierailija
7745/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin vilpittömästi lapsena että kaikki epäuskoiset joutuu tulimereen. Ja siitä tulimerestä ei pääse koskaan pois, ei koskaan. Pelkäsin aina kun olin tehnyt jotain pahaa kuten lakannut kynnet kaverin luona. Pelkäsin nukkua koska musta enkeli voisi viedä yöllä tulimereen. Sanoin varmaan kaverillekkin että hän joutuu tulimereen koska on korvakorut. Häpeän vieläkin sitä. Oikeasti uskoin ja luulin niin ja pelkäsin hänen puolesta ja minusta tuntui, että hänen pitää saada tietää asiasta. Samalla kun kynsilakat ja korvakorut kiehtoivat minua kuten useimpia tyttöjä liittyi niihin pelkoa ja ahdistavia ajatuksia ikuisesta tulimerestä. En tiedä kuka minulle opetti tämän, vanhemmat, pyhäkoulu, seurat. Varmaan kaikki käyttäen eri nimityksiä. Pelkään toisinaan vieläkin vaikka olen yhä vl.

Sinulle joka ihmettelit miten voi olla yhteisössä mukana jos ei ajattele kaikesta samoin. Siksi että toinen vaihtoehto on ikuinen helvetti. Tästä ei vain pääse eroon kun sen on imenyt vauvana itseensä. Pelko on niin syvällä soluissa. Lapsuuden pelot, ahdas uskonnollinen ilmapiiri ja ahdistavat mielikuvat rikkoivat psyyken jollain tavalla enkä tule koskaan olemaan vapaa ja peloton terapiasta huolimatta. Toiseksi uskon Jumalaan ja kymmenen käskyn noudattaminen tai pyrkiminen siihen tuo elämään hyvää. Kolmanneksi ja tärkeimmäksi ukson syvästi Jeesukseen ja siihen että hän kuoli meidän syntisten tähden. Ajatus hänestä tuo rauhan ja halun seurata häntä. Neljänneksi läheskään kaikki tässä yhteisössä ei ole ollenkaan niin mustavalkoisia kuin julkisessa puheessa, muuten ahdistaisi enemmän. Viidenneksi ihmisten tekopyhyys harmittaa välillä ja tuntuu että jotkut ovat enemmän huolissaan yhteisöllisyydestä ja sen säilymisestä enemmän kuin henkilökohtaisesta kilvoituksesta. Toisista juoruaminen ja tuomitseminen tuntuvat väärältä. Kuitenkaan en usko että ihminen on missään muuallakaan parempi. Samankaltaisuuden vaatimukset ja ryhmäkuri ovat mukana ryhmissä yleensäkkin. Itse voi valita mihin alistuu ja niin kauan kuin näin on en näe syytä lähteä vl:sta. Koska en ajattele kaikista asioista yhtä jyrkästi kuin julkinen opetus koen huonoa omatuntoa ja helvetin pelkoa mutta sitten muistan, että Jeesus ei pitänyt lakia ja opetuksia korostavista farsieuksista vaan oli heidän kanssa ketkä eivät olleet elämässä kovin onnistuneita. Mutta ketkä uskoivat häneen.

Vierailija
7746/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jo monta kertaa sanottu ettei ole lestadiolaistenkaan mielestä oikein tehdä viharikoksia tai huudella asiattomuuksia.

Niin, mutta miksi sitten pitää opettaa lapsia vihaamaan? Onko oikein opettaa, että nuo muut joutuvat tulimereen?

Aiemmissa viesteissä on monta kertaa selitetty ettei lapsia opeteta vihaamaan.

Opetetaan erottelemaan ihmiset meihin ja muihin kadotukseen joutuviin vääräuskoisiin. Eli ihan samalla lailla kuin rasistiset vanhemmat voivat opettaa lapsia vihaamaan **********.

Sanasensuurin vuoksi en voi tuota sanaa edes kirjoittaa, mutta vääräuskoinen sana on kuitenkin sallittujen listalla.

Tämä on hyvä pointti. En usko, että kukaan

Miten tämä eroaa mistä tahansa uskonnosta? Suurin osa suurimmista uskonnoista sulkee pelastuksen ulkopuolelle muut kuin oman uskonnon edustajat.

Vierailija
7747/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhan voi saada anteeksi mutta kynsilakka veisi ikuiseen tulimereen?😅 Ei nyt ihan kuulosta loogiselta.

Vierailija
7748/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi täsdä tulee vibat että muut kun vl-lapset on täydellisiä eikä ikinä käsitä mitään lapsen tavoin väärin tai tee muitakaan lasten tyhmyyksiä.

Huomaatko, että jälleen käännät asiat yksittäisten henkilöiden tekosiksi?

Kai edes tajuat, ettei minulle ole opetettu ihmisten jaottelua kadotukseen joutuviin ja meihin parempiin, jotka pääsemme taivaaseen.

Tuo jaottelu, jossa opetetaan vihaamaan muita kuuluu llestadiolaisuuteen ja johonkin muihin ryhmiin. On myös meitä joita ei ole opetettu jaottelemaan ihmisiä.

Vierailija
7749/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai edes tajuat, ettei minulle ole opetettu ihmisten jaottelua kadotukseen joutuviin ja meihin parempiin, jotka pääsemme taivaaseen.

Tuo jaottelu, jossa opetetaan vihaamaan muita kuuluu llestadiolaisuuteen ja johonkin muihin ryhmiin. On myös meitä joita ei ole opetettu jaottelemaan ihmisiä.

Et jaottele ihmisiä mutta viestissäsi silti jaottelet heitä. Tämä on parasta komediaa.

Vierailija
7750/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enköhän minä lestadiolaisena tiedä mitä olen oppinut ja mitä en. En jaottele ihmisiä. Minulla on ystäviäkin liikkeen ulkopuolelta. Mutta en voi uskoa että pelastusta olisi liikkeen ulkopuolella.

Ihmisten kanssa voi olla tekemisissä ja jopa tulla toimeen vaikka ei olisi sama uskonnollinen tausta.

Vierailija
7751/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häiritsee ettet jonkun mielestä ole menossa taivaaseen, voit aina harkita kääntymistä. :)

Vierailija
7752/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistina joudun kadotukseen varmaan melkein kaikkien uskontojen oppien mukaan. Pitäisikö loukkaantua kaikille uskoville? Kumma kyllä, kykenen elämään asian kanssa. Miksi joku ahdistuu niin paljon siitä, mitä joku toinen ihminen ajattelee omasta taivaaseen pääsystä? 

Vierailija
7753/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos häiritsee ettet jonkun mielestä ole menossa taivaaseen, voit aina harkita kääntymistä. :)

Ja kaikkia oppeja ei tarvitse silti omaksua. Voi uskoa sanoman syntien anteeksi antamisesta sitoutumatta kaikkiin jyrkkiin näkemyksiin.

Vierailija
7754/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et jaottele ihmisiä mutta viestissäsi silti jaottelet heitä. Tämä on parasta komediaa.

Taidat olla joku tyhmyyden multihuipentuma!

Mikään ei mennyt viestissäsi kohdalleen. Minulle ei ole mitään merkitystä mitä ryhmää kukin edustaa, ja itsellä on kaverinakin pari lestadiolaisuudesta toinen jalka ulkopuolella olevaa.

Ei keskustelua jostain ryhmästä voi käydä ilman että sitä ryhmää mainitsi. Viestissäni kyllä mainitsin, ettei minua ole opetettu jaottelemaan ihmisiä meihin ja heihin. En edes maininnut, etten jaottele. En kyllä muuten edes jaottelekkaan, mutta jotain tiettyä ryhmää koskevista ongelmista tai muista asioista ei muuten voisi keskustella.

Viestissäni olen ottanut kantaa teidän opetukseen jossa ihmiset jaetaam meihin ja teihin. Eli nyt sillä perusteella ettei ihmisiä saisi jaotella eri ryhmiin, sinä haluat kieltää keskustelun lestadiolaisuudesta.

Vierailija
7755/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 400 sivua ja selväksi on tullut, että vl pitää muita kristittyjä vääräuskoisina eikä muut pelastu kuin vl. Ovat sen täällä useammalla suulla niin moneen kertaan sanoneet. Perusteltu vieläpä sillä hevosjutulla. 

Asiasta on turhaa enää jankata. 

Vierailija
7756/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateistina joudun kadotukseen varmaan melkein kaikkien uskontojen oppien mukaan. Pitäisikö loukkaantua kaikille uskoville? Kumma kyllä, kykenen elämään asian kanssa. Miksi joku ahdistuu niin paljon siitä, mitä joku toinen ihminen ajattelee omasta taivaaseen pääsystä? 

Oletkohan aivan täysin ateisti jos luet tälläistä ketjua? :)

Nyt täytyy kysyä, miksi ateisti ei voisi lukea tällaista ketjua?

Uutinen: ateisti voi lukea ihan mitä vain ketjua.

Minä olen oikeasti ateisti, ja satuin lukemaan. Minä en todellakaan usko, että tuo toinen on. Ateistit ovat muita älykkäämpiä, eikä tuo toinen "ateisti" edes ymmärrä mistä täällä keskustellaan. Eli joku VL tai muu trolli on tuon "ateistin" takana.

Vierailija
7757/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein 400 sivua ja selväksi on tullut, että vl pitää muita kristittyjä vääräuskoisina eikä muut pelastu kuin vl. Ovat sen täällä useammalla suulla niin moneen kertaan sanoneet. Perusteltu vieläpä sillä hevosjutulla. 

Asiasta on turhaa enää jankata. 

Totta. Sitten tekoja, kukaan ei kiellä sinua tulemasta mukaan taivasmatkalle.

Vierailija
7758/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan aivan täysin ateisti jos luet tälläistä ketjua? :)

Nyt täytyy kysyä, miksi ateisti ei voisi lukea tällaista ketjua?

Uutinen: ateisti voi lukea ihan mitä vain ketjua.

Minä olen oikeasti ateisti, ja satuin lukemaan. Minä en todellakaan usko, että tuo toinen on. Ateistit ovat muita älykkäämpiä, eikä tuo toinen "ateisti" edes ymmärrä mistä täällä keskustellaan. Eli joku VL tai muu trolli on tuon "ateistin" takana.

Minä olen tuo trolliksi epäilemäsi ateisti. Ikävää, että älykkyyteni ei täytä sinun ateistille asettamia kriteerejä. En kuitenkaan katso, että olet oikea henkilö arvioimaan ymmärrykseni tasoa. 

Vierailija
7759/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko Suomen ortodoksikirkossa olla osana pieni ryhmä, jonka mielestä ortodoksikirkko on harhaoppinen? Jonka mielestä jopa metropoliitta on vääräoppinen? Tai katolisessa kirkossa ryhmä, jonka mielestä paavi opettaa väärin? Ryhmä pitäis omia kokouksiaan, jossa julistaisivat omaa oppiaan ainoana oikeana. Silti kivenkovaan haluaisivat olla osa kirkkoa. Olisiko se mahdollista? En usko kuuna päivänä!

Vierailija
7760/10127 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein eikä se ole mikään virallinen opetus. Jos joku näin kotona lapsille opettaa, se on väärin, mutta mehän emme tiedä, mitä kukin kodin seinien sisällä lastensa kanssa keskustelee. Minä puuttuisin aina, jos tällaista kuulisin jostain. Paitsi että en ole kuullut kuin näitä tarinoita täältä ja muista keskusteluista. Mutta olen ihminen (VL), joka ei pelkää puuttua tällaisiin.

Ketju on lukittu.